Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dla potmności to 25mm. natomiast postanowiłem zmienic koncepcje i pasek Conti a pompe Hepu. i tu cholera sa 7 i 8 łopatkowe. 

Kupował ktos pompe hepu? model HEPP655 czy Hepp662?

 

Opublikowano

Siemanko

jestem po wymianie rozrządu wskazania przy ok 860 obrotów -1,9 kąt synchronizacji jest ok czy oddawać mechanikowi do regulacji??. Audi a4b8 2.0 Tdi 120km po wirusie na 170

Pozdrawiam

Opublikowano

Koledzy, kiedy zmienić rozrząd? (2.0 tdi CJCB 2013,136ps) przebieg mam 110kkm w książce napisane, że co 210kkm, ale na stronie internetowej „odi” piszą że co 120kkm lub 5 lat, auto juz 5 skończyło w marcu. Tak myśle, że jak książkę drukowali to było co 210kkm ale z czasem się to zmieniło? Strona jest bardziej aktualna niby, ale może chodzi tylko o to żeby ASO zarobiło? Jak to widzicie, kiedy sami zmienialiscie? Z góry dzięki. 

9FAB5AEF-55F5-41DD-B102-7C525CDA0F7F.png

5243C31C-1D78-4E3C-877A-C8FBF7A59EBB.jpeg

Opublikowano

Przed liftem było co 180tyś i 6 lat więc za około rok zrób.

Opublikowano
4 hours ago, jedenastka said:

Przed liftem było co 180tyś i 6 lat więc za około rok zrób.

Dzięki, masz racje, trochę się pospieszyłem z tym rozrządem, do następnej wiosny wytrzyma?

Opublikowano

Powracam. Naczytałem się jeszcze na forum w UK/IRL no i sprawa wyglada tak, że owszem książki mówią 180, 210kkm aczkolwiek dilerzy Audi zalecają wymianę co 120kkm lub 5 lat. Tam ludzie wymieniają wg. zaleceń dilerów w obawie o bum! Ale z tego co czytam u Nas na forum rozrząd wytrzymuje o wiele dłużej. Problem, że po 100kkm auto już bez gwarancji, więc jak coś pójdzie nie tak zostajemy sami z problemem. Osobiście poczekam do tych magicznych 120kkm i zmienię dla świetego spokoju. 

Opublikowano
W dniu 15.05.2018 o 12:43, Boukhiar napisał:

Pudzians47, generalnie to na wymianę rozrządu wpływa tysiące czynników zewnętrznych, które ciężko byłoby wypisać. Myślę, że jak miałeś w Niemczech założone oryginalne części, to możesz spokojnie przejechać ~150k km i dopiero wtedy wymienić. Ja swój pierwszy rozrząd wymieniłem przy 190k, kolejny zamierzam zrobić przy 300k km. Kilkadziesiąt tysięcy w tę, czy w tę stronę nie robi dużej różnicy, ale z mojego osobistego punktu widzenia wolę wymienić szybciej i spać spokojnie, niż przyżydzić :)

Dokładnie masz rację i dzieki za podpowiedz

Opublikowano
W dniu 22.05.2018 o 20:31, mrarturko napisał:

Siemanko

jestem po wymianie rozrządu wskazania przy ok 860 obrotów -1,9 kąt synchronizacji jest ok czy oddawać mechanikowi do regulacji??. Audi a4b8 2.0 Tdi 120km po wirusie na 170

Pozdrawiam

Podpinam się pod pytanie. Po wymianie rozrządu mam kąt synch. -1,8. Silnik 2.0 TDI CAGA. Zostawić taki kąt czy zmniejszyć do bliższego zera? Pozdr.

Opublikowano
11 godzin temu, skoffice napisał:

Podpinam się pod pytanie. Po wymianie rozrządu mam kąt synch. -1,8. Silnik 2.0 TDI CAGA. Zostawić taki kąt czy zmniejszyć do bliższego zera? Pozdr.

ustaw bliżej zera

Opublikowano

Dzięki.

Opublikowano
W dniu 22.05.2018 o 20:31, mrarturko napisał:

Siemanko

jestem po wymianie rozrządu wskazania przy ok 860 obrotów -1,9 kąt synchronizacji jest ok czy oddawać mechanikowi do regulacji??. Audi a4b8 2.0 Tdi 120km po wirusie na 170

Pozdrawiam

SIemanko pojęździłem trochę podpiąłem VCDS i podczas jazdy pokazuje mi do -3,4 i tak jak by troszczę się dławił zazwyczaj przy mocniejszym ruszaniu. Chyba będę musiał ustawić synchornizacje bliej zera. Robimy to w naszych audi tak jak na tym filmiku czy inaczej??. Jak nigdy tego nie robiłem to zabierać się za to czy oddać to mechanikowi??. Polecacie kogoś w Krakowie?

 

 

Opublikowano

Ja przy 205 wymieniłem omg juz było wyrąbane wszystko xD ojciec mówił ze 210 kurde dziwne sprawdziłem później ze max 180 i zaraz do wymiany i olej cena 1150 także ujdzie

Opublikowano (edytowane)

Witam. Pozwole sobie odkopać temat.

 

Rozrząd AUDI A4 B8 2013r 2.0tdi 177km silnik CGLC.

Jaki zestaw do wymiany rozrządu polecacie? Proszę o namiary na jakiś sklep internetowy.

Na co zwrócić uwagę przy wymianie i co od razu przy okazji wymienić dodatkowo, co sprawdzić podczas rozbierania auta? 

Mam obecnie 171 000 przebiegu, ale obawiam się, że sprzedający handlarz mógł lekko cofnąć o te 20-30 000 kilometrów.

