rakud29 Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 witam koledzy mam taki problem jakis czas temu mialem lakierowane blotniki bo byly bardzo obite od kamieni teraz po zimie zauwazylem rdze obok nadkola chyba byl slaby lakiernik prosze was o pomoc co zrobic zeby dobrze to usunac zetrzec papierem i moze jakis srodek dac a potem lakier prosze o rade przesylam zdiecia jak to wygladahttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/093daa7fa2d50062.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c56ce254787dcc34.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5293307d7db7e920.html
piterdzg Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 są środki nakładane na rdze które zmiejszaja korozje dostepne w sklepach lakierniczych .ale najpierw musisz wyczyścic do golej blachy ,nastepnie ten srodek ,podkład i baza .a tak na marginesie to złozyłbym reklamacje temu mechanikowi.ciekawe co powie??jak by bylo dobrze zrobione to powinno dłużej wytrzymac!!
rakud29 Opublikowano 6 Marca 2012 Autor Opublikowano 6 Marca 2012 tez tak mysle przed tem nie bylo wszystko bylo ok jaki papier kupic do tego tak zeby nie szpachlowac tego
Buszek Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 Kurna mam ten sam problem lakiernik zrypal sprawę i Rdzewieja mi tez w podobnych miejscach :/ przyłączam się do pytania czym co i jak bo tez mnie to czeka Czyli po krótce jak się za to zabrać jak ktoś może napisać
rakud29 Opublikowano 6 Marca 2012 Autor Opublikowano 6 Marca 2012 moze jest jakas farba co zamiast podkladu na rdze mozna polozyc przycieram papierem pozniej jakis oddzerwiacz i jakis taki podklad co na rdze mozna polozyc chodzi o to zeby za rok to samo nie bylo a wiadomo tam lakier dostaje prosze tez napisac jak to zamalowac moze gabka czy spraj robic co myslicie
darkle Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 Na rdzę można stosować Cortanin albo Epoxy Brunox - dużo lepsze.
rakud29 Opublikowano 7 Marca 2012 Autor Opublikowano 7 Marca 2012 a co z malowanie ja poradzicie robis spraj czy gabeczka
krzysaudi Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 Ja tak miałem po lakierowaniu swojej B5-ki . Lakiernik dał ciała . Zrobiłem to w ten sposób : czyszczenie do gołej ( nagiej ) blachy - brunox , podkład taki czarny antykorozyjny który dostałem od swojego lakiernika i lakier czarny na to - mam czarne autko więc wygląda wszystko ok-ej . I tak ma autko śmigać wg. mojego lakiernika kilka lat . Jak będzie w praktyce to trudno mi powiedzieć - ale na razie nic nie wychodzi . Krzysiek
andrewsc Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Nic Wam nie dadzą brunoxy przy tym. Taki element trzeba idealnie wyczyścić z obu stron. Syf sie zbiera od środka, od strony plastikowego nadkola. W b5 robiłem 2x błotniki i pęcherze dalej wyskakiwały. Wymieniłem blachy i od wewnętrznej strony było tyle syfu za nadkolem ze nie dało się tego dobrze zrobić. Lakiernik tylko pobieżnie usunie takie rzeczy.
rakud29 Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Opublikowano 8 Marca 2012 ja wlasnie mysle wyciagnac nadkole i tam tez wyczyscic chociaz u mnie to wina zle polakierowaznego blotnika i woda dostala sie pod lakier to nie dziwne ---------- Post added at 13:39 ---------- Previous post was at 11:48 ---------- koledzy powiedzcie czym ro najlepiej zamalowac gabeczka czy sprajem
czaki22 Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 miałem juz z 5 audi i w zadnym nie mialem problemu z rdzą, lakiernik zrabał temat czyszczac farbe do goles blachy naruszajac strukturę ocynku, rdza w tym miejscu zawsze bedzie wychodziła
wiktorsam Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Ja nie widziałem starych b5 w których by nie były nadjedzone ranty w przednich błotnikach. Co Ci da że zostanie ocynk jak ruda już dawno pod ocynkiem siedzi i wpierdziela blachy . U mnie z prawej strony rancik już konkretnie ruda konsumuje, błotnik oryginalny lakier od nowości bez dzwonów i lakierowania. Z lewej strony po małej przygodzie wymieniałem błotnik to widziałem jak wyglądają na szrocie inne - każdy miał rdzę na rancie. Kupiłem taki najlepszy jaki się dało, oczyściłem do gołej, na to brunox, jak brunox wysechł to znowu do gołej tam gdzie była rdza po brunoxie zostają czarne placki to je docierałem do gołej, na to podkład reaktywny dwuskładnikowy z novola, na niego dwuskładnikowy podkład akrylowy i tak prześmigałem zimę - ani jeden purchelek nie wyszedł. Jak się zrobi cieplej tak samo potraktuję prawy błotnik i wtedy do lakiernika niech kładzie na to lakier. A i nie wierzcie że lakiernik się tak przyłoży jak ja - najczęściej z grubsza czyszczą na to od razu podkład akrylowy i malowanie - takie coś to na max rok czasu starczy...
