mm_maciek Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Czy kazdy diesel musi tak kopcic?????????? Szczegolnie reazo.Na co dzien jezdze w pracy wv lt28 2.5sdi i to auto wogóle nie kopci.Natomiast moj audik.......troche czadzi * stosuj proszę prefix - właściwy dla pojazdu o którym tworzysz wątek (prefix uzupełniony) [Musashi]
Musashi Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 moze sobie puscic baka gdy jest zimny, ale ciagle dymic nie powinien. jakiego koloru dymek? sprawdzales bledy VAG-iem? ubywa oleju, plynu chlodzacego lub duzo pali?
lukaszr Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 moze sobie puscic baka gdy jest zimny, ale ciagle dymic nie powinien. jakiego koloru dymek? sprawdzales bledy VAG-iem? ubywa oleju, plynu chlodzacego lub duzo pali? Na to niech zwróci uwagę, ale Przydałoby się żeby zrobił jakieś logi - warto by spojrzeć na liczby.
Orfeusz Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Czy kazdy diesel musi tak kopcic?????????? Na co dzien jezdze w pracy wv lt28 2.5sdi i to auto wogóle nie kopci. mm_maciek - SDI to też diesel więc sam sobie odpowiedziałeś.
AUDICZKA4 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Witam serdecznie,posiadam audi A4 2,5 tdi rocznik 1998, przebieg ok 225000 od jakiegoś czasu zauważyłam, że przy przyspieszaniu, nawet nie gwałtownym, widać szary dym, nie zauważyłam ubywania płynów ani oleju, przy utrzymywaniu stałej predkości samochód zachowuje się normalnie, ale gdy np. wyprzedzam lub rozpędzam się troszeczkę żeby zmienić bieg,niestety dymi, im bardziej nacisnę pedał gazu tym mocniej, byłam już podłączyć się pod komputer i elektryk powiedział że jest to raczej uszkodzenie mechaniczne i on obstawia wałki rozrządu bo to jest najczęściej awaryjne w tych silnikach roczniki 1998, 1999, czy macie takie samo zdanie czy to może być coś innego? dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam Ania
Musashi Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 w silniczkach 2,5tdi trzeba sie przyjrzec walkom, hydraulice, oraz odmie, w zaleznosci od przebiegu mozna pomyslec o wtryskiwaczach oraz pompie wtryskowej. jednak jezeli samochod nie spala nadmiernej ilosci paliwa i oleju to sam fakt dymienia nie jest problemem, trzeba pamietac ze to diesel...
AUDICZKA4 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 właśnie nie zauważyłam żeby spalał więcej, tankuje tylko i wyłącznie paliwo na shelu v-power diesel i mniej mi tego spala niż kiedyś zwykłego diesla, ale tym autkiem kursuje od roku i problem dymienia pojawił sie od około miesiąca najpierw przy 4, 5 biegu- prędkości od ok, 60km/h w górę a teraz nawet przy 2-3 biegu, więc coś się tam na pewno zaczęło dziać, nie wiem czy mogę z takim czymś jakiś czas jeździć czy trzeba to zrobić od razu, bo jeśli to wałki to będzie duży koszt naprawy niestety..... dzieki wielkie Musashi pozdrawiam
Musashi Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 jezeli cos sie zmienia tzn., ze cos sie dzieje... skoro widzisz roznice, warto sie zainteresowac przyczyna. intensywnosc dymienia ciezko okreslic opisowo.
AUDICZKA4 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 i tak robie wlasnie, tylko myslalam ze moze ktos juz mial cos takiego dzieki wielkie za pomoc
freon Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Na początku też mysłałem, że z moją jest coś nie tak... Widziałem w lusterku wstecznym kłęby dymu (tak uważałem) podświtlone leflektorami auta jadącego za mną. Zacząłem się przyglądać innym dieslom, które jechały przede mną (czasem naprawdę nowe i dobre auta) - zawsze podobnie. Diesel to diesel, aby nie był taki jak stare autobusy komunikacji miejskiej, wtedy raczej na pewno jest coś nie tak.
lexpar Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Z tego co mówił mi Rogalotti to diesel zawsze musi dymić. A Witek zna sie na tym dobrze. Jest tylko kwestia jak dymi i ile dymi.
