fotograf87 Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 .. jakiś czas temu zamontowałem komplet hamulców od ESKi - przód i tył Aktualnie problem polega na tym, że hamulce są jakby zapowietrzone. Po wymianie zacisków wszystko odpowietrzone w tradycyjny sposób i nie było odpowiedniego efektu. Następnie odpowietrzanie VAGIEM, poprawiło się ale to nie to ;/ Trochę wkurzony pojechałem do firmy i tą specjalną maszynką wymieniłem płyn (ATE DOT4 SL6 bo nie mieli do maszyny ATE TYP 200) i odpowietrzono mi cały układ. Dalej rewelacji nie było - więc znowu odpowietrzanie VAGIEM - troszkę lepiej - ale to nie to Po przejechaniu ok. 2tyś, km pojechałem na ponowne odpowietrzanie maszynką. Odpowietrzano mi układ z odpowietrzaniem pompy ABS (tak mi powiedziano) sam widziałem ze mechanik przy odpowietrzaniu każdego z zacisków 3 krotnie wciskał pedał hamulca (oczywiście przy załączonej maszynie) Dalej nie uzyskałem odpowiedniego efektu. Przy pierwszym wciśnięciu pedału auto hamuje, ale ma tak dużej skuteczności jak po delikatnym odpuszczeniu i dociśnięciu drugi raz pedału. Wg mnie układ dalej jest zapowietrzony. TYLKO POWIEDZCIE MI CO ZROBIĆ dodam, że wcześniej siedział komplet od 3.0 TDI i wszystko było dobrze.
lapek85 Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 a sprawdzałeś zaciski? może któryś jest uszkodzony, tzn. ciągnie lewe powietrze i zapowietrza przez to cały układ ?
fotograf87 Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Opublikowano 16 Maja 2012 Zaciski są dobre. Poza tym, gdyby układ ciągnął lewe powietrze to z czasem uciekłby płyn a hamulce całkiem znikły
lapek85 Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Nie zawsze musi ciec płyn, przykład miałem w swojej b5. Wyrobił się tłoczek od ręcznego w tylnym zacisku i hamulce i ciągle się zapowierzały. Dlatego za sugerowałem Tobie sprawdzenie zacisków, choć nie wiem dokładnie jak rozwiązany jest ręczny w b7.
fotograf87 Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Opublikowano 16 Maja 2012 ten sam tłoczek jest odpowiedzialny za ręczny i za normalny hamulec ;/ - sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny - może ktoś jeszcze się wypowie:whistling:
Marcin1933 Opublikowano 16 Maja 2012 Opublikowano 16 Maja 2012 Mam ten sam problem... z początku pedał hamulca był twardy i praktycznie nie można było go wcisnąć .... na postoju po naciśnięciu hamulca wpadał w podłogę... powoli ... wymieniłem pompę hamulcową... i teraz po odpowietrzeniu hamulce wpada w podłogę i delikatnie łapie na samym dole ... jeżdżę na słowo honoru. Jutro jadę na maszynkę bo odpowietrzyć układ... oby pomogło bo jak nie, to będę w tym samym punkcie co kolega fotograf 87... Jakieś pomysły ?
Dev Opublikowano 17 Maja 2012 Opublikowano 17 Maja 2012 tył zapowietrzony ---------- Post dopisany at 18:47 ---------- Poprzedni post napisany at 18:45 ---------- Mam ten sam problem... z początku pedał hamulca był twardy i praktycznie nie można było go wcisnąć .... na postoju po naciśnięciu hamulca wpadał w podłogę... powoli ... wymieniłem pompę hamulcową... i teraz po odpowietrzeniu hamulce wpada w podłogę i delikatnie łapie na samym dole ... jeżdżę na słowo honoru. Jutro jadę na maszynkę bo odpowietrzyć układ... oby pomogło bo jak nie, to będę w tym samym punkcie co kolega fotograf 87... Jakieś pomysły ? najpierw zrób to VAG-iem tylko nie wiem po co zmieniałeś pompe
fotograf87 Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 jest ktoś kto mi podpowie gdzie szukać problemu ??
fotograf87 Opublikowano 18 Maja 2012 Autor Opublikowano 18 Maja 2012 to jak skutecznie odpowietrzyć tył - skoro maszynka nic nie daje?
Dev Opublikowano 18 Maja 2012 Opublikowano 18 Maja 2012 a powiedz mi ile juz wydałes kasy na te glupoty co ?
fotograf87 Opublikowano 19 Maja 2012 Autor Opublikowano 19 Maja 2012 wymiana płynu i odpowietrzanie maszynką 130zł i odpowietrzanie VAGIEM za 20zł - czyli razem 150zł ;/
Przemyslaw Tokarz Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) Dnia 18.05.2012 o 22:20, Dev napisał: masz napisane na górze mojej odpowiedzi Witam czy moglby mi ktos pomoc, co to moze byc ? Mam ten sam problem... z początku pedał hamulca był twardy i praktycznie nie można było go wcisnąć .... na postoju po naciśnięciu hamulca wpadał w podłogę... powoli ... wymieniłem pompę hamulcową... i teraz po odpowietrzeniu hamulce wpada w podłogę i delikatnie łapie na samym dole ... jeżdżę na słowo honoru. Z ty.m ze to jest audi a4 avant b5 1.9tdi 85kv 116km AJM Edytowane 5 Lutego 2017 przez Przemyslaw Tokarz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się