Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Bardzo słabo odpala w te mrozy.


bialyy

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mogę spokojnie prysnąć WD-40 świeczki kilka dni przed odkręceniem aby nie było kwiatków w stylu urwana świeczka. Czy wtedy nie zaleje jakoś tej świeczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę spokojnie prysnąć WD-40 świeczki kilka dni przed odkręceniem aby nie było kwiatków w stylu urwana świeczka. Czy wtedy nie zaleje jakoś tej świeczki?

pod warunkiem ze do momentu wymiany nie bedziesz uruchamniac silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dobrze wiedzieć, bo zamierzałem prysnąć jutro jeszcze przed powrotem do domu :wallbash:. Ale zrobię jak radzisz. Czym by groziło takie spryskanie świeczek i odpalenie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie - zdania są podzielone na temat wykręcania świeczek a temperatury silnika - jedni mówią na ciepłym drudzy na zimnym. Otoż o ile pamiętam lekcję fizyki i posiłkując się wujkiem google:

"Rozszerzalność temperaturowa to własność metalu polegająca na powiększaniu jego objętości pod wpływem ciepła. Przy oziębianiu zachodzi zjawisko odwrotne — metale kurczą się".

Jak więc jest lepiej?

OT: NGK vs BERU?[br]Dopisany: 05 Luty 2012, 23:01_________________________________________________Dzis -20 i mialem nie maly problem. 3 razy grzalem swiece, za 4 grzaniem krece rozrusznikiem jak szalony, FIS przygasa, ale w koncu zaskoczyl - bardzo nierowno i glosno. Mimo to odpalil sam, choc kilka osob odpalalo ma parkingu z okulara taksiarza. Chyba tylko dzieki dobremu aku i Ultimate z DE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem na lekko ciepłym silniku i poszły bez problemu.Na zimnym to nawet jest problem zdjąć fajki ze świec. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam czy te "masowe" problemy z zapalaniem nie są spowodowane tym że to pierwsza zima gdzie dozwolona jest większa bo 7% zawartość BIO dodatków w paliwie...

Mamy teraz droższe i gorsze paliwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś może w tym być. Dziś kupiłem sobie Castrola TDA, zobaczymy czy coś pomoże. Jak wlewacie tego typu środki, bezpośrednio do baku czy mieszacie z ON w kanistrze i dopiero wlewacie? Jeżeli mam pół baku Ultimate'a, to mogę wlać dawkę na cały bak i dopełnić ON czy tylko na połowę baku - na to co zaleję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie - zdania są podzielone na temat wykręcania świeczek a temperatury silnika - jedni mówią na ciepłym drudzy na zimnym. Otoż o ile pamiętam lekcję fizyki i posiłkując się wujkiem google:

"Rozszerzalność temperaturowa to własność metalu polegająca na powiększaniu jego objętości pod wpływem ciepła. Przy oziębianiu zachodzi zjawisko odwrotne — metale kurczą się".

Jak więc jest lepiej?

OT: NGK vs BERU?[br]Dopisany: 05 Luty 2012, 23:01_________________________________________________Dzis -20 i mialem nie maly problem. 3 razy grzalem swiece, za 4 grzaniem krece rozrusznikiem jak szalony, FIS przygasa, ale w koncu zaskoczyl - bardzo nierowno i glosno. Mimo to odpalil sam, choc kilka osob odpalalo ma parkingu z okulara taksiarza. Chyba tylko dzieki dobremu aku i Ultimate z DE...

Na gorącym silniku moze ci sciąć gwint w głowicy.Ja to robiłem na prawie ostygnientym silniku,a na gorącym to lepiej zdjąc same fajki ze swiec lzej zejdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie - zdania są podzielone na temat wykręcania świeczek a temperatury silnika - jedni mówią na ciepłym drudzy na zimnym.

Jak więc jest lepiej?

100% na silniku lekko cieplym...

Nie zimny i nie goracy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie - zdania są podzielone na temat wykręcania świeczek a temperatury silnika - jedni mówią na ciepłym drudzy na zimnym. Otoż o ile pamiętam lekcję fizyki i posiłkując się wujkiem google:

"Rozszerzalność temperaturowa to własność metalu polegająca na powiększaniu jego objętości pod wpływem ciepła. Przy oziębianiu zachodzi zjawisko odwrotne — metale kurczą się".

Jak więc jest lepiej?

no to odpowiem rowniez przywolujac fizyke.

rozszerzalnosc temperaturowa stopow glinu ( głowica) jest wieksza niz stali ( gwint świecy żarowej), wiec jak sadzisz? :cool1:

dokladnie tak jak Danu i Krzy0 napisali - nigdy gdy silnik jest goracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie/panie sporo się od was uczę :good:. Tylko przez to forum to oceny na studiach trochę marne :gwizdanie:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego odpalam jak tylko pyknie przekaźnik od świec żarowych.

zobacz czy nie będzie lepiej, jak zaczniesz odpalać po zgaśnięciu kontrolki

świece się żarzą jeszcze przez chwilę po odcięciu prądu więc jak ktoś chce to może przetrzymać jeszcze chwilkę :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się zastanawiam czy te "masowe" problemy z zapalaniem nie są spowodowane tym że to pierwsza zima gdzie dozwolona jest większa bo 7% zawartość BIO dodatków w paliwie...

Mamy teraz droższe i gorsze paliwo...

I te problemy dotyczą głównie silników PD,koledzy wymieniają świece,aku,tandem pompy,zaworek i dalej ciężko auta palą.Myślę jednak,że BIO dodatki nie odgrywają tu roli a stan pompek które mają już trochę nalatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam wlasnie pytanko do kolegów...jak najlepiej sprawdzić świeczki...czy metoda z kabelkiem daje dobre rezultaty?? Czy świeca może poprostu nie dogrzewać?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie. Otoz mam problem bo przy wiecej niz -10 stopni nie zawsze slysze pstrykniecie w przekazniku. Kolega mi powiedzial ze moze byc on winowajca zlego odpalania,a z koleji powiedzial ze to moze i swiece albo filtr jest zawalony szlamem. Jezeli podepne kompa pod auto to jaki blad powinien wyskoczyc jak bedzie cos nie tak ze swiecami. I jakie polecacie beru czy ngk ?? Jezeli beru to prosilbym o podanie wymiarow swiecy, :) pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem w twoim silniku błędu spalonej świecy nie pokaże, niech ktoś mnie poprawi jak się mylę

ja ostatnio u siebie założyłem Beru, są OK :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jakie polecacie beru czy ngk ?? Jezeli beru to prosilbym o podanie wymiarow swiecy, :) pzdr

Ja mam NGK D-Power 20, one mają 96mm, oryginały w ASO są Beru, mają 97mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mozliwe jest aby te swieczki beru byly takie tanie ??

http://allegro.pl/swiece-zarowe-vw-audi-seat-skoda-1-9-tdi-beru-97mm-i2096229217.html :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...