Lo-buz Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Naocznie chlodniczka wygladala dobrze jak wymienialem oring, ale kurcze jak woda utrzymuje temp ~90 st. a olej tak wysoko rosnie hmm.. Czujnik temp oleju nowy bo jak zmienialem licznik na FIS to wkrecalem w obudowe chlodniczki. Podajcie nr czujnika, moze jakis nie odpowiedni. Sam juz nie wiem.. Czy majac nawet temp 130 st oleju i wylaczeniu silnika nic nie stanie sie z dmuchawa, oczywiscie nie gasze od razu samochodu, oraz czy powinno zbijac temp oleju np. stojac ?
Dev Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 nie patrz na temp wody, nie ma w tym przypadku nic wspólnego z olejem sprawdz przepływ wody na chłodnicy oleju, może byc słaby prawdopodobieństwo złego dopasowania czujnika do zegara jest duże
nems a4 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Witam, Przylacze sie i ja. Mam silnik 1.8T AEB i temperatura u mnie dzisiaj osiagnela ok 115 stopni moze troche wiecej ale 120 nie bylo. Jazda 140, 150 km/h. Czy to normalne temp??? Nigdzie w internecie nie moge znalezc info jaka powinna byc temp. Samochod ma instalacje LPG wiec troche wieksza bedzie temperatura ale czy to nie szkodzi??? Jesli ktos wie cos na ten temat to prosze o info.
Lo-buz Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Taki mam czujnik wstawiony 049 919 563B . Czy temp oleju ~130 st. jest "niebiezpieczna" podczas wyl. silnika ? Np. dla turbiny ? 1
lukaszek13ns Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 generalnie temperatura oleju powinna być zbliżona do temperatury płynu chłodniczego, ale 100 do 105st, nie ma tragedii 130 trochę dużo. U mnie około jest od 90 do 100. Zależy tez wszystko od stylu jazdy, temperatury na zewnątrz. Od oleju, od stylu jazdy, robiłeś coś przy silniku ostatnio
domialex Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 dlaczego wy szukacie dziury w calym? w silniku benzynowym temp oleju 120 stopni jak najbardziej OK przy, nieważne czy syntetyk, semi czy minerał (mam nadzieje ze nikt takiego nie leje)
Lo-buz Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2012 W silniku nic nie robilem, procz wymiany uszczelniaczy na zaworach. Kompresja po 12 na kazdym garnku. Silnik pracuje dobrze, nie ma zadnych bledów ani braku mocy itp. Jak dla mnie to moze i byc 120 st. bardziej tutaj chodzi o zapobiegawczosc silnika oraz turbiny aby jej nie uszkodzic wyl. silnik. Bo jak wiadomo bardzo goracy olej co zrobi z dmuchawa.
domialex Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 przepraszam musze sie skorygowac. temp ok to 110 stopni, 120 to jednak ciut duzo. a wentylator chodzi jak wlaczysz silnik?
Lo-buz Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Tak wisko kreci sie.. chyba jak by wisko bylo cos nie halo to i byly by cyrki z temp. cieczy ?
kkrawat Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 jasne że była by za wysoka przy zwalonym wisko
majkel_majki Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Bo jak wiadomo bardzo goracy olej co zrobi z dmuchawa. Nic jej nie będzie, nie wymyślajcie niestworzonych rzeczy. A jak turbosprężarka już padnie to się montuje drugą i jeździ dalej, a nie się ze starym g cackać bo może 10 czy 20 tys więcej nakręci.
Sakul Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 generalnie temperatura oleju powinna być zbliżona do temperatury płynu chłodniczego, ale 100 do 105st, nie ma tragedii 130 trochę dużo. U mnie około jest od 90 do 100. Zależy tez wszystko od stylu jazdy, temperatury na zewnątrz. Od oleju, od stylu jazdy, robiłeś coś przy silniku ostatnio Temperatura oleju nigdy nie będzie miała takiej samej wartości co płyn chłodniczy, ale na pewno większą. Bezpieczna temperatura oleju w silniku to 130-140 stopni. Wartość ta może być ciut wyższa w silniku benzynowym który z natury rzeczy jest silnikiem bardziej gorącym.
Lo-buz Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Opublikowano 1 Maja 2012 majkel_majki oczywiscie ze mozna turbine zmieniac, tylko ze ja juz jedna zmienialem, i poszla do regeneracji latam na niej juz rok w miedzy czasie zmienilem licznik z temp oleju i stad sa moje pytania/obawy. Jak by ktos mial jakies artykuly nt. temp. olejów to z gory dzieki widac zdania sa podzielone.. narazie jezdze ale nie chcial bym za pol roku znowu dawac do regeneracji dmuchawy i za wyjecie bulic, i za regeneracje rowniez, wolal bym juz w te miejsce kupic sobie 18"
domialex Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 chodzilo mi o to czy wentylator zawsze sie kreci po wylaczeniu silnika? nawet po normalniej jezdzie?
Arek956 Opublikowano 1 Maja 2012 Opublikowano 1 Maja 2012 Lo-buz ty nie masz 1.8T AJL-a przypadkiem? Akurat dzisiaj wracałem z majówki, zrobiłem ponad 400km. Jakoś dzisiaj od czasu do czasu spojrzałem na temp. oleju i powiem ci że u mnie jak jechałem 120km/h to było ok. 90-95 zaś potem jak już wleciałem na autostradę A2 i jechałem odcinek 60km z prędkością 160-180km/h to temp. oleju wynosiła 105 stopni ale do 120 było jeszcze naprawdę daleko więc chyba masz coś nie tak,nie mówiąc o tym że w mieście masz taką temp oleju. Ja u siebie mam w mieście 80-90 a jeżeli ty masz w mieście ok. 120 to chyba zbyt dużo
Lo-buz Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Opublikowano 1 Maja 2012 Nie zdazylo mi sie aby wiatraki krecily sie po wyl. silnika. Jak bym mu ciskal i by olej byl na 120 st to bym raczej sie nie przejmowal, ale u mnie nawet jazda po miescie i bez zadnych szalenstw siega do owej temp. Czyszczenie chlodniczki ? To ma sens ? Spuszczac caly olej i przeplukac.. hmm mysle ze gdzies indziej jest problem tylko gdzie..
kicker Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Nawet w te upalne dni, z włączoną klimatyzacją 90C max, na dłuższej trasie stała prędkość 100-110km/h temp. oleju 100C. chociaż ja mam silnik 2.8. Jak Ci się chce to sprawdzaj po kolei elementy od wskazówki licznika (chociaż nie wiem jak to diagnozować) zmierzyć opór czujnika, jak bedzie wszystko grało znaczy że coś w układzie olejowym nie tak, chłodnica do sprawdzenia, przewody do turbo czy drożne jak tak się o nie martwisz, może olej podróbka, wcześniej też tak było ??
Lo-buz Opublikowano 2 Maja 2012 Autor Opublikowano 2 Maja 2012 Rok temu sciagana byla turbina i byly czyszczone kanaly olejowe prowadzace do turba. Rok temu jezdzilem na 10W40 Mobila i byly takie same temp. no moze wolniej sie grzala oliwa ale tez dochodzila do takiej temp. Teraz jezdze na Motul 5W40 ( od dzik-a) wiec mysle ze nie ma lipy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się