Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Głuchy stuk przy wrzucaniu wstecznego i pierwszego biegu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam....

Szukałem, ale podobnego topica nie znalazłem.... wybaczcie jeśli było.

1. Silnik zimny, uruchomiony lub wyłączony - brak problemów z biegami

Problem zaczyna się, gdy zrobię kilkanaście kilometrów a silnik jest gorący.

2.Silnik gorący, uruchomiony, samochód stoi w miejscu.

Przy próbie wrzucenia 1 lub wstecznego pojawia się takie głuche puknięcie, przy czym na wstecznym jest głośniej. Oba biegi trochę haczą. Dźwięk ten pojawia się wyłącznie gdy zmieniam biegi z 1 na R i odwrotnie, na pozostałych biegach jest normalnie.

3.Silnik gorący, wyłączony, samochód stoi w miejscu - Brak jakichkolwiek odgłosów i problemów z biegami.

Proszę o jakieś wskazówki.

Pozdrawiam

KKKC

Opublikowano

Olej w skrzyni jest?

Wybierak ma luzy?

Poduszki silnika i skrzyni sprawne?

---------- Post dopisany at 14:24 ---------- Poprzedni post napisany at 14:24 ----------

Olej w skrzyni jest?

Wybierak ma luzy?

Poduszki silnika i skrzyni sprawne?

Opublikowano

Olej jest.

Wybierak - jak sprawdzić ?

Poduszki a właściwie te gumy wyglądają na popękane... w tym jedna bardziej ....

Opublikowano

Wybierak jak machasz nim prawo/lewo to wraca na środek? W obydwie strony z jednakową siłą stawia opór.

Zdejmij mieszek i luknij co pod spodem sie dzieje może na tej kulce siedzi jakiś brud lub smaru brak i nie pracuje w pełnym zakresie.

Pod spodek może jakaś tulejka wyrobiona lub śruba kontrująca wybierak źle przykręcona.

Poduchy bezwzględnie muszą być całe zobaczyś jak auto będzie sie prowadzić jak silnik i skrzynia będa siedzieć na swoim miejscu.

---------- Post dopisany at 16:07 ---------- Poprzedni post napisany at 16:07 ----------

Wybierak jak machasz nim prawo/lewo to wraca na środek? W obydwie strony z jednakową siłą stawia opór.

Zdejmij mieszek i luknij co pod spodem sie dzieje może na tej kulce siedzi jakiś brud lub smaru brak i nie pracuje w pełnym zakresie.

Pod spodek może jakaś tulejka wyrobiona lub śruba kontrująca wybierak źle przykręcona.

Poduchy bezwzględnie muszą być całe zobaczyś jak auto będzie sie prowadzić jak silnik i skrzynia będa siedzieć na swoim miejscu.

Opublikowano

Wraca na środek, nic nie blokuje. Chodzi z taką samą siłą.

Czyli poduszki. Da się to bez kanału zrobić? Ktoś próbował ?

Ile mechanik może za taką robotę zawołać ?

Pozdrawiam

KKKC

Opublikowano

Da sie bez kanału tylko trzeba sie pomęczyć trochę.

Wymiana u fachmana to jakieś 50-100zł zależy od regionu. Robota ogólnie łatwa i przyjemna.

Opublikowano

Dzięki :-)

Pozdrawiam

KKKC

Opublikowano

Hej nie wiem czy poduszki pomoga, zdaję sie że to sprzegło do końca nie rozłancza, przy wrzucaniu jedynki i wstecznego czujesz opór?

Opublikowano

Jest opór, ale tylko na rozgrzanym, uruchomionym silniku.

Opublikowano
Jest opór, ale tylko na rozgrzanym, uruchomionym silniku.

No to pewnie sprzęgło bedzie do roboty, u mnie to samo, na zgaszonym aucie biegi chodza idealnie, po odpaleniu jak pierwszy raz wrzucam wchodzi gładko, a potem coraz gorzej, zobacz jeszcze jak jedziesz, to wbijaj jedynke przed całkowitym zatrzymaniem auta, pewnie bedzie wchodziła gładko. Możesz jeszcze podnieść jedną strone auta na lewarku i sprawdzić co sie dzieje z kołem przy wrzucaniu biegu.

Opublikowano

Sprawdziłem co się dzieje po podniesieniu strony pasażera. Przy zmianie biegu z 1 na wsteczny i odwrotnie, delikatnie bo o ok. 2 cm koło się poruszało, w zależności od rodzaju wbitego biegu, tj. w przód lub w tył. w trakcie jazdy jedynka wchodzi z takim samym oporem ( lub ciut mniejszym ) jak na postoju. Bardziej jednak przeszkadza mi opór powstały przy wrzucaniu wstecznego.