----------- EDIT -------------

Mechanik mówi, że załatwi oryginał części z audi, ma dać mi w ciągu kilku dni znać jaki koszt. Pasek alternatora też wymienie

 

 

Edytowane przez Lechu85
Opublikowano
W dniu 15.06.2018 o 10:19, Lechu85 napisał:

Witam. Pozwole sobie odkopać temat.

 

Rozrząd AUDI A4 B8 2013r 2.0tdi 177km silnik CGLC.

Jaki zestaw do wymiany rozrządu polecacie? Proszę o namiary na jakiś sklep internetowy.

Na co zwrócić uwagę przy wymianie i co od razu przy okazji wymienić dodatkowo, co sprawdzić podczas rozbierania auta? 

Mam obecnie 171 000 przebiegu, ale obawiam się, że sprzedający handlarz mógł lekko cofnąć o te 20-30 000 kilometrów.

----------- EDIT -------------

Mechanik mówi, że załatwi oryginał części z audi, ma dać mi w ciągu kilku dni znać jaki koszt. Pasek alternatora też wymienie

 

 

Napisz do H4mm3R to koleś z tego forum zamawiałem u niego części ori lub zamienniki co chcesz ja wymieniłem

1. ORI ZESTAW ROZRZĄDU DO 2.0TDI CR

2. ORYGINALNA POMPA WODY

3.  PASEK WIELOROWKOWY
4. NAPINACZ PASKA OSPRZĘTU
5. ROLKA PASKA WIELOROWKOWEGO

6. Sprzęgło Alternatora

Opublikowano

Panowie jestem świeżo po zakupie b8. Nie mam w książce serwisowej nic o rozrządzie dlatego z ciekawości ściągnąłem obudowę paska by zobaczyć w jakim jest stanie. Generalnie jak nowy. Ale napinacz ma dziwne ustawienie 

 

W napinacz jest znak powiedzmy muszka i szczerbinka

Muszka nie zgrywa się ze szczerbinka o jakiś jeden milimetr. Muszka wychylona jest o milimetr w lewo poza szczerbinke. O czym to może świadczyć? Jechać szybko na wymianę paska czy to nic strasznego takie ustawienie? 

 

Pasek jest bardzo sztywny. 

Musze zmienić ten rozrząd ale nie mam sprawdzonego mechanika w swoim mieście a boję się oddać komuś kto będzie wymieniał mi to z YouTube. Bo słyszałem że teraz mechanicy tak naprawiaja ludziom samochody. Masakra. 

Kwestia czy strach jeździć z tak ustawionym napinaczem czy jest ok ale dobrze by było żeby już zmienić osprzęt? 

Opublikowano
W dniu 17.06.2018 o 14:50, mrarturko napisał:

Napisz do H4mm3R to koleś z tego forum zamawiałem u niego części ori lub zamienniki co chcesz ja wymieniłem

1. ORI ZESTAW ROZRZĄDU DO 2.0TDI CR

2. ORYGINALNA POMPA WODY

3.  PASEK WIELOROWKOWY
4. NAPINACZ PASKA OSPRZĘTU
5. ROLKA PASKA WIELOROWKOWEGO

6. Sprzęgło Alternatora

Dzieki za podpowiedź. Napisąłem do kolegi z forum, znalzłem na allegro taki zestaw oryginalny rozrządu:

 

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-audi-a4-b8-2-0tdi-cgld-cglc-oe-i7353247680.html

828 zł.

 

W ZESTAWIE:

POMPA: 03L 121 011/C/H/J/N/P/V 03L121011

  • KORPUS POMPY: 03L 121 019 / 03L121019

ROZRZĄD: 03L 198 119A/B/C/D/F

  • ROLKA PROWADZĄCA: 03L 109 244/B/E/J 
  • ROLKA PROWADZĄCA: 038 109 244P / 03L 109 244D
  • ROLKA PROWADZĄCA: 03L 109 244G/H
  • ROLKA NAPINAJĄCA: 03L 109 243B/C/D/F 
  • PASEK: 03L 109 119B/C/E/G/J 03L109119E
  • ŚRUBY + NAKRĘTKI 
Opublikowano

Dzisiaj dzwoniłem do aso krotosky- cichy. Cena to 2700 brutto. Ale najlepsze jest to ze...pierwsza wymiane zalecają przy..... 210tys

Opublikowano

Też przerabiałem temat rozrządu i niby wytrzymują te 200kkm ale ja się trochę boje. W Irlandii(tu mieszkam) zalecają 120kkm lub 5 lat i ja się tego trzymam mimo, że książka też mówi 210kkm. Będę wymieniał przy 120kkm(za jakieś 5000km) auto z marca 2013

Opublikowano

Panowie ja swój rozrząd wymieniłem przy 228000. nigdy wcześniej nie był wymieniany I powiem wam szczerze że pasek wygląda idealnie pompa wody wygląda idealnie rolki oraz napinacze również Jedyne co zauważyłem to to że pasek u mógł się trochę wyciągnąć bo napinacz nie był napięty centralnie ale mieścił się w znakach. ;)

Opublikowano
On 7/24/2018 at 12:24 PM, kubajvc said:

Panowie ja swój rozrząd wymieniłem przy 228000. nigdy wcześniej nie był wymieniany I powiem wam szczerze że pasek wygląda idealnie pompa wody wygląda idealnie rolki oraz napinacze również Jedyne co zauważyłem to to że pasek u mógł się trochę wyciągnąć bo napinacz nie był napięty centralnie ale mieścił się w znakach. ;)

A w jakim wieku była fura przy tej wymianie? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...