Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bardzo dymi po dopaleniu na zimnym silniku


bestgreg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem z moim 1,9TDI 110KM

Otóż po odpaleniu na zimnym silniku auto bardzo dymi początkowo to dym biały ale za chwile robi się niebieskawy i tak przez 5 do 10 sekund, Później też wydobywa się niebieskawy dym ale już jest go dużo mniej. Z tego co się orientuję to normalnie, że diesel zadymi na zimnym, ale martwi mnie to, że u mnie jest to na prawdę duża chmura dymu. Nadmienię, że wymieniłem świece i jest to samo. Mam możliwość podłączyć moje auto pod vaga, tylko prosiłbym o krótki instruktaż co i gdzie sprawdzić i z czego zrobić logi. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na niebiesko? to pewnie turbo podumiera.W Sharanku kiedys mi kaszlal na niebiesko to na drugi dzien w drodze do mechanika turbawka zlapala olej dobrze ze samochod stal to wrzucil mechanior bieg i zadusil silnik a przy tym uratowal mi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie ubywa płynu w zbiorniczku.

Wszystko o logach znajdziesz w dziale diagnostyka VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze się pod temat otóż mi też zaczął dymić na niebiesko tzn nie wiem kiedy bo przed wczoraj koleżka jadąc za mną zauważył dzisiaj odpapałem rano i po pracy też na niebiesko na postoju dymił ale jak już dojechałem do pracy i sam dałem gazu na postoju i szybko wyszedłem to nic nie dymiło , no i myślałem że tylko na zimnym dymi ale wracając dzisiaj koleżka za mną stwierdził że jak docisnę na ciepłym to też niebieski dym zostawiam , w lusterku nic nie widać wiec nie wiem ile to trwa :( oleju mi nie bierze ale zacznę bardziej kontrolować i może w sobotę zajrzę pod turbo czy suche bo z góry niby wszystko ok mam nadzieje że to nie uszczelka pod głowicą ale stawiam chyba że turbo łapie olej chyba że zasysa z odmy dla pewności wymienię filtr powietrza i vaga też nie zaszkodzi podpiąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mam podobnie od miesiaca, nikt mi nie potrafi pomoc, vag nic nie pokazuje, sprawdzalem turbo i jest suche ale ma luzy Olalem temat i czekam az cos padnie bo brak mi juz slow do tego auta. Umnie juz jest tak tragicznie ze po przejechaniu paru kilometrow unosi sie smrod spalonego oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega mi napisał że jezeli na cieplym delikatnie dymi na niebiesko, a gdy postoi troche dłuzej albo po nocce

i po odpaleniu po kilku godzinach puści baczka niebieskiego i bedzie powoli dymił to na 99% uszczelki zaworów uszczelki lub pierscienie przepuszczaja więc nie brzmi to za wesoło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi po odpaleniu niedymi, za to w czasie jazdy z dznia na dzien bardziej. Uszczelniacze to raczej nie sa bo w grudniu byly robione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w mojej B6 1,9 też dymi przy odpaleniu na jasno i też ładną chmure puszcza i też nie wiem co to moze byc bo auto mam od nie dawna...

Już wspomniałem w innym temacie, ale czasem problemy są takie że musze go dłużej trzymać przy odpalaniu.W rónych sytuacjach sie to dzieje, raz jak jest ciepły, raz jak jest zimny, róznie z tym jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdźcie czy Wam napięcie do świec dochodzi tylko teraz niestety jest już na to zbyt ciepło. Ja z problemem braku napięcia w kopułkach świec walczyłem cała zimę tydzień temu udało mi się ostatecznie temat zakończyć i naprawić maszynę!!! jedno jest pewne diesel nie powinien puszczać białego czy niebieskiego dymka. dzieje się tak jak nie podgrzeją świece, turbo się kończy, albo wtryski leją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podłącze się pod temat otóż mi też zaczął dymić na niebiesko tzn nie wiem kiedy bo przed wczoraj koleżka jadąc za mną zauważył dzisiaj odpapałem rano i po pracy też na niebiesko na postoju dymił ale jak już dojechałem do pracy i sam dałem gazu na postoju i szybko wyszedłem to nic nie dymiło , no i myślałem że tylko na zimnym dymi ale wracając dzisiaj koleżka za mną stwierdził że jak docisnę na ciepłym to też niebieski dym zostawiam , w lusterku nic nie widać wiec nie wiem ile to trwa :( oleju mi nie bierze ale zacznę bardziej kontrolować i może w sobotę zajrzę pod turbo czy suche bo z góry niby wszystko ok mam nadzieje że to nie uszczelka pod głowicą ale stawiam chyba że turbo łapie olej chyba że zasysa z odmy dla pewności wymienię filtr powietrza i vaga też nie zaszkodzi podpiąć

ja w sumie nie mam kata ale wcześniej tego nie było :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mialem podobny problem kopcil duzo palil i nie mial mocy a okazalo sie ze byla walnieta odma i guma laczaca dolot powietrza do interkulera wymienilem i wszystko smiga :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vagiem nie sprawdzicie wtryskow na 100%. Wtryski trzeba zdemontowac z silnika i dac je do sprawdzenia na maszyne jak rozpylają','Czytajac wasze problemy mysle ze tu własnie jest kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski mi np nie leja, sprawdzone vagiem i sa w stanie bardzo dobrym

Wtryski to można ocenić dopiero po teście na maszynie boscha...

koszt 80 -100 zł za wszystkie, jeżeli zachodzi konieczność wymiany i regulacji końcówki - 180zł szt....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki problem z moim 1,9TDI 110KM

Otóż po odpaleniu na zimnym silniku auto bardzo dymi początkowo to dym biały ale za chwile robi się niebieskawy i tak przez 5 do 10 sekund, Później też wydobywa się niebieskawy dym ale już jest go dużo mniej. Z tego co się orientuję to normalnie, że diesel zadymi na zimnym, ale martwi mnie to, że u mnie jest to na prawdę duża chmura dymu. Nadmienię, że wymieniłem świece i jest to samo. Mam możliwość podłączyć moje auto pod vaga, tylko prosiłbym o krótki instruktaż co i gdzie sprawdzić i z czego zrobić logi. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Nie cieknie Ci nigdzie z pompy? N108 działa poprawnie? Wygląda to początkowo na za wczesny wtrysk a później na spóźniony. Wczesny wtrysk - biały dym bo dużo tlenków siarki itp, późny wtrysk to niebieski dym bo niska temp spalania i ON nie spala się optymalnie (tak jak olej silnikowy nie spali się optymalnie w cylindrze i też dymi na niebiesko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...