Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Szarpanie na LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też mam instalacje gazowa STAG 4, założoną 2 miesiace temu-podobne przyczyny.

Rano jak odpalam na zimnym, w momencje przełaczania na gaz szarpie jak diabli, szczególnie jak jade na 1-ce,2-ce;

potem jak motor sie rozgrzeje, zlapie 90* jest super.

Kompletnie nie mam pojęcia co to moze być......

Macie jakąs recepte na to???

Jechać do gazownika niech ustawi korektę od temperatury gazu i nie będziesz czuł przejścia na lpg.

Opublikowano

Bez korekty od temp. gazu będzie kiepsko, chyba że się ustawi wysoką temp. przejścia na gaz, ale to też takie leczenie syfa pudrem.

Opublikowano

Panowie ja mam taki problem ,żę przy każdym odpaleniu silnika czy jest zimny czy ciepły i po przełaczeniu na gaz po ok 2km zaszarpie mi samochodem przez 5 sek. i potem wszystko ok. za kazdym razem jak odpale samochod. 1.6

Opublikowano

Słabe wtryski/za niska temp. przełączenia. Najczęście jedno wynika z drugiego. Lepsze wtryski=niższa temp. przełączania, słabsze wtryski=wyższa temp. przełączenia.

Jak montowaliście gaz, to pewnie szukaliście gdzie taniej i tak toi się teraz kończy.

Opublikowano

auto juz kupione w gazie... ja nie wybierałem :) czyli wystarczy podnieść mu temperature przełaczenia na gaz?? tylko dlaczego jak mam nawet ciepły silnik i jak zapalam to dopiero po 2 km ponownie zaszarpie i tak ciagle po kazdym odpaleniu ... Na jaka temp. ustawic przełaczanie ??

Opublikowano

Jakie wtryski? Ile mają przejechane? Jak wyglądają korekty short i long?

Opublikowano

wtryski valtek 30 brc cos takiego, hmm podobno nowe są te wtryski załaczaja sie przy 35* korekty hmm jezeli o tym samym myslimy czyli na komputerze wykres to powiedział mi gazownik ze świetnie wyregulowane... linie sie dobrze nakładaja. chyba ze te korekty to o co innego chodzi.

Opublikowano

dnośnie szarpania.. Panowie gdzie macie w tym silniku (ABC) założony reduktor? U mnie gazownik spieprzył robotę jeśli chodzi o montaż i mam założony z lewej strony na samym dole zaraz za lewą kratką zderzaka

Opublikowano

reduktor ja mam założony na dole z prawej strony. Jest spieprzone bo wężyk zagięty.

Opublikowano

VALTEK to tanie i słabe wtryski. Wymagają kalibracji i czyszczenia co ok. 10 tys.km. Bez tego nie są w ogóle dokładne i mogą powodować szarpanie, zwiększone spalanie i inne atrakcje.

Opublikowano

jezeli chodzi o spalanie to 10 max do 11 litrow. wszystko ok tylko te szarpniecie na 5 sek. wiec co moze byc powodem ??

Opublikowano

To, że linie się pokrywają w programie do regulacji gazu o niczym nie świadczy.

Jest zbyt wiele możliwości powodujących szarpanie, ale jako pierwsze podejrzane są wtryski, bo są słabej jakości. Żeby w miarę dobrze działały muszą być skalibrowane na specjalnej maszynce(skok tłoczka) i czyste.

Z racji tego, że już po kilku tys. km się rozjeźdżają, a dodatkowo nawet dobrze skalibrowane są wolne i niezbyt dokładne to ich używanie zniesie tylko zapalony majsterkowicz albo bardzo niewybredny kierowca, któremu wystacza, że auto jedzie o własnych siłach byle jak do przodu.

Porównam to do opon: Jakbyś napisał, że auto nie trzyma się na zakrętach, a jeździsz na bieżnikowanych, chińskich oponach, to co byś obstawiał jako przyczynę? Opony, amortyzatory, zawieszenie, zbieżność? Wiadomo-najsłabszy element jest najbardziej podejrzany.

Opublikowano
VALTEK to tanie i słabe wtryski. Wymagają kalibracji i czyszczenia co ok. 10 tys.km. Bez tego nie są w ogóle dokładne i mogą powodować szarpanie, zwiększone spalanie i inne atrakcje.

Gdzie ty te bzdury wyczytałeś i teraz je tu powielasz.

Opublikowano

Kolego Uris

O ile zgadzam się z tobą, że przy temperaturze przełączania 30 stopni powinno wszystko hulać (u mnie na BRC SQ25, wtryski pomarańczowe, temperatura przełączania jest 35stopni-wtryski mają nalatane 69 tys. km), to negacja, iż Valteki to nie są tanie i słabe wtryski jest bzdurą z twojej strony. Valtek, to największe budżetowe badziewie-dokładnie jak opisał to ghost2255. Najlepsze wtryski to: Keihin, MED. Dobre wtryski to: Matrix, BRC, Hana. Potem cała masa tańszych, a Valtek na samym końcu. Kolego listwa do 4 cylindrów Keihinów kosztuje koło 1500 złotych.

