Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam się do wymiany tarcz z klockami i zastanawiam się co wybrać. Myślałem nad tym zestawem TARCZE BREMBO KLOCKI FERODO P+T AUDI A4 B6 B7 288 (3492562323) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.. Bo rozumiem, że w a4 b6 1.8t 190KM z przodu są 288(mi wydają się jakieś duże dodaje zdjęcie poglądowe felga 17' http://img833.imageshack.us/img833/3969/h3n7.jpg ). A co wy polecacie pod ten model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

panowie takie pytanie,.

czy po wymianie z 288przód i 245 tył, na 320 /288 w a4 B6, trzeba zmieniac kodowanie ABSu, sa tak 4ry opcje do wyboru,.

czy może ktos to robił i jaki efekty??

opcje kodowania:

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S w jego topiku pisał, że próbował przekodować ABS i coś nie szło...

Ale pytanie czy faktycznie trzeba przekodowywać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie takie pytanie,.

czy po wymianie z 288przód i 245 tył, na 320 /288 w a4 B6, trzeba zmieniac kodowanie ABSu, sa tak 4ry opcje do wyboru,.

czy może ktos to robił i jaki efekty??

opcje kodowania:

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

piszesz o kodowaniu ale nie masz w ogóle pojecia po co to robic

owszem mozna to zrobic ale:

1. nie kazdy sterownik przechodzi procedurę

2. przekodowanie sterownika na wieksze średnice tarcz powoduje zmniejszenie częstotliwosci pracy bloku ABS

wniosek ?

na mniejszych tarczach masz wieksza częstotliwosc pracy bloku ABS

czyli na większych tarczach (bez przekodowania0 ABS bedzie pracował z taka samą częstotliwością

układ hamulcowy jest wydajniejszy a przynajmniej stara sie byc :whistling:

obrazowo rzecz biorąc wyglada to mniej wiecej tak:

na małych tarczach jedna cewka pracuje z częstotliwoscią 10Hz czyli 10 uderzen na sekundę

a na duzych tarczach przy własciwym kodowaniu 6Hz czyli 6 uderzen/sek.

jak widzisz przekodownaie ABS-u nie ma sensu :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie podejda, nie ma tarczy ktora by pasowała do B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie takie pytanie,.

czy po wymianie z 288przód i 245 tył, na 320 /288 w a4 B6, trzeba zmieniac kodowanie ABSu, sa tak 4ry opcje do wyboru,.

czy może ktos to robił i jaki efekty??

opcje kodowania:

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

piszesz o kodowaniu ale nie masz w ogóle pojecia po co to robic

owszem mozna to zrobic ale:

1. nie kazdy sterownik przechodzi procedurę

2. przekodowanie sterownika na wieksze średnice tarcz powoduje zmniejszenie częstotliwosci pracy bloku ABS

wniosek ?

na mniejszych tarczach masz wieksza częstotliwosc pracy bloku ABS

czyli na większych tarczach (bez przekodowania0 ABS bedzie pracował z taka samą częstotliwością

układ hamulcowy jest wydajniejszy a przynajmniej stara sie byc :whistling:

obrazowo rzecz biorąc wyglada to mniej wiecej tak:

na małych tarczach jedna cewka pracuje z częstotliwoscią 10Hz czyli 10 uderzen na sekundę

a na duzych tarczach przy własciwym kodowaniu 6Hz czyli 6 uderzen/sek.

jak widzisz przekodownaie ABS-u nie ma sensu :grin:

Dev, wiesz może z jakiego powodu producent przewidział mniejszą częstotliwość dla większych tarcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli producent się nie zna i przy dużych tarczach w S4 hamulce źle działają... :banghead:

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jejku nie źle tylko inaczej. Tak na skróty im szybciej tym lepiej ale mniej czasu na odprowadzanie ciepła i częstsze wymiany klocków. Każdy niech zostawi tak jak ma i nie szuka dziury w całym.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zamierzam poprawiac producenta po ten wie co robi

Przy wiekszych tarczach nie ma potrzeby aby ABS pracowal z duza czestotliwoscia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie takie pytanie,.

czy po wymianie z 288przód i 245 tył, na 320 /288 w a4 B6, trzeba zmieniac kodowanie ABSu, sa tak 4ry opcje do wyboru,.

czy może ktos to robił i jaki efekty??

opcje kodowania:

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

piszesz o kodowaniu ale nie masz w ogóle pojecia po co to robic

owszem mozna to zrobic ale:

1. nie kazdy sterownik przechodzi procedurę

2. przekodowanie sterownika na wieksze średnice tarcz powoduje zmniejszenie częstotliwosci pracy bloku ABS

wniosek ?

