Raftik Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 No kolego nie będę dyskutował czemu gościu nie zdecydował się wymienić, wymienił tylko dławik rozprężny mimo, że był tylko delikatnie zakurzony bez opiłków, zrobił serwis maszyną i stwierdził, że miałem tylko pół czynnika a dwa lata temu robiłem serwis (i tu wyszła chyba minimalna nieszczelność). Z 9 stopni na kratkach zrobiło się 3 stopnie. Jak zauważyłem taką różnicę w temp. to jestem zadowolony. Może zdecyduję się na wymianę osuszacza za rok ale wtedy będę naciskał żeby to zrobił.
rikardo Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Przy stwierdzonej nieszczelność układu osuszacz powinien ci tym bardziej wymienić gdyż odpowiedzialny on jest za pochłanianie wilgoci.
Dev Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 dławik i osuszacz prawidlowo powinno sie wymieniac co dwa lata przy kazdej wymianie czynnika i oleju sprężarkowego ale jak życie pokazuje wymienia sie to az cos zdechnie w układzie
Raftik Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 No jedyne co mogę teraz zrobić to w przyszłości zmienić miejsce serwisowania klimy. Widzę, że mało profesjonalnie gościu podszedł do mojego problemu i kij mu w oko - 130 zł poszło. Ten sezon przeboleje a w następnym wymienię osuszacz. Ogłoszenie nieaktualne osuszacz sprzedałem. Pozdrawiam kolegów i życzę Wesołych Świąt.
pawelwor Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Np takie cuś:http://www.czesci24.pl/szczegoly/847658/dysza-rozprezna-dlawik-audi-a6-04 Strasznie drogo sobie liczą za dławik... Tutaj o wiele taniej: http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/pl/c/Audi/307
markus85 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 A który kolor idzie do 1.9 TDI AHU?
Dev Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 http://images39.fotosik.pl/1376/6c805d30300c5f63med.jpg
disem Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Witam, podepnę się Możecie napisać gdzie i jak się dobrać do osuszacza w A4 b5 afn ? I czy łatwo jest wypłukać układ po zatarciu się sprężarki ? ewentualnie jak to zrobić samemu bo spece to kroją strasznie
pawelwor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Witam, podepnę się Możecie napisać gdzie i jak się dobrać do osuszacza w A4 b5 afn ? I czy łatwo jest wypłukać układ po zatarciu się sprężarki ? ewentualnie jak to zrobić samemu bo spece to kroją strasznie Po zatarciu sprężarki do wymiany jest skraplacz, osuszacz (tego się nie czyści podobno) i dławik. Do osuszacza dostaniesz się wyjmując całą puszkę filtra powietrza wyjmuje się go do góry, ale jedną z nakrętek odkręcisz od spodu.
rikardo Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Witam, podepnę się Możecie napisać gdzie i jak się dobrać do osuszacza w A4 b5 afn ? I czy łatwo jest wypłukać układ po zatarciu się sprężarki ? ewentualnie jak to zrobić samemu bo spece to kroją strasznie Co do płukania układu klimatyzacji tu masz porady techniczne firmy Laser-Sinex http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/skraplacze-chlodnice-klimatyzacji-samochodowej/ W układzie klimatyzacji znajdującej się w B5 wystarczy wymienić dławik oraz osuszacz który znajduje się z prawej strony za zderzakiem i nie ma konieczności płukania układu gdy nie masz szans zrobić tego w realnych pieniądzach. Jeżeli masz w skraplaczu jakieś opiłki bo tylko tam mogą być to wychwyci je filtr dławika, który wystarczy po roku użytkowania wymienić lub wyczyścić a warto to zrobić gdyż zabezpiecza on układ przed zasyfieniem przez opiłki. Sam spotkałem się z takim problemem gdzie gość krzyknął mi 700 zł za płukanie gdy zapytałem się o konkrety to zaczął mi wymyślać niestworzone rzeczy.
