Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AWX] Przy dużych mrozach nie chce zapalić


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

EDIT--------

WOW 25 zł i starcza na 250 l? Łeeeeee to kupie, nie ma problemu, 250l to ja przez zime nie wyjeżdzę. Myslałem że taka buteleczka to idzie na 1 bak :P Heheheh

No mi to pomogło wraz z przejściem ze zwykłego ON na Verve

Opublikowano

A ja mam takie pytanie,moze ktos pomoze. Czy to normalne przy takich mrozach -18 u mnie w nocy, -10 w dzien ,samochod stal wczoraj caly dzien i dzisiejsza noc nie ruszany w zelaznym garazu gdzie nie jest moze najcieplej, aby auto zanim sie uruchomilo to dlawilo sie, no wiecie wskazowka chciala podskoczyc do gory ale dopiero za 4 razem jej sie udalo (z 4 sekundy krecenia). Powiem ze z pol zbiornika mam letniego paliwa, 1/4 zimowego plus dodany skydd. Swiece sprawne, filtry wymieniane przed zima,aku ladowane cala dzisiejsza noc. Czy to jest normalna reakcja auta w takie mrozy??. Pozdrawiam

Opublikowano

akumulator jest nowy tz. w tam tego roku. Pełny zbiornik paliwa a nie chciał zapalić. On już jesienia jakoś ciezko kręcił czym to może być spowodowane, zdawało sie ze to akumulator pojechaliśmy oddać na gwarancje sprawdzili i powiedzieli ze wszystko ok tylko troche niedoładowany akumulator, mówił że może któraś świeca nie grzeje i tak sie dzieje.Co sądzicie?

Opublikowano

Filtr paliwa wymieniałeś? Jak nie to możne czas,a jak tak to wiem ze w filtrze jest tzw. korek spustowy czy jakoś tak,odkręcając go spuszczasz miedzy innymi wodę która możne marznąc i nie puszczać ON, ja odkręcając ten korek spuszczałem miedzy innymi trochę wody oraz jakiś syf który wlewany podczas tankownia,możne to by coś pomogło.

Opublikowano

filtr też był zmieniany, a w którym miejscu jest ten korek spustowy w samym filtrze paliwa na spodzie czy na wierzchu

Opublikowano

Dziś byłem na Shellu i mieli 2 rodzaje preparatów: STP (niezbyt mi odpowiada, drogi i z tego co czytalem na butelce trzeba duzo go lać) i Black Arrow Skydd (tu cena ok i 1l starcza podobno na 1000l), ale w sumie nie wiedziałem za dużo o tym Skydd i pojechałem do domu by najpierw poczytać tu Wasze opinie na forum. Są bardzo pozytywne z tego co poszukalem (i z tego co wyczytałem chyba moje pompowtryski nie powiedza papa? Nadaje sie ten Skydd do B6 AWX 1.9 TDI?), więc jutro bym pojechał zakupić buteleczke (jesli odpale, lol, dziś znowu za pierwszym razem zgasł :/).

Tylko takie pytanie natury technicznej, jak juz kupie to rozumiem, iz moge go od razu wlać do tego paliwa co mam? Czy zalecacie dolac preparatu i od razu dokupic chociaż 10l ON aby preparat porzadnie sie wymieszał? Rozumiem, iz nie ma specjalnej filozofii w dolaniu, po ok. 5 km jazdy, gdy sie samochód nagrzeje nieco np. do 75C, moge go już wlać?

A dawkę jakąs zalecacie czy leciec według przepisu na opakowaniu? Zważywszy, że mam teraz ok 25l w baku, powiniennem dolac 25ml, jak to odmierzyć? Czy po prostu polac mu "na oko", oczywiście bez przesady?

