ems Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Sądząc po objawach (zapalająca się podczas uruchamiania auta kontrolka hamulców i ESP) nadchodzi czas na wymianę akumulatora. Ostatnim razem kupiłem akumulator firmy Moll (m3 plus k2) 75Ah 660A (EN) i przejeździłem na nim praktycznie równo 4 lata. Teraz też chciałem zmienić na niego ale cena jaką sobie zażyczyli 460pln (udało się w innym sklepie znależć za 425pln) z mojego punktu widzenia jest nieadekwatna do jakości... W cenie niższej o 100 pln jest do wyboru Varta silver 74Ah 750A i Bosch s5 o takich samych parametrach i nie sądzę żeby starczyły na drastycznie krótszy okres czasu Moll. Varta podobnież też idzie na pierwszy montaż o Boschu nic nie słyszałem... macie jakieś doświadczenia albo słyszeliście obiegowe opinie o w/w akumulatorach? a może polecicie coś innego?
macw25 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Sądząc po objawach (zapalająca się podczas uruchamiania auta kontrolka hamulców i ESP) nadchodzi czas na wymianę akumulatora. Ostatnim razem kupiłem akumulator firmy Moll (m3 plus k2) 75Ah 660A (EN) i przejeździłem na nim praktycznie równo 4 lata. Teraz też chciałem zmienić na niego ale cena jaką sobie zażyczyli 460pln (udało się w innym sklepie znależć za 425pln) z mojego punktu widzenia jest nieadekwatna do jakości... W cenie niższej o 100 pln jest do wyboru Varta silver 74Ah 750A i Bosch s5 o takich samych parametrach i nie sądzę żeby starczyły na drastycznie krótszy okres czasu Moll. Varta podobnież też idzie na pierwszy montaż o Boschu nic nie słyszałem... macie jakieś doświadczenia albo słyszeliście obiegowe opinie o w/w akumulatorach? a może polecicie coś innego? Też osobiście wahałem się między Moll, Varta, Bosch. Moll'a odrzuciłem- ponieważ to co jest wkładane na pierwsze montowanie auta a to co jest w PL sprzedawane to dwie różne rzeczy- zresztą potwierdzili mi to w sklepie. Moll sprzedawany w PL rzadko wytrzymuje choć w połowie tego co akumulator montowany oryginalnie. Varta i Bosch niby to samo, ale na Varte jest mniej reklamacji niż na Bosch'a. Zresztą na necie dużo ludzi narzeka na akumulatory Bosch. Varte większość chwali. Ja kupiłem Varte. Oczywiście mówię o Varta Silver
ems Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 W chwili obecnej po dokładniejszym przejrzeniu tego wątku wybór jaki pozostał to: Centra Futura 72Ah 720A - 370pln gwarancja 36 miesięcy Varta silver 74Ah 750A/ Bosch S5 - 360pln gwarancja 24 miesiące Który brać? i jak sprawdzić datę produkcji w przypadku Varty?
