mprl77 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Od jakegoś czasu sprzęgło się ślizga więc przyszedł czas na wymianę(150000km). W związku z tym mam kilka pytań. 1. Czy warto podjąć sie tego samemu(ze szwagrem mechanikem) na kanale? Wiem, że to poważna robota, ale jakoś nie ufam tutejszym warsztatom(w innym samochodzie naprawili zawieszenie(tuleje) z przodu młotkiem i przecinakiem, zgroza ) 2. Jakie sprzęgło? tzn. patrze w internecie i nie mam pewności czy będzie pasować. Niektóre strony nie mają nawet tego modelu auta w wyborze i wyskakuja różne wyniki. Myśle o fabrycznym zamienniku, tylko że nie wiem jaki to numer OEM. Zawsze można rozebrac, a potem szukać. Znalazłem nawet pomocne linki co do wymiany, jeśli sie komus przyda. http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=248815 http://www.audiworld.com/tech/eng48.shtml
Łukasz13 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Siemka ja też sie przymierzam do wymiany i nie wiem czy dam rade, fajne opisy tylko nie wiem czy wszystko się zgadza, tzn. czy trzeba wykręcać rozrusznik? bo widze żeby go odkręcić trzeba zdemontować sprężarke, a no i jeszcze demontaż kata czy potrzebny przecież chyba można odkręcic rurę wydechową za katalizatorem? Może ktoś podzieli się doświadczeniami?
domjenick Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 w moim aucie (AVJ) mechanik wymieniał z poziomu podłogi, bo nie ma kanału-na lewarkach i dał radę-więc czemu Wy mieli byście nie dać? marka sprzęgła w Audi -LUK,SACHS tu masz numer tarczy sprzęgła 06B141031M docisk 06B141117D 028141117X łożysko 012141165E jeśli się ślizga-to tylko to wymienić
żbik Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Jeśli robił to z poziomu podłogi to mu naprawdę można współczuć.. Wiem co mówię, bo właśnie u siebie wymieniałem z kanału. Przy montażu docisku przyda się specjalny przyrząd do jego wciśnięcia przed dokręceniem do dwumasy i ustawienia tarczy.
domjenick Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 no męczył sie trochę, ale zrobił-to dobry mechanik, choć metody ma jeszcze staromodne
darcun 007 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Masz do dyspozycji szwagra z doświadczaniem i kanał,czyli to tak jakbyś auto oddał do zaufanego warsztatu tyle że powinno być taniej,życzę przyjemnej i wydajnej pracy.
mprl77 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Ha, ha. Tylko znając nasze zacięcie do takich garażowych robót, to pewnie auto będzie miesiąc stało na kanale. Podobnie było z wymianą przednich amortyzatorów. Cieżko było cokolwiek odkręcić. Śruby nie ruszane od fabryki. Bylo trzeba parę dni pryskać WD aby sie ruszyło. A jak już wstawiliśmy nowe(Bilstein), to okazało sie, że jeden kołacze(minimalny luz na misce). No i znów rozkręcanie. A to na reklamację czekać 3 tyg. lol. Kupiłem KYB i wszystko gra. Dobrze, że kasę sklep zwrócił za 1 amortyzator. I tak jeżdżę, lewa KYB, prawa Bilstein(oba o podobnych parametrach, ponoć). A co do sprzęgła, to jeszcze się wstrzymam z zakupem. Najpierw sie rozbierze, Później zamówi. Sprawdzałem to 06B141031M i wyskakuje, że powinno pasować. Ale też znajduję wyniki, że tarcza ma 240mm(06B141031M 228mm)http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=5106005&b=0260&e=000004270&k=00005,04731,18363&g=00479&p=0100050,0100051&n=0100051&t=1&towkod=&tab=1. Auto z usa, to może jakieś inne normy.
domjenick Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 wszystkie silniki z 4 cylindrami maja 228 mm 240 maja V6:wink:
czaki22 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 a nosb nie ma ani kanalu ani podnośnika i zbudował rs 4:):):)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się