Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 TDI PD] Schemat połączeń węży podciśnienia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dorzucę coś od siebie dla AVF i AWX'a:

W PDF'ie schemat z ETKA: http://chomikuj.pl/xoslox/Instalacja+podcisnienia+i+recyrkulacji+spalin,5256068963.pdf

Dane z ELSA:

vds5rs3p.png

Zmodyfikowany trochę przeze mnie schemat z ETKA:

zrwtwhn3.png

Kolgo a czy możesz wrzucić schemat dla AWX ? interesują mnie długości i średnice.

Opublikowano

Dla AVF i AWX jest to samo. Jedynie AVB się trochę różni.

Opublikowano

Panowie ja bardziej w sprawie organizacji pracy przy wymianie wężyków, żeby to w miarę szybko ogarnąć to co najlepiej jest zdemontować oraz czy odkręcać N75 i N18 i dopiero wtedy to wszystko odłączać?

Opublikowano (edytowane)

Według mnie to najlepiej ściągnąć prawą lampę (po stronie pasażera) - wtedy dostęp jest super, a ściągnięcie lampy to jakieś 10 min roboty... i chyba ściągałem górę filtra powietrza, albo i cały...


Najlepiej wymieniaj pojedynczo, czyli wyciąg jeden, dotnij i wstaw nowy - unikniesz pomyłek, sprawdź od razu czy działa poprawnie zaworek zwrotny...

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

Czym i dlaczego AVB sie różni?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

bobikos, same wężyki niczym, ale ja podałem konkretny schemat do AVF/AWX z numerami VAG, a niestety AVB ma inny EGR i inny numer i nie chciałem, żeby potem nie było nieprawidłowości. Jeśli chodzi o wężyki - długość i średnica - to jest to samo dla AVB, AWX, AVF...

Opublikowano

Według mnie to najlepiej ściągnąć prawą lampę (po stronie kierowcy) - wtedy dostęp jest super, a ściągnięcie lampy to jakieś 10 min roboty... i chyba ściągałem górę filtra powietrza, albo i cały...

Najlepiej wymieniaj pojedynczo, czyli wyciąg jeden, dotnij i wstaw nowy - unikniesz pomyłek, sprawdź od razu czy działa poprawnie zaworek zwrotny...

Ok dzięki, chyba chodziło o stronę pasażera :)

Opublikowano

:facepalm: Tak lampa po stronie pasażera, już się poprawiłem :)

Opublikowano

Kurcze nie wiem jak daliście radę powymieniać te wężyki. Jak poległem przy pierwszym z N239 do klapy gaszącej i nawet jego do końca wcisnąć mi się nie udało. Stosowałem węże GATES 3,2 mm. Macie na to jakiś patent? Może jakiś smar?

Opublikowano

Na schematach jest opisane zastosowanie przewodów 3.5mm, niestety nigdzie nie moge takich dostać czy zastosowanie 4mm będzie miało jakiś negatywny wpływ? 

Opublikowano (edytowane)

Kup sobie wężyk nawet 3mm - ale zwróc uwagę, żeby miał grubsze ścianki - zdarza się, że podciśnienie potrafi zasysać te cienkościenne. 

Dla przykładu 3mm x 3 : 

http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-3mm-czarny-60cm-vacuum-i6895486597.html

http://allegro.pl/przewod-podcisnienia-wezyk-1mb-diesel-3-5-x-7-5mm-i6800323786.html

Jak nie chcą wejść to można użyć smar silikonowy, albo pomoczyć chwilę w gorącej wodzie... 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano
W dniu 22.01.2013 o 15:55, fulki napisał:

ja mam to inaczej i tak jak mówie mam 3 zaworki sterowania podcisnieniem nie mówie ze tamte schematy są złe ale ja mam inaczej to połączone i mam jeszcze zawór podgrzewania paliwa on tez jest sterowany podciscnieniem

podgrzewacz paliwa w tym temacie góral wkleił schemat chłodzenia i podgrzewania paliwa to jest własnie sterowane podcisnieniem. plik jest czysty nie ma sie co bac. jesli ktos by mial ten schemat podcisnienia to bardzo prosze

 

W dniu 21.01.2013 o 17:38, fulki napisał:

ja mam inaczej połączone u siebie i mam 3 zaworki a nie 2 tak jak na tym schemacie brakuje jeszcze zaworu sterującego grzaniem paliwa a to tez jest sterowane podcisnieniem

 

Panowie coś powiecie co mam zrobić w sytuacji gdy chce usunąć N18, a mam podgrzewacz paliwa ?

Według mojej głowy to wystarczy dać jakiś dwójniczek i go podpiąć pod czyste podciśnienie ponieważ on i tak jest zasilany z czwórnika który jest podłączony prosto pod vacuum. Wobec tego on cały czas pracuje w jednej pozycji jak tylko silnik jest włączony. Dobrze myślę?   Poprostu wystarczy go podpiąć pod podciśnienie gdzieś blisko pompy, a nie za żadnym zaworkiem prawda?