radio22 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Do ems bierz VARTE Silver 77Ah i 780A cena prawie ta sama co 74Ah a jeśli chodzi o sprawdzenie daty produkcji w acu Varta to słyszałem że trzeba przejechać specjalnym urządzeniem żeby zeskanować kod który jest wprowadzany do systemu i wtedy wiedzą co i jak z datą produkcji
ems Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Do ems bierz VARTE Silver 77Ah i 780A cena prawie ta sama co 74Ah czy ja wiem? fabrycznie pomimo całego wyposażenie elektrycznego siedział 72Ah akumulator, więc ta Varta 74Ah wydaje się wystarczająca, chociaż gabarytami idealnie pasuje ta 77Ah i cene w sumie tez ma tylko 20pln wyzszą
PRZEMEKC Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 kolego poszukaj prawdopodobnie jest zaslepiony takim małym dzyndzlem ( wypiepszyc go) Kolego, nie wypieprzyć, tylko przełożyć na drugą stronę, w Audi od minusa, a od plusa podłączyć wężyk. Ten dzyndzel jest umieszczony w akumulatorze w konkretnym celu. Fabrycznie większość akumulatorów ma ten dzyndzel założony od plusa, który najwięcej syfu zbiera, lub jak w przypadku np Boscha czy Varty nie jest zatykany w ogóle, a przy osłonach na biegunach jest ten dzyndzelek dołożony do oderwania i zamontowania samodzielnie. Jeśli nie ma się w samochodzie wężyka do odgazowania, to należy ten dzyndzelek zatknąć przy biegunie dodatnim, natomiast, jeśli w aucie występuje wężyk do odgazowania, to należy ten dzyndzelek zatknąć po przeciwnej stronie do wężyka do odgazowania. tak dokładnie jest ty to wiesz ,ja to wiedziałem , inni juz to wiedzą, troche zle napisałem za szybko , ale fakt napisałem ''wypiepszyc'' myslac ''wyjać'', dobrze ze poprawiłes bo ktos faktycznie wypiepszy, ---------- Post dopisany at 20:35 ---------- Poprzedni post napisany at 20:23 ---------- acu varty w wielu fabrykach sa i były czy tam nadal sa montowane, np, suzuki ,opel,fiat, nawet pod innymi fabrycznymi naklejkami ,mialem stycznosc w firmie w której kiedys pracowałem, z autami nowymi które stały po 2-3-nawet 4 miesiace na placu w zimie w mrozach bez ładowania i paliły od strzał, i nikt tych aut nie przepalał w miedzyczasie bo nie było mozliwosci przepalic kilkaset aut, jak dla mnie varta jest super,ale i taki moll który mam , i mam tyle lat co auto to zasługuje na dobra ocenę zaraz ktos napisze ze w nowych autach sa ocieplacze na acu, bo juz cos takiego słyszałem, ale to nie ten kierunek, to poprostu ochronka przed nagrzewaniem acu od silnika, w autach gdzie acu jest blisko niego zamontowane
radio22 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Do ems bierz VARTE Silver 77Ah i 780A cena prawie ta sama co 74Ah czy ja wiem? fabrycznie pomimo całego wyposażenie elektrycznego siedział 72Ah akumulator, więc ta Varta 74Ah wydaje się wystarczająca, chociaż gabarytami idealnie pasuje ta 77Ah i cene w sumie tez ma tylko 20pln wyzszą No właśnie 20zł więcej a masz większą pojemność i lepszy prąd rozruchowy który może się przydać przy dużych mrozach Ja osobiście jadę jutro po nowy acu i będę wybierał pomiędzy Varta Blue 80Ah i 740A a Varta Silver 77Ah i 780A
Rotor Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 77 - 74 = 3Ah 360zł/ 74Ah = 4,86zł za 1 Ah czyli 3Ah więcej są warte 14,59zł. Z punktu widzenia czystej opłacalności 20zł to za dużo A propos Molla - jeżeli wytrzymał tylko 4 lata to znaczy, że trzeba kupić coś innego. A te świecące kontrolki to na pewno świadczą o słabym akumulatorze? może warto go jakoś sprawdzić, naładować itd.?
ems Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Dzisiaj zrobiłem mu test i z nominalnego CCA 660 EN pozostało faktycznie 345EN. Nie wiem czy jest sens się bawić ale ponieważ moll posiada korki to sprawdzę poziom elektrolitu i jeśli trzeba będzie to uzupełnie wodą demineralizowaną. Jak nie pomoże to i tak jestem przygotowany na zakup nowego aku.
Rotor Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Fajnie że masz możliwość takiego przetestowania. Zawsze się zastanawiam jak się odnosi wynik otrzymany w danej temperaturze do wyniku dla temperatury wzorcowej bodajże -18st C. Czy przed testem akum. był na 100% naładowany? Żeby się nie okazało że problem jest z ładowaniem.
ems Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Noi akumulator zakupiony. Wybór padł na Varte Silver 77Ah 780A. Problemu z ładowaniem nie stwierdzono pod obciążeniem (chyba wszystko co mogłem włączyłem) na wolnych 13,7 bez obciążenia 14,4.
