Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z lewym xenonem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Po zakupie mojej niuńki wychodza pierwsze usterki :( druga z nich jest gasnacy po jakimśczasie lewy xenon.

Normalnie ladnie sie zapalaja i rozgrzewaja ale po jakis 15 min jazdy lewa lampa gasnie czasami zauwazam jakby mi mrugly lamy tak szybko. Gdy wylacze i iwlacze jeszcze raz swiatla to jest git a po czasnie znowu gasnie

Co to moze byc?

Opublikowano

MCE, żarnik, przetwornica ?

Kupując nowy żarnik unikaj podróbek.

Opublikowano

zamień żarniki miejscami - wyeliminujesz problem czy to żarnik lub przetwornica :wink:

:hi:

Opublikowano

Ogólnie to nie mam pojecia o czym mowicie :P ale oki coś tam poprobuje, jeszcze mi powiedzcie gdzie to sie znajduje, jak to zmienic

Opublikowano

żarnik to żarówka znajduje się w lampie :wink: przełóż lewą do prawej lampy i na odwrót jak zacznie migotać w tej drugiej to znaczy że żarnik, a jak dalej będzie migotać lewa lampa to znaczy że prawdopodobnie przetwornica jest winowajcą :wink:

:hi:

Opublikowano

Ok, teraz jasna sprawa. Jesli chodzi o przetwornice to jaki koszt ? na allegro sa po 200 zl a zarniki osrama po 80 zl.

Opublikowano

Jeżeli xenon mruga to jeszcze skusiłbym się na podmianę stronami, ale jezeli przestanie swiecic to odpusc sobie to. Ja u siebie mialem 1 strone swiecaca. Zamienilem stronami i uwaliłem druga przetwornice. Teraz do mnie jedzie paczka z 2 nowymi przetwornicami i zarnikami.

PS: nie radze kupować żarników za 80zł.

Opublikowano

Przetwornica. Żarnik zanim powie PAPA to robi się fioletowy, pod koniec swojego życia różowy. To że słabiej świeci to wiadomo.

Opublikowano

Siemka, 

Sorki że odgrzewam stary kotlet ale mam problem z xenonami w a4b7 a mianowicie na początku stycznia zaczął mi mrugać lewy xenon i po przeszukaniu forum chciałem zamienić xenony stronami żeby wyeliminować podejrzenie uwalonej przetwornicy... ale tego nie zrobiłem bo czytałem że sporo zachodu jest przy tej operacji więc tak jeździłem miesiąc... No i dzisiaj zaczął mrugać drugi xenon i teraz po około 10-15min jazdy jest lekka dyskoteka przed autem... W dodatku mam problem z prawą żarówką postojową a mianowicie od czasu do czasu wyświetla mi komunikat spalonej żarówki i faktycznie ona nie świecie ale po jakimś czasie komunikat gaśnie i żarówka świecie. 

W tamtym roku znalazłem pod maską w okolicy kolektora wydechowego piura ale zauważyłem że kot tam nocuje więc wątpię aby zainteresował się przewodami. 

 

Co o tym sądzicie? 

 

Pozdrawiam. 

Opublikowano

Przetwornice do wymiany.

 

Opublikowano
14 godzin temu, Muskel1 napisał:

Przetwornice do wymiany.

 

W sumie miało by to sens gdyż występował jeszcze jeden objaw o którym zapomniałem wspomnieć, 

Trzy razy zdarzyło się że po zgaszeniu auta i go zamknięciu, obie lampy samoczynnie się zaświeciły na 1 sekundę po około 5min od odejścia od auta, tak jakby dochodziło do jakiegoś wyładowania elektrycznego. 

Jest to możliwe przy uszkodzonych przetwornicach? 

Opublikowano (edytowane)

Migające xenony to z dużym prawdopodobieństwem usterka przetwornic. Zwarzywszy na to, że masz auto z 2005r. gdzie wsadzane były przetwornice mające właśnie taką przypadłość, że nie trzymały napięcia, co powodowało gaszenie i zapalanie żarników.