ghost2255 Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 AUDI jak nie bite nie powinno korodować. Mam auto z 1996 roku i grama rdzy. Miałem C4 z 1991roku, B3 z 1987!! roku i też nic nie rdzewiało. Firma słynie z doskonałego zabezpieczenia antykorozyjnego. Do autora tematu: zrób jak ci napisał WIKTORSAM, powinno być dobrze. Warunkiem powodzenia jest dokładność wykonania pracy.
wiktorsam Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 Może ktoś garażował Twoje . Obejrzyj dokładnie ranty na błotnikach a na 99% będą małe purchelki, no chyba że jak mówię garażowane. A co do jakości ocynku to a4 to już nie to co starsze modele niestety...
Pretor Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 W B5 miałem na rantach błotników nad kołami lekkie ślady korozji a blacha była nie ruszona, teraz kupiłem B6 2004r i jest to samo, w B7 też tak jest wystarczy trochę poczytać. To nie jest już Audi 80 żeby nic się nie działo, teraz liczy się sztuka i to nie tylko w Audi.
mr.mark1 Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 Niestety w tych miejscach ruda lubi wyłazić w szczególności jak się pojawiają odpryski od kamieni. U mnie też te ranty rdzewieję b6 2004r, znajomy też tak miał. Jak rozmawiałem o tym z lakiernikiem to powiedział że to niestety norma w tych autach już, ocynk już nie był tak dobry jak we wcześniejszych modelach. Pokazywał mi nawet dużo młodsze a6 i to samo. Przede wszystkim trzeba starać sie nie doprowadzać do uszczerbku lakieru, bo inaczej nie ma szans żeby nie rdzewiało. Dodatkowo lakiernik z którym rozmawiałem przykleja bezbarwną lub w kolorze nadwozia folie na ranty i to chroni w jakimś stopniu od powstawania odprysków.
ghost2255 Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 Jutro się przyjrzę dokładnie u siebie. Szkoda, że firma, która zasłynęła z najlepszego zabezpieczenia antykorozyjnego tak tnie koszty i obniża jakość. Dla odmiany powiem, że np. RENAULT się mocno poprawił w tej kwestii i nowsze modele prawie w ogóle nie rdzewieją. A z drugiej strony FORDY zjada w zastraszającym tempie. Mercedes nie stosował ocynku, a wcześniejesze modele rdzewiały mniej od tych młodszych.
alest Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 ... podkład reaktywny dwuskładnikowy z novola, na niego dwuskładnikowy podkład akrylowy A i nie wierzcie że lakiernik się tak przyłoży jak ja - najczęściej z grubsza czyszczą na to od razu podkład akrylowy i malowanie - takie coś to na max rok czasu starczy... ...i to jest dokładnie klucz do sukcesu najważniejsze by zabrać się za to zanim rdza wydostanie się poza załamanie i zacznie wychodzić na rant błotnika, na taki podkład wystarczy gąbką nałożyć bazę bez utwardzacza i zaraz potem klar - wyjdzie o niebo lepiej i skuteczniej niż zrobiłby to lakiernik... ...dodam tylko, że jeżeli czyścimy powierzchnię przed malowaniem do "gołej" blachy brunox czy kortanin są zbędne... ...to miejsce gdzie pojawia się rdza (rant) jest newralgiczne bo narażone na uderzenia piasku i kamieni, stąd w większości B6 i pierwszych modelach B7 pojawiają się pęcherze pomiędzy warstwą ocynku i lakieru - trzeba się tylko dobrze przyjrzeć.... ---------- Post added at 21:28 ---------- Previous post was at 21:25 ---------- Dla odmiany powiem, że np. RENAULT się mocno poprawił w tej kwestii i nowsze modele prawie w ogóle nie rdzewieją. ....w renault nie rdzewieją, ponieważ w odróżnieniu od audi błotniki są plastikowe ) ...
ghost2255 Opublikowano 15 Marca 2012 Opublikowano 15 Marca 2012 Pisałem o metalowych częściach auta i tylnych błotnikach, progach...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się