spknet Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Opublikowano 4 Maja 2012 Właśnie nad nimi zastanawiam się ale czytając różne opnie o tych tarczach mam mieszane uczucia nie chce wydać kilka set złotych na coś co się nie sprawdzi a od kiedy na nich jeździsz miałeś już jakieś ostre hamowania nie ma żadnych bić ? to sa te nawiercane nacinane malowane? cenowo wychodzą podobnie jak Ferodo o których ciężko znaleźć negatywne opinie
grzes1150 Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 Właśnie nad nimi zastanawiam się ale czytając różne opnie o tych tarczach mam mieszane uczucia nie chce wydać kilka set złotych na coś co się nie sprawdzi a od kiedy na nich jeździsz miałeś już jakieś ostre hamowania nie ma żadnych bić ? to sa te nawiercane nacinane malowane? cenowo wychodzą podobnie jak Ferodo o których ciężko znaleźć negatywne opinie Tak mam nacinane, nawiercane, malowane. Zrobiłem na nich jakieć 3 tyś km i w sumie od początku zdażały się ostre hamowania z większych prędkości i jakoś nic im nie jest. Jedyne dziwne zjawisko to takie że przy mocniejszym hamowaniu z prędkości wyższej jak 140 słychać takie jak by frrrrrrrrr przez moment ale bez żadnych bić czy coś takiego. Klocków nie zmieniałem bo miały ok. 3/4 i po zmianie samych tarcz było czuć różnicę na + .
hidden22 Opublikowano 5 Maja 2012 Opublikowano 5 Maja 2012 Witam jest jakas roznica w hamowaniu miedzy 288 a 312? i czy te 312 wejda na 15 calowe felg?
tomaszstn Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Witam jest jakas roznica w hamowaniu miedzy 288 a 312? i czy te 312 wejda na 15 calowe felg? I jeszcze jak poskładasz to na dobrych częściach to będziesz zachwycony
mr.mark1 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Ja jestem po przeszczepie z 288/245 na 312/255. Tarcze zimmerman i klocki ferodo premier. Narazie nie mogę nic praktycznie powiedzieć bo się wszystko układa. Jedynie co to wygląd się poprawił widać tą lekką różnicę w wielkości tarcz.
Dev Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 i zaraz zaczniesz myslec o zmianie na 320/288mm
spknet Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Opublikowano 6 Maja 2012 a jaki tarcze zimmerman gładkie czy sport Tak wygladają mikody po ostrym hamowaniu z 200 z forum alfy Daje do myslenia Pytanie do devastation czy wybrałbyś Tarcze Ferodo gładkie vs Mikoda nacinane nawiercane klocki oczywiście Ferodo Premier
Dev Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 te tarcze nie sa po jednym hamowaniu z 200km/h nie pisz głupot mój sąsiad jezdzi Mondeo III juz 3 lata na takich tarczach i ferodo Premier czyścił 2 lub 3 razy otwory w tarczach i to wszystko jedne i drugie tarcze warto zamontowac, na perforowanych auto skuteczniej hamuje
Góral65 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 roznica jest zauwazalna, nie, nie wejdą tak czytam ten wątek i się zastanawiam jak może być różnica w hamowaniu jeśli klocki i zaciski są te same w 288 i 312:eusathink: tylko przez większą tarczę:eusathink:zwłaszcza że wyżej piszesz że to tylko działanie finansowe proszę rozwiń temat
Dev Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 b6 to juz ciezka krowa lepiej od razu wrzucac 320/288mm hamowanie jest zdecydowanie lepsze od 312/255mm
mr.mark1 Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 i zaraz zaczniesz myslec o zmianie na 320/288mm No przeszło mi to przez myśl ale puki co na to się nie zanosi, a koszt zmiany na 320 jest jeszcze raz taki jak na 312. I tak nie liczę że będzie to jakoś powalająco lepiej hamować w stosunku do 288. Założyłem 312 tylko dlatego że cena praktycznie nie różni sie miedzy 288 a 312. A zawsze coś większego jest. a jaki tarcze zimmerman gładkie czy sport Ja założyłem gładkie tarcze.