Poprawione przetwornice pojawiły się po połowie 2007r. więc jak będziesz szukał, to zwróć uwagę na datę produkcji. Na przetwornicach jest nakleja z datą produkcji.

Uważaj także co kupujesz, bo są dwa rodzaje przetwornic. W zależności od tego czy masz lampy skrętne czy nieskrętne, musisz kupić odpowiednie dla Twojego modelu.

Przetwornice do skrętnych różnią się od nieskrętnych, chociaż obudowa jest ta sama. 

Poprawione przetwornice dla lamp nieskrętnych pojawiły się od 07.08.2007.

Dla lamp skrętnych od 16.05.2007 

 

Numery części: 

Skrętne to: AL 1 307 329 114 lub  AL 1 307 329 154
lub numer części Audi: 8E0 941 329 A

 

Nieskrętne to: AL 1 307 329 115 lub nr. części Audi: 8E0 907 391 B

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał:

Migające xenony to z dużym prawdopodobieństwem usterka przetwornic

Tu się nie zgodzę  od  prawie 10 lat używania  w B7 kiedy zaczynają  migać mi xenony a miało to miejsce już 3 razy zawsze padają palniki. Starczają średnio na 3 do 4 lat i patem zaczynają migać... Zazwyczaj zaczynał lewy pierwszy choć ostatnio zdarzyło się że pierwszy zaczął prawy..

Wtedy odzywam się na forum do @ H4mm3R  biorę komplet i znowu 3 do 4 lat z głowy..

Opublikowano

Zanim kupisz przetwornice zdiagnozuj bo elektroniki sklepy nie chcą  przyjmować na zwroty i zostaniesz  z tym..

Opublikowano (edytowane)

Wymień przetwornice to i żarniki wytrzymają 7-8 lat. Przetwornice z usterką zabijają żarniki. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Robero321 napisał:

Tu się nie zgodzę  od  prawie 10 lat używania  w B7 kiedy zaczynają  migać mi xenony a miało to miejsce już 3 razy zawsze padają palniki. Starczają średnio na 3 do 4 lat i patem zaczynają migać... Zazwyczaj zaczynał lewy pierwszy choć ostatnio zdarzyło się że pierwszy zaczął prawy..

Wtedy odzywam się na forum do @ H4mm3R  biorę komplet i znowu 3 do 4 lat z głowy..

Żarniki mają okres żywotności srednio ok 3000 godzin. W tym czasie tracą powoli na jasności oraz pod końec żywota temperatura światła przechodzi w różowy. Jeżeli żarniki  mają jakąś usterkę, kończą swój żywot zanim wypalą się tak jak opisałem. Przetwornice nietrzymające napięcia prowadzą także do usterki żarników. Uwierz mi kolego, wymiana żarników jest doraźnyą "naprawą" bo problem powróci, tak jak u Ciebie. 

Z dużym prawdopodobieństwem kolega będzie musił oprócz przetwornic wymienić także żarnik bo przetwornice mogła je już uszkodzić.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Nie no zgadza się można zaobserwować wcześniej że palniki się kończą ale nie każdy to zauważy..

Jak są kiepskiej jakości to padną zanim dobrze zaczną tracić barwę i jasność..   Podajesz że 3 tysiące godzin to by się zgadzało bo w moim przypadku biorąc pod uwagę że średnio używam samochodu około 3 godziny dziennie na światłach to wychodzi nie całe 3 lata.. Jeśli walnięte przetwornice to oczywiście że doraźną lub wręcz bezcelową ale i tak obstaje przy swoim że lepiej sprawdzić to na nowych palnikach niż pakować grubą kasę w przetwornice..

 

 

Opublikowano

Napisałem średnio 3000 h. To oznacza, że nawet dłużej. Czy Twoje żarniki padają po prostu i nie świecą czy stają się różowe?

Z którego roku jest Twoja B7?

Nowe żarniki przyniosą doraźną poprawę ale problem powróci. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...