Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temp 110* nie załącza się wiatrak.


speed22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wracając dziś do domu temp. skoczyła mi do 110*C. Zatrzymałęm się na poboczu, otworzyłem maskę i zobaczyłem, że ten witrak od strony pasażera nie włączył się. Kilka godz wcześniej jechałęm 180km/h i temp była ok czyli ok 90*C. Dodam, że wczoraj wymieniłem filtr powietrza na stożkowy i do tej pory było ok. Płyn chłodniczy jest w normie. Aha po zgaszeniu silnika słuchać po 2 sekundach dziwny zgrzyt. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie jest tak ze wiatrak i tak by sie wlaczyl bo czujnik temperatury by go wlaczyl nawet jakby tylko obieg maly byl aktywny?

sprawdz czujnik temperatury plynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro może uda mi się podskoczyć do mechanika i podepniemy kompa. Zobaczymy co nam wypluje :cry:

---------- Post dopisany 10-06-2012 at 00:00 ---------- Poprzedni post napisany 09-06-2012 at 23:40 ----------

i jeszcze ten dziwny dźwięk po zgaszeniu silnika. Tak jak by "zaciąganego hamulca ręcznego" Może pompa wody??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli zlapal taka temp to masz cos zjeba*e.Drugi wiatrak elektryczny sie wlacza 98-104(rozne wersje czujnikow) i nie zalacza czujnik temp wody.Tylko czujnik temp w chlodnicy obok dolnego weza.Drugi wiatrak to wersja awaryjna i nie wlacza on sie bez przyczyny(poza klima).Jezeli sie wlaczyl to cos zepsute termostat itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn miałem coolera do silników turbo. Skoro mówisz, że drugi wiatrak powinien się włączyć przy tych temp. to może jeszcze i czujnik walnięty. Jutro jestem umówiony do mechanika to sprawdzimy wszystko ;/ I jeszcze szybę przednią mam do wymiany :facepalm: Jakiś pech mnie dopadł normalnie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij wtyczkę od wiatraka elektrycznego i podepnij po akumulator powinien działać jeśli nie to pewnie szczotki sie skończyły, wtyczka jest w okolicach zbiorniczka z płynem wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że wentylatory elektryczne czasem padają (szczotki) to prawda, ale dużo ważniejsze jest to co napisał

vauxhall95 - jeżeli do utrzymania właściwej temperatury silnika byłaby konieczna interwencja wentylatora

elektrycznego, to coś jest grubo nie tak. Za utrzymanie temperatury odpowiada wisco i powinno spokojnie

sobie poradzić a jeżeli nie, to albo samo wisco pada i nie wyrabia, albo np. padł termostat i mimo wysokiej

temperatury chłodnica jest zimna a wtedy wisco nie ma szans się wykazać. Ten sam efekt spowoduje

zapowietrzenie układu lub przedmuch spalin do układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda następująco. W związku z tym, że rura gumowa do termostatu przy temp. 110*C byla chłodna i chłodnica również postawiłem na walnięty termostat. Okazało się po wymianie na nowy, że usterka dalej nie zniknęła :facepalm: Wyciągając termostat w celu podpięcia całego układu bez niego i sprawdzenia wsadziłem palca do środka i wyczułem łopatki pompy wody. Okazało się, że mogłem je obracać swobodnie palcem a kółko wraz z paskiem nie poruszało się. Zamówiłem nową pompę i jutro będzie wymiana. Jak nie zniknie o zostanie jeszcze uszczelka pod głowicą ;/ :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody już zakupiona. Firmy SKF niby górna pólka. Do tego czerwony kuler. W piątek wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znac jak po wymianie. mam ten sam problem. tylko mi zapier. temperatura az do oporu ( przy 110 wylaczam silnik ) auto sprawdzam na postoju bo po ujechaniu kilometra juz sie jaja zaczynaja. dzis wymienilem wisko na używke działającą. wisko nie zasprzegla przy 110 stopniach mozna je zatrzymac reka ( tak samo jak i to wczesniejsze co mialem ) wentylator "awaryjny" sie nie zalacza ( sprawdzaqny działa = na krótko do aku i po zwarciu kabelków z wtyku który wpina sie w czujnik do chłodnicy- czujnik wymieniłem po raz 3 = wszystkie nowe i problem dalej ten sam ) hmm widac ze jest cisnienie w ukladzie i bulgotanie w nagrzewnicy pomimo kilkukrotnego odpowietrzania układu. termostat tez nowy sprawdzany w "domu" otwiera sie na 2 min przed zawrzeniem wody w garnku. po odpaleniu silnika nie widać bąbli w zbiorniczku wyrównawczym a tym sie chyba tez upg odzwierciedla. moze minute po odpaleniu widac ze pompa wody chyba pracuje. dlaczego chyba ? cienkim wezem przelewowym wlewa płyn do wyrównawczego. dodatkowo zaobserwowalem "trzaski w wezu tym górnym w chłodnicy co jest zepolony z przelewowym. zastanawiam mnie fakt czemu sie wentylatory nie zalaczaja, czemu wisko nie zasprzegla skoro temp na desce pokazuje 110 stopni i wywala płyn dołem zbiorniczka. Sprawdzalem kanał 49 na klimatronie i pokazuje 0. na kanale 51 pokazuje 90 ..... nie mam juz siły.... jezeli to nie pompa ( co jest wersja optymistyczną ) to zostaje chyba tylko UPG a u mnie to lipa bo Uszczelki sa dwie :/ ( V6 ) ... aaa dodatkowo dzis ( moze ze wzgledu na pogode ) jak juz sie nagrzewał a nagrzewnica bulgotała to nagle zaczelo mi parowac za zegarami :/ problem pojawił sie nagle, wracajac w nocy po miescie bez zbednego ciśniecia nagle mi temperatura urosła do 110 stopni zjechalem na pobocze i stwierdzilem ze wentylator od klimy sie nie zalacza - a zalaczal sie praktycznie zawsze jak temp na desce byla niewiele ponad 90 i zbijal temp do 90 po czym sie wylaczał ( np w te upały po 30 stopni ) ufff chyba lepiej nie dalo sie tego opisac... jak by ktos mial pomysly to jestem otwarty na propozycje

---------- Post dopisany 16-06-2012 at 20:39 ---------- Poprzedni post napisany 14-06-2012 at 21:29 ----------

wlasnie wywalilem termostat, nie pomoglo. w pon jade na wymiane pompy wody. dam znac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź po zagotowaniu się wody czy masz chłodnicę zimną czy gorącą. U mnie była zima. Powodem nie załączania się wiatraka jest właśnie zimna chłodnica bo czujnik nie dostaje gorącego płynu (ja właśnie tak miałem). U mnie problemem była pompa wody. Po wyciągnięciu jej na wierzch wirnik odleciał bo był pęknięty na pól (jeszcze fabryczna pompa była). Jak już sobie wszystko pościągasz do wymiany to sprawdź od razu rozrząd jak nie wymieniałeś bo u mnie okazało się, że napinacz był na max wyciągnięty i rolka napinająca nadpękła przy jej odkręcaniu, wiec wymieniłęm też cały rozrząd i do tego wszystkie paski jakie są z przodu. Teraz woda jest już na 90* tak jak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tak mi sie wydaje. dół chłodnicy a nawet i góra w okolicy wisko ( wisko tez nie zasprzegla mimo wyjecia termostatu ) pozostaje nie nagrzