Adik Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Przyszedł czas na zmianę turbosprezarki w moim Audi A4 B6 1.9 TDI AWX - stare seryjne turbo jeszcze działa ale ma juz swój przebieg Nie wiem co włożyć zamiast starej turbiny 1) Moze nie bawic sie w jakies kombinacje z dorabianiem kolektorow i szukanie innych czesci i wlozyc nowa oryginalna turbine GARRETA od AWX'a - tylko wtedy mocy bedzie tyle samo co jest teraz a na starym sofcie jezdze juz ponad 2 lata... Koszt w/w turbiny to ok. 1800-2000zl 2) A moze zakupić taka turbosprezarke GARRET GT 20?: http://www.allegro.pl/ite...przewodami.html dorobić do tego kolektor za ok. 1600zl i upchnąć to wszystko jakoś pod maskę... nie wiem tylko czy po dorobieniu tego kolektora turbina podejdzie plug and play...? Koszt w/w zabawy to ok. 2800zl 3) A teraz w sumie najlepsza opcja ale najtrudniejsza w realizacji - zakupić turbine od silnika 2.0 TDI 16V 170KM od nowej Audi A4 i chyba Audi A6 wtedy ta turbina nie potrzebuje żadnych kolektorow - wchodzi bez problemów do mojego silnika... Koszt tej turbiny to ok. 5000zl w ASO Teraz moze wy mi doradzicie i pomożecie co moge zrobic w tym temacie...
mcm Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 ja wybrałbym opcję nr 1 najmniej zabawy najmniejszy koszt i zawsze ORI rozwiązanie ale jak masz za duzo sałaty to opcja 3 jak najbardziej :th:
Jarol Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opcja nr 1 jak dla mnie odpada bo skoro trzeba wydać prawie 2tys na turbo to lepiej jeszcze troszke dolożyc i mieć więcej KM 2. też się zastanawiam nad GT20 do mojego auta, tylko nie wiem ile koni max można na niej zrobić i jak silnik zachowuje się na niskich obrotach. Chciałbym żeby miał około 350Nm już od 2200obr. Może ktoś miał doświadczenie z tym turbo w AWX to proszę o opinie. 3. o wiele za duzo za te pieniądze można mieć opcje nr 2 + FMIC. Jest jeszcze opcja nr 4 zrobić hybryde na częściach z ARL w obudowie AWX koszt około 1500zł.
spanky Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 temat turbin juz byl poruszany i nie wiem po co zakladac ten sam tylko z inaczej sformuowanym pytaniem ... -jezeli ma byc mocniej niz bylo i ta opcja 3 .... [do tego solidny IC i pompki od ARL-a] -jezeli jest krucho z kapusta to tylko powrot do AWX-a ...
Jarol Opublikowano 3 Maja 2008 Opublikowano 3 Maja 2008 temat turbin juz byl poruszany i nie wiem po co zakladac ten sam tylko z inaczej sformuowanym pytaniem ... -jezeli ma byc mocniej niz bylo i ta opcja 3 .... [do tego solidny IC i pompki od ARL-a] -jezeli jest krucho z kapusta to tylko powrot do AWX-a ... A dlaczego nie opcja nr 2 ?? Za koszt nowej turbiny z BRD można kupić GT20 dorobić kolektor i jescze zostanie na FIMCa. Do tego pompki AL i ponad 200km powinno być.
Dev Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 pompek nie trzeba zmieniac bedzie tylko problem z zamontowaniem wiekszej turbiny bo miejsca mało wiekszy IC i program
Gość Tygrys Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 Ja jezdze tym 2.0 TDI 16V 170KM i powiem ze dupiato te silniki chodza. Dysponuje moca dopiero od 2400- 2600obr/min. Tym sie nie da jezdzic. Mam nadzieje ze w twoim przypadku by tak nie bylo bo masz 8V a ta kombinacja jest lepsza... chociaz wieksze turbiny sa gorsze od dwoch malych...
peter22 Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 ja bym wsadził od 2.0 TDi 170KM ale nigdzie tego nie ma
Jarol Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 ja bym wsadził od 2.0 TDi 170KM ale nigdzie tego nie ma No niestety turbo z 2,0 TDI można uznać że jest nie dostępne bo chyba nikt nie wyda 5 tyś za nowe. Może więc ma ktoś inny pomysł co włożyć do AWX żeby uzyskać moc troche ponad 200km.
DareQ Opublikowano 13 Maja 2008 Opublikowano 13 Maja 2008 O co nalezy sie zatroszczyc przy wymianie turbiny na nowa/regenerowana? Jakie elementy beda potrzebne (uszczelki, itd). Przewody doprowadzajace i odprowadzajace olej wymienic na nowe czy mozna je wyczyscic/przetkac? Cos jeszcze? W przypadku gdy turbo bierze olej nalezy tez przeczyscic caly dolot, lacznie z plukaniem intercoolera..
Jarol Opublikowano 13 Maja 2008 Opublikowano 13 Maja 2008 Turbine z 2,0 170km można jednak znaleźć dużo taniej niż w ASO. Ja właśnie taką kupiłem więc Adik szukaj dobrze a napewno też znajdziesz.
poziek Opublikowano 13 Maja 2008 Opublikowano 13 Maja 2008 Turbine z 2,0 170km można jednak znaleźć dużo taniej niż w ASO. Ja właśnie taką kupiłem więc Adik szukaj dobrze a napewno też znajdziesz. A nie możesz po prostu wyslać koledze na PW kontaktu gdzie kupiłeś tańszą turbinę. Wystarczy odrobina dobrej woli.
Adik Opublikowano 13 Maja 2008 Autor Opublikowano 13 Maja 2008 Turbine z 2,0 170km można jednak znaleźć dużo taniej niż w ASO. Ja właśnie taką kupiłem więc Adik szukaj dobrze a napewno też znajdziesz. A nie możesz po prostu wyslać koledze na PW kontaktu gdzie kupiłeś tańszą turbinę. Wystarczy odrobina dobrej woli. Dzieki Poziek za poparacie Drogi klubowiczu Jarol prosze cie o kontakt na PW gdzie kupiles ta turbine od 2.0TDI 16V 170KM?
Jarol Opublikowano 13 Maja 2008 Opublikowano 13 Maja 2008 Turbine z 2,0 170km można jednak znaleźć dużo taniej niż w ASO. Ja właśnie taką kupiłem więc Adik szukaj dobrze a napewno też znajdziesz. A nie możesz po prostu wyslać koledze na PW kontaktu gdzie kupiłeś tańszą turbinę. Wystarczy odrobina dobrej woli. Nie widze zadnego problemu, pewnie że podam wszystko co pomoże w poszukiwaniu. W końcu po to jest forum żeby sobie pomagać. :th:
poziek Opublikowano 13 Maja 2008 Opublikowano 13 Maja 2008 Turbine z 2,0 170km można jednak znaleźć dużo taniej niż w ASO. Ja właśnie taką kupiłem więc Adik szukaj dobrze a napewno też znajdziesz. A nie możesz po prostu wyslać koledze na PW kontaktu gdzie kupiłeś tańszą turbinę. Wystarczy odrobina dobrej woli. Nie widze zadnego problemu, pewnie że podam wszystko co pomoże w poszukiwaniu. W końcu po to jest forum żeby sobie pomagać. :th: :oklaski:
marcin j Opublikowano 13 Maja 2008 Opublikowano 13 Maja 2008 Może więc ma ktoś inny pomysł co włożyć do AWX żeby uzyskać moc troche ponad 200km. turbo GT 22 , adamooo ma taką i 2.. z przodu.
Jarol Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Jak by to miało pomóc komuś w poszukiwaniu turbo z 2,0 170km zamieszczam zdjęcia tej turbiny. A tak po za tym czy ktoś wie jakie cisnienie dłodowania ma seryjnie ustawione silnik 2,0 170km i ile max ta turbina napompuje???
Iverson Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 napisz nr. seryjny jeszcze, a tak BTW ile kosztuje to turbo i jakie źródło pochodzenia??
spanky Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 A tak po za tym czy ktoś wie jakie cisnienie dłodowania ma seryjnie ustawione silnik 2,0 170km i ile max ta turbina napompuje??? przyklad : http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=52592
Jarol Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 A tak po za tym czy ktoś wie jakie cisnienie dłodowania ma seryjnie ustawione silnik 2,0 170km i ile max ta turbina napompuje??? przyklad : http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=52592 Tak tylko troszke to jest ściema bo na doładowaniu 1,57bara nie zrobi się ponad 200km. Po za tym piszą że turbo to 1749VC które jest z kolektorem z silnika poprzecznego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się