Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tiptronic-falują obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam serdecznie jestem nowym posiadaczem a4 b5 2.8 quattro tiptronic >:)moje pytanie jest nastepujace dodam ze nie miałem nigdy stycznosci z automatami ,mianowice jest tak gdy jade i np na 3 biegu mam małe obroty takie ok 1500, to jak dodaje tylko lekko gazu to obroty faluja mi od tych 1500 do 1700 a gdy mocniej dam gaz jest wszystko oki czyli płynnie idzie obrotomierz. Ogolnie skrzynia nie szarpie i przy zmianie biegow ale martwi mnie to co opisałem wiec napisałe m bo sam nie wiem czy to normalne czy tez nie ,pozdrawiam i dzieki wielkie jesli kots mi podpowie cos w temacie.

Opublikowano

Jeśli jedziesz w miarę stałą prędkościa, i falują obroty, to do regeneracji jest sprzęgło hydrokinetyczne.

Opublikowano

kolego a orientujesz sie jaki to jest koszt własnie jak jade w miare na niskich obrotach to tylko tak sie dzieje na wyszszych tak powyzej 1700 jest git i next pytanie czy moge tak jezdzic czy cos sie ze skrzynia złego moze stac??

Opublikowano

Ze skrzynią nie powinno się nic stać, ale po co tak jeździć? Ani to przyjemne, anie oszczędne..

Opublikowano

pytam tylko bo mam zamiar za 2 msc to dopiero naprawic i stad moje pytanie oskrzynie a orientuje sie ktos moze jaki to koszt ,a propo osczednosci to pali tyle samo bo to dziej mi sie raz na jakis czas i tylko na niskich obrotach , a moze to od oleju ze nie wymieniany był , ogolnie czytałem ze jak nie był wymieniany nigdy to lepie j nie zmieniac a nie wiem czy był zmienia ny czy nie moze wymiana by pomogła mam ksiazke servisowa ze szwajcari bo z tamtad było auto sprowADZONE POŁ ROKU TEMU ALE TAM NIC O oleju nie jest napisane.

Opublikowano

To sprawdz koniecznie olej. Trzeba go wymieniac. Jak się skrzynia rozleci po zmianie, to znaczy, że to był już złom.

Opublikowano
Ze skrzynią nie powinno się nic stać, ale po co tak jeździć? Ani to przyjemne, anie oszczędne..

No właśnie, że może się stać-wymień to sprzęgło jak najprędzej, ja tak troszkę pojeździłem i sprzęgło rozsypało się do końca a za nim poszła pompa oleju i olej poszedł pod auto ze skrzyni... jak chcesz oszczędzić to wymień to teraz bo będzie gorzej... nie straszę tylko ostrzegam.

---------- Post dopisany at 07:54 ---------- Poprzedni post napisany at 07:54 ----------

Ze skrzynią nie powinno się nic stać, ale po co tak jeździć? Ani to przyjemne, anie oszczędne..

No właśnie, że może się stać-wymień to sprzęgło jak najprędzej, ja tak troszkę pojeździłem i sprzęgło rozsypało się do końca a za nim poszła pompa oleju i olej poszedł pod auto ze skrzyni... jak chcesz oszczędzić to wymień to teraz bo będzie gorzej... nie straszę tylko ostrzegam.

Opublikowano

jeśli problem występuje czasami i tylko obroty falują, jest to początek problemu, z czasem przy stałej predkości dojdzie szarpanie jakby zanikała iskra na którymś cylindrze, użytkowanie auta z kończącym się konwerterem zawsze wiąże się z ryzykiem poszarpywanie może doprowadzić do uszkodzenia pompy oleju skrzyni może również dojśc do uszkodzenia lub nadmiernego zużycia się pewnych elementów skrzyni tak było w moim pryzpadku i zamiast zapłacić dwa tysiące wyszło mnie tylko trzy tysiące.

