Jump to content
IGNORED

[B5 AVG] Wymiana oleju+clean: odsysać/nieodsysać


seb-k
 Share

Recommended Posts

Witam. Zamieram zmienić olej ale nie wiem co wcześniej było do niego lane więc posłucham porad z forum i użyję cleana. Kupiłem tani środek do diesla KLEEN-FLO, miałem to sobie podarować ale jednak użyję. I teraz mam pytanie - czy samemu zmienić olej spuszczając go, czy jednak jechać z tym do speców, którzy odessają stary (do którego wcześniej doleję zgodnie z instrukcją tego cleana)?

Link to comment
Share on other sites

Witam nie wiem po co ci ten clean do czyszczenia silników teraz oleje mają własności myjące, czyszczące itp a wątpie żeby ktoś wlał olej do twojej niuni z beczki 7.50 za litr :polew: a co do wymiany to można zrobić to samemu i tak całość spłynie ci z miski korkiem spustowym no chyba ze nie chce ci sie brudzić to można do fachowca jechać wtedy od razu inspekcje ci skasuje :wink4: ps: przed spuszczeniem dobrze zagrzej silnik :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

Inspekcję to kasuję tutaj JA! :cool::wink4:

Co do cleana, nie chce mi się dyskutować nad słusznością TAK/NIE bo przerobiłem tą kwestię czytając 17 stron wątku "Jaki olej" ... pytanie jest proste - odsysać/nieodsysać? - pytam tych co polecali cleana w szczególności.

Link to comment
Share on other sites

nieodsysac spuszczac na goracym motorze,podnoszac lekko strone pasazera na lewarku

Link to comment
Share on other sites

tylko się nie poparz jak na gorąco będziesz spuszczal :gwizdanie:, dolewaj cleana i zalewaj porządnym oleum.

Link to comment
Share on other sites

spuszczanie daje lepsze efekty, odsysanie nie daje 100% pewnosci usuniecia zuzytego oleju. oczywiscie jak Iverson, pisal spuszczamy goracy, wczesniej odkrecajac filtr oleju.

Link to comment
Share on other sites

W jednym z naszych wątków ktoś wpisał, że w przypadku Cleana doradza odessać olej. Czy odsysanie oleju robi się przez rurkę od bagnetu?

ps1. Oczywiście na ciepłym oleju, może taki całkiem rozgrzany to sobie podaruję żeby się nie oparzyć ale przy clean'ie trzeba poczekać 10minut na włączonym silniku (bieg jałowy) i dopiero zlać (może jakieś pomysły jak uniknąć poparzenia - pierwszy raz to będę robił i nie wiem czy ten olej wypływa powoli czy jak z wodospadu :) ) .

ps2. Korek wykręcić całkowicie? A co z uszczelką pod korek - wymianiać?

Link to comment
Share on other sites

A co to za tani środek, wiesz parę osób już robiło operację płukania, ale z tego co zauważyłem były to polecane środki motula lub LM, a jeśli ten tani rozwali Ci np. simmeringi? Te markowe przecież nie są znowu szczególnie drogie. Poza tym silnik i olej jak najbardziej rozgrzane, to właśnie daje gwarancję, że wszystko ładnie spłynie, jeśli tego nie robiłeś lub nie masz narzędzi (klucz do filtra, dobry klucz do śruby spustowej, bo łatwo ją skatować i będzie zonk) to lepiej dać 2-3 dychy za wymianę w jakimś warsztacie , olejem się nie popaprasz, śrubka Ci nie wypadnie jak zacznie płynąć gorący olej po paluchach - powinien mieć z 90 stopni itd, popatrzysz im na ręce i się nauczysz

Link to comment
Share on other sites

...może racja. Ja bym się nie bawił tylko użył zwykłego klucza do odkręcenia korka - nie wiedziałem że coś może sie z nim stać, to samo z filtrem oleju. Cóż... przemyślę to.

Środek - jak napisałem - to KLEEN-FLO (rzekomo renomowanej kanadyjskiej firmy... pewnie ;) )

http://www.allegro.pl/item336242175_kleen_flo_637_wyczysc_silnik_wymieniajac_olej.html

Cenowo porównywalny z STP (z którego to parę osób na forum było zadowolonych)

No i mnie jeszcze nastraszyłeś z tymi simeringami.

Link to comment
Share on other sites

spokojnie ;) syntetyku nie zaleję, ale ten dodatek to chyba sobie odpuszczę

Link to comment
Share on other sites

spokojnie ;) syntetyku nie zaleję, ale ten dodatek to chyba sobie odpuszczę

wydaje mi sie, że to będzie dobra decyzja miałem taki sam dylemat jak ty ale znajomy pracujący w branży motoryzacyjnej odradził mi dolewania jakiś dodatków rzekomo czyszczących układ. Zagrzałem silnik do 90 stopni i spuściłem olej czekając aż dobrze spłynie :)

Link to comment
Share on other sites

Jak masz taką możliwość zadzwoń do poprzedniego właściciela i dowiedz sie czym zalał poprzednio auto. Jak nie to na kilka kilkanaście tyś zalej półsyntetykiem a potem ful syntetyk wg zaleceń w instrukcji