Opublikowano

No to jak jest tak jak piszesz to chyba nie wina sprzęgła, u mnie po podniesieniu koło ma ochote się krecić, musisz chyba gdzie indziej szukac przyczyny, może cos nie tak z samym mechanizmem zmiany biegów lub w skrzyni.

Opublikowano

Sprawdziłem również zależność zmiany biegów w stosunku do kąta pochylenia samochodu. Otóż kiedy samochód stoi na wzniesieniu przodem w dół, wsteczny bardziej haczy, jest większy opór i głośniej walnie. Kiedy autko postawię odwrotnie, dźwięk zmiany biegu na wsteczny jest mniejszy a opór zmiany biegu - lżejszy.

Zatem może to sugerować poduchy ?

---------- Post dopisany 16-06-2012 at 13:57 ---------- Poprzedni post napisany 11-05-2012 at 20:17 ----------

Panowie znalazłem rozwiązanie :-)

Dzisiaj, gdy robiłem inną rzecz w autku, przy okazji opisałem w/w problem mechanikowi. Dla mnie z zewnątrz poduch były ok., ale specmen za pomocą większej breszki wyczaił uwaloną poduchę. Pod przednim pasażerem znajduje się poduszka od skrzyni biegów. Widać na niej luźną gumę kiedy się delikatnie podważa poduszkę, guma się kręci i jest uszczerbiona. Niestety musi zaczekać na przypływ gotówki bo obecna wymiana części eksploatacyjnych mnie troszkę osłabiła. Znalazłem też mały wyciek przy wybieraku.

Bardzo Was proszę o jakieś numery części naprawczych. Kupię sam. Pewnie u TOM,a bo cena sugerowana przez mechanika mnie dobiła, jak na te drobiazgi.

Pozdrawiam

KKKC

Opublikowano

Co do wycieku na wybieraku to na dniach to robiłem, jest tam simering oryginalny ma rozmiar 16*24*6, ale czytałem że przy takim samym nowym może dalej troche ciec, wiec dałem 15*24*7 i jest git troche ciżej chodzi lewarek ale pewnie sie wyrobi, koszt 2 zł.

Opublikowano

Witam....

Wymieniając tą uszczelkę wystarczy tylko poluzować taką śrubę i wrzucić jedynkę ?

wybierak.jpg

Fotka zapożyczona od kolegi z forum.

Jak się temu przyglądałem to jakoś tak bym się za to zabrał :-)

Odnośnie prawej poduchy skrzyni czy poniższa będzie pasować ?

NOWA PODUSZKA SKRZYNI AUDI A6 A4 PASSAT (2406050846) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Pozdrawiam

KKKC

Opublikowano

Tak wystarczy ja wykrecic i wyjdzie, największy problem z wydłubaniem starego simeringu trzeba sie troche namęczyć ja tak go zmasakrowałem że w końcu wyszedł.

Opublikowano

Simering kupiłem a aso za jakieś 12zł chyba. Wpijasz śruboktęr w stary simering i wydłubujesz go. Prosta robota.

Poduszkę miałem od TOM_77 lema kosztowała 56zł.

Opublikowano

Podepnę się pod temat ponieważ od jakiegoś czasu mam podobne objawy jak KKC tj.:

-na zimnym silniku biegi wchodzą lekko, wybierak nie stawia oporu i brak jest jakichkolwiek dźwięków

-na rozgrzanym po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów gałka odchylona w prawo lub lewo nie chce wrócić na środek i podczas wbijania 1 i R przy wciśniętym sprzęgle słychać jakieś stuknięcie i auto jakby minimalnie chciało jechać. W jaki sposób najlepiej sprawdzić sprzęgło ?

Olej w skrzyni wymieniony, poduszki sprawdzone, jabłko pod gałką i cięgna wybieraka nasmarowane.

---------- Post dopisany 26-06-2012 at 22:27 ---------- Poprzedni post napisany 20-06-2012 at 00:00 ----------

Nikt nie pomoże ?

Opublikowano

Njepiej byloby je wyjac i obejrzec... To chyba najlepsze rozwiazanie u Ciebie, i kup od razu nowe jesli mozesz sie w sklepie dogadac ze oddasz gdyby to nie to, bo martwi mnie troche to co powiedziales o tym ze nie wraca drazek na swoja pozycje... A sprawdzales wybierak pod autem jak wyglada i czy ma luzy?a

Opublikowano

Mechanik sprawdzał wybierak i spod jakiejś uszczelki wyleciało sporo brudnej wody. Popsikał tam smarem i przez kilka dni było ok. Może należało użyć czegoś bardziej gęstego? Chyba nie pozostaje mi nic innego jak wyciągnięcie wszystkiego i sprawdzenie na "stole"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...