masper Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Witam Wszystkim, Posiadam Audi a4 2,0 Tdi 140 KM, rok produkcji 2006. Model 2007. Tiptronic Auto sprowadzone z Niemiec. Jeżdżę nim od października zeszłego roku (zrobiłem ok.15 tys. km- stan licznika na dziś to 179 tys.). Ogólnie bez problemów. Jednak od samego początku jak go mam, auto dziwnie zachowuję się podczas odpalania na ciepłym silniku: strasznie trzęsie i drży silnik. Tylko w momencie odpalania, później wszystko jest już ok. Na zimnym silniku odpala bez problemu; zero drgań. Niem mam pojęcia co to może być Czy ktoś ma jakieś pomysły?
bartek.mod Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 to samo mam od roku i nikt nie może tego ogarnąć ???
masper Opublikowano 25 Marca 2012 Autor Opublikowano 25 Marca 2012 robiłeś coś z tym? Czy jeździsz tak dalej? Mam wrażenie jakby zaraz miało się coś posypać
tommy-cichy Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 Od dużo osób słyszałem o podobnym przypadku w tym silniku, ponoć korekcja map pomaga.
wrobelbiz Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 Mi pomogli ludzie z forum passata, ale odnośnie długiego palenia na ciepłym silniku, więc jeśli to ma też z tym związek to napiszę: W VCDS wchodzisz w 01 (Engine), potem 16 - Security access. Wpisujesz kod 12233 - po zatwierdzeniu powinno pojawić się okienko, że przyznano dostęp. Teraz wchodzisz w 10 (Adaptation) i na kanale pierwszym (01) wartość 0 zmieniasz na 50, klikasz test, jeśli w polu test pokaże się wartość 50 - klikasz Save. Czekasz chwilę, wychodzisz z VCDS'a, wyłączasz zapłon, włączasz spowrotem i odpalasz silnik. Powinno nie być problemu. Działa to na silnikach 1.9 TDi jak i 2.0 TDi (przynajmniej u mnie - BKD). Pozdrawiam. wrobelbiz
klucha11 Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 nie chce nic mowic ale juz byla dyskusja na ten temat i takie odpaulanie to normalka. a zmiana tej dawki nie jest zbyt zdrowa dla silnika
Musashi Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 dlugie - miekkie uruchamianie silnikow, zostalo wprowadzone, ze wzgledu na zabezpieczenie dwumasowego kola zamachowego przed wczesniejszym zuzyciem. jaki jest kod silnika?
stjepan Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 tu nie chodzi o długie miekkie odpalanie, Ja mam to samo w momencie odpalania na ciepłym silniku jest coś jak by uderzenie - metaliczny oddzwięk, saqmochód odpala z dotyku nie ma z tym problemu, to jest pojedyncze uderzenie, drganie jak zwał tak zwał, zaglądałem już pod samochód ale tam jest wszystko sztywne i nie ma nigdzie luzu, albo Ja go po prostu nie znalazłem, jeżeli ktoś wie co to może być to plissss o info!!!!
klucha11 Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 no metaliczne udezenie to moze dwumas siada
aras837 Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Poczytaj ten wątek http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?213685-ALL-B6-Zdemolowana-dwumasa-audi-a4-b6-1-9-tdi-avf-MULTITRONIC&highlight=zdemolowana+dwumasa PS: multtronic ma koło dwumasowe
stjepan Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Dzięki trochę mnie z pewności wytrąciłeś ): narazie innych opisywanych objawów nie zanotowałem, a jestem wyczulony na jakiekolwiek zmiany w pracy silnika i samochodu ogólnie (; nie ma co panikować, zobaczymy jak będzie się zachowywała furka, ale dzięki za info.
przemik Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Mi pomogli ludzie z forum passata, ale odnośnie długiego palenia na ciepłym silniku, więc jeśli to ma też z tym związek to napiszę:W VCDS wchodzisz w 01 (Engine), potem 16 - Security access. Wpisujesz kod 12233 - po zatwierdzeniu powinno pojawić się okienko, że przyznano dostęp. Teraz wchodzisz w 10 (Adaptation) i na kanale pierwszym (01) wartość 0 zmieniasz na 50, klikasz test, jeśli w polu test pokaże się wartość 50 - klikasz Save. Czekasz chwilę, wychodzisz z VCDS'a, wyłączasz zapłon, włączasz spowrotem i odpalasz silnik. Powinno nie być problemu. Działa to na silnikach 1.9 TDi jak i 2.0 TDi (przynajmniej u mnie - BKD). Pozdrawiam. wrobelbiz Faktycznie opisany sposob pomaga ... sprawdzone na moich furach BKD i BJB. Ale czasami mozesz wpisac i 80 i ciezko pali. Wtedy tylko korekta mapy u kogos kto ma o tym pojecie.
Damian866 Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Witam mój szwagier miał podobny problem jak silnik był ciepły to ciężko odpalał wgrał ponownie (mape)!Nie wiem jak się to fachowo nazywa.
masper Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Dzięki wszystkim za informację. a tak w ogóle to jak najprościej sprawdzić kod silnika? jestem zielony w te klocki
emil82 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Dzięki wszystkim za informację. a tak w ogóle to jak najprościej sprawdzić kod silnika? jestem zielony w te klocki na osłonie paska jest wlepka z kodem silnika lub wlepa w kole zapasowym, lub w avantach pod siedziskiem tylnej kanapy, no a jak masz ori książkę to tam też powinna być wlepa z kodem silnika pozdro!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się