Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Klekocze na rozgrzanym silniku Audi A4 B5 1.8


kenwood190

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moja A4, auto stało w ostatnich mrozach na dworze nie było odpalane. Problem polega na tym gdy odpalę auto i stoi na niskich obrotach silnik normalnie pracuje lecz gdy wkręcę go na obroty zaczyna klekotać jak diesel. Proszę o pomoc z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam pompę olejową (słabe ciśnienie oleju), może tylko smok przytkany wtedy klepią szklanki (popychacze zaworowe) ale żeby się do michy dobrać ufff :wallbash:

Czeka mnie to na wiosnę.

Przy tym może ci rzęzić łańcuch wałków rozrządu gdy dobrze napinacz go nie napina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zbiegło się w czasie kto to wie ... zadałes pytanie co może klepać to dostałeś odpowiedź, a dlaczego klepie dowiesz się dopiero po diagnozie w realu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie mam to samo silnik 1.8 ADR przez te mrozy stał, mało co nim jezdziłem wczoraj przejechałem sie nim i zaczoł lekko klekotac po chwili chodził jak rasowy diesel usłyszałem łańcuch ale jak przygazowałem to ucichło i po chwili znów klekot nie wiem co to może być .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co panikować. Przejechać się trochę aby się sinik nagrzał i może wróci wszystko do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilgoć + olej + stanie długi czas na mrozie może powodować różne cyrki z przytkaniem smoka łącznie. Ja wprowadziłbym auto do jakiegoś ogrzewanego garażu żeby wszystko odmarzło, może prewencyjnie zmienił olej i zobaczył co się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zniknął ten problem, postawiłem auto w warsztacie otworzyłem maskę i tak stał przez parę godzin przy piecu i pomogło. Zastanawia mnie jedno co mogło przymarznąć ze klekotał na rozgrzanym silniku.

W przypadku kiedy ktoś mało jeździ, nie dogrzewa auta a jest wilgotno tak jak teraz olej łączy się z parą wodną która nie zdąży odparować. Robi się wtedy tak zwane masło które zbiera się w odmie, deklem zaworów itp. Jak komuś się sporo tego nazbiera a auto stoi dość długo nie odpalana w mroźne dni to ów masło może zamarznąć przytykając to i owo, między innymi kanaliki popychaczy itp. Często też zamarza sama odma - ona akurat z klekotaniem nie ma nic wspólnego, ale mogą wywalić przez nią zimeringi i uszczelki silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie znajduje sie ta odma a audi?

O odmie było sporo - wychodzi z bloku pod kolektorem ssącym. Bardzo często jest też pęknięta. Ale odma raczej nie ma wpływu na klekotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie stukalo na cieplym silniku i wolnych obrotach. Wsiadaj w OOOO jedz do mechaniora i niech zmiezy cisnienie oleju. Zamiast inwestowac w popychacze duzo mniej wydalem na nowa pompe oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam u siebie mam problem klekoczą szklanki a tak dokładnie to tak jak by jedna klekotała szklanki były wymieniane na nowe INA i nadal jest to samo po wymianie zrobione już ze 3 tyś km i nadal tak samo są chwile co przez np 2 minuty jest cicho a potem znów. co powinienem sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może to wcale nie szklanki tylko panewka, dźwięk dochodzi z głowicy bo tłok napier(piip) w głowice, osłuchaj dokładnie ten silnik

a czyścił ktoś gniazda hydrauliki przy wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...