Opublikowano

Tak jak piszesz wystarczy trójnik zastąpić dwójnikiem:

A21-0151.png A26-0486.png

To jest wężyk nr 7 na drugim rysunku.

Rys. A21-0151

  1. Zawór zwrotny
  2. Zawór sterujący przepustnicą zasysanego powietrza - N239
  3. do zaworu EGR -N18
  4. do filtra powietrza i dalej do zaworu EGR -N18
  5. przepustnica powietrza zasysanego
  6. sterowanie geometria łopatek turbosprężarki
  7. turbosprężarka
  8. zbiornik podciśnienia
  9. zawór sterownia ciśnienia doładowania -N75

Rys. A26-0486

  1. do zaworu sterowania ciśnienia doładowania -N75 ( miejsce podłączenia na poprzednie grafice , wężyk numer 4 )
  2. EGR na kolektorze dolotowym
  3. wąż podciśnienia do EGR z zaworu sterującego
  4. do zaworu sterowania ciśnienia doładowania -N75 ( miejsce podłączenia na poprzedniej grafice wężyk numer 3 )
  5. do filtra powietrza
  6. zawór EGR - N18
  7. przewód podciśnienia do zaworu obwodu chłodzenia paliwa
  8. zawor obwodu chłodzenia paliwa
  9. do tandem pompy
  10. do tandem pompy
Opublikowano (edytowane)

Wiem, że na forum pewnie było miliard razy ale polecacie te przewody ?

 

http://allegro.pl/waz-podcisnieniowy-paliwowy-3-2-mm-w-oplocie-i6921695950.html?snapshot=MjAxOC0wMi0wNFQyMDo0Njo0Mi41NzdaO2J1eWVyOzNjMzM2NTMwOTFkNjM1Mzc1OGNjMjlhODc3YWM2OThhNzVmNmFkNTYxMTkxY2QzYzVhYmNiNWZmOTc0ZDA3ZmI%3D

http://allegro.pl/waz-podcisnieniowy-paliwowy-5-mm-w-oplocie-i5694415905.html?snapshot=MjAxOC0wMi0wNFQyMDo0Njo0Mi41OThaO2J1eWVyO2I0MWUzYmQ1M2ZiZjQ5MDg3MzAyYTEwMDgyNjg1ZDdmM2Y5MTUyMGJmZWVjN2Q4MGU2YWFkM2FmZDQ3ZGUwZjk%3D

 

Wytrzymają słuszną ilość lat i nie zasysają się czy to wbrew opisowi pękająca chińszczyzna ?

Mam teraz zbrojone, grube i sztywne ale chcę wrócić do fabrycznych. 

 

 

Profilaktycznie też bym wymienił ten czarno biały zaworek zwrotny przy turbo ale oryginały sa głupio drogie.  Polecacie jakieś zamienniki? 

Szukam jakieś nowe do nowszych aut bo tańsze ale coś lipa narazie.

Edytowane przez KierowcaTadek
Opublikowano

Ło Jezu serio grubość ścianki 3mm ?  Coś takiego to mam teraz :P  Potrzebuję czegoś giętkiego bo będę kładł wszystko na nowo i po swojemu z ominięciem N18, maksymalnym skróceniem  i uproszczeniem itp. 

Zdecydowałem się na te linkowane i przyszły godzinę temu.  Napewno gadaliście o nich wiele razy na forum ale nie zaszkodzi potwierdzić, że póki co jak je macam dłońmi to sprawiają bardzo dobre wrażenie. Guma giętka ale twarda, za cholerę nie można ich zassać. Oplot raczej wysokiej jakości.  Przewodziki można instalować na pewniaka, sprawiają bardzo solidne wrażenie no i chyba nie zaczną wymiękać za rok w "silnikowych" warunkach.  

Opublikowano

Zdecydowanie polecam ten silikon co kolega podał wcześniej. Również sam taki stosuje i nic się nie dzieje. Moim zdaniem lepszego nie ma, i tez są bardzo giętkie można je ułożyć jak się komu podoba.

Opublikowano

Elo, możecie odświeżyć link do wężyków podciśnienia w AVF bo chcę zmienić wszystkie, ile metrów i jakie muszę wymiary muszę zakupić? 

Opublikowano
45 minut temu, minejtor_1 napisał:

Elo, możecie odświeżyć link do wężyków podciśnienia w AVF bo chcę zmienić wszystkie, ile metrów i jakie muszę wymiary muszę zakupić? 

podcisnienia.jpg

Opublikowano
6 godzin temu, Dev napisał:

podcisnienia.jpg

Chodziło mi o link do Allegro gdzie mogę zakupić te wężyki i jakie wymiary czy 4mm czy 3mm mogą być? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...