W kwestiach LPG zachęcam do zarejestrowania się na lpg-forum.pl, tam znajdziemy wszystko co potrzeba.

pozdrawiam

Opublikowano

Na pewno nie będziesz żałował wydanych pieniędzy. KEIHINY i MEDY są bardzo drogie, ale już HANA ma bardzo korzystny stosunek do ceny.

VALTEKI są takie popularne, bo gazownicy kupują je w zestawach i to im wychodzi najtaniej.

Kolego URIS - skoro VALTEKI takie wspaniałe, to czemu masz REG FSTY, które są w podobnej cenie, ale jednak soro lepsze i co najważniejsze-nie trzeba ich kalibrować?

Opublikowano

Kolego @ghost2255 miałem valtki przez 100tys km i naprawdę wież mi lub nie ,nie miałem z nimi najmniejszego problemu ,kilometry zrobiły swoje i valtek powoli już był rozkalibrowany to postanowiłem je wymienić na tak zachwalane RegFasty, cena praktycznie identyczna co Valtek , i co szczerze powiem żadnej różnicy to ja nie widzę pomiędzy Valtek a RegFast no ale że lubię grzebać przy LPG to z ciekawości je kupiłem .Robiłem pomiar na hamowni i 10KM mniej na LPG myślisz że na lepszych wtryskach tej różnicy by nie było ? oczywiście że by była bo na LPG zawsze będzie gorszy wynik ale nie oto mi chodzi .Silniki są różne i jedne potrzebują lepszych wtrysków inne nie maj a takich wymagań i dawanie super wtrysków w każdym przypadku to wywalenie kasy w błoto takie jest moje zdanie .Nie wiem czy czytałem ten wątek na forum LPG odnośnie silników z grupy VAG że nie które silniki maja problem z szarpaniem na nierozgrzanym silniku i wielu instalatorów stwierdziło tą samą tezę

że im lepsze wtryski tym bardziej szarpało ,im gorsze tym efektu szarpania prawie nie było ,także jak sam pewnie wiesz możliwości w źle działającej instalacji LPG może być mnóstwo i radzenie każdemu wymień wtryski i będzie ok jest złym podejściem ,przecież często wystarczy zmniejszyć dyszę i podnieść ciśnienie i sprawa jest załatwiona,no ale gdybać to tu sobie możemy .

czyli nic innego nie mozna zrobic by to extra chodzilo?? jedyne wyjscie to wymiana tych wtryskiwaczy...

Musi być zrobiona korekta od temperatury ale dopóki nie wkleisz ustawień swojej LPG to tu możemy gdybać ,do tego dołącz plik *.osc i będzie coś więcej wiadomo.

pozdro

Opublikowano

Juz wcześniej wyjaśniłem, czemu obstawiam wtryski.

Może to nie to, ale na pewno zmiana w dłuższym okresie wyjdzie na dobre.

Wcześniej miałem REG FASTY i też mówiłem, że są dobre, ale teraz mam HANY i dopiero wiem, jak powinno być. Kultura pracy na LPG na porządnych wtryskach jest po prostu dużo wyższa. Żadnego szarpania ani na zimnym, ani na ciepłym, niezauważalne przejście na LPG przy niskiej temp.(20st.C) reduktora. To o czymś świadczy.

Średnio zorientowanemu użytkownikowi LPG w PL nie jest łatwo jak ma jakiś problem, bo 95% gazowników twierdzi, że VALTEK to najlepsze wtryski i jak coś jest nie tak, to na pewno wina auta.

Polecam LPG forum. Można znaleźć jakiegoś polecanego i ogarniętego gazownika ze swojej okolicy i zaoszczędzić sobie nerwów.

Opublikowano

Jeżeli czas wtrysku masz dobrze ustawiony to i na Valtku czy na Regfst nie czuć przełączenia z PB na LPG ale to chyba ogólnie jest oczywiste .

Widocznie do twojego silnika RegFast był za słaby ,tak jak już pisałem najlepszy wtryskiwacz nie oznacza że silnik będzie pracował poprawnie.

Przeczytaj ten wątek http://lpg-forum.pl/problemy-z-szarpaniem-na-zimnym-silniku-vag-t18598.html?sid=a8ec539162b3e9c6853a5a5d8cf427ab

Opublikowano

Znam ten wątek.

Spróbuj ustawić przełączeni na 20st.C na REGACH lub VALTEKACH i opisz wrażenia przy temperaturach zewnętrznych sporo poniżej 0.

Nie wierzę, że będzie płynne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...