Opublikowano
witam serdecznie jestem nowym posiadaczem a4 b5 2.8 quattro tiptronic >:)moje pytanie jest nastepujace dodam ze nie miałem nigdy stycznosci z automatami ,mianowice jest tak gdy jade i np na 3 biegu mam małe obroty takie ok 1500, to jak dodaje tylko lekko gazu to obroty faluja mi od tych 1500 do 1700 a gdy mocniej dam gaz jest wszystko oki czyli płynnie idzie obrotomierz. Ogolnie skrzynia nie szarpie i przy zmianie biegow ale martwi mnie to co opisałem wiec napisałe m bo sam nie wiem czy to normalne czy tez nie ,pozdrawiam i dzieki wielkie jesli kots mi podpowie cos w temacie.

1)daj się przejechać komuś kto jeździ z asb

2)czy obroty falują również w trakcie przyśpieszania na innych biegach ?

3)czy równocześnie obroty falują i samochód "podszarpuje"

4)od spodu(połączenie silnik-skrzynia) skrzynia jest sucha? kiedy wymieniano w niej olej?

5)z asb jest jak z każdym innym elementem w samochodzie.....odwleczona naprawa jest droższa :wink:

Opublikowano

obroty faluja na kazdym biegu,obroty jak fajuja to auto przyspiesza i zwalnia w raz z obrotami ,skrzynia sucha olej nie wiem kiedy był zmieniany

Opublikowano

Auto do majstra oddaj....koszty Ci się tylko zwiększą jak będziesz to odwlekał

Opublikowano

zapewne wygląda to tak:

!

tak to jest konwerter (lub jak kto woli sprzęgło hydrokinetyczne). Co do cen to od około 2200zł do 4500zł

Opublikowano

dokładnie jest identycznie jak na filmiku , duzo jest zabawy przy zrobieniu tego ??ogolnie mozliwosci i narzedzia mam aby to samemy wymienic ,jak ktos by ktos napisał co to naprawiał to by było super

Opublikowano

Witam,

No jest troche zabawy bo ciasno jest w tych 2.8- najlepiej ściągnij przód i wyjedź z całym silnikiem i skrzynią- wtedy łatwo to rozczłonkować i wymienić konwerter- odkręcaj od strony rozrusznika (3 śruby trzymające się na kole zamachowym - obracasz wałem i nastawiasz w otworze) Przy skręcaniu skrzyni z silnikiem, zwróc uwagę abyś trafił konwerterem w w łopatki pompy oleju- jak nie trafisz to pompa do wymiany:) Jakby co to wal na PW

Opublikowano

tak to jest sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji koszt 750-1000zl za regeneracje w "MRC system" , koszt wyciągnięcia skrzyni ok 500zl nowy olej 300 9l-10l mobil esso atf 74xxx (te x coś tam nie pamiętam)- wymiana statyczna (by ci przepłukali też cała skrzynie i chłodnice oleju), filtr oleju ori + uszczelka ori ok 200zł-250zł

przerabiałem to 3tyg temu objawy te same

Opublikowano

9-10l to wymiana dynamiczna na pewno :wink:

Opublikowano
Wymiana dynamiczna chyba:)

kurde nie bede sie sprzeczał ale chodzi o to wy wylać stary olej z całej skrzyni przepłukać i nalać calkiem nowy :wink:

Opublikowano

witam po jakims czasie ,byłem u speca od audi przejechał sie autem itp podłaczył pod kompa nie wykazało zadnego błedu ani skrzyni ani silnika ,mowił ze byc moze jest za mało oleju w skrzyni i zeby od tego zaczac za wymiane oleju oryginalnego z serwisu powiedział 6 stowek razem z filterem uczeslka itp. co o tym sadzicie gosc sie zna podobno pracował w aso a teraz ma na własna reke dział tylko vw audi itp

Opublikowano

normalna cena tylko ja na twym miejscu sam bym zakupił olej "mobil esso atf 71141" + filtr + uszczelke i tylko za robocizne zapłacił ok 100-150zł

może być tak jak mówi, bądź kończący się konwerter

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...