chesterooo Opublikowano 3 Listopada 2006 Opublikowano 3 Listopada 2006 witam wszystkich.niepokoi mnie taki problem..odpalam swoją niunie whychodze z samochodu bujam nia na boki po czym zapala mi sie kontrolka silnika pare razy zapiszczy po czym gaśnie to samo dzieje sie na wybojach..co to moze być?? drugi problem dotyczy temperatury silnika.byłem na komputerze i wykazał usterkę czujnika..kosztowało mnie to 100 a temperatura jak była na 60 tak i zostało czy winien jest termostat?? z góry dzięki witaj masz rowniez inny problem bo pomyliles dzialy i ominales NEWBIE
platiniumm Opublikowano 3 Listopada 2006 Opublikowano 3 Listopada 2006 to niezle ktos cie naciagnol czujnik mozna sprawdzic omomierzem koszt termostatu ok 35 zl
chesterooo Opublikowano 3 Listopada 2006 Autor Opublikowano 3 Listopada 2006 no juz chyba wiem co jest z ta kontrolką troche mi głupio ze nie wiem takiej rzeczy ale to chyba bedzie kontrolka od układu hamulcowego bo doszedłem do tego ze przy nagłym hamowaniu tez sie zapala jest to taki czerwony symbol na srodkowej konsoli ( :!: ) prosze o radę jedna juz dostales rade w 1 poscie ale widze ze olewasz wszystkich i nie chcesz zebysmy cie wszyscy lepiej poznali
Gość zdeniu Opublikowano 3 Listopada 2006 Opublikowano 3 Listopada 2006 a sprawdzałes poziom płynu hamulcowego moze byc bardzo niski i przy bujaniu czy hamowaniu plywak zamyka obwod
chesterooo Opublikowano 16 Listopada 2006 Autor Opublikowano 16 Listopada 2006 dolałem płynu i wszystko w należytym porządku:D
adadur Opublikowano 16 Listopada 2006 Opublikowano 16 Listopada 2006 Jak zapika kilka razy a dokładnie trzeba liczyć bo będzie to 3x to awaria układu hamulcowego takie rzeczy trzeba wiedzieć! Teraz czy zapala się kontrolka od samodiagnostyki czy jeszcze dodatkowo od ABS i jak jest tego różnica. Co byś się kiedyś nie przejechał (dokładnie wyhamował). Drugie problem - jak gościu podpiął pod kompa to wiedział co jest grane ... mogło być głupie zwarcie do masy czyli uszkodzony przewód koszt 0,5zł cyna 0,5zł termokurczka a ty wydałeś 100zł od ręki, a wiesz za ile można ten czujnik kupić (nie będę cię wkurzał). Jeśli uszkodzony czujnik (podejrzenie takie bo źle temp. wskazuje - tzn. różne na klimatroniku i na zegarach) to sprawdza się go omomierzem pamiętając że w jednym czujniku masz dwa czujniki (czujnik 4 pinowy). na spr. termostatu też są sposoby. Rozsądnie jest nieco poznać auto chyba że stać cię na mechaników.
wiki Opublikowano 16 Listopada 2006 Opublikowano 16 Listopada 2006 adadur opisz pomiar tego czujnika jak i co i gdzie on jest i jak sprawdzić termostat bo mam problem poczytaj http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=48797&sid=3f3717f2b6d6feb70cc06af714fd4948#48797 wskazania klimatronika róznia sie od wskazań zegaru jak jest u was :?:
adadur Opublikowano 20 Listopada 2006 Opublikowano 20 Listopada 2006 Sprawdzenie: piny rozłożone masz tak: Podpinasz omomierz do pinów 1 i 3 (czujnik temp. - do komputera) a następnie do 2 i 4 (czujnik wskaźnika - przy zegarach) Zmierzoną zezystancję odczytujesz wg poniższego wykresu gdzie zakres A jest do 50st.C a zakres B od 50 do 100 st.C Odczytujesz z wykresu: Jeżeli zakresy oporności dla danej temp. się nie zgadza to czujnik zwalony. Aby kupić czujnik to w zasadzie wystarczy znać kolor gniazda plastiku (ewentualnie numer części Audi :mrgreen: ).
wiki Opublikowano 20 Listopada 2006 Opublikowano 20 Listopada 2006 hmmm no to pozostało mi go namierzyć, gdzie go szukać w silniku obok czego on jest ? a i przy porównaniu brać wskazania temp. z zegarów i climatronica tzn jesli mierzę piny czujnika od komputera to porównuje rezystancję z wskazaniami klimatronika a jesli piny do zegarów to odczyt z wskażnika analogowego no ale jeśli będzie walnięty wskaźnik na zegarach to też będę miał złe wyniki i wymienię czujnik niepotrzebnie popraw mnie jeśli źle rozumóję
adadur Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 Najlepiej go wymontować i sprawdzić. Jednak praktyczniej jest porównywać z oboma odczytami temp. ale i oporności na obu parach pinów (powina być taka sama)
wiki Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 ale gdzie mam tego czujnika szukac jak on wygląda :?:
szogun0 Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 W silniku 1.6 jest wetknięty w króciec wodny wychodzący z tyłu głowicy.
wiki Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 znalazłem :mrgreen: ma niebieski kolor i dostęp do niego nie jest za dobry muszę pomierzyć
mrog Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 znalazłem :mrgreen: ma niebieski kolor i dostęp do niego nie jest za dobry muszę pomierzyć Daj znać co ci wyszło po pomiarach.
wiki Opublikowano 21 Listopada 2006 Opublikowano 21 Listopada 2006 Daj znać co ci wyszło po pomiarach. spoko, pogadamy jak to zrobię [ Dodano: 23-11-2006, 10:13 ] no i po robocie temp około 90°C na klimatroniku styk 1-3 (komputer) wynik 365 kΩ temp około 69°C na wskaźniku wynik 426kΩ czyli według wykresu OK temp na wskaźniku 75°C styk 2-4 (analog) wynik 167Ω :shock: temp. 69°C wynik 194Ω a na klimatronicu trzyma sobie 90°C (po wypięciu i wypięciu wtyczki czujnika rośnie sobie do tej temp) "temp około 69°C na wskaźniku wynik 426kΩ " tylko to mnie trochu zastanawia bo wskazania na wskaźniku złe pomiar na stykach do kompa a wynik na wykresie dobry hmm ponowne podpięcie pod komputer i ponowny błąd sygnału czujnika temperatury po skasowaniu go wcześniej,więc to napewno walnięty czujnik, teraz pany jak go wymienić, czy trzeba płyn spuszczać i ile kosztuje taki czujnik :?:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się