--Arkadia-- Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Witajcie. Nie wiem czy w prawidłowym dziale - jeśli nie proszę o przeniesienie. Mam problem ze swoją a4 1,9tdi (AJM). Otóż autko zakupione niedawno i... zauważyłem jakiś czas temu duży apetyt na ON - na całym baku robię około 380-420km. Niedawno tankowane do pełna i zrobione po mieście 120km i znów zatankowane do pełna i wyszło 13,28 lita Zalałem środek do przeczyszczenia wtrysków z myślą, że coś pomoże - niestety nadal to samo. Przegoniłem autko po trasie ale co mnie zaskoczyło to to, że jedzie 170 z trudem może i do 180km/h.- nadal spalanie bez zmian. Byłem u 2 "speców" auto podpięte pod komp.nie pokazuję błędów, nie kopci,synchronizacja wtrysku ok, wtryski ok,turbina również, mechanik twierdzi, że nie ma już pomysłu, ja tym bardziej. Możecie coś podpowiedzieć?
leniwiec Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 podepnij VAGa, zrób logi a koledzy napewno pomogą
--Arkadia-- Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2012 Dzieki kolego, Niestety nie mam VAG'a
vudi Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 sprawdz filtr powietrza i czy rury do turbo gdzie nie zlecialy
--Arkadia-- Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2012 vudi filtr powietrza niby ok- rury faktycznie postaram siędzisiaj sprawdzić. P.S. kupiłem włąsnie Vag'a więc jak tylko go otrzymam postaram się też zrobić logi.
danu44 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 sprawdz filtr powietrza i czy rury do turbo gdzie nie zlecialy Przeciesz byl u dwóch specow... to takie podstawowe rzeczy by chyba odkryli...?
--Arkadia-- Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2012 Zgadza się, mechanicy twierdzą , że trurbo "wstaje" jak powinno. Jednak mimo wszystko sprawdzę rury dla świętego spokoju
danu44 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Zgadza się, mechanicy twierdzą , że trurbo "wstaje" jak powinno. A jak oni (mechanicy) na to wpadli...? Byly robione logi dynamiczne...? Czy tylko z wolnych obrotow to wywrozyli...
--Arkadia-- Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2012 Zgadza się, mechanicy twierdzą , że trurbo "wstaje" jak powinno. A jak oni (mechanicy) na to wpadli...? Byly robione logi dynamiczne...? Czy tylko z wolnych obrotow to wywrozyli... Myslę, że logi bo gość podłączał kompa przed odpaleniem i monitorował/sprawdzał: - po odpaleniu, - podczas jazdy - dynamicznej,
Musashi Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 13 l/100 km to katastrofa. silnik kopci? do sprawdzenia oprocz logow kompresja. przyczyna moze byc prozaiczna - wyciek paliwa pomiedzy zbiornikiem a tandem pompa. ew. wyciek do miski olejowej. sprawdz czy nie przybywa oleju. zwlaszcza wyciekom przyjrzalbym sie jezeli logi nie wykaza nic niepokojacego. w przypadku brakow wycieku. do sprawdzenia kompresja ( zimny- rowniez proba olejowa). no i walek rozrzadu, byc moze jest zjechany. oczywiscie zakladam ze tarcze hamulcowe po zakonczeniu jazdy nie sa czerwone? a samochod ma zbieznosc prawidlowa. brak mozliwosci osiagniecia V-max czyli 205 km/h. swiadczy o problemie technicznym. no i pamietaj ze automat to 1L/100km wiecej niz manual.
danu44 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Myslę, że logi bo gość podłączał kompa przed odpaleniem i monitorował/sprawdzał: - po odpaleniu, - podczas jazdy - dynamicznej, Rozumiem... A jak Ty kolego dlugo masz juz to autko? Bo piszesz ze niedawno kupione. A w innym watku piszesz ze byly mody u Ciebie robione. Co za mody...? I co za olej masz w silniku? No i szkoda ze ci tych logow nie zapisal na kompie. Teraz musisz sam jeszcze raz zrobic.
