SotoM Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 juz kupiłem. dorwałem na alledrogo za 100zł. z A4 2,5tdi o numerze 4D0 953 513 P nie wiem jak ja to zrobiłem gdzie klikłem ale dorwałem - INSTALACJA TEMPOMATU na przykładzie: AUDI A4 1.9 TDI (AFN) 1998r.ECU z podwójną kostką 80-PIN (BOSCH 0 281 001 721) WYKONALI: HOŁEK ,LEKKIR - www.a4-klub.pl - to chyba chłopy od nas... jest to spakowany plik wiec jak ktoś będzie chciał to odzywac sie i podesle. chyba ze mamy tu jakiegoś magika kompiuterowego to może wrzucić bezpośrednio na 4um - kto będzie chciał klika i ściąga... [br]Dopisany: 24 Czerwiec 2011, 08:45_________________________________________________tempomat zainstalowany bez problemu ,zakodowany fafa jak nalezy. instrukcja o której pisałem jest poprostu rewelacyjna... nie znam sie na elektyce ale sam zamontowałem tyle tylko ze koleżka VAG'iem mi go uaktywnił. koszt jaki poniosłem - to 120zł.
gtados Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam 3x sprawdzałem u siebie podłączenie tempomatu i nadal nie trybi. Podłączyłem go zgodnie z podpowiedziami dla 1z. Jedynie w VAG pokazuje 1 podczas wciskania reset, na pozostałe funkcje nie reaguje. Przeczyściłem styki i sprawdziłem miernikiem, manetka działa. Czy jest jakaś różnica w manetce z opisem angielskim od niemieckiego?
Pandzior Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Witam 3x sprawdzałem u siebie podłączenie tempomatu i nadal nie trybi. Podłączyłem go zgodnie z podpowiedziami dla 1z. Jedynie w VAG pokazuje 1 podczas wciskania reset, na pozostałe funkcje nie reaguje. Przeczyściłem styki i sprawdziłem miernikiem, manetka działa. Czy jest jakaś różnica w manetce z opisem angielskim od niemieckiego? A masz jakieś błędy na VAG'u?
gtados Opublikowano 1 Lipca 2011 Opublikowano 1 Lipca 2011 błędów w VAG zero, jeszcze myślę, że może kable w kostce manetki mogą być pozamieniane. Ma ktoś może zdjęcie, albo opis kolorów jakie kable powinny być przy odpowiednich pinach manetki
shelby Opublikowano 2 Lipca 2011 Opublikowano 2 Lipca 2011 Szczerze mówiąc nie przeczytałem całego wątku także nie bijcie jeśli taka informacja już padła. Na tych stronach, które doczytałem był jakiś problem z AFN i brakiem białej kostki. W moim po I lifcie takowa kostka się znajduje i opis zamieszczony przez krzyniek jest jak najbardziej skuteczny. Dzięki krzyniek. Kupiłem manetkę od A8 z 98 i pasowała idealnie. Zamówiłem kostkę w ASO - 17zł i wiązkę - 8zł. Kostka pasowała, ale pod dumnie brzmiącą nazwą "wiązka" krył się jeden przewód długości ok. 20cm z dwoma okrągłymi konektorami. Lekko się wpieniłem i ze szrotu wytargałem kawałki instalacji z odpowiednimi zakończeniami. Swoją drogą po lekkim rozgięciu pasują wtyczki od zasilaczy komputerowych do podłączenia dysków. To tyle co chciałem powiedzieć. Dziękuję
Pandzior Opublikowano 2 Lipca 2011 Opublikowano 2 Lipca 2011 błędów w VAG zero, jeszcze myślę, że może kable w kostce manetki mogą być pozamieniane. Ma ktoś może zdjęcie, albo opis kolorów jakie kable powinny być przy odpowiednich pinach manetki przecież masz w tym temacie musisz się wpiąć bezpośrednio w kompa Kolory przewodów ECU manetka Zolto czarny 67pin do 4,6 czerwony z siwym paskiem 59pin do 5 niebieski 35pin do 2 czerwony z zotym paskiem 36pin do 3 czarny 39pin do 1 Ja podłączyłem tak, aktywowałem VAGiem i wszystko było ok.
SotoM Opublikowano 2 Lipca 2011 Opublikowano 2 Lipca 2011 ja podłaczałem sie u siebie pod żółta , brazowa i czarna kostke. bieła jest do silnika PD AJM. wiec troche to podłaczenie w starych sieczkarniach jest inne.
IDUAL Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 Biała kostka nie tylko jest do AJM PD ja u siebie też ją miałem i do niej sie wpiołem. A co do uwag to jeżeli ktoś bedzie montował tempomat w polifcie to ja zakupiłem manetki od A8 i pasowała idealnie nawet dróga manetka była z fisem niby do sedana ale przystosowana fabrycznie pod AVANTA wystarczyło usuć mały kawałek plastiku i gotowe. Zaznacze że komplet manetek do A8(fis+tempomat 99zł numer 4DO 953 513 P) i można je dużo taniej kupić niż do A4.
shelby Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 A co do uwag to jeżeli ktoś bedzie montował tempomat w polifcie to ja zakupiłem manetki od A8 i pasowała idealnie nawet dróga manetka była z fisem niby do sedana ale przystosowana fabrycznie pod AVANTA wystarczyło usuć mały kawałek plastiku i gotowe. W ten sposób przerobiłem dwie manetki od sedana na avanta ; jedna była od A8 a druga od A4. Wydaje mi się, że każda manetka od sedana ma odpowiednie styki do obsługi tylnej wycieraczki a użycie tego blokuje jedynie wspomniany kawałek plastiku.