A i jeszcze jedno - zakładając, że za tydzień dokupie 20l ON, to równocześnie wlewam kolejne 20ml preparatu?

thx

Opublikowano

Dziś byłem na Shellu i mieli 2 rodzaje preparatów: STP (niezbyt mi odpowiada, drogi i z tego co czytalem na butelce trzeba duzo go lać) i Black Arrow Skydd (tu cena ok i 1l starcza podobno na 1000l), ale w sumie nie wiedziałem za dużo o tym Skydd i pojechałem do domu by najpierw poczytać tu Wasze opinie na forum. Są bardzo pozytywne z tego co poszukalem (i z tego co wyczytałem chyba moje pompowtryski nie powiedza papa? Nadaje sie ten Skydd do B6 AWX 1.9 TDI?), więc jutro bym pojechał zakupić buteleczke (jesli odpale, lol, dziś znowu za pierwszym razem zgasł :/).

Tylko takie pytanie natury technicznej, jak juz kupie to rozumiem, iz moge go od razu wlać do tego paliwa co mam? Czy zalecacie dolac preparatu i od razu dokupic chociaż 10l ON aby preparat porzadnie sie wymieszał? Rozumiem, iz nie ma specjalnej filozofii w dolaniu, po ok. 5 km jazdy, gdy sie samochód nagrzeje nieco np. do 75C, moge go już wlać?

A dawkę jakąs zalecacie czy leciec według przepisu na opakowaniu? Zważywszy, że mam teraz ok 25l w baku, powiniennem dolac 25ml, jak to odmierzyć? Czy po prostu polac mu "na oko", oczywiście bez przesady?

A i jeszcze jedno - zakładając, że za tydzień dokupie 20l ON, to równocześnie wlewam kolejne 20ml preparatu?

thx

nic nie dolewaj, zatankuj na sprawdzonej stacji do pełna zimowego ON i jak masz aku,swiece, pompki i tandem pompę zdrową to odpali bez zająknięcia przy -20 st C, żadne dodatki nagle nie zbawią motoru, podejrzewam że możesz mieć jeszcze letnią ropę w baku i stąd ten efekt, parafina się wytrąca, gorszy przepływ ropy, przy okazji powietrza trochę złapie i efekt gotowy.

pojedz na stację i zapytaj do jakiej temp. mają już ropę, ja np. wczoraj pytałem na shellu w wawie i zwykły ON jak i V power diesel jest już do -30 st. C.

a jeżeli już chcesz coś dolewać do baku to ja polecam środek CASTROL TDA, ja narazie do PD nic nie dolewałem jeszcze ,w wawie go nie widziałem na półkach, ale kiedyś jak miałem 2.5 TDI R5 w C4 to lałem go przez 2 lata regularnie, silniczek chodził bardziej miękko i palił od strzała nawet przy -28 st C choć miał przelotu ponad 400K.

Opublikowano

Kolego powiem Ci jedno,Shell gwarantuje obecnie jakość ropy zimowej do -31st,możesz lać dodatki ale to nie poprawi Twojego zapalania.Jeśli świece sprawne i nie cofa paliwa to już pompowtryski po prostu nie wydalają w takie mrozy.Masze PD mają już swoje lata i przebiegi i w takie mrozy jakość pompek ma wielkie znaczenie.

A co do tych lepszych ON na zimę to się ich nie powinno stosować bo są suche,bezsiarkowe a pompki wymagają smarowania dlatego lepiej zalać zwykłą ON i jakis preparat smarny np. Kleen Flo Smar do Diesla-jest specjalny do pomp VP i pompek PD.

Opublikowano

Chryste Panie, jedni polecają wlewanie ulepszaczy, teraz słysze żeby do pompowtrysków nie dolewać. Jedni zima wlewają tylko lepsze On jak Verva itd. inni mówią, że lepiej zwykły ON. :gwizdanie: :gwizdanie:

Tośmy sobie pogadali, tylko niestety nic z tego dla mnie nie wynika :/ Świece moge wymienić, filtra paliwa też, jeśli to pomoże, ale jeśli uszlachetniacz nie zaszkodzi, a może pomóc to może warto spróbowac?

Opublikowano

Witam!

