tony84 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 witam. przymierzem się do wymiany hamulców z przodu i czytając forum dowiedziałem się że są dwa rozmiary tarcz przednich w b5 280 i 288mm. stąd moje pytanie jakie są w moim a4. mam avanta, 99, motor 1.8T APU. jak sprawdzić jakie tarcze siedzą?? i jakie tarcze montować nowe?? warto zakładać nacinane lub nawiercane czy lepiej "gładkie"????
lukaszr Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 witam. przymierzem się do wymiany hamulców z przodu i czytając forum dowiedziałem się że są dwa rozmiary tarcz przednich w b5 280 i 288mm. stąd moje pytanie jakie są w moim a4. mam avanta, 99, motor 1.8T APU. jak sprawdzić jakie tarcze siedzą?? i jakie tarcze montować nowe?? warto zakładać nacinane lub nawiercane czy lepiej "gładkie"???? Najlepiej jakbyś zobaczył jakie jest oznaczenie kodów wyposażenia we wlepce w książce serwisowej. Tam przeważnie jest napisany kod przednich i tylnych hamulców, po których można dojść co i jak (u Ciebie będzie 1LZ lub 1LB).
tony84 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 a są jakieś inne sposoby bo niestety gdzieś mi się zapodziała książka serwisowa. a na tej wlepce w bagażniku to będzie??
lukaszr Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 a są jakieś inne sposoby bo niestety gdzieś mi się zapodziała książka serwisowa. a na tej wlepce w bagażniku to będzie?? Tak, w bagażniku jest ta sama wlepka.
tony84 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 a która pozycja to może być?? bo po niemiecku nie kumam
lukaszr Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 a która pozycja to może być?? bo po niemiecku nie kumam Tam są tylko kody wyposażenia - u Ciebie będzie 1LZ lub 1LB i któregoś z nich szukaj.
tony84 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 ok. jutro poszukam. a który co oznacza?? i czy warto montować tarcze nawiercane lub nacinane??
lukaszr Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 ok. jutro poszukam. a który co oznacza?? i czy warto montować tarcze nawiercane lub nacinane?? Przy kodzie 1LZ tarcza jest 280x22mm, a przy kodzie 1LB tarcza jest 288x25mm. Co do rodzaju - było wiele razy na forum, ale w skrócie: ja zamontowałem ATE PowerDisc i jest w sumie dobrze tylko mam lekkie bicie przy hamowaniu - muszę je zareklamować. Teraz kupię zwykłe - nie ma co przesadzać.
tony84 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2008 ok. dzięki wielkie za info. chyba zarzuce ate power disc. zobaczymy co będzie
lukaszr Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Opublikowano 2 Kwietnia 2008 ok. dzięki wielkie za info. chyba zarzuce ate power disc. zobaczymy co będzie Pewnie będzie ok. Zakładaj tylko sprawdź najpierw te kody.
Dev Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 proponuje zimmermanny perforowane + ferodo ds performance
lukaszek13ns Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 witam mialem ten sam problem pisalem o tym na forum http://www.a4-klub.pl/smf/odp_b5_apu_jakie_tarcze_do_tego_modelu_280mm_czy_288mm-t26979.0.html;msg326017#msg326017 U mnie sa tarcze 288mm wentylowane wiec podejrzewam ze u ciebie bedzie to samo co do tarcz to zakladalem trw o ATE power disc i innych nacinanych, rowkowanych, czy nawiercanych slyszalem ze na poczatku sprawuja sie niezle, lepsze hamowamie od zwyklych tarcz, ale po kilku latach uzytkowania wlasnie wystepuje bicie.
wojtusania Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 ja zalozylem ate powerdisc +klocki ate i jest pierwsza klasa (zrobilem juz na nich 10tyskm), tarcze sie nie przegrzewaja nawet z najwyzszych predkosci, wszystko ladnie hamuje i dobrze wyglada.
lukaszr Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 ja zalozylem ate powerdisc +klocki ate i jest pierwsza klasa (zrobilem juz na nich 10tyskm), tarcze sie nie przegrzewaja nawet z najwyzszych predkosci, wszystko ladnie hamuje i dobrze wyglada. Wojtek, a nie masz delikatnych drgań przy hamowaniu (nie na kierownicy tylko na aucie) - odgłosu jakby bicia ? Ja po 5 tyś mam takie coś właśnie przy takim zestawie i zaczyna mnie to irytować.
lukaszek13ns Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 ja zalozylem ate powerdisc +klocki ate i jest pierwsza klasa (zrobilem juz na nich 10tyskm), tarcze sie nie przegrzewaja nawet z najwyzszych predkosci, wszystko ladnie hamuje i dobrze wyglada. Wojtek, a nie masz delikatnych drgań przy hamowaniu (nie na kierownicy tylko na aucie) - odgłosu jakby bicia ? Ja po 5 tyś mam takie coś właśnie przy takim zestawie i zaczyna mnie to irytować. A czy przy zakladaniu wyczyscili ci dobrze piaste ze by tarcza rowno dolegala, moze cos sie pod nia dostalo i masz bicie, i czy mierzyli ci pomiar bicia tarczy przy zakladaniu moze tarcza jest wadliwa
lukaszr Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 A czy przy zakladaniu wyczyscili ci dobrze piaste ze by tarcza rowno dolegala, moze cos sie pod nia dostalo i masz bicie, i czy mierzyli ci pomiar bicia tarczy przy zakladaniu moze tarcza jest wadliwa Sam zmieniałem więc wszystko dokładnie przeczyściłem, ale jeżeli chodzi o pomiar bicia to nie było nic robione.
kaj82 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Ja mam taki problem w Vw T4 kupiłem nowe tarcze i klocki TRW i po wymianie przy delikatnym hamowaniu wystepuje bicie i pisk, oddalem tarcze do reklamacji i maja bicie jedna 0.05 druga 0.03, napisali mi ze na tarczach sa slady syfu z piasty i przez to tacze sie pogiely (podobno zawsze tak odpisuja)zlozylem drugie pisemko ze chyba ich pogielo bo jak montowalem new tarcze wszystko dobrze oczyscilem i zabezpieczylem smarem miedzianym, czekam na odp w sprawie odwołania.Po założeniu starych tarcz wszystko w porzadku.Dwa tygodnie póżniej kupiłem tez komplet TRW do sprintera i znowu ta sama procedura i jest wszystko OK, więc nie skreślam całkowicie TRW.
adadur Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 A jakia wartość bicia tarczy jest dopuszczalna skoro 0,03 to za dużo? Łukaszr znaczy się że objawy nie ustały po zmianie z zimówek na letnie? Dla pewności pozostaje ci pomiar bicia. Zerknij też na równomierność zużycia klocków.
marecki_78 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Opublikowano 20 Kwietnia 2008 A jakia wartość bicia tarczy jest dopuszczalna skoro 0,03 to za dużo? jak ostatnio wymieniałem tarcze z przodu w zakładzie CD auto Hamulce to mówil mi gośc że chyba 0.09 mm dla A4 jest max. Ale powiedział że nawet 0,12 (ale tylko na nowych tarczach ) może być. Uzasadnił to tym że nowe tarcze się jeszcze przez kilkaset KM docierają i wtedy należy przyjechać i zmierzą jeszcze raz czy normy nie przekracza...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się