krzyniek Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Opublikowano 6 Lipca 2011 Biała kostka nie tylko jest do AJM PD ja u siebie też ją miałem i do niej sie wpiąłem. dokładnie tak, z tego co mi wiadomo to biała kostka jest w modelach 99-01` bez względu na model silnika
Krycha Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 Panowie pacjent AKN po przekładce z tipa na manuala, założyłem tempomat niby działa ale nie działa. Wchodzę w bloki żeby sprawdzić poprawność działania i wogóle nie wyskakują takie cyfry jak trzeba, pewnie to wina że brakuje czujnika pedała sprzęgła i może to jakoś tam inaczej jest rozwiązane. Da się to jakoś ogarnąć czy tylko się narobiłem bez sensu?
adadur Opublikowano 22 Lipca 2011 Opublikowano 22 Lipca 2011 Krycha GRA rozłącza się w wyniku naciśnięcia pedału hamulca lub sprzęgła - jeśli takowego czujnika na sprzęgle nie masz to po wciśnięciu pedału sprzęgła silnik traci opór, prędkość spada co komuter interpretuje jako konieczność dodania gazu i teoretycznie obroty powinno wywalać wysoko czy też na max.[br]Dopisany: 21 Lipiec 2011, 21:45_________________________________________________Tak mi wpadło ... sprawdz w grupie silnika kanał 006 ///dla A4 B5//// Poz 1) Current road speed [km/h] Poz 2) Pedal monitoring X X 1 Brake light switch F X 1 X Brake pedal switch F47 1 X X Clutch pedal switch F36 Poz 3) CCS switch settings X X X X X 1 CCS on X X X X 1 X CCS off with store X X X 1 X X Reduce speed X X 1 X X X Resume/increase speed X 1 X X X X Brake pedal pressed 1 X X X X X Clutch pedal pressed Poz 4) CCS status 0 Control unit with CCS function 1 CCS off 2 Increase 4 Reduce 8 Resume 16 Brake pressed 32 Hold speed 64 Ignore 128 Ignore 255 Control unit without CCS function ///dla A4 B6/// poz 1) Current road speed [km/h] poz 2) Pedal monitoring: - - - - 1 X X X CCS/TCS enabled - - - - X 1 X X Clutch pedal switch F36 - - - - X X 1 X Brake pedal switch F47 - - - - X X X 1 Brake light switch F Poz 3) Stored target speed [km/h] Poz 4) CCS switch settings 1 X X X X X - X Main switch over wire X 1 X X X X - X Touch off X X 1 X X X - X Touch delay X X X 1 X X - X Touch increase X X X X 1 X - X Touch set X X X X X 1 - X Touch resume X X X X X X X X Bit not assigned X X X X X X - 1 Main switch over CAN bus
gtados Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 w końcu po wielu próbach udało się uruchomić tempomat :> bajer super pomocny 20 x liczyłem nr pinów komputerze i nic dopiero zdjęcia dropsone pomogły dzięki
Paplok Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 panowie zamontowalem tempomat zgodnie z instrukcja wszystko jest ok ale mam maly problem bo on dziala kiedy chce sprawdzalem czujniki sprzegla i hamulca i sa dobre chyba nie mam styku na przelaczniku ein i auf... Bo jak sie wylaczy to jak chwilke "popstrykam" to zalapie A teraz moje pytanie czy moge psiknac jakis kontakt zeby to przeczyscic czy ktos ma jakies inne pomysly ?? z gory dziekuje
IDUAL Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Kolego mi tempomat tez nie łapie natychmiastowo jak chce go włączyć to musze chwilke przytrzymać (tz. ok sekundy) jakbym tylko "pstyknął" to nie załapie. musze chwilke przytrzymać. Myśle że nasze sterowniki nie są takie dokładne jak w nowszych samochodach i poprostu tak jest.
rafal141 Opublikowano 6 Września 2011 Opublikowano 6 Września 2011 Witam. Szukam odpowiedzi i nie mogę znaleźć. Mam audi a4 b5 1.8 benzyna 125 KM , mam manetkę do tempomatu w garażu . Przepustnica jak widać jest na linkę, Jakie części potrzebuję do założenia tempomatu? i jaki jest koszt ew tych części
zielaq Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Witam. Po przeczytaniu tego wątku też zachciało mi się mieć tempomat. tym bardziej że szukając auta szukałem pod tym kątem, ale niestety nic nie znalazłem. Prosiłbym jedynie w tym temacie o podpowiedź co do tego jaką manetkę mam kupić. moje auto to a4 avant 1.9 tdi (115km) z 2000 roku. (B5) Widziałem że można kupić od a6 a nawet a8 ale niestety jeszcze nie bardzo jestem w temacie części do audi, które do których pasują itp. Czy mógłby ktoś przykładowy link do konkretnej manetki którą powinienem kupić ?? abym miał chociaż jakiś podgląd czego szukać w jakiejś dobrej cenie. Pozdrawiam
IDUAL Opublikowano 19 Września 2011 Opublikowano 19 Września 2011 Kup od A8 tańsze są a jeszcze pewnie wyrwiesz manetke ze sterowaniem fisem i mozna ja spokojnie sprzedać. Numer części 4DO 953 513 P wiec przed kupnem zapytaj sprzedającego o niego jest na naklejce na manetkach.
oprych Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 witam mam pytanko dlugo szukalem i manetki i nadal jestem w kropce ktora podejdzie do mojej oooo wiec tu moje pytanie prosze o rade czy ta manetka ktora oferuje kolega ( spanky ) podejdzie do mojego autka ?? http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=223388.0;topicseen
zielaq Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 to moze i ja sie podepnę - jeśli do kolegi soprano nie podejdzie to może u mnie ? moja jest po lifcie (chyba pierwszym)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się