Jump to content
IGNORED

[B5 ABC] Szarpanie na LPG


predipl
 Share

Recommended Posts

Witam. Tydzień temu założyłem LPG i mam dziwny problem : Oczywiście gaz sekwencyjny. Autko sie zagrzeje do około 35 stopni jak jest zalecane i przełącza sie na gaz ale jadąc np na 5tce daje gazu i szarpie autem i zwalnia. przełącze na benzyne przestaje. Silnik uzyska większą temperature czyli około 70 stopni problem mija.... O co chodzi. Świece nowe.

Link to comment
Share on other sites

Przyczyn może być kilka np. za duży minus w korekcie od temperarury, źle zrobiona mapa, itd... Skoro instalacja jest nowa podjeć do gazowników i przedstaw problem. "Świece nowe" ,a kable?

Link to comment
Share on other sites

Zbyt niska temperatura powoduje nie prawidłową pracę reduktora, gaz nie w pełni przechodzi z fazy ciekłej w lotną. Podnieś temperaturę przełączania z Pb na LPG o 10 stopni. Powinno pomóc. Jaka to instalacja?

Sprawdż poziom cieczy chłodzącej. Zbyt niski też zakłóca pracę reduktora.

Link to comment
Share on other sites

Normalny objaw jak silnik jest jeszcze nierozgrzany, to na LPG może wystąpic szarpanie, czy brak mocy. Ustaje wraz z podwyższeniem się temperatury. Mam to samo. Troszke za szybko się przełącza na LPG.

Link to comment
Share on other sites

Mi szarpie też na 5-ce (140km/h) musze pojechać na regulacje. a gaz sekwen. BRC jeszcze na gwar.

Link to comment
Share on other sites

Ludzie jak będziecie tak doradzać koledze to znienawidzi LPG - 30* to dobra temperatura i przy dobrze zrobionej instalacji musi działać .

Przyczyn może być kilka to każdy powie co kuma trochę instalacje LPG,kolego @predipl jedyna rana na ten moment to odstawiasz auto tam gdzie ci instalowali LPG i poprawiają ,zapłaciłeś i ma działać dobrze ! jak sobie nie dają rady to niech oddają kasiorę proste jak [email protected]#$%!

Link to comment
Share on other sites

optymalna temperatura to 40-45stopni żadne 30 poza tym przydało by się wiedzieć co tam jest pod maska zamontowane jakie graty.

Link to comment
Share on other sites

Zbyt niska temperatura powoduje nie prawidłową pracę reduktora, gaz nie w pełni przechodzi z fazy ciekłej w lotną. Podnieś temperaturę przełączania z Pb na LPG o 10 stopni. Powinno pomóc. Jaka to instalacja?

Sprawdż poziom cieczy chłodzącej. Zbyt niski też zakłóca pracę reduktora.

Dokładnie tak jak kolega napisał. Jeżeli te zabiegi nie pomogą wtedy szukać winy w czymś innym.

Link to comment
Share on other sites

optymalna temperatura to 40-45stopni żadne 30 poza tym przydało by się wiedzieć co tam jest pod maska zamontowane jakie graty.

A dlaczego nie 30* ? 100tys/km tak przejechałem i wszystko działa prawidłowo .

Link to comment
Share on other sites

A dlaczego nie 30* ? 100tys/km tak przejechałem i wszystko działa prawidłowo .

No to fajnie ze twoje wtryski to dobrze znoszą, a jaki masz reduktor? bo z mojego doświadczenia mogę powiedzieć ze na magic III można ustawić i 30 a na innych lepiej nie ryzykować maja dużo gorsza termikę i przy niskiej temperaturze gorzej filtruje się gaz czyli mazut leci na wtryski.

Link to comment
Share on other sites

Reduktor to KME Gold a wtryski były Valtki a teraz zmieniłem na Reg-Fast , w brew opinii Valtki bardzo dobrze się sprawowały nigdy nie miałem z nimi problemu wiadomo nie do każdego auta się nadają ale pod ten silnik co mam są wystarczające .Ludzie kombinują bo auto szarpie na niedogrzanym silniku zmieniają wtryski a to nie tu leży problem .Teraz śmigam na Reg-fast dysze 2.1 i też działają poprawnie .

Link to comment
Share on other sites

Oj kręcisz kolego najpierw piszesz ze przejechałeś 100tyś bez problemu a teraz że wymieniłeś wtryski:) Valteki są bo są RegFast to praktycznie to samo jak nie miałeś innych wtrysków pod maska tego auta to nie wiesz jaka mogła by być różnica. Gold w twoim aucie możne mieć dobra termikę bo jaka jest deklarowana moc jaka obsługuje? 300 z górką? w 2.8 193km zamarzał przy 90stopniach w układzie:) Reasumując niema tak ze jest jedna optymalna temperatura przełączania dla wszystkich, natomiast 40-45 jest bezpieczna dla wszystkich.

Link to comment
Share on other sites

Przecież nie wiesz ile mam przejechane na LPG to nie wiem do czego pijesz ? chyba jasno napisałem że przejechałem 100tys/km bezproblemowo przy temperaturze 30* na valtkach,chyba nie masz zamiaru przepychać się o kilka kilometrów bo to dziecinada i druga sprawa nie wiem co takiego dobrego miał by mi dać dobry wtryskiwacz ?

