Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3,0 TDI Rozrząd, ku przestrodze. +Zdjęcia


melman_zyrafa

Rekomendowane odpowiedzi

Zarejestrowałem się na tym forum bo chciałem kupic B7 3.0TDI 2006 AVANT,wcześniej miałem BMW 330i sedan, a po przeczytaniu tego wątku dochodzę do wniosku, że to BMW to był jakiś cud techniki przy tym audi. To jakiś dramat jak sypią się te silniki! W takim razie chyba kupię 330i w kombi takie jak miałem. Masakra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarejestrowałem się na tym forum bo chciałem kupic B7 3.0TDI 2006 AVANT,wcześniej miałem BMW 330i sedan, a po przeczytaniu tego wątku dochodzę do wniosku, że to BMW to był jakiś cud techniki przy tym audi. To jakiś dramat jak sypią się te silniki! W takim razie chyba kupię 330i w kombi takie jak miałem. Masakra...

i dobrze zrobisz, diesel w audi skończył się na 1.9 TDI i 2.5 TDI R5, kolejne generacje mają wyliczoną wytrzymałość, dojeźdzają srednio do przebiegu 150-200k i później albo kładziesz duzą kasę na stół i remontujesz aż doprowadzisz do stanu dobrego, albo pozbywasz się syfa i kupujesz co innego. utrata wartości nie bierze się z powietrza, a to że kiedyś audi,bmw,vw czy mercedes latały po 400-500k bez większych remontów to wynikało to z tego że mniej zaawansowane były te samochody oraz z lepszych materiałów były produkowane, inna była też kontrola jakości. taraz niestety weszli księgowi i analitycy i wszystko jest liczone.

kumpel pracuje w fabryce w której robią elementy dla vw i audi, np. dla aut z napędem quattro mają wnikliwszą kontrolę niż te które idą na montaż do FWD, ot taka ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co bys teraz nie kupil za marke to dezle z duza pojemnoscia sporo kosztuja w naprawie, z tym przebiegiem rzedu 150-200 to chyba kolego troche przesadziles ja mam w 2 autach grubo ponad 200 i z v6 nic sie nie dzieje wiec wrzucanie wszystkich silnikow do jednego wora jest troche nie na miejscu... ogolnie takze doszedlem do wniosku ze przy obecnych cenach paliw nie warto kupywac dezla dlatego kolejne auto bedzie benzynka z v8 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na mój skromny update :)

Tak jak poprzednik napisał- nie ma co wrzucać do jednego wora. Kumpel ma a6 z pierwszym 3,0 TDI i nie narzeka- kompletnie nic mu nie dolega. Prawda jest taka, że jak ktoś dba- tak ma. Nie oceniam co się działo z tym silnikiem wcześniej ani jak był serwisowany. Mogę tylko powiedzieć jak to wygląda od momentu kiedy auto trafiło w moje ręce.

Generalnie po remoncie jest wszystko super- auto idzie jak złe, brzmi jak powinno (po wywaleniu dpf'a jest głośniej), nie bierze oleju- słowem- zachowuje się tak jak powinno.

Olej Castrola wy...bałem na śmietnik i leję Millers'a. A tak poza tym to go powoli odgruzowuję :wink:(zawias, wspomaganie i inne pierdoły).

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarejestrowałem się na tym forum bo chciałem kupic B7 3.0TDI 2006 AVANT,wcześniej miałem BMW 330i sedan, a po przeczytaniu tego wątku dochodzę do wniosku, że to BMW to był jakiś cud techniki przy tym audi. To jakiś dramat jak sypią się te silniki! W takim razie chyba kupię 330i w kombi takie jak miałem. Masakra...

w silnikach 3.0D bmw wystepuja nastepujace problemy (mowa o autach z okolich 2003-2009)

- pekaja kolektory wydechowe jezeli sa stalowe a nie zeliwne

- pekaja plastikowe kolektory ssace

- rozlatuja sie czasem klapki w kolektorach ssacych (cos jak te slynne przepustnice u audi czy klapy wirujace w oplach) i wpadaja do silnika robiac demolke (to wali sie chybwa u wszystkich ale wpadanie do silnika to chyba tylko w bmw)

Oczywiscie do tego dochodza typowe dieslowe problemy jak komus tam T sie rozlceni, innego zatka DPF a jeszcze innemu po 100tys poleci 2mas...

jak widac...

...nie wszystko zloto co sie swieci...

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarejestrowałem się na tym forum bo chciałem kupic B7 3.0TDI 2006 AVANT,wcześniej miałem BMW 330i sedan, a po przeczytaniu tego wątku dochodzę do wniosku, że to BMW to był jakiś cud techniki przy tym audi. To jakiś dramat jak sypią się te silniki! W takim razie chyba kupię 330i w kombi takie jak miałem. Masakra...

w silnikach 3.0D bmw wystepuja nastepujace problemy (mowa o autach z okolich 2003-2009)

- pekaja kolektory wydechowe jezeli sa stalowe a nie zeliwne

- pekaja plastikowe kolektory ssace

- rozlatuja sie czasem klapki w kolektorach ssacych (cos jak te slynne przepustnice u audi czy klapy wirujace w oplach) i wpadaja do silnika robiac demolke (to wali sie chybwa u wszystkich ale wpadanie do silnika to chyba tylko w bmw)

Oczywiscie do tego dochodza typowe dieslowe problemy jak komus tam T sie rozlceni, innego zatka DPF a jeszcze innemu po 100tys poleci 2mas...

jak widac...

