Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i przyszła pora na mnie. Moll odmówił posłuszeństwa. Nie wiem czy fabryczny, nie mogę się doszukac daty produkcji. Jeśli był ori to wytrzymał 10 lat :huh:

AVF wg kodów: J1D Battery 380 A 72 Ah 8GU Alternator 140 A

Strona Boscha proponuje:

Akumulator Bosch S5 0.092.S50.080 S50 08 278x175x190 77Ah, 780A, L

Miesięcznie robię niecałe 1000 km, powiedzmy pół na pół miasto/trasa. Wypasów elektrycznych za dużo nie ma (ale kiedyś będą ;), jednak często radio ciupie przez dłuższy czas na postoju.

Brac w/w czy może dołożyc kilka groszy na mocniejszy?

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W zupełności Ci wystarczy. Mam taki sam

Opublikowano

Mam u siebie 62ah 540A i szykuje mi się wymiana. Brać coś większego czy taki wystarcz?

Jezeli masz goły silnik bez Webasto i innych udziwnien to 50-55 w zupełności wystarczy.

Sprawdz jeszcze kody wyposażenia.

Opublikowano

Witam Panowie.

Przyszedl i czas na mnie. Moj aku odmowil posluszenstwa :). Po 11 latach powiedzial dosc ( mowa tutaj o oryginalnym aku , rocznik 2003 akumulaotra)

Co byscie mi doradzili???? silnik 1,9 TDI 131 KM, silnik AVF.

Zastanawiam sie na Centra Futura lub Centra Plus.

Co sadzicie o tej marce????? oczywiscie zakladam 80Ah tak jak oryginal.


Czy moze lepiej Varta???

Opublikowano

Już wpadła Varta 60 ah. Oprócz pełnego pakietu podświetlenia i grzanych dupek więcej udziwnień niema.


Pytałem o Centre to powiedział że już nie mają bo ostatnio dużo reklamacji mieli

Opublikowano

Zakupiłem boscha s5.

Jak to jest z tym odpowietrznikiem/odgazownikiem? W nowym aku po lewej oraz prawej są okrągłe otwory. W plastikowej osłonie od minusa był pin/zatyczka który dało się odłamac. Do poprzedniego aku molla był podłaczony wężyk z owalną końcówką przy plusie.

Zatkac tym wyłamanym cyckiem otwór przy minusie, do dziurki przy plusie dorobic jakis adapterek/przejściówkę tak by dało się podłączyc wężyk i bedzie ok?

Opublikowano

Zakupiłem boscha s5.

Jak to jest z tym odpowietrznikiem/odgazownikiem? W nowym aku po lewej oraz prawej są okrągłe otwory. W plastikowej osłonie od minusa był pin/zatyczka który dało się odłamac. Do poprzedniego aku molla był podłaczony wężyk z owalną końcówką przy plusie.

Zatkac tym wyłamanym cyckiem otwór przy minusie, do dziurki przy plusie dorobic jakis adapterek/przejściówkę tak by dało się podłączyc wężyk i bedzie ok?

Od minusa zatkać, od plusa wężyk do odpowietrzenia. Piszesz, że w Moll-u miałeś wężyk z owalną końcówką, więc co Ty chcesz dorabiać? Przecież Bosch S5 też ma owalne wyloty odpowietrzników. Wystarczy, że przełożysz całe kolanko.

Opublikowano (edytowane)

To jest od odpowietrzenia?

e9ccc8ad77c3c28e0b66491ce954777d.jpg

Jeśli tak to nie pasuje, chyba że czegoś brakuje...

18f5182791db2740123ef16784b04d9e.jpg

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez leh
Opublikowano

Wyciagnij ten kruciec z wezyka i wsadz do akumulatora...

Opublikowano

Wyciagnij ten kruciec z wezyka i wsadz do akumulatora..

Nie wsadzi wężyka bez kolanka, a jeśli to zrobi, to i tak nie będzie to szczelne i stabilne połączenie.

Leh, zajrzyj do jakiejś hurtowni akumulatorów, powinni mieć wężyki odpowietrzające do akumulatorów razem z kolankiem z okrągłymi wejściami, lub podpytaj, czy w starych, zdanych przez klientów akumulatorach nie mają kolanka przy akumulatorze na okrągłe wejścia. Ludziska często oddają akumulatory razem z kolankami. Jak nie tam to może też na skupie złomu, który skupuje akumulatory.

Jak nie znajdziesz nigdzie, to poproszę chłopaków z magazynu, żeby odkopali nasze nowe wężyki z kolankami ( bo gdzieś na pewno leżą na magazynie i się śmieją, że nikt ich nie może znaleźć ), dasz namiary to Ci podeślę.

Opublikowano

Wyciagnij ten kruciec z wezyka i wsadz do akumulatora..