guziczek Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 U mnie od dzisiaj siedzi Bosch S5 77Ah - jakoś odrazu lepiej odpala:decayed:
Dev Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Noi akumulator zakupiony. Wybór padł na Varte Silver 77Ah 780A. Problemu z ładowaniem nie stwierdzono pod obciążeniem (chyba wszystko co mogłem włączyłem) na wolnych 13,7 bez obciążenia 14,4. Tutaj ważne jest natężenie prądu.
radio22 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Noi akumulator zakupiony. Wybór padł na Varte Silver 77Ah 780A. Problemu z ładowaniem nie stwierdzono pod obciążeniem (chyba wszystko co mogłem włączyłem) na wolnych 13,7 bez obciążenia 14,4. A ja wczoraj byłem w sklepie gdzie wcześniej zamawiałem aku VARTA 77Ah 780A i się okazało że gość dzień wcześniej sprzedał komu innemu aku który wcześniej zamówiłem MASAKRA Ale zamówiłem następny taki sam na poniedziałek:wink: Powiedz mi ile cię kosztował aku Varta Silver 77Ah 780A ? ---------- Post dopisany at 19:05 ---------- Poprzedni post napisany at 18:57 ---------- U mnie jest na 100% na wykończeniu aku bo w lato auto ładnie pali a im zimniej tym gorzej Mam pytanie u mnie w aucie siedzi stary aku 80Ah 680A tylko nie wiem czy był wymieniany aku od nowości bo nie piszę na obudowie Moll tylko są znaczki audi,vw,skoda czy ktoś miał taki aku ?
Dev Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Moze byc napisane Varta, dobrze poszukaj
radio22 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Moze byc napisane Varta, dobrze poszukaj Dam znać w poniedziałek podczas akcji wymiany aku bo teraz nie chce mi się rozbierać tych osłon plastikowych:decayed: Wydaje mi się że jak auto było użytkowane w niemczech to na akcji serwisowej chyba wymienili na nowy aku ale to raczej nie jest moll tylko coś innego ale jest ori bo ma znaczki audi,vw,skoda dam znać w poniedziałek co to za wynalazek A jeszcze jedno jak zakupie nowy aku to z której strony podpiąć odpowietrznik a z której zatkać otwór ?
rafal9119 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 u mnie tez na aku nic nie pisalo tylko były wypalone znaczki audi i vw.
dziako Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Założyłem Boscha S5 77Ah i mam pytanie, czy mam zdjąć obydwa korki z aku, czy tylko jeden gdzie podłączam wężyk odpowietrznika. Nie wiem czy to ważne ale aku mam w pokrowcu
guziczek Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 ja zdjąłem tylko ten korek z której podłączyłem wężyk
Dejzor Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Noi akumulator zakupiony. Wybór padł na Varte Silver 77Ah 780A. Problemu z ładowaniem nie stwierdzono pod obciążeniem (chyba wszystko co mogłem włączyłem) na wolnych 13,7 bez obciążenia 14,4. A ja wczoraj byłem w sklepie gdzie wcześniej zamawiałem aku VARTA 77Ah 780A i się okazało że gość dzień wcześniej sprzedał komu innemu aku który wcześniej zamówiłem MASAKRA Ale zamówiłem następny taki sam na poniedziałek:wink: Powiedz mi ile cię kosztował aku Varta Silver 77Ah 780A ? ---------- Post dopisany at 19:05 ---------- Poprzedni post napisany at 18:57 ---------- U mnie jest na 100% na wykończeniu aku bo w lato auto ładnie pali a im zimniej tym gorzej Mam pytanie u mnie w aucie siedzi stary aku 80Ah 680A tylko nie wiem czy był wymieniany aku od nowości bo nie piszę na obudowie Moll tylko są znaczki audi,vw,skoda czy ktoś miał taki aku ? Ja miałem dokładnie taki sam. 80Ah 680A. Miesiac temu zmieniłem na Bosh S5 Silver 77Ah 780A rozruchu. Kręci duuuuuzo lepiej i odpala od strzała. Stary zostawilem sobie w piwnicy i podladowywuje co jakis czas, może kiedys sie przyda bo w lecie bylo ok, ale przy -10 juz podejrzewam bylyby duze problemy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się