Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

wiem że było pisane ale nie mogę znaleźć do silnika BKE tylko do innych było pisane chyba że rodzaj silnika nie robi żadnej różnicy? albo niech ktoś wstawi ktory numer na nalepce to oznaczenia aku to sam u siebie odczytam był bym bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

http://moto.allegro.pl/akumulator-bosch-s5-77-ah-diesel-promocja-gwar-i2042501325.html

kupowal moze ktos z forum od nich akumulator w piotrkowie tryb?? fh dubielecki na zelaznej.

wydaje sie tanio i mam blisko :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochody z tym samym silnikiem sprzedawane na południu europy miały ori aku mniejsze od tych samych sprzedawanych na rynek niemiecki czy skandynawski pewnie masz autko z włoch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mam kupić 77ah 780 tak? Bo tak jak mówie głównie jeżdże po mieście a jak sprawdzalem w samochodzie teraz mam 63ah ale nie wiem czy ten akumulator jest oryginalny jeszcze czy ktoś już zmieniał w każdym bądź razie taki już był jak kupiłem samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mam kupić 77ah 780 tak? Bo tak jak mówie głównie jeżdże po mieście a jak sprawdzalem w samochodzie teraz mam 63ah ale nie wiem czy ten akumulator jest oryginalny jeszcze czy ktoś już zmieniał w każdym bądź razie taki już był jak kupiłem samochód

może być
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wielki aku nie będzie nigdy doładowany"

Akurat w czwartek i piątek prowadziłem zajęcia z akumulatorów. Pomiar gęstości, poziomu, dolewka, zakładanie klem, zarabianie kabla i łączenie w bank 24V 220Ah.

I nigdy nie słyszałem o "DOŁADOWANIU AKUMULATORA"

100% prawda - akumulator nie będzie nigdy doładowany, (TURBO)doładowany może być silnik, wóz jak się wrzuci na babę na siano :>

Polecam lekturę i większy umiar w rozpowszechnianiu niesprawdzonych poglądów.

Wszystko OK. ale wkładając do auta największy akumulator który zmieści się pod maskę samochodu, a własciciel auta pokonuje bardzo krótkie dystanse 1-2km dziennie i nie jeździ w trasy, to nie naładowany akumulator szlag trafi pierwszej lepszej zimy kiedy to mróz go załatwi, gdyż jak wiadomo, rozładowujący się akumulator na mrozie zionie ducha. Popatrz na to z tej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy doborze akumulatora polecam kontakt z serwisem, najlepiej zdobyć listę kodów wyposażenia na której jest odpowiedni kod oznajmiający zalecany akumulator dokładnie do naszego auta, często ze względu na dodatkowe wyposażenie może być zalecany akumulator o większej pojemności niż u kolegi z tym samym silnikiem.

Przykładowo do A6 1.9 AVF w podstawowej wersji w większości przypadków zalecany aku to 77Ah, w mojej jest webasto i tutaj już 92Ah. Przy doborze dopuszczalna jest tolerancja + - 10% pojemności. Warto zatem sprawdzić w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że było pisane ale nie mogę znaleźć do silnika BKE tylko do innych było pisane chyba że rodzaj silnika nie robi żadnej różnicy? albo niech ktoś wstawi ktory numer na nalepce to oznaczenia aku to sam u siebie odczytam był bym bardzo wdzięczny

http://www.varta-automotive.pl/index.php?id=256&L=15&h=1&presetApplication=&presetManufacturer=&presetModelline=&application=PKW&manufacturer=&modelline=&lang=pl&range=

audi A4 avant (8ED) 1.9TDI 85/116

i wybierasz który Ci się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam do wyboru do sedana takie:

1)BLACK dynamic 70ah 640a

2)Start Stop Plus 70ah 760a

3)BLUE dynamic 74ah 680a

4)BLACK dynamic 85ah 800a

ze wzglęgu że dziennie robie 20-30km a w weekend 200km rozważam nad 2 a 3 bo 4 chyba nie wchodzi w grę

cena 2 jest prawie dwukrotnie większa niż 3 więc nie wiem czy do końca się opłaci ten 2 kupować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam do wyboru do sedana takie:

1)BLACK dynamic 70ah 640a

2)Start Stop Plus 70ah 760a

3)BLUE dynamic 74ah 680a

4)BLACK dynamic 85ah 800a

ze wzglęgu że dziennie robie 20-30km a w weekend 200km rozważam nad 2 a 3 bo 4 chyba nie wchodzi w grę

cena 2 jest prawie dwukrotnie większa niż 3 więc nie wiem czy do końca się opłaci ten 2 kupować

ten 2 to chyba dedykowany do samochodów z funkcja start stop i pewnie stąd ta różnica w cenie.