kudalty66 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 kolego AUDICZKA4, to ze zaczyna dymic to tez oznaka przebiegu i zuzytych koncowek wtryskow, co do paliwa na ktorym jedzisz to polecalbym stosowac mieszanke v-power z normalna, bo jak juz kolega wyzej wspomnial ze ROGAL sie zna to takze twierdzi ze V-power jest troche za sucha do naszych VP44, pozdrawiam
hutch1 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Opublikowano 18 Kwietnia 2008 Witam ja też miałem problem z kopceniem auta. Przyspieszanie czy też redukcja nie miały tu żadnego znaczenia mogłem jechać równo i po prostu w pewnym momencie odczułem delikatny spadek mocy, a w lusterku widziałem kłęby dymu. Okazało się że przepływomierz był do wymiany i teraz autko śmiga bez zarzutów. Pozdrawiam.
StoRK Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 to ze diesel musi dymić to ja sie z tym nie zgodzę (oczywiście przy normalnej jeździe) bo wiadomo jak damy w palnik to nie przepali ropy i troszkę poleci ale inaczej to nie ma prawa dymić przynajmniej u mnie tak jest
januszek159 a4 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Witam. Jak miałem a4 1.9 1Z 90hp to też mi tak dymił. Po cześci była to też moja wina bo nie redukowałem na rondach biegu i rondo opuszczałem na 3-ce przy 1100 obr/min i jechał bo to disel ma nitonometry to idzie, a że dymi na czarno to nic bo jakby na niebiesko to duży problem. I się trochę za mocno zamulił i nie przeszedł mi na przeglądzie testu na spaliny. Pozatym mój tata ponad 20 lat jeździł zawodowo tirami (również na pompowtryskach)więc trochę wie - i mówi czarny dym ok. Potem mi wytłumaczył, że disel musi czasem dostać po zaworach i żeby nie jeździć na zbyt niskich obrotach za czesto. A i jeszcze auto dymiło mi na biało dosyc dużo jak paliłem na zimnym silniku, jak się okazało wszystkie świece żarowe były spalone - po wymianie było ok bez dymku. Teraz na 1.9 AJM 115 hp dymek pokazuje się tylko jak odpalam na zymnym silniku, we wszystkich innych przypadkach dymku brak w lusterkach, no chyba że na jedynce przycisnę do 4500 rpm. Pozdro.
GILI Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Witam serdecznie,posiadam audi A4 2,5 tdi rocznik 1998, przebieg ok 225000 od jakiegoś czasu zauważyłam, że przy przyspieszaniu, nawet nie gwałtownym, widać szary dym, nie zauważyłam ubywania płynów ani oleju, przy utrzymywaniu stałej predkości samochód zachowuje się normalnie, ale gdy np. wyprzedzam lub rozpędzam się troszeczkę żeby zmienić bieg,niestety dymi, im bardziej nacisnę pedał gazu tym mocniej, byłam już podłączyć się pod komputer i elektryk powiedział że jest to raczej uszkodzenie mechaniczne i on obstawia wałki rozrządu bo to jest najczęściej awaryjne w tych silnikach roczniki 1998, 1999, czy macie takie samo zdanie czy to może być coś innego? dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam Ania mam ten sam model99 i nie kopci wogule nawet na biało zimny mam jeszcze Multivana 2.5tdi tylko że 5cylindrów i rano trochę daje na biało przy przyspieszeniu ale po 2km wszystko mija i nie ma dymu nawet jak się wciska do deski, mam też golfa 1.9tdi110 ten znowu czadzi czarno przy przyspieszaniu i na wysokich obrotach ale moim zdaniem w normie.tak więc diesel dieslowi nie równy.2.5V6 kopci zazwyczaj jak mu się odma przypcha,może być też kilka innych powodów między innymi pompa,ale w twoim przypadku stawiam na wtryski ale raczej bez tragedii
mlodyy Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 koledzy smigamy na gnoju czasem lepszym czasem gorszym na codzien w pracy smigam roczna cvectra i zauwazylem ze czasem dymi bardziej czasem mniej zalezy miesiac temu zatankowalem na orlenie dymial ale nie wiele dzis zalalem i daje buta a tu chmura dymy zamna wiec to zalerzy od paliwa tak samo mam z moja audiczka przy butowaniu to bedzie noram
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się