--Arkadia-- Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2012 13 l/100 km to katastrofa. Dokładnie silnik kopci? nie silnik nie kopci w ogóle do sprawdzenia oprocz logow kompresja. kompresja sprawdzona - jest ok. ...przyczyna moze byc prozaiczna - wyciek paliwa pomiedzy zbiornikiem a tandem pompa. ew. wyciek do miski olejowej. sprawdz czy nie przybywa oleju. Właśnie ostatnio przy sprawdzaniu stanu oleju w silniku - miałem wrażenie, że jest go na miarce trochę więcej - co w takim wypadku jest nie tak? [br]Dopisany: 21 Styczeń 2012, 11:34_________________________________________________ Myslę, że logi bo gość podłączał kompa przed odpaleniem i monitorował/sprawdzał: - po odpaleniu, - podczas jazdy - dynamicznej, Rozumiem... A jak Ty kolego dlugo masz juz to autko? Bo piszesz ze niedawno kupione. A w innym watku piszesz ze byly mody u Ciebie robione. Co za mody...? I co za olej masz w silniku? No i szkoda ze ci tych logow nie zapisal na kompie. Teraz musisz sam jeszcze raz zrobic. 2 miesiace - nigdzie nie pisałem, że mody były robione - chyba mnie z kimś pomyliłaś/eś Zadnych modów auto w pełnym oryginale
janjazda Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 ...przyczyna moze byc prozaiczna - wyciek paliwa pomiedzy zbiornikiem a tandem pompa. ew. wyciek do miski olejowej. sprawdz czy nie przybywa oleju. Właśnie ostatnio przy sprawdzaniu stanu oleju w silniku - miałem wrażenie, że jest go na miarce trochę więcej - co w takim wypadku jest nie tak? [br] paliwo może się dostawać do oleju przez oringi na pompowtryskach
Musashi Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 ...przyczyna moze byc prozaiczna - wyciek paliwa pomiedzy zbiornikiem a tandem pompa. ew. wyciek do miski olejowej. sprawdz czy nie przybywa oleju. Właśnie ostatnio przy sprawdzaniu stanu oleju w silniku - miałem wrażenie, że jest go na miarce trochę więcej - co w takim wypadku jest nie tak? [br] paliwo może się dostawać do oleju przez oringi na pompowtryskach nie tylko, moga byc wyrobione gniazda pompowtryskiwacz w glowicy. to dosyc czesta przypadlosc 8 zaworowych silnikow PD, zarowno 1,9 jak i 2,0 tdi. dostajacy sie do miski ON sukcesywnie odparowuje.
--Arkadia-- Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2012 Masakra :/ czyli jak to sprawdzić i jaki może być koszt naprawy jesli to faktycznie będzie to?
danu44 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 ja swego czasu zastosowałem Ceramizer i modyfikator + i po zastosowaniu tego 1 nie zauważyłem kompletnie żadnej zmiany, natomiast po mody.... silnik jakby lżej pracował ale też bez szału. Na dzień dzisiejszy stosuję dobry olej i dodatek Liqui Moly - ceratec, obeserwuję co się stanie Sorry... zle przeczytalam, zle zrozumialam. Mody, odnosilo sie do modyfikatora... ps. rzuc okiem na ten tekst, dotyczy tego samego auta co Twoje i podobnego problemu. Moze ci to pomoze w diagnozowaniu i szukaniu usterki. http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-33848.html http://forum.vw-passat.pl/threads/108649-Silnik-AJM-czwarta-wymiana-glowicy http://www.a6klub.pl/19-tdi-pd-glowica-usterki-metody-i-koszty-napraw-vt12460.htm Pozdrawiam
--Arkadia-- Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2012 spoko , do tego auta narazie dolałem tylko ceratec Dzięki danu44
vudi Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 powiem ci tak ze u mnie filtra jak nie wymienie po pol roku to tez swiruje ze spalaniem, mimo ze osiagi sa ok
--Arkadia-- Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2012 powiem ci tak ze u mnie filtra jak nie wymienie po pol roku to tez swiruje ze spalaniem, mimo ze osiagi sa ok wymienie filtr w poniedziałek - tak profilaktycznie, ale myślę, że raczej przyczyną będzie uszczelnienie/oringi pompowtrysków - sprawdzę stan oleju żeby sięupewnić na zimnym silniku i po trasię - jeśli stan oleju pójdzie w górę to będzie wiadomo.
Musashi Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Masakra :/ czyli jak to sprawdzić i jaki może być koszt naprawy jesli to faktycznie będzie to? kolezanka podeslala juz stosowne linki. problem jest jednak rozleglejszy niz opisywany wlinkach. PD w 8 zaworowych jednostkach montowane poprzez docisk boczny. pracuja w dosyc trudnych warunkach mechanicznych wspolpracujac z walkiem rozrzadu. walek za kazdym obrotem, oprocz nacisku na trzpien dziala rowniez sila boczna, powodujac ze PD delikatnie pracuje w gniezdzie. tak jak koledzy napisali nie z reguly nei ma problemu dopoki nikt nie ruszal PD. niestety wiekszosc silnikow 8V miala przeprowadzona akcje serwisowa wymiany glowicy. a prawidlowosc montazu PD zalezal od wykonujacego go mechanika. to ze w DE nie znaczy fachowo. jeszcze gorzej jezeli grzebal przy tym pan "miecio" w garazu majacy doswiadczenie z poczciwymi dieslami na VP. koszt niestety duzy. skutecznosc? zalezy od fachowca. jezeli gniazda sa wyrobione. z tego co wiem sa tulejowane. w inny sposob wyrobionego materialu glowicy nie uzupelnisz. jednak tak jak napisalem. zanim popadniesz w koszty. sprawdz bardziej prozaiczne przyczyny. blokujace hamulce, zbieznosc, cisnienie w oponach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się