Link to comment
Share on other sites

Nie mam zamiaru się przepychać tylko czytając twoje wypowiedzi które przekazują szczątkowe informacje można sobie różne teorie dopasować, np dziwi mnie ze reduktor wytrzymał 100tyś bez najmniejszych problemów:) ale może miałeś szczęście. Valteki u Ciebie dawały rade bo masz strasznie duże czasy wtrysków i np w 1.8T nie dadzą se rady poza tym obsługują do około 30km z cylindra czyli nawet u ciebie są na styk przy ciśnieniu bliskim 1. Ale nie dyskutujmy bo w sumie 99% ludu zakładając LPG kieruje się ekonomią czyli jak najtaniej:)

Dobre a gorsze wtryski to mniejsze spalanie lepsza (równiejsza) praca silnika (lepiej dawkowany gaz) lepsza dynamika, tak w skrócie, uwierz mi są różnice na jednym silniku widać to więcej na drugim mniej twój jest mało podatny na dobro dobrych wtryskiwaczy:) koniec OT

Link to comment
Share on other sites

Skoro uważasz że pisze bajki to nie ma o czym już pisać :)

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Skoro uważasz że pisze bajki to nie ma o czym już pisać :)

pozdrawiam.

Nie zrozumiałeś, piszesz prawdę ale tylko o swoim przypadku:) to miałem na mysli.

Link to comment
Share on other sites

Skoro uważasz że pisze bajki to nie ma o czym już pisać :)

pozdrawiam.

Nie zrozumiałeś, piszesz prawdę ale tylko o swoim przypadku:) to miałem na mysli.

Nie no ja cię rozumiem ,ty piszesz prawdę a inni nie .

Skończmy już tego off-topa

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie nie normalne zachowanie nawet przy przełączaniu na gaz 30stopni.

Źle dobrana lub działająca korekta od temperatury gazu czyli zły skład mieszanki ( najprawdopodobniej za ubogo i AFR na gazie odbiega od benzyny ) i przy wyższych obciążeniach wypadają zapłony i podszarpuje silnikiem.

Ja mam przełączanie ustawione na 20 stopni i nic nie podszarpuje

Link to comment
Share on other sites

Też mam instalacje gazowa STAG 4, założoną 2 miesiace temu-podobne przyczyny.

Rano jak odpalam na zimnym, w momencje przełaczania na gaz szarpie jak diabli, szczególnie jak jade na 1-ce,2-ce;

potem jak motor sie rozgrzeje, zlapie 90* jest super.

Kompletnie nie mam pojęcia co to moze być......

Macie jakąs recepte na to???

Link to comment
Share on other sites

Też mam instalacje gazowa STAG 4, założoną 2 miesiace temu-podobne przyczyny.

Rano jak odpalam na zimnym, w momencje przełaczania na gaz szarpie jak diabli, szczególnie jak jade na 1-ce,2-ce;

potem jak motor sie rozgrzeje, zlapie 90* jest super.

Kompletnie nie mam pojęcia co to moze być......

Macie jakąs recepte na to???

Jechać do gazownika niech ustawi korektę od temperatury gazu i nie będziesz czuł przejścia na lpg.

Link to comment
Share on other sites

Panowie ja mam taki problem ,żę przy każdym odpaleniu silnika czy jest zimny czy ciepły i po przełaczeniu na gaz po ok 2km zaszarpie mi samochodem przez 5 sek. i potem wszystko ok. za kazdym razem jak odpale samochod. 1.6

Link to comment
Share on other sites

Słabe wtryski/za niska temp. przełączenia. Najczęście jedno wynika z drugiego. Lepsze wtryski=niższa temp. przełączania, słabsze wtryski=wyższa temp. przełączenia.

Jak montowaliście gaz, to pewnie szukaliście gdzie taniej i tak toi się teraz kończy.

Link to comment
Share on other sites

auto juz kupione w gazie... ja nie wybierałem :) czyli wystarczy podnieść mu temperature przełaczenia na gaz?? tylko dlaczego jak mam nawet ciepły silnik i jak zapalam to dopiero po 2 km ponownie zaszarpie i tak ciagle po kazdym odpaleniu ... Na jaka temp. ustawic przełaczanie ??

Link to comment
Share on other sites

Jakie wtryski? Ile mają przejechane? Jak wyglądają korekty short i long?

Link to comment
Share on other sites

wtryski valtek 30 brc cos takiego, hmm podobno nowe są te wtryski załaczaja sie przy 35* korekty hmm jezeli o tym samym myslimy czyli na komputerze wykres to powiedział mi gazownik ze świetnie wyregulowane... linie sie dobrze nakładaja. chyba ze te korekty to o co innego chodzi.

Link to comment
Share on other sites

dnośnie szarpania.. Panowie gdzie macie w tym silniku (ABC) założony reduktor? U mnie gazownik spieprzył robotę jeśli chodzi o montaż i mam założony z lewej strony na samym dole zaraz za lewą kratką zderzaka

Link to comment
Share on other sites

reduktor ja mam założony na dole z prawej strony. Jest spieprzone bo wężyk zagięty.

Link to comment
Share on other sites

VALTEK to tanie i słabe wtryski. Wymagają kalibracji i czyszczenia co ok. 10 tys.km. Bez tego nie są w ogóle dokładne i mogą powodować szarpanie, zwiększone spalanie i inne atrakcje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...