Jump to content
IGNORED

[B5 AJM] Już nie wiem co stuka ?


Krzysiek75
 Share

Recommended Posts

Już nie wiem co stuka

Witam mój problem próbuję rozwikłać od dwóch miesięcy i ciągle marne skutki :wallbash:

Ciągle coś stuka w prawym przednim kole, jest to głuchy odgłos.

Nie muszę wcale jeździć po dużych dziurach .Wręcz przeciwnie wystarczy tarka ,droga ułożona z kostki bardzo małe wyboje ale powtarzające się po sobie .Najlepiej słyszane w gr od 20 do 40 km/h Co nie oznacza że jak wjeżdżam w dużą dziurę to cisza.

Byłem u trzech mechaników i każdy stwierdził ze zawieszenie jest ok. targacze wykazały to samo .

Macie jakieś pomysły

Za wszystkie odpowiedzi dziękuję. :hi:

Link to comment
Share on other sites

A może jest luz na amortyzatorze, to znaczy w miejscu gdzie drążek amortyzatora wchodzi do jego obudowy.

Często tak jest i właśnie to stuka, pomaga tylko wymiana amortyzatorów.

A może łożysko w kole tak stuka??

Link to comment
Share on other sites

Dzięki

Byłem na diagnostyce i moje amortyzatory mają ok.66 % sprawności.Czy w takim stanie mogą stukać ? Czy można je sprawdzić nie wyjmując ich ( sporo roboty),Co do sprężyn zwrócę uwagę

Co do łożyska to na pewno nie -nie huczy.Jeździłem z mechanikiem i potwierdził ze to na pewno coś z zawieszenia

Link to comment
Share on other sites

W amortyzatorach nie chodzi o sprawność, tylko w miejscu gdzie "pręt" amortyzatora wchodzi w obudowę.

Taki rysunek na szybko w miejscu gdzie jest zaznaczone na czerwono: 069c1c4ba5888d3a.jpg

Czasami zdarza się że w tym miejscu stuka, a ciężko jest to sprawdzić.

A co do łożyska to miałem tak tylko że to było w Mercedesie, że coś stukało przy wolnej jeździe, takie głuche pukanie, wszystko było z zawieszeniem wporządku, a okazało się że to łożysko a nie huczało podczas jazdy.

Link to comment
Share on other sites

weź kogoś do pomocy i niech złapie dwoma rękoma za górę koła i energicznie raz po raz poszarpie - ty w tym czasie połuż dłoń kolejno na przegubach górnych wahaczy. Podobnie niech druga osoba na zgaszonym silniku energicznie rusza kierownica na obie strony a ty połóż dłoń na końcówce drążka. myślę że coś z tego sprawia ci problemy.

Link to comment
Share on other sites

mój ziomuś też miał ten problem pojechal do speca i nic nie wykrył :embarrassed: wymienił wahacze i jak ręką odjoł ja mam tez taki problem i pierwsze co to wymieniam wahacze -objawy to gluche stuki nie wyczuwalne na wiekszych doldach

Link to comment
Share on other sites

jestem przekonany że to któryś wahacz "one" puszczają takie głuche sygnały:)

Link to comment
Share on other sites

mam taki sam problem , dodatkowo amory przednie stukały , wymieniłem na nowe , przestało stukać ale ciągle są takie głuche stuki jak mówicie , jeszcze tył coś skrzypi :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

jak stuka ro raczej wachacz ten na samym dole..u mnie tak bylo i w wielu przypadkach moich znajomych... a tak nawiasem jak skrzypi to 2 wachacz od dołu zazwyczaj, z tyłu jak skrzypi to trzeba do sprezyn zajrzec:)

Link to comment
Share on other sites

Witam

Dzięki za wszystkie rady. :)

Mój problem zniknął i jestem już szczęśliwy od wczoraj. Cisza i spokój. :> :>

To był tzw. przez was banan. To on był wszystkiemu winien. Teraz mam ”Lenfandera” jestem ciekaw jak długo popracuje

Ale to jest niesamowite ,będąc na trzech szarpakach tylko jeden mechanik wiedział co jest nie tak.. W tych zawieszeniach tkwi chyba diabeł. :evil:

Dzięki pozdrowienia

Widzę ,że niektórzy znają się na swoich :a4fan::audi:

Link to comment
Share on other sites

Miałeś szczęście bo na szarpakach nie tak łatwo dojść a widać gościu obcykany to i pomógł.

Link to comment
Share on other sites

panowie mom podobne objawy, z tym ze u mnie przestaje stukac jak przychamuje. Co to moze byc?? Klocki raczej nie bo jak sa luzne to dzwonia bardziej niz stukaja a dokladniej te blaszki

Link to comment
Share on other sites

panowie mom podobne objawy, z tym ze u mnie przestaje stukac jak przychamuje. Co to moze byc?? Klocki raczej nie bo jak sa luzne to dzwonia bardziej niz stukaja a dokladniej te blaszki

Właśnie, że to mogą być klocki. Sprawdź te wewnętrzne... Podważ je śrubokrętem do góry i spuść - dźwięk niby cichy, ale niesie do kabiny jako stuk. Wystarczy organoleptycznie sprawdzić czy coś się nie poluzowało a na pewno dojdziesz co jest nie tak. :th:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...