...nie wszystko zloto co sie swieci...

Pozdrawiam,

Przemek

Przeciez pytajacy pisal o 330i czyli wersja PB ze jest cudem techniki a nie 3.0d, i to fakt motory m54b30 sa nadwyraz trwale i naprawde trzeba rzeznika by go zniszczyc. Kupuj 330i zapakuj gaz landi renzo i bedziesz smigal taniej niz klekotem, a nawet jak sie pojawia usterki to koszty beda kropla w morzu w porownaniu z 3.0 tdi lub 3.0d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Auto zrobiło psikusa :) Rozrzad lub cały silnik do wymiany :)

Znaktoś dobry warsztat w dolnośląskim najlepiej we Wro ktory ogarnia te silniki, wimiane, regeneracje itp

Do AZ serwisu niesety mam daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj sprawdzić historie mojego Audi. Mam aktualnie 200350km przebiegu. Wychodzi że oryginał. Przy 130tyś w ASO była wymiana prawego napinacza łańcucha rozrządu. Czy powiniennem myśleć o wymianie rozrządu czy raczej nie? Nieraz przy odpaleniu usłysze chyba rozrząd ale nie zawsze i przez chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj sprawdzić historie mojego Audi. Mam aktualnie 200350km przebiegu. Wychodzi że oryginał. Przy 130tyś w ASO była wymiana prawego napinacza łańcucha rozrządu. Czy powiniennem myśleć o wymianie rozrządu czy raczej nie? Nieraz przy odpaleniu usłysze chyba rozrząd ale nie zawsze i przez chwile.

Ja bym na Twoim miejscu nic nie ruszał jeżeli nie słyszysz ewidentnie rozrządu.Ja miełem ewidentny hałas łańcuchów przy przebiegu ok 160 000 a u niektórych jest to 260 000 także przebieg nie ma tu jakiegoś znaczenia. Jak robić rozrząd to kompletny a to nie małe pieniądze. Uwierz mi, że jak łańcóch będzie hałasaował to będziesz to słyszał na 100% u mnie było tak, że przestawał dopieru po dułgiej chwili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj sprawdzić historie mojego Audi. Mam aktualnie 200350km przebiegu. Wychodzi że oryginał. Przy 130tyś w ASO była wymiana prawego napinacza łańcucha rozrządu. Czy powiniennem myśleć o wymianie rozrządu czy raczej nie? Nieraz przy odpaleniu usłysze chyba rozrząd ale nie zawsze i przez chwile.

Ja bym na Twoim miejscu nic nie ruszał jeżeli nie słyszysz ewidentnie rozrządu.Ja miełem ewidentny hałas łańcuchów przy przebiegu ok 160 000 a u niektórych jest to 260 000 także przebieg nie ma tu jakiegoś znaczenia. Jak robić rozrząd to kompletny a to nie małe pieniądze. Uwierz mi, że jak łańcóch będzie hałasaował to będziesz to słyszał na 100% u mnie było tak, że przestawał dopieru po dułgiej chwili...

No właśnie słysze rozrząd przy odpalaniu przez chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie to musisz sam podjąć decyzje. Poczytaj trochę na forum albo podjedz do kogoś kto to przerabiał żeby posłuchał na ile to jest już poważne bo wielu z nas miało ten problem chyba najszerzej opisał to kolega melman jak dobrze pamietam i gdybys robił rozrząd to zrób hydraulikę jest o tym w wątku melmana kasa już niewielka przy całej robocie. Powodzenia życzę i bezawaryjnej eksploatacji ![emoji2]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam BKN-a na pasku chyba a nie łańcuchu bo rozrządu nie słychać nawet przy wymianie oleju. Wczoraj odpalając auto pierwszy raz po zalaniu nowego oleju nawet na moment nie usłyszałem łańcucha:) może go nie ma:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stano, wyceń wszystko, tzn. części i robotę dla następnych.

Co do wymiany to chyba już wszystko zostało napisane. Części to około 5tys zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany to chyba już wszystko zostało napisane. Części to około 5tys zł.

Jak się mają te części które zamówiłeś w porównaniu do tego:

http://allegro.pl/rozrzad-lancuch-audi-a4-a6-q7-vw-2-7-3-0-tdi-i4999010183.html

Koła zębate też będziesz zmieniać? Robisz przy okazji hydraulikę silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany to chyba już wszystko zostało napisane. Części to około 5tys zł.

Jak się mają te części które zamówiłeś w porównaniu do tego:

http://allegro.pl/rozrzad-lancuch-audi-a4-a6-q7-vw-2-7-3-0-tdi-i4999010183.html

Koła zębate też będziesz zmieniać? Robisz przy okazji hydraulikę silnika?

Jak będzie potrzeba to się zmieni ale nic na wyrost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...