Dev Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 jeżeli faktycznie w układzie sa opiłki to trzeba wymienic dławik i osuszacz płukanie układu nie jest proste poniewaz trzeba powyciągac wszystkie przewody i sama nagrzewnice osobiście płucze układ denaturatem i przedmuc**ję sprężarką
pawelwor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 To skraplacz w A4 jest w końcu równoległy czy szeregowy, bo już zwariowałem? Tomek, parownik jest od klimy, nagrzewnica od ciepła w środku
Dev Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 prawde mówiac to nie wiem jak wyglada to ustroństwo w środku ---------- Post dopisany at 21:14 ---------- Poprzedni post napisany at 21:09 ---------- moga byc te dwa układy obok siebie, albo jeden za drugim i chyba jest tak jak piszę w drugim przypadku
pawelwor Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Opublikowano 16 Kwietnia 2012 w naszych a4 najpierw parownik, a pozniej nagrzewnica, wiadomo, że jak trzeba wyjąc to i tak oba trzeba, bo to w jednej obudowie
NYNA Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Ja u siebie w B5 płukałem układ po zatarciu sprężarki kosztowało to 500 zł bo sam ten płyn do płukania kosztował 300 zł a nie mówiąc ile z tym roboty było. Robił mi to znajomy i na koniec jak obierałem auto to pokazał mi jak wyglądał ten płyn po przepłukaniu mojego układu to aż się przeraziłem ile tego syfu tam było i całe szczęście że to zrobiłem bo na bank po pół roku znowu bym miał zatratą sprężarkę także czasem lepiej wydać trochę więcej i zrobić coś pożądnie niż co trochę sprężarkę wymieniać bo w suma sumarum i tak to wyjdzie drożej, ale niech każdy robi jak uważa w końcu to jego kasa:wink:
rikardo Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Ja u siebie w B5 płukałem układ po zatarciu sprężarki kosztowało to 500 zł bo sam ten płyn do płukania kosztował 300 zł a nie mówiąc ile z tym roboty było. Robił mi to znajomy i na koniec jak obierałem auto to pokazał mi jak wyglądał ten płyn po przepłukaniu mojego układu to aż się przeraziłem ile tego syfu tam było i całe szczęście że to zrobiłem bo na bank po pół roku znowu bym miał zatratą sprężarkę także czasem lepiej wydać trochę więcej i zrobić coś pożądnie niż co trochę sprężarkę wymieniać bo w suma sumarum i tak to wyjdzie drożej, ale niech każdy robi jak uważa w końcu to jego kasa:wink: Kompresor w B5 tłoczy czynnik w jednym kierunku przez skraplacz do parownika, który następnie przez osuszacz wraca do kompresora. Po miedzy tymi dwoma elementami znajduje się dysza rozprężna tzw dławik z filtrem który wychwytuje wszelkie zanieczyszczenia w tym opiłki które jeżeli są to występują tylko na tym odcinku i nie ma niebezpieczeństwa, że dotrą ponownie do kompresora. Cały problem dotyczy wypłukania ich ze skraplacza na co nikt nie da 100 % gwarancji i najlepiej jest jak się ten element również wymieni na nowy. Dlatego najtańszym rozwiązaniem jest po roku użytkowania klimy podczas przeglądu wymienić lub przeczyścić filtr w dławiku a układ sam się oczyści.
NYNA Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Ja dławik i osuszacz wymieniam regularnie max co dwa lata a serwis klimy co rok robię ale naprawdę jak zobaczyłem kolor tego płynu po wypłukaniu i ile syfu tam pływało to nie wiem co ile bym to wszystko musiał wymieniać żeby się to samo oczyściło. Więc uważam że u mnie płukanie układu było jak najbardziej wskazane, w tym roku również w A6 zmieżam przy serwisie klimy przepłukać układ pomimo tego że wszystko jest ok, zobaczymy ile tam będzie syfu, a może dzięki temu przedłużę życie sprężarce to tym bardziej zabieg się opłaca, ale jak napisałem każdy robi jak uważa.
greg2505 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 właśnie jestem świeżo po wymianie dławika i osuszacza ,osuszacz był od nowości podejrzewam że dławik też ale był czyściutki żadnego syfu
cacek89 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2012 jakie koszta u Ciebie w miescie za taka operacje?
greg2505 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 jakie koszta u Ciebie w miescie za taka operacje? 100zł -osuszacz,dławik 150zł -napełnienie klimy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się