POPO Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Witam jak w temacie wymieniłem komplet wtryskiwaczy, auto w serii na hamowni w compsport wypluło 180KM i 371NM ładuje poniżej 2000 obr/min problem jest natomiast taki że temperatura spalin na wysokich obrotach pokazuje ponad 900 stopni, co może być powodem? Paliwo? Ustawienie wałków ( patryk mi coś o tym mówił)? źle założone wtryski?
michier Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Wymieniałeś PD w ASO? Siemens czy Continental?
POPO Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Opublikowano 18 Lutego 2012 Continental to jest to samo co siemens, mam continentala
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 + taki, ze sadza wypala sie na biezaco zle zalozone wtryski to obnizenie temp. auto po chipie? w dieslu, wyzsza temperatura, to za duzo paliwa. ew. zle ustawiony walek wydechowy i zbyt wczesne wyproznianie cylindra. rozrzad byl robiony?
POPO Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 tak auto po chipie w compsport wczoraj byłem u nich wgrali mi serie i dalej wysoka temp. też mi muwili o rorządzie i wałkach ale rozrząd był robiony 60 tys temu w ASO i na poprzednich dupowatych wtryskach tego problemu nie było mimo żę był wgrany program dość wysoki żęby auto osiągneło 196KM, teraz seria jest super ale już jak wgrali delikatny program to temp spalin robi się niebespieczna powyżęj 900 stopni i widać było jak hamowali żę powyżęj 3000 obr/min temp spalin bardzo rośnie. DPF możę rozd...pić.[br]Dopisany: 18 Luty 2012, 13:54_________________________________________________czy ktoś mi możę podać przyczyne wysokiego EGT?
piotrsob1 Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Według mnie to coś ze sterownikiem lub oczujnikowaniem, sterownik powinien ciąć dawkę paliwa dotąd, aż EGT spadnie poniżej wartości maksymalnej zapisanej w programie Fabryka maksymalne EGT ustawia jak dobrze pamiętam na 803 st.C, przy lajtowym programie pod DPF-a podnoszą go około 40 st.C. Albo ta wgrana seria to nie jest jednak seria ? :gwizdanie: Jesteś pewny że przed wymianą pompek EGT było w normie , to znaczy max. 850 st.C ?
POPO Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 Tak przed wymianą było w normie program był mocny bo auto w serii nie trzymało na starych pompkach. Ale martwi mnie to ze stare pomki zatarłem, wsadziłem nowe i EGT wysokie tylko czemu czyżby znowu paliwko? Stacje zmieniłem, nie leje żadnych dodatów. Patryk w compsport nie potrafił mi pomóc zrobił lajtowy program ale EGT powyżęj 3000 tys jest bardzo wysokie. Coś mi muwił o wałkach i rozrządzie. Boje się żę coś z mieszanką paliwa jest nie tak wcześniej zatarłem pompki jakimś gównem a teraz wszystko super ale EGT jest dupne
piotrsob1 Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 EGT to najważniejszy parametr, którego nie można dużo przekroczyć ze względu na możliwość stopienia DPF-a. Tak jak napisałem wcześniej nawet na lipnym paliwie sterownik silnika nie powinien pozwolić na przekroczenie max. temp. EGT zapisanej w programie, poprzez obcinanie dawkowania paliwa aż do pożądanego skutku (czyli obniżenia jej do wartości zapisanej w programie )
POPO Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 dokładnie to samo usłyszałem od patryka zmienił program na bardziej lajtowy i przy hamowaniu wyszedł przyrost o 10KM więcej bo egt było wysokie i go obcinało, sęk w tym co jest powodem tak dużego EGT po zmianie wtrysków? Myślałem zę po wymianie wtrysków uda mi się uzyskać moc ok 200KM tak jak to miało miejsce przy starych zdezelowanych wtryskach, a tu się okazuje że auto super wstaje mniej pali ale temp spalin bardzo wysoka
piotrsob1 Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Ogónie wzrosła sprawność silnika, pompki lepiej rozpylają ON, który spalając się nie zamienia się w sadzę lub niedopalony idzie w wydech, tylko zamienia się w energię użyteczą spalin Napisz na ile st.C EGT jest teraz ustawione w programie, i czy w czasie hamowania jest przekraczane, a także jaką moc to Twoje BRD uzyskało ? A może auto masz zalane jakąś Verwą lub V-powerem ? Te niby lepsze paliwa mają wyższą temperaturę spalania i w silnikach takich jak Twój efekt jest właśnie taki, że EGT jest szybiej osiągane, sterownik obcina dawkę i faktyczna moc silnika jest mniejsza o kila procent niż na zwykłym ON-ie :gwizdanie: Jeżeli trafiłem z tym paliwem, to go poprostu wyjeździj, zalej zwykłej gnojówki i jedź jaszcze raz na hamownie
POPO Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Opublikowano 19 Lutego 2012 wlane jest zwykłe ON na shellu. Jeśli chodzi o EGT to podczas hamowania 4000 tys pokazywało troszke ponad 900 stopni Jeśli chodzi o moc to jak wgrał mi serie to wypluło 178 KM i 370 NM natomiast po lekkim programie wywaliło 186KM i 380 NM hamował go dużo razy bo egt wrastało i wynik obcinało. Powiedział mi żebym pojeździł troche nie przekraczał często 3500 obr i jak bede robił rozrząd to żębym wpadł. Czy w trakcie wymiany pompek rusza się coś z wałkami ? coś mi muwił żę mam 1,5 przesuniete czy coś takiego
piotrsob1 Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Nie grzebałem w tym silniku ale patrząc na dokumentację to raczej wałów rozrządu nie trzeba ruszać. Tutaj masz sporo ciekawych wiadomości na temat Twojego silnika ( co prawda jest to poprzeczna jego wersja ,twój ma dodatkowo wałki wyrównoważające ) : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300&postdays=0&postorder=asc&start=0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się