Nie wsadzi wężyka bez kolanka, a jeśli to zrobi, to i tak nie będzie to szczelne i stabilne połączenie.

Leh, zajrzyj do jakiejś hurtowni akumulatorów, powinni mieć wężyki odpowietrzające do akumulatorów razem z kolankiem z okrągłymi wejściami, lub podpytaj, czy w starych, zdanych przez klientów akumulatorach nie mają kolanka przy akumulatorze na okrągłe wejścia. Ludziska często oddają akumulatory razem z kolankami. Jak nie tam to może też na skupie złomu, który skupuje akumulatory.

Jak nie znajdziesz nigdzie, to poproszę chłopaków z magazynu, żeby odkopali nasze nowe wężyki z kolankami ( bo gdzieś na pewno leżą na magazynie i się śmieją, że nikt ich nie może znaleźć ), dasz namiary to Ci podeślę.

... to inaczej, wyciagnij wezyk z tego krućca i wsadz w odpowietrznik z akumulatora, bedzie szczelne... podlaczylem to wlasnie wczoraj u siebie, nie widze żadnych niedociagniec...

Opublikowano (edytowane)

W sobotę zajrzę do sklepu w którym kupiłem aku i zapytam. Sprzedają tam minimum kilka sztuk dziennie więc może coś wynajde, oczywiście jeśli obsługa mnie nie oleje: "zawraca mi głowę o jakąś pierdołe, nie mamy!" ;-)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Tak jak podejrzewałem. "nie musi się pan o nic martwić. To bezobslugowy akumulator nowego typu, nie trzeba nic podłączać" [emoji37]

Horto jak się ogarna na twoim magazynie i to odnajdą to daj znać bo tu na miejscu nic nie załatwię.

Jak nie to zrobię jak radzi niestandardowy i też będzie, strzelać nikt z tego nie będzie [emoji2]

Dzięki Panowie, nie zasmiecam już więcej tematu.

Edytowane przez leh
Opublikowano

Leh, byłeś prekursorem porządków na magazynie :grin: , chłopaki dostali zadanie bojowe i posprzątali ostatnią halę i znaleźli wężyki. Daj na priva adres to Ci podeślę w tym tygodniu kolanko z wężykiem.

Opublikowano (edytowane)

Witam.
Znacie panowie ten akumulator? Powoli zaczyna mi padać, przy każdym prawie odpaleniu zapala się wykrzyknik i pika 3 razy. Z tego co zauważyłem jest on bezobsługowy, nie da rady zdjąć dekielka żeby sprawdzić stan wody, żeby ewentualnie dolać. Parametry: 56Ah 480A. Nr. art. 0183 755 600

87ysj84h.jpg

Edytowane przez Kasparov
Opublikowano

Znacie. To tzw. "No-Name" koncernu Johnson Controls, producenta Varty. Akumulator typowo pod markę własną dystrybutora. Ten produkt występuje na rynku po kilkudziesięcioma nazwami, zależnymi od fantazji i pomysłu dystrybutora.

Opublikowano

Jak narazie nie miałem z nim problemów, mam go 2,5 roku od kąd kupiłem samochód. Zimą przy -20 auto odpalało od strzała.
Ale chyba nadchodzącej zimy już nie przetrwa.
Dzięki za odpowiedź.

Jeszcze jedno szybkie pytanie Bosch, Varta, Moll czy Centra w tych parametrach 56Ah 480A?

Opublikowano (edytowane)

Moll teraz to sieczka.

Polecam Fiamm jak ma być super.

Ja mam Future 85 ale dopiero 3 lata wiec ciężko o opinie. Na razie super ale następny Fiamm.

http://sklep.batcar.pl/produkty/22,fiamm

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

1. Fiamm (model Titanium PLUS )

2. Varta ( model Blue Dynamic lub Silver Dynamic ), Bosch ( model S4 Silver lub S5 Silver Plus )

3. Centra ( tylko Futura ), Exide ( tylko Premium )

4. Banner (model Power Bull )

Kolejność tylko markowych produktów w moim oddziale wg zestawienia ogółu reklamacji ( zasadnych oraz bezzasadnych, a następnie sumarycznie obu kryteriów ) za 2013r. przy sprzedaży liczonej w dziesiątkach tysięcy sztuk. Jak do tego dodamy, że Fiamm jest trochę tańszy od Varty i Boscha, to relacja cena do jakości jeszcze bardziej na korzyść Fiamm-a przemawia.

Opublikowano

Dzięki chłopaki za podpowiedzi, jestem dopiero co po urlopie.... i nie ukrywam, że kwestia finansowa ma znaczenie. Zrobię wywiad co mają na wiosce i się zdecyduję.

Dzięki za mega wyczerpującą odpowiedź.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...