dzik81 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Panowie niedługo mam zamiar kupić A6 najchętniej sedana, ale nie wykluczam combi. W grę wchodzą trzy silnik 1.8T, 2.4 i 2.8, które na pewno zagazuje, no i jeszcze jedno quattro?czy nie? kryteria wyboru jakim się sugeruje to awaryjność, osiągi(czy jest duża odczuwalna różnica, może ktoś wszystkie przerobił i się wypowie), i spalanie. Obecnie jeżdżę a4 avant 1.8 125KM i szczerze mówiąc j...j nie urywa :thumbdown:Jeździłem oplem vectrą B 1.8 115KM i audi siada :thumbdown:Poradźcie
tomaszstn Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 A6 jest cięższe od A4 więc co nie wybierzesz to i tak jaj nie będzie urywać :gwizdanie: Wg mnie wybieraj albo 1.8T albo 2.8 Do pierwszego program i około 200 kucy będziesz mieć. Bardziej skup się nad stanem technicznym. Ja mam 1.8T w A4 i fajnie było przez tydzień, teraz to brakuje mocy ;( ale na wiosnę wejdzie virus i może znowu z tydzień się pocieszę
Maxcudo Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 W czasie jedzenie, apetyt rośnie. Program zrobisz i po czasie Ci się znowu znudzi Co do A6, to w benzynie każdy jedzie po za 1,8(125km) i 2,0(130km). Reszta pozwala na w miarę zwinną jazdę Do Quattro najlepiej 2,8, ale i 1.8T da sobie radę, nie mówiąc już o programie który zawsze możesz zrobić
ryba85 Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 zapytaj na a6 klub.tam ci predzej daradza chłopaki.
kamilglm Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Ja mogę polecić 2.8 gaz dobrze znosi, a co do spalania to zależy od nogi quattro lepiej się zbiera do 140km/h ale od 140km/h wg mnie lepiej się zbiera FWD. 2.4 ma sąsiad na garażach i też nie najgorzej mu to lata z tego co mówi. Co do 1.8T to miałem z tym styczność tylko w passacie b5, i tak średnio spodobał mi się ten silnik, jak dla mnie to za mała pojemność na taką moc i będzie traciło KM po dłuższym katowaniu.
paput Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 ja proponuję 2.7BiT ostatnio jeździłem, jest czym przycisnąć a6 dużo lepiej wyciszone niz a4 i duzo wiecej miejsca ma
kamilglm Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Fakt, dobrze wyciszone i więcej miejsca, ale ze tym idzie również większa masa, w przypadku quattro mamy jeszcze dodatkowe ponad 100kg. I z moich obserwacji wynika, że zawieszenie lubi również częściej siadać
Maxcudo Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 ja bym szukał allroada 2.7 BiT Auto bajka, jeździłem sobie takim i na prawdę jest bardzo godne polecenia
pawelhel Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Może jestem stronniczy :gwizdanie: jeśli chodzi o silnik ale moim zdaniem 2,8 osiągi są w miarę a eksploatacja dużo tańsza jak 2,7 bit i oczywiście tylko z Q swoją drogą 2,7 bit jak to musi zamiatać
grzemo Opublikowano 1 Lutego 2012 Opublikowano 1 Lutego 2012 Panowie niedługo mam zamiar kupić A6 najchętniej sedana, ale nie wykluczam combi. W grę wchodzą trzy silnik 1.8T, 2.4 i 2.8, które na pewno zagazuje, no i jeszcze jedno quattro?czy nie? kryteria wyboru jakim się sugeruje to awaryjność, osiągi(czy jest duża odczuwalna różnica, może ktoś wszystkie przerobił i się wypowie), i spalanie. Obecnie jeżdżę a4 avant 1.8 125KM i szczerze mówiąc j...j nie urywa :thumbdown:Jeździłem oplem vectrą B 1.8 115KM i audi siada :thumbdown:Poradźcie A dlaczego nie bierzesz pod uwagę 3,0. Warto się zastanowić.
dzik81 Opublikowano 1 Lutego 2012 Autor Opublikowano 1 Lutego 2012 Jak narazie to wygrywa 2.8, ale podobno 2.6 też jest fajny, co myslicie?. Reasumujac na pewno v6 tylko który 2.4, 2.6 i 2.8????????