Ja bym brał numer 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DJ_Bobo

"największy akumulator który zmieści się pod maskę samochodu, a własciciel auta pokonuje bardzo krótkie dystanse 1-2km dziennie i nie jeździ w trasy, to nie naładowany akumulator szlag trafi"

Twierdzi kolega tak teoretycznie, czy zna kogoś kto ma przewymiarowany akumulator? :facepalm:

Ja miałem w golfie 1,8 LPG 45Ah kiedy go kupowałem, w 2002 wepchałem 78Ah, większy się nie mieścił niestety

Samochodu nie mam, akumulator owszem bo sprawny (10lat).

Nie wdając się w teorię krótkie trasy większy akumulator. Np. auta dostawcze mają w KATALOGACH większe aku rozruch-klient-rozruch -klient

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz mnie. Auta dostawcze napierdzielają sporo km dziennie. Krótkie trasy, ale dużo tych tras na dobę. Ale taki kierowca co dziennie robi 2km do pracy i z powrotem, czytaj: odpala silnik TYLKO dwa razy dziennie i robi 2 x 1km może mieć poważne problemy z utrzymaniem akumulatora w pełnej sprawności.

Znam przypadki. Chociażby dzisiejszy w aucie mojego ojca. Robi krótkie dystanse i szlag akumulator trafia. Wygląda na to, że alternator nie jest w stanie naładować akumulator. Oryginalnie 45Ah, włożona 60Ah. Lipa Panie. To nie tylko moja ocena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to włoże 70ah jednak bo teraz mam 63ah bo ja jednak wiecej niz 30km dziennie nie robie tylko w te weekendy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz mnie. Auta dostawcze napierdzielają sporo km dziennie. Krótkie trasy, ale dużo tych tras na dobę. Ale taki kierowca co dziennie robi 2km do pracy i z powrotem, czytaj: odpala silnik TYLKO dwa razy dziennie i robi 2 x 1km może mieć poważne problemy z utrzymaniem akumulatora w pełnej sprawności.

Znam przypadki. Chociażby dzisiejszy w aucie mojego ojca. Robi krótkie dystanse i szlag akumulator trafia. Wygląda na to, że alternator nie jest w stanie naładować akumulator. Oryginalnie 45Ah, włożona 60Ah. Lipa Panie. To nie tylko moja ocena.

Tylko policz ile Ty robiąc jedną trase 2km dziennie odpalasz samochód (2 - tam i spowrotem) a ile taki kierowca busa (50 a może i więcej). Ile prądu idzie na jeden rozruch (bus = spory diesel do rozhuśtania) :wink4: Więc nie wiem czy ten w tym busie lepiej ma doładowany aku niz Ty. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi krótkie dystanse i szlag akumulator trafia. Wygląda na to, że alternator nie jest w stanie naładować akumulator. Oryginalnie 45Ah, włożona 60Ah. Lipa Panie. To nie tylko moja ocena

"Wygląda na to, że alternator nie jest w stanie naładować akumulator."

KILKA PYTAŃ do oceny sytuacji:

1) Zmierz I PODAJ napięcie akumulatora (na zaciskach) rano przed uruchomieniem i po 5 minutach od uruchomienia (światła i wszystkie inne odbiorniki wyłączone) na obrotach 2000 i podaj.

2) "Oryginalnie 45Ah, włożona 60Ah" - oryginalnie to znaczy z takim był kupiony, czy taki był dobrany (kto dobierał i na podstawie jakiego katalogu). Jaki tam jest silnik.

3) Zmierz prąd spoczynkowy - ile samochód bierze jak sobie stoi w garażu.

4) Jaki jest poziom i gęstość elektrolitu w celach. :mysli:

Pytam bo w maluchu 650cm3 miałem 45Ah. A szwagier odkąd założył se alarm na pilota to z prostownikiem i szelkami się nie rozstaje. A moi uczniowie potrafią ocenić czy akumulator jest sprawny z odległości 5m nawet go nie dotykając. :polew:

Poproszę więc o jakieś konkrety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wg kodów wyposażenia mam aku 44Ah 220A, wg Varty powinienem mieć co najmniej 63Ah, wg Centry 62Ah. Czy powinienem się zatem kierować kodem wyposażenia czy też aku dobrać z katalogu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wg kodów wyposażenia mam aku 44Ah 220A, wg Varty powinienem mieć co najmniej 63Ah, wg Centry 62Ah. Czy powinienem się zatem kierować kodem wyposażenia czy też aku dobrać z katalogu ?

44Ah to ja w golfie miałem przy silniku 1,4. Ja bym pomyślał nad którymś z tych powyżej 60Ah,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...