Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wibracje, stuki w tylnym napędzie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z dnia na dzień zrobiła mi sie jakaś masakra z tylnym napędem. Na początku tył wpadał w wibracje jak bym jechał po jakiejs pprążkowanej drodze, działo sie to tylko przy dojeżdzaniu do świateł czyli zwalnianie przy 30km/h, przy przyśpieszaniu w przedziale 1-2tys obr w prędkosciach 20-40 costam wyczuwalne ale bez prównania do tego co przy zwalnianiu. Wibracja totalnie nie wyczuwalne przy normalnej jezdzie 50-150km/h. Na wcisnietym sprzęgle również nie ustają te wibracje. Z czasem to sie rozwineło(przez jeden dzień) teraz auto w połowie zakresu obrotów ma takie wibracje, nawet przyspieszenie dochodzą stuki, jak by całym wałem ruszało na boki i obijało o bude... Efekt jest taki jak bym jechał na 6kątnej feldze:wallbash: koła przykrecone, defintywnie cos z napedem

W listopadzie wymieniałem podpore wału, co to moze być tym razem??? Aż boje sie tym jechac do mechanika 12km:facepalm:

---------- Post dopisany at 18:46 ---------- Poprzedni post napisany at 10:32 ----------

Nikt nic nie wie:kwasny:

---------- Post dopisany 01-05-2012 at 10:07 ---------- Poprzedni post napisany 29-04-2012 at 18:46 ----------

Byłem u mechanika, okazało sie ze jedenak podpora wału którą wymieniałem w listopadzie okazała sie lipą, przenosi wibracje na auto:whistling: Zdemontowaliśmy wał napędowy z myśla że Quattro zrobi sie FWD, niestety nie da rady, auto poprostu nie rusza swieci kontrolka ABS, wał odwoze do firmy regenerującej niech to sprawdzą i wyważą, noi musze wykombinować cos z tą podporą

Opublikowano

mi się tak zdażyły 2 razy takie wibracje. Tylko że ja mam na jedną oś napęd. I po zgaszeniu silnika przeszły. nie mem pojęcia co może być powodem

Opublikowano

Stawiam na most z tego co napisałeś, choć nigdy nie ma 100% pewnośći.

Ja kilka dni temu zmieliłem most w Sierrze i przy skręcaniu wali w budę jakby coś miało się urwać :decayed:

Opublikowano

Most wydaje sie ok, podpora wału według mechanika który mi to wczesniej zkładał chodzi zdecydowanie za ciezko, bądź wał ma delikatne skrzywienie, wał juz lezy u mnie, mam zamair zawiesć go do bogucina na serwis niech sprawdzą wywazenie i zrobia podpore wału solidniejszą

Choć z drugiej strony zastanawiam sie czy nie kupić używki z 2,8, wkońcu te auta nie maja jak TDI po 3XX przebiegu, a wał idzie kupic za 200zł

---------- Post dopisany at 10:25 ---------- Poprzedni post napisany at 10:19 ----------

http://www.tadcar.pl/extracontent/index/index/cid/4/id/10

wywazenie i podpora moze wyjsc lekko ponad cene wału używanego

---------- Post dopisany at 10:25 ---------- Poprzedni post napisany at 10:25 ----------

http://www.tadcar.pl/extracontent/index/index/cid/4/id/10

wywazenie i podpora moze wyjsc lekko ponad cene wału używanego

Opublikowano

Przyłączę się do tematu...

Mam podobny problem, otóż u mnie z kolei jest tak, że ruszając na wprost jest ok. Natomiast przy skręconych kołach i energicznym ruszeniu słychać i czuć stuki, momentami jest takie wrażenie jak przy wyrobionych przednich przegubach. Przy skręconych kołach słychać chrobotanie, które przenosi się na cała budę. Przód miałem nie dawno robiony więc odpada. Ewidentnie coś z tyłu. Czy możliwe jest by przednie zawieszenie/napęd miało wpływ na tył ?

---------- Post dopisany at 20:14 ---------- Poprzedni post napisany at 20:14 ----------

Opublikowano

podpora wału jest tą przyczyną

Ja dzisiaj zakupiłem wał od 2,8 z fabryczna podporą w dobrym stanie, mam nadzieje że to rozwiaze problem:whistling:

Są 3 rodzaje tych wałów, pod skrzynie 5b, 6b i automat

---------- Post dopisany 08-05-2012 at 20:07 ---------- Poprzedni post napisany 03-05-2012 at 20:58 ----------

Używany wał zamontowany, jakiekolwiek problemy ze stukaniem czy wibracjami ustały, jelsi ktos bedzie borykał sie z podporą polecam kupić cały wał napedowy, są w cenach 150-300zł z fabryczna podporą na alegro przewaznie od mocnych benzyn, wał jest identyczny jak w 1,9tdi. Przy zakupie nalezy zwrócić uwagę z pod jakiej skrzyni został zdemontowany, noi rzecz jasna na stan podpory:whistling: czy lekko sie kręci.

Zakup podory wału dedykowanej na A4 w sumie nie polecam, po 6 miechach jej guma dosc sztywna, oraz ciezko sie kreci po jakims czasie co skutkuje wibracjami całego auta:kwasny: Można sie skusić na podpore wału od transita 30zł, ale jej montaz jest odwrotny wzgledem załozenia technicznego w transicie:whistling: co moze skutkować również wibracjami, temat szerzej opisany na forum audi80 pod hasłem wymiana podpory wału:whistling:

Opublikowano

ja kiedys kupiłem podporę wału na allegro za jakies 180pln (nową) i kurcze smigam na niej do ej pory już chyba ze 2 lata, jakos tak :eusathink:i wsio jest OK! a za takie stuki i chrobotanie przy skrętach i w ogóle był odpowiedzialy przegub wału od strony mostu. powymiania aż chce sie jeździć :wink:

Opublikowano

To niewiem, moja podpora okazała sie lipą, albo kwestia montazu...

Opublikowano

ja bym sprobował z tą z allegro. niby zamiennik ale sie sprawdza, bo w ASO to oczywiscie samej popdpory nie kupisz bo kurva po co :doh: cały wał kardana z poporą za tylko 5 tysi jedynie :facepalm:

Opublikowano

Cenowo wychodzi podobnie, a 2,8 czy inna Vka raczej nie bedzie miała ponad 300tys przelotu:decayed:

Opublikowano
a 2,8 czy inna Vka raczej nie bedzie miała ponad 300tys przelotu:decayed:

no nie wiem :whistling:

---------- Post dopisany at 21:02 ---------- Poprzedni post napisany at 20:56 ----------

'a ten wał to do regeneracji to już zawiozłes?

Opublikowano

dałem spokój:whistling: wywazenie od 120zł, montaz podpory 60zł, podpora 160zł

Opublikowano

bo wał w cale nie musisz wyważać! kurcze żadko sie spotykałem z tym żeby wał trzeba było wyważyć. ja u siebie wymieniałem tą poporę i przegub i jest ok. Tą podporę trzeba na srubach też wyregulować bo jak będzie krzywo to też może w wibracje wpadać...:whistling:

Opublikowano

dobrze ze nie przydarzylo ci sie to w trasie daleko od domu. pomyslec tylko 500 klockow do chaty a tu nie da sie jechac 30 nawet. moze mechanik ci zj***l poluzowalo sie na regulacji i rozwalilo podpore

Opublikowano

ja na szczęście przy wymianie podpory wpadłem na genialny pomysł zaznaczenia sobie korektorem miejsc mocowania starej podpory bo by też pewnie kiszka była :whistling:

Opublikowano

Spoko ten genialny pomysł jest pwoszechnie znany i też miałem oznaczenie korektorem, problem lezy w tym ze ta nowa podpora zrobiła sie dosć sztywna w porównaniu do tej fabrycznej, majac dwa wały obok siebie mogłem sobie porównać, druga sprawa, ona powinna sie lekko kręcić, niestety nowa po zdjeciu taka nie była:whistling:

Opublikowano

u mnie byla taka dziwna sprawa ze jak założyłem nową podporę to przez pierwsze klikanascie km tak piszczało łożysko że aż sie jechać nie dało..trochę sie podsmarowało troche posikało i jest ok :decayed: a guma była dość miękka, że kolega to sie dziwił, bo podobno powinny byc twardsze, ale tak jak mówie do tej pory NO PROBLEM...160PLN w sumie nie duzo, pare godzinek pracy i po bólu, ale jak dalej by trzęsło to już wyższa szkoła jazdy :whistling:

Opublikowano

jeśli mogę dodać od siebie to:

podpora ma swoj numer ASO ktory brzmi 8D0521113B, aczkolwiek nie ma juz jej chyba dostepnej w sieci sprzedazy

druga juz dobra wiadomosc to to, ze istnieje zamiennik ktory wychodzi bez lozyska, corteco numer 600626 i jest chyba identyko jak ta ori - koszt ok 150zł

trzecia sprawa, do tej podpory trzeba kupic lozysko, oryginalne byl to FAG o numerze 539860 rozmiar 30x55x15,50 - ceny sa rozne od 30-60zł, ja w sklepie kupilem lozysko FEBI o tych samych rozmiarach i jak sie domyslalem, w pudeleczku byl i tak FAG, a zaplacilem 30zł ;) wiec za mniej niz 200zł można mieć podpore prawie taka jak ori

ja mialem problem z podpora, po wymianie bylo jeszcze gorzej ale przy sciaganiu walu prawdopodobnie uszkodzeniu uleglo ktores lozysko igielkowe krzyzaka i musialem kupic drugi wał, kupilem tez podpore ori LEMfordera od omegi A (60 złotych), + w/w lozysko FEBI(FAG) i dorezalem na wymiar dokrecana podstawe aby bylo jak w ori, na ruskich forach podobnie tez robia, w piatek montaz i zobaczymy co bedzie

---------- Post dopisany at 12:47 ---------- Poprzedni post napisany at 12:43 ----------

coś takiego teraz bede mial, na zdjeciu chyba nawet ta sama podpora z omegi http://i004.radikal.ru/0907/4f/5aff306ef960.jpg, tylko auto inne

Opublikowano

Ta za 150 to nie chodzi Ci czasem o zamiennik z alegro? jeśli tak to jest za sztywna i przenosi wibracje..

Ja póki co od czasu wymiany całego wału zadnych problemów nie odczuwam:wink:

Opublikowano
Ta za 150 to nie chodzi Ci czasem o zamiennik z alegro? jeśli tak to jest za sztywna i przenosi wibracje..

Ja póki co od czasu wymiany całego wału zadnych problemów nie odczuwam:wink:

Nie wiem co to za firma te z allegro ale one są razem z lozyskami, podejrzewam że to jakieś samorobki z firm made in poland przemysłu gumowego, corteco robi za to chyba niektóre elementy na 1wszy montaż więc jakość powinna być ok

Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...