Link to comment
Share on other sites

Poprzedniemu właścicielowi mogę powiedzieć to co Ryszard Ochódzki w Misiu - "Pardon Ich keine gawarit ja tylko...." :)

Leję półsyntetyk co 10tys w jeździe miejskiej. Dzięki za odpowiedzi koledzy ;)

Link to comment
Share on other sites

A jak byś zlewał sam to pamiętaj jeszcze o odkręcenia korku od wlewu oleju i wyjęcia bagnetu, zapobiega to zapowietrzaniu wylotu :th:

Link to comment
Share on other sites

podkladka kazdorazowo nowa,bo po kilku dokrecaniach zaczynaja puszczac,koszt to 30gr.

Link to comment
Share on other sites

podkładka hmmmmmm wy może macie podkładke u mnie jest gwint stożkowy więc żadnej podkładki nie ma :wink4:

Link to comment
Share on other sites

...nie ma podkładki?...zawsze kupuję i zakładam nową - miedzianą taką, która jest "spęczniała", a po dokręceniu robi się płaska i idealnie przylega do ścianki miski i do korka.

Link to comment
Share on other sites

Kolego seb-k napisze krótko zwięzle i na temat. Mam taki sam silnik jak ty i jak kupiłem auto to tez nie wiedziałem co zrobić z olejem i jaki zalać. Ale traf czciał ze trafiłem na forum i wszystko stało sie jasne. Zrobiłem tak: Kupiłem środek do płukania silnika MOTULA, zalałem potem spuściłem korkiem stary olej, zalałem nowy olej 5W-40 również MOTULA i powiem ci że z tej decyzji jestem zadowolony jak z żadnej. Silnik chodzi zdecydowanie ciszej, o niebo spadło zużycie oleju i co ważne spalanie również poszło do dołu. Wiec moja rada jest tylko jedna. Wymiana oleju to żadne pismo. Zrób to sam i przynajmniej bedziesz miał pewnosc ze jezdzisz na tym co kupiłeś. I jeszcze jedno nie boj sie wogóle srodków czyszczących oczywiście sprawdzonych marek. Może nie było krótko ale chyba na temat :>

Link to comment
Share on other sites

A co z tymi specjalistycznymi kluczami do odkręcenia korka i filtra, o których wspominał rtocki? Mieliście jakieś problemy z odkręceniem tego zwykłymi kluczami? Poparzyliście się? Jak mocno dokręcać korek żeby miski nie uszkodzić.

Link to comment
Share on other sites

Do odkręcenia korka nie sa potrzebne jakieś specjalistyczne klucze ja odkręcałem zwykłym oczkowym, przy filtrze potrzebny jest uchwyt z opaska do jego zluzowania nastepnie odkręcasz go ręcznie. Ja założyłem na niego po złuzowaniu zwykłą reklamówkę do której po odkręceniu ściekł mi olej. Nie wiem jaką masz miskę ja mam stalową i kupowałem tylko miedzianą podkładkę natomiast u mojego ojca jest alminiowa i kupował korek z podkładka ponieważ ten odkręcony juz przepuszczał olej. Wymieniałem już olej wielokrotnie w różnych samochodach i nigdy sie nie poparzyłem olejem. Przy dokręcaniu korka musisz uważać aby nie zerwać gwintu. Siłę dokręcenia musisz sam określić do własnych możliwości.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy nie piszcie o "spuszczaniu"

Bo to brzydko brzmi :polew: :polew: :polew:

Link to comment
Share on other sites

ok, dzięki wielkie - opaskę mam, klucze mam...

Nie wiem jaką mam miskę - wygląda mi to na aluminium, ale pod korkiem widzę podkładkę miedzianą.

Ile może kosztować taki korek z podkładką - to chyba są grosze?

Link to comment
Share on other sites

No i git. Dzięki.

ps1. dodam jeszcze tylko, że mam produkt tej firmy http://www.kleenflo.pl/ - rzekomego lidera na rynku (jak każdy). Na kilku innych forach motoryzacyjnych widziałem pozytywne opinie, że niby firma siedzi w temacie od 70 lat.

ps2. Czy przetrzeć do sucha gwint w misce przed wkręceniem korka czy też zostawić jakoś nawilżony olejem

Link to comment
Share on other sites

gwint przetrzyj sucha szmatka,filtr zalezy jaki kupiles do jednego jest przydatny klucz do filtrow ok 20zl(najlepszy tasmowy,paskowy niewiem jak go nazywaja dokladnie),przydaje sie tez przy wymianie filtra paliwa)a do niektorych filtrow kawalek plaskownika cienkiego(montuja na samym spodzie filtra takie 2 garby przerwa miedzy nimi,wkladasz tylko kawalek plaskownika i odkrecasz)jak masz dobry korek to kup tylko podkladke 30gr.w zelaznym

Link to comment
Share on other sites

No to ja mam filtr z tymi garbami... dokręcę ręką ile się da a potem jak się da to tym uchwytem paskowym. Płaskownika nie mam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...