Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Rozrząd, jakie elementy wymienić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie zaznaczam, że używałem opcji szukaj i czytałem istniejące posty. Jestem kompletnym laikiem. A4 to moje pierwsze autko, a do tego jestem raczej humanistą, a nie mechanikiem :wink4:

Więc mam prośbę, czy ktoś może mi wypisać jak dziecku, jakie elementy rozrządu powinienem wymienić, najlepiej z nazwami firm, które polecacie. Tak żebym do sklepu poszedł i wyrecytował listę zakupów :decayed: Dodam że bryka ma 183 tys. a rozrząd był wymieniony przy 94 tys. Z góry dziękuje :)

Opublikowano

pasek rozrządu, napinacz, rolka, - ostatnio kupowalem w ASO zestaw naprawczy zaplacilem niecale 500 zl. wlasciwy dobiora na podstawie numeru VIN.

sadze ze do AVG kosztuje podobnie.

nie masz wtedy dylematow zwiazanych z wyborem producenta.

warto przy okazaji wymienic pozostale paski wieloklinowe wraz z rolkami i napinaczami. w przypadku zerwania potrafia narobic niemalego zamieszania z powznym uszkodzeniem silnika wlacznie.

Opublikowano

Ostatnio w ASO ustalałem cenę kompletnegorozrządu do AFN (pasek, rolka prowadząca i napinająca) który zamierzam kupić. Mój typ silnika jest pokrewny AVG. Cena ta na chwilę obecną wynosi 420 zł.

Opublikowano

Ja kupuję Contitecha wszystkie paski plus rolki i napinacze i pompa wodna SKF - koszt całości około 1000pln

Chłopaki zapomniałem dopisać, że cena za części z wymianą. :th:

Opublikowano

no to w ASO powinienes dostac wszysto w podobnej cenie.

Opublikowano

Ostatnio w ASO ustalałem cenę kompletnegorozrządu do AFN (pasek, rolka prowadząca i napinająca) który zamierzam kupić. Mój typ silnika jest pokrewny AVG. Cena ta na chwilę obecną wynosi 420 zł.

Rozrząd do AFN wygląda tak:

Podstawowe rzeczy:

1. 028 109 119P - CT 867

2. 028 109 243F - SKF VKM 11014

3. 028 109 244 - SKF VKM 21012

4. 028 903 137AR - 5 PK 1592

5. 06B 260 849A - 4 PK 856

6. 058 260 511 - RUVILLE EVR55464

7. 028 903 315M - napinacz - (TYLKO Z ASO) (około 330 zł) - osoba, która będzie to zmieniać może na oko ocenić czy jest potrzeba zmiany - to jest na wierzchu więc można wcześniej podjechać na ocenę.

8. 028 121 004 - pompa wody - HEPU P542 lub SKF (droższy)

9. 044 121 113 - termostat (TYLKO Z ASO)

10. 038 121 119 B - o-ring do termostatu (TYLKO ASO)

11. 028 105 263 D - koło zębate na wale korbowym

12. 905 771 01 - śruba mocująca w/w

13. N 014 717 2 - śruba mocująca poz. 3

14. N 900 744 01 - nakrętka do poz. 2

15. N 011 558 11 - podkładka do poz. 2

Dodatkowo możesz zmienić:

16. 028 903 119T - koło pasowe alternatora - RUVILLE EVR55470

Wszystko oprócz pozycji 7,11,12 to koszt mniej więcej 850 zł.

Opublikowano

lukaszr po co zmieniać koło pasowe alternatora?? nie rozumiem tego, co w nim sie zuzywa??

nic...

hmm. dobra zyciowa maksyma jezeli czegos sie nie wie, lepiej pytac... :bicz3: :no4:

kolo pasowe alternatora posiada sprzeglo jednokierunkowe, ktore rowniez sie zuzywa. efektem jego uszkodzenia jest przedwczesne zuzycie paska wieloklinowego oraz napinacza.... niewiedza kosztuje :tongue4:

Opublikowano

hmm. dobra zyciowa maksyma jezeli czegos sie nie wie, lepiej pytac... :bicz3: :no4:

kolo pasowe alternatora posiada sprzeglo jednokierunkowe, ktore rowniez sie zuzywa. efektem jego uszkodzenia jest przedwczesne zuzycie paska wieloklinowego oraz napinacza.... niewiedza kosztuje :tongue4:

Dokładnie tak - lepiej wymienić - nie jest to drogie, a warto od razu to zrobić.

Opublikowano

Nie ma 2 bardzo ważnych części:

028 105 263 D - koło zębate na wale korbowym

905 771 01 - śruba mocująca w/w

Bez wymiany tych elementów wymianę można uznać za niekompletną. Efekty pojawią się zimą.

Termostat i oring można wymienić bez konieczności dotykania rozrządu, to już lekka nadgorliwość ;)

Opublikowano

Sama wymiana termostatu to około 15 minut z kanału albo podnośnika. Najwięcej czasu schodzi na odkręcenie osłon i spuszczenie, napełnienie, odpowietrzenie układu. Cała czynność nie dłużej jak 1 godzinka - samemu

Opublikowano

Jak wymieniać to wszystko.

Na tym nie wolno oszczędzać, bo sie nie opłaca.

Nawet gdy wydaje się, że niektóre elementy rozrządu są :th:.

Opublikowano

A więc kupiłęm rolki Ruville'a i pasek Gatesa - koszt 200 zł. Znajomy wymienił mi rozrząd bez rozpinania klimy+filtr paliwa i kabinowy+ podpięcie pod vag'a za 200 zł :kox:

Opublikowano
:hi: a wymienial ktoś ostatnio do 2,5 TDi AKE? może macie dostęp do Kosztorysu, bo nie wiem ile szykować. pewnie poniżej 3 z robocizną nie zejdzie
Opublikowano

:hi: a wymienial ktoś ostatnio do 2,5 TDi AKE? może macie dostęp do Kosztorysu, bo nie wiem ile szykować. pewnie poniżej 3 z robocizną nie zejdzie

Zmieniałem ostatnio, komplet czyli cztery paski Conti, rolki, napinacze i co tam jeszcze szło (chyba 9 czy 10 sztuk) Ruville, pompa Ruville, termostat ASO, kolo 1100-1200 zeta (po rabatach), nie pamiętam dokładnie, rachunki mam w domu. Wymiana 350.

Opublikowano

Odnośnie AFN koleś w sklepie powiedział mi, że mam wymienić te żeczy: SKF ( vkm 21012, vkm 11014, vkpc 81401, 5223xs ) czy to wystarczy ??

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie czy jest sens kupować części na aukcji ? http://www.allegro.pl/item787428143_rozrzad_pompa_audi_ford_seat_vw_1_9d_tdi_kxmk.html

Dziwi mnie skąd taka cena, czy aby to nie jakieś podróbki ? W hurtowni komplet SKF: rolki, pasek, śruby kosztuje 300zł

Ewentualnie prosił bym o info na priv gdzie kupić pewnie części w przystępnych cenach.

skontaktuj się z tym gościem

http://www.a4-klub.pl/smf/czesci_w_super_cenach_z_hurtowni_duze_upusty_dla_klubowiczow-t30793.0.html

na bank będziesz zadowolony :good:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...