Kierownik Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 2.4 ? wolałbym już 1.8 T? z tych trzech v-ek ostatecznie 2.8 (193)
nivre Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Bierz 2.8 a będziesz zadowolony. Mam taką w sedanie, quattro, automatem i zagazowaną. 3 rok eksploatacji - zero problemów. Też się zastanawiałem nad tymi silnikami co Ty. Silników z turbinami nie chcę, bo prędzej czy później jakiś problem się pojawi choćby z osprzętem. Tu jak kupisz nie zmęczoną to będziesz się długo cieszył bezproblemową jazdą. Moje spalanie przy ciężkiej nodze - trasa bez brania jeńców 13.5, miasto od 15-17. Przy tej wadze, komforcie i wszystkich zaletach tego samochodu jestem zadowolony. Kolega ma A4 1.8T quattro w avancie i pali mu w trasie 12 a w mieście 15. A wybór i tak należy do Ciebie.
dzik81 Opublikowano 2 Lutego 2012 Autor Opublikowano 2 Lutego 2012 Czyli 2.8 :>a co z tym automatem bo tego masa jest ?nie lepiej manual?jak osiagi z taką skrzynią no i ewentualne awarie?
szymus_k Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Automat zależy jak trafisz, ale raczej TIPTRONIC jest w miarę bezobsługową skrzynią (bynajmniej u mnie). A przecież nie powiedziane, że manual nie może paść- też się czasami wysra:)
kamilglm Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Co do 2.6 to czytałem że to są dobre silnik. A co do 2.8 to ja bym brał tylko z manualem
pawelhel Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Z tego co wiem połączenie automatu i quattro w tych rocznikach to niespecjalna mieszanka no chyba że kupisz ośkę, znajomy a4 2,8 tipitronic przelatał już 100 000 (auto ma grubo ponad 300 tys) i nic się nie dzieje, wiadomo podstawowa obsługa filtry i oleje. Awarie takiej skrzyni są drogie chyba że masz czas: kupić quattro z zajeżdżonym automatem za "bezcen" i od razu albo wstawić manual albo zrobić kapitalny remont skrzyni i się cieszyć jakiś 150tys km.
DeeJay_Kill Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 ja kupiłem A6 2.8 tiptronic quattro, jeszcze w zasadzie nie jeździłem jakoś specjalnie, więc sam jestem ciekaw opinii dot. spalania, eksploatacji, etc. Z rad, które mogę dać - koszta eksploatacji większe, niż 1.8T (wchodzi więcej oleju, płynu chłodniczego), chipa niestety do 2.8 nie zrobisz. Dźwięk V'ki na wysokich obrotach jest bardzo fajny, ale na niskich szału nie ma. Dostęp do elementów silnika wiadomo - też gorszy. Co do 1.8T - tam w zasadzie tylko cewki padają, ew. turbo, które na dzień dzisiejszy nie jest wiekim problemem, bo regeneracja kosztuje ok 500-600zł. Sam silnik V6 jest dość elastyczny, aczkolwiek ludzie mówią, że bardzo fajnie jedzie 2.5tdi 180ps po programie - mają rację, jednak niestety koszta eksploatacji tego silnika są sporawe. Za jakiś czas, gdy zrobię większy przebieg A6, będę mógł się w temacie bardziej wypowiedzieć
nivre Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 ja kupiłem A6 2.8 tiptronic quattro, jeszcze w zasadzie nie jeździłem jakoś specjalnie, więc sam jestem ciekaw opinii dot. spalania, eksploatacji, etc. Z rad, które mogę dać - koszta eksploatacji większe, niż 1.8T (wchodzi więcej oleju, płynu chłodniczego), chipa niestety do 2.8 nie zrobisz. Dźwięk V'ki na wysokich obrotach jest bardzo fajny, ale na niskich szału nie ma. Dostęp do elementów silnika wiadomo - też gorszy. Co do 1.8T - tam w zasadzie tylko cewki padają, ew. turbo, które na dzień dzisiejszy nie jest wiekim problemem, bo regeneracja kosztuje ok 500-600zł. Sam silnik V6 jest dość elastyczny, aczkolwiek ludzie mówią, że bardzo fajnie jedzie 2.5tdi 180ps po programie - mają rację, jednak niestety koszta eksploatacji tego silnika są sporawe. Za jakiś czas, gdy zrobię większy przebieg A6, będę mógł się w temacie bardziej wypowiedzieć Kolego a co Ty chcesz grzebać przy silniku 2.8 że ci dostęp przeszkadza. Jak kupisz zdrową V6, to nie będziesz do niej zaglądał wcale. W 1.8T osprzętem który może się wysrać to nie tylko turbina. Nie zapominaj o całym osprzęcie, który wiąże się z turbo. Poza tym wiesz, że silnikach benzynowych jest trudniej zlokalizować przyczynę usterki niż w TDI, a co dopiero w Tbenzynie. Co do automatu - też szukałem skrzyni ręcznej, bo wcześniej nigdy automatu nie miałem. Ale tiptronic jest tak fajny, że następne autko też będzie z tipem. Automat w porównaniu do ręczniaka będzie troszkę wolniejszy, ale to w zasadzie tyczy się tylko startu. Z najazdu nie będzie takich różnic. Z pod świateł nie poszalejesz, ale tylko w lecie. W zimie za to, auto z podobną mocą i oczywiście napędem 4x4 w skrzyni ręcznej nie ma szans.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się