Panowie mam A4 1,9 AFN. I powiem szczerze do tej pory nie było żadnych problemów z paleniem rano....ale teraz kiedy i mnie pod domem (pod chmurką) rano dochodzi do -14 pali trochę ciężko, tzn. łapie, jeszcze raz łapie(ok. 5sek) i dopiero, więc przeczytałem te 2 stronki i może warto zalać tą Verve? tylko ne wiem czy jest sens. Jak myślicie przy takich temp. warto ją zalać????

Pozdrawiam.

Opublikowano

Świece moge wymienić, filtra paliwa też, jeśli to pomoże, ale jeśli uszlachetniacz nie zaszkodzi, a może pomóc to może warto spróbowac?

Nie zaszkodzi do pompowtrysków,więc spróbować można,ale wątpię że poprawi to zapalanie przy -20.

Opublikowano

Mi nawet przy -16 stopni odpala normalnie, kilka miesięcy temu wymieniałem wszystkie świece żarowe, akumulator od roku i jakoś odpala i nie wolno dłużej kręcić niż 5 sekund trzeba najpierw odczekać kilka sekund na zapłonie i dopiero kręcić jak za pierwszym razem nie idzie odpalić to ponownie odczekać powiedzmy 10 sekund na zapłonie i odpala, martwi mnie to jak będzie -25 nie wiem czy odpali ;(

Opublikowano

po drugiej próbie jak nie załapie to należy dłużej odczekać bo w przeciwnym razie świece szybko padną i nowy wydatek

Opublikowano

Dobra dziś odpalił za 4tym razem :/ Zamówiony nowy filtra paliwa BOSH i swiece równiez BOSH. I tu mam małe pytanie, podobno sa 2 rodzaje świec do B6 AWX? Jedne dłuższe, drugie krótsze. Ponoć jedne montowane do a drugie od od listopada 2001. Jako że mój samochod ma pierwsza rejestracje luty 2001 to wziąłem te do listpoada. Mam nadzieje że beda pasować?

Do tego jutro także CASTROL TDA, mam nadzieje, że przyniesie całośc pozytywny skutek :/ .

Opublikowano

po drugiej próbie jak nie załapie to należy dłużej odczekać bo w przeciwnym razie świece szybko padną i nowy wydatek

świece się grzeją i tak określoną ilość czasu i myślę ,że wystarczy by skończyły się grzać i można odpalać autko :wink4:

od czego miały by się zepsuć kolego to nie wiem ,to że w czasie ich grzania Ty będziesz kręcił rozrusznikiem to tylko spowoduje to ,że akumulator

będzie podawał duży prąd na świece w celu ich grzania i jednocześnie duży prąd na rozrusznik w celu odpalenia ...wystarczy się domyślić ,że 2 duże

odbiorniki szybciej osłabią aku i samo odpalenie będzie utrudnione

Opublikowano

Jak grzejesz świece po kilka razy pod rząd to ponoć mogą się przepalić, ja jak jest zimniej niż -10 grzeje 2 razy i jak dotąd zawsze pali mi po 1-2 sekundach kręcenia, tankuję zwykły ON na orlenie, nie dolewam żadnych dodatków, ale już się zaczynam martwić bo zapowiadają -25 :confused4:

Opublikowano

No dzisiaj myslałem, że nie ruszę :( Za 7 razem w końcu odpalił.

Kupiłem świece, wymieniłem. Okazało się, że

....

wszystkie 4 były padnięte :embarrassed: :embarrassed:

chyba uciekne stąd ze wstydu :embarrassed:

Dziekuje, do widzenia :embarrassed: :embarrassed:

:tongue4:

Opublikowano

Grunt ,że już jest ok :good:

Opublikowano

Grunt ,że już jest ok :good:

Mam nadzieje, zobaczymy jutro z rana :) Kupiłem też przy okazji tego Castrola TDA do paliwa, ale na razie sie wstrzymam z aplikowaniem go. Zobaczymy jak bedzie bez niego jutro z rana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...