na mniejszych tarczach masz wieksza częstotliwosc pracy bloku ABS

czyli na większych tarczach (bez przekodowania0 ABS bedzie pracował z taka samą częstotliwością

układ hamulcowy jest wydajniejszy a przynajmniej stara sie byc :whistling:

obrazowo rzecz biorąc wyglada to mniej wiecej tak:

na małych tarczach jedna cewka pracuje z częstotliwoscią 10Hz czyli 10 uderzen na sekundę

a na duzych tarczach przy własciwym kodowaniu 6Hz czyli 6 uderzen/sek.

jak widzisz przekodownaie ABS-u nie ma sensu :grin:

Dev wiem po co zadałem takie pytanie, czy ktos to robił, bo auto o którym mowa ma 320/288 juz założone, a podczas wymiany modułu pod tempomat musiałem wszystko od zera kodować, dlatego zapytałem, czy kodowac jak było, czy pod wieksze tarcze,.

zostało ori,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozesz przekodowac i sprawdzic jak sie zachowuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie takie pytanie,.

czy po wymianie z 288przód i 245 tył, na 320 /288 w a4 B6, trzeba zmieniac kodowanie ABSu, sa tak 4ry opcje do wyboru,.

czy może ktos to robił i jaki efekty??

opcje kodowania:

* 0?xxx: Rodzaj nadwozia (model)

o 4 = Audi A4

* 0x?xx: Hamulce

o 1 = C54 (PR-1LZ)

o 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)

o 3 = HP2 16" (PR-1LX)

o 3 = FNR 16" (PR-1LG)

o 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)

o 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

piszesz o kodowaniu ale nie masz w ogóle pojecia po co to robic

owszem mozna to zrobic ale:

1. nie kazdy sterownik przechodzi procedurę

2. przekodowanie sterownika na wieksze średnice tarcz powoduje zmniejszenie częstotliwosci pracy bloku ABS

wniosek ?

na mniejszych tarczach masz wieksza częstotliwosc pracy bloku ABS

czyli na większych tarczach (bez przekodowania0 ABS bedzie pracował z taka samą częstotliwością

układ hamulcowy jest wydajniejszy a przynajmniej stara sie byc :whistling:

obrazowo rzecz biorąc wyglada to mniej wiecej tak:

na małych tarczach jedna cewka pracuje z częstotliwoscią 10Hz czyli 10 uderzen na sekundę

a na duzych tarczach przy własciwym kodowaniu 6Hz czyli 6 uderzen/sek.

jak widzisz przekodownaie ABS-u nie ma sensu :grin:

Hola hola nie tlumacz sobie tego w ten sposób bo nie tedy droga i zaraz ktos pomysli ze poprawiamy caly sztab inzynierow audi czy ate. Jak zapewne wiesz abs na śliskiej (śnieg, lód) nawierzchni powoduje wydluzenie drogi howania i tutaj ta czestotliwosc absu nabiera sporego znaczenia.

Z ciekawosci policzcie jaki ma obwod wasze kolo w aucie... macie.... to zalozmy ze roznica czestotliwosci powoduje obrot kola o polowe obwodu a nawet o 1/4 ... i co jest o co walczyc?

Jak powyzsze czestotliwosci sa prawidlowe mozna by nawet policzyc jak zmienia sie droga hamowania.

To jest teoria jednego ze skladnikow... bo rozmiar tarczy, rodz. I wielkosc klocka ma zasadnicze znaczenie i realnie oceniajac (to kosztem powyzszego) wieksze heble i tak bedo sporo lepsze.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj temaat jest bardziej zlozony

W krocie chodzi o predkosc liniowa

Ale za duzo pisaniny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj temaat jest bardziej zlozony

W krocie chodzi o predkosc liniowa

Ale za duzo pisaniny

Może jednak się wypowiesz jako ponoć specjalista od hamulców na tym forum. Bo powyższa wypowiedź niczego nie wnosi. Tak samo jak sugestia żeby kodować sterownik i sprawdzać. No bo niby jak? Hamować na drodze i mierzyć??? Myślę że nie tylko ja jestem ciekaw różnić parametrów i co za tym idzie efektów w hamowaniu jakie ustawił producent.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmer to jest bardzo złożone, samo to by matematycznie porównac sobie jak zmienia się droga dla tego samego hamulca przy różnych częstotliwościach należalo by znac kilka danych choćby taki jak wygląda sygnał hydrauliczny z pompy ABS - czasy otwarć, trzymania ciśnienia i zamknięć zaworów w pompie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fizykiem aby dokladnie to opisac

Musialbym znalesc kogos kto jest mocny w tej dziedzinie i powiaze raz prędkość liniowa i kątową plus częstotliwość w czasie i zrobi z tego wzor matematyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...