Pretor Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 Różnica między 312 a 320 jest przy dużych prędkościach, przy mniejszych większej różnicy nie ma, poza tym żeby wykorzystać w pełni 320 trzeba mieć też odpowiednie gumy bo na 16" (ja takie mam) i tak pojedziemy na ABSie. Moim zdaniem zależy jak kto jeździ. Jak ktoś lubi poszaleć to niech zakłada 320 lub większe, jak ktoś jeździ raczej spokojnie to wystarczą 312.
pioteros Opublikowano 6 Maja 2012 Opublikowano 6 Maja 2012 roznica jest zauwazalna, nie, nie wejdą tak czytam ten wątek i się zastanawiam jak może być różnica w hamowaniu jeśli klocki i zaciski są te same w 288 i 312:eusathink: tylko przez większą tarczę:eusathink:zwłaszcza że wyżej piszesz że to tylko działanie finansowe proszę rozwiń temat jesli znasz podstawy fizyki/dynamiki to bedziesz wiedzial ze zwieksza sie ramie dzialania poprzez przesuniecie klocka czyli sily hamujacej wzdluz wiekszej srednicy tarczy, tym samym zwieksza sie moment sily (czyli hamowania) tak samo jest jak przetaczasz samochod chwytajac go za kolo i tocząc, im wieksze kolo tym latwiej to zrobic 320 oczywiscie beda jeszcze lepsze ale tu jest juz problem z felgami, sa ludzie ktorzy nei chca miec 17stek na aucie wiec hamulce 312mm to zloty srodek chyba ze jak devastation zaczna sie bawic skrawarka lub czym innym ;p
Góral65 Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 roznica jest zauwazalna, nie, nie wejdą tak czytam ten wątek i się zastanawiam jak może być różnica w hamowaniu jeśli klocki i zaciski są te same w 288 i 312:eusathink: tylko przez większą tarczę:eusathink:zwłaszcza że wyżej piszesz że to tylko działanie finansowe proszę rozwiń temat jesli znasz podstawy fizyki/dynamiki to bedziesz wiedzial ze zwieksza sie ramie dzialania poprzez przesuniecie klocka czyli sily hamujacej wzdluz wiekszej srednicy tarczy, tym samym zwieksza sie moment sily (czyli hamowania) tak samo jest jak przetaczasz samochod chwytajac go za kolo i tocząc, im wieksze kolo tym latwiej to zrobic 320 oczywiscie beda jeszcze lepsze ale tu jest juz problem z felgami, sa ludzie ktorzy nei chca miec 17stek na aucie wiec hamulce 312mm to zloty srodek chyba ze jak devastation zaczna sie bawic skrawarka lub czym innym ;p dzięki o taką informację mi chodziło
simon__75 Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 320mm wejdzie Ci pod 16" felgę ale nie pod każdą Ja jestem wlasnie po operacji zmiany z ori na 320 / 288. W 16" weszło na styk, wg mnie nie ma sensu wymiana na 312 :/ dorzucis i chocby sam przod na 320 wymieniac a stopniowo kompletowac tyl... tak to teraz wygląda na przodzie... Możliwe ze felunek zostanie zmieniony zeby pokazac co to tam za zatrzymywanie autka odpowiada... Puki co jest jak jest.Grunt ze się mieści Przed : Po : Przy tak zwanej okazji sprzedam stary komplet -przynajmniej to co z niego zostało -komplet przód (bez tarcz i klocków-śmietnik poprostu) i zaciski tył - jarzma zostały rozcięte a prowadniczki poszły w miejsce pogiętych w nowym zestawie... Tak czy inaczej polecam ten modzik !!
mlodyabc Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 No własnie takie sprzedałem a te co kupiłem to podobno nie wchodzi i trzeba frezowac zacisk:/ pech
tomaszstn Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 Nie psuj hamulców wywal te 16" i zakładaj min 17" a najlepiej 18"
mlodyabc Opublikowano 7 Maja 2012 Opublikowano 7 Maja 2012 Nie psuj hamulców wywal te 16" i zakładaj min 17" a najlepiej 18" Na lato mam 18" a zime właśnie 16 i nowe opony. Dev ogarnął juz temat i trzeba frezowac i bedzie git.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się