Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB, BRE, BKD] Demontaż wymiana montaż pompowtryskiwaczy 2.0 tdi 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Problem polega na tym, że auto pali więcej o ok. 2l/100km po wymianie o-ringów na pompkach ( pompki były też myte w myjce ultradźwiękowej w zakładzie testującym pompowtryskiwacze ).

Coś mechanik mógł źle zrobić podczas wymiany i regulacji pompek?

Edytowane przez Tombik
Opublikowano

A twoje stwierdzenie jest na podstawie fisa?

Opublikowano

narazie tak bo zrobiłem 100km trasą jak odebrałem auto i wyszło mi 8l srednie spalanie...na szóstym biegu przy 100km/h chwilowe spalanie pokazuje mi 8-9 litrów...

Opublikowano

Ja na twoim miejscu bym spr.spalanie fizycznie a nie fisem bo to ścierwo pokazuje co chce i jak chce

Porównaj spalanie przy 100km/h na 5 biegu.-powinno być niższe w/g fisa.z racji ze silnik pracuje wiekszą ilością mocy niż muląc go na 6tce.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem spalanie i faktycznie zawyża o ok.1,5 i auto jest słabsze...

Edytowane przez Tombik
Opublikowano

Mam pytanie odnośnie czujnika zegarowego do ustawieniua pompek. Ma on jakiś nr po którym można go kupic albo link gdzie można go dostać. z góry dzieki

Opublikowano

a niby co chcesz w pompkach ustawiac?

Opublikowano

Złe sie wyraziłem. Do zamontowania pompek w głowicy i wyregulowanie kiedy ma sie otwierać itp

Opublikowano

regulujesz ustawienie trzpienia, i nie jest pkt otwierania, tylko skok.

dowolny czujnik zegarowy, z tym ze wazna jest rowniez odpowiednia podstawa do niego - trzeba do zamontowac aby byl nieruchomy. sa podstawy magnetyczne, sa przykrecane. akurat mialem magnetyczna, wiec sie z nia meczylem, meczylem poniewaz nie bylo do czego stabilnie magnes ustawic.

Opublikowano

A możesz podać mi przykładowe zdj takiego zegara albo link do aukcji. Wole już kupić bo szykuje sie wymiana oringow...

Opublikowano

w piewszym poscie poz. 29 dodalem fotografie

Opublikowano

Czujnik nie jest niezbędny do regulacji, widać jak opada dźwignia i później przez jakiś czas jest w najniższym położeniu. Nie jest to tak, że osiąga najniższy punkt i od razu "idzie" do góry. Ułatwia pracę, szczególnie dla Kogoś, kto pierwszy raz reguluje pompki ale nie jest niezbędnym przyrządem.

Opublikowano

tak i klucz dynamometryczny również.

zegar jest po to zeby sie nie zastanawiac czy aby napewno juz. :P

Opublikowano

Pisałem coś o kluczu? hmmm...nie widzę... ale odpowiem-potrzebny!

Czujnik zegarowy- niekoniecznie.

Opublikowano

Cześć, pewnie sprawa byłaby prostsza, nie mogę otworzyć zdjęć. Przy regulacji pompek mamy osiągnąć odczuwalny opór tzn? jest to znacznie wyczuwalne i poluzować regulację pompki w moim przypadku o 180 stopni pół obrotu 1,9 tdi avf, a jak postępować w momencie gdy przy regulacji zachowujemy kolejność 1 3 4 2 i np jesteśmy na 3 pompce i przekręcimy za daleko wałem ok nie wracamy tylko znów do max momentu pompki i regulujemy pompkę nr 3. i sprawa odnośnie demontażu dźwigienek pompek trzeba je w określonym położeniu ustawić ? z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

Witam.

Zamierzam wymienić oringi u siebie i szukając instrukcji jak to zrobić natrafiłem na ten temat. Wszystko super opisane tylko zdjęcia się nie wyświetlają. Myślałem, że może trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem jednak po rejestracji dalej zdjęcia się nie wyświetlają. Ktoś wie może jak to zmienić? Ktoś to może jakoś naprawić?

Pozdrawiam.

Opublikowano

to wina ani moja, ani twoja ani forum.

niestety taka jest wiarygodnosc serwerow pozwalajace na udostepnianie fotografii.

jeżeli odnajdę fotografie z prac postaram się ponownie zamiescic. tylko na jak dlugo tym razem? :kwasny:

Opublikowano (edytowane)

Czytając jeszcze raz opis wymiany chciałbym zapytać czemu w spisie potrzebnych narzędzi jest klucz dynamometryczny o zakresie do 60Nm. W opisie największy użyty moment to 30Nm. Czy te 60Nm ma sugerować tylko, że ma być użyty klucz dokładniejszy o mniejszym przedziale użyteczności czy gdzieś w opisie jest błąd? Ciężko mi znaleźć klucz z tak rozległym zakresem.

Czy można łatwo stwierdzić jak duże będą różnice w silniku BKD? Wydaje mi się, że są tylko 4 śruby mocujące dźwigienki ale przykręca sie je tym samym momentem 20Nm+90stopni. Natomiast wtrysk tylko na jedna śrubę przykręcaną 12Nm i 270stopni. Ktoś może to potwierdzić?

Edytowane przez katran
Opublikowano

2.0TDI 16V wtrysk do głowicy 3Nm,270* zastosować nowe śruby

Tak samo do walka ppd także zastosować nowe śruby 20Nm + 90*

12nm jest dla silników pd 8V

Opublikowano

Pytanie w kwestii samych uszczelniaczy/oringów. Wymianie nie podlega podkładka metalowa pod samym pompowtryskiem?

W opisie z początku tematu w spisie potrzebnych części jest napisane:

"Zestaw uszczelniaczy Erling- 51 PLN/szt ( składa się z 3 oringów oraz końcówki kulistej) np. Intercars, Bosch"

Na stronie Erlinga znalazłem chyba informacje o zestawie o który chodzi:

http://www.elring.de/fileadmin/Dateiablage_DE/TSI_VSI/2014/vsi02_2014_de.pdf

Czy o ten zestaw chodzi? Dodają do niego teraz śrubę regulacyjną.

Natomiast nie widzę żadnych informacji o podkładce metalowej, tzw: ogniowej. Czy ona w tym silniku (BKD) nie występuje?

Do czego służy część: Sworzeń kulisty WHT 002 791 4 szt. 32,95/szt. ASO?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...