tomas2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Witam mam pytanie dotyczące skrzyni biegów Multitronic która posiadam w Audi A4 B6 1,9 130km, chodzi o to że ostatnio zmieniałem akumulator i po zmianie akumulatora na feisie nie wyświetlają się biegi gdy je zmieniam cały czas na czerwono palą się wszystkie biegi i to obojętnie na jakiej pozycji jest dźwignia skrzynia pracuje poprawnie sprawdzałem Vag-Com poprzez AUTO-SCAN i nie pojawiły się żadne błędy czy ktoś wie dlaczego tak się stało i jak to naprawić prosił bym też o rade jakiego oleju użyć i ile go potrzeba do wymiany w skrzyni co ile należy to robić i jak to poprawnie zrobić samemu czekam na odpowiedzi i z góry dziękuje za pomoc
Rafal-L Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Olej tylko Ori z Aso G 052 180 A2... co do wyswietlanych sie symboli przewaznie oznaczaja tryb awaryjny skrzyni... dziwne ze na vagu nic sie nie pokazalo, wchodziles bezposrednio w bloki skrzyni i sprawdzales czy niema tam bledow?
tomas2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 miałem problem z wejściem w skrzynie moim VAG-COM ale już wiem jak to zrobić i jutro będę sprawdzał, a co do oleju czemu tylko z ASO nie ma dobrego odpowiednika tego oleju
carpa84 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 miałem problem z wejściem w skrzynie moim VAG-COM ale już wiem jak to zrobić i jutro będę sprawdzał, a co do oleju czemu tylko z ASO nie ma dobrego odpowiednika tego oleju Jeśli nie chcesz uwierzyć w przysłowie " Chytry dwa razy traci " to proponuje zakupić olej ori. Bo problemy później mogą być dużo droższe niż te pare złotych co zaoszczędzisz na oleju.
Rafal-L Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Niby Febi robi zamiennik, ale tak jak carpa napisal kupujac tanszy zamiennik mona duzo stracic.... skrzynia ta jest bardzo delikatna i ciezko reaguje na nieodpowiedni olej...
tomas2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 widziałem na forum że pisali o ATF to oryginalny olej czy ten tańszy
gregor100 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Witammam pytanie dotyczące skrzyni biegów Multitronic która posiadam w Audi A4 B6 1,9 130km, chodzi o to że ostatnio zmieniałem akumulator i po zmianie akumulatora na feisie nie wyświetlają się biegi gdy je zmieniam cały czas na czerwono palą się wszystkie biegi i to obojętnie na jakiej pozycji jest dźwignia skrzynia pracuje poprawnie sprawdzałem Vag-Com poprzez AUTO-SCAN i nie pojawiły się żadne błędy czy ktoś wie dlaczego tak się stało i jak to naprawić prosił bym też o rade jakiego oleju użyć i ile go potrzeba do wymiany w skrzyni co ile należy to robić i jak to poprawnie zrobić samemu czekam na odpowiedzi i z góry dziękuje za pomoc moze przy wymianie aku adaptacja sie posypala? Jak sie podlaczysz pod skrzynie przeprowadz od nowa odaptacje, opis jak to zrobic znajdziesz na forum.
Rafal-L Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 napisalem Ci numer Ori i tylko ten olej - G 052 180 A2 p.s co do symboli jezeli pojawilo by sie to raz i po chwili wrocilo do Normy to ok, ale jezeli pala sie wszystkie ciagle, to napewno w sterowniku zapisal sie jakis blad... niema co tu gdybac trzeba zobaczyc co zapisalo sie w skrzyni
carpa84 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 ATF to jest ogólna specyfikacja ! A tak wygląda oryginalny olej atf do multitronica G052180A2 http://tinypic.com/r/11aln3o/5
tomas2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 jutro sprawdzę czy są błędy w skrzyni a co do wymiany oleju czy ktoś by mógł mi napisać jak to zrobić poprawnie
Bart-S Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 jutro sprawdzę czy są błędy w skrzyni a co do wymiany oleju czy ktoś by mógł mi napisać jak to zrobić poprawnie Twój problem nie dotyczy oleju. DIS wskazuje ewidentnie na tryb awaryjny - trzeba podłączyć się interfejsem do sterownika skrzyni biegów i odczytać zapisane błędy. Jeśli interfejs, którego używasz jest za stary (tj. VAG-COM 311.2 lub inne polskie podróbki) to najprawdopodobniej nie uda się podłączyć do skrzyni. Możesz ewentualnie spróbować zmienić parametr Char Int w ustawieniach VAGa (domyślnie ma wartość 1, ustaw na 5). Dzięki temu uzyskasz połączenie choć raczej nie będzie stabilne (do sprawdzenia błędów wystarczy). Pozdrawiam! Bart
tomas2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 wiem że błąd nie dotyczy wymiany oleju ale mam zamiar niebawem wymienić olej jeżeli nie będzie nic poważnego, jak nie uda mi się moim VAG-COM to pojadę do znajomego on ma VCDS i tam sprawdzę
tomas2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 Zrobiłem tak jak Bart-S pisał i połączyłem się ze skrzynia były dwa błędy które skasowałem i wszystko gar jak trzeba. A co do wymiany oleju czy ktoś napisze mi jak to prawidłowo zrobić?
Bart-S Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Zrobiłem tak jak Bart-S pisał i połączyłem się ze skrzynia były dwa błędy które skasowałem i wszystko gar jak trzeba. A co do wymiany oleju czy ktoś napisze mi jak to prawidłowo zrobić? Zanotowałeś numery błędów?
Rafal-L Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 pewnie nei zapisal... moglbyc to problem sporadyczny zwiazany z odlaczeniem aku, albo poczatek jakiegos problemu, szkoda ze nie zanotowales bledow...
tomas2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 a jednak zapisałem: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8E2 910 155 D Component and/or Version: V30 01J 1.9l PD RdW 3271 Software Coding: 0000001 Work Shop Code: WSC 80125 2 Faults Found: 17095 - Transmission Fluid Temp Sensor(Czujnik temperatury płynu transmisja) (G93): Implausible Signal-nieprawdopodobne sygnału P0711 - 000 - - 18165 - Supply Voltage: Open Circuit-Napięcie zasilania: otwarty obwód P1757 - 000 - - - Intermittent-przerywany co myślicie o tych błędach szukałem na forum i wiele pisze o multitronicu i oleju do niego itp ale nic nie ma o tym jak poprawnie się go wymienia
Bart-S Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?16761-ALL-B6-Sprawdzanie-poziomu-oleju-w-skrzyniach-multitronic-oraz-automatycznych&highlight=Multitronic Póki co jeździj i daj znać jeśli błędy wrócą...
Rafal-L Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Nie wiesz jak to zrobic , nie ruszaj.... bartek-S to jedyna osoba ktorej oddalbym moje mutli do wymiany oleju, widzialem jak barany w Serwisie to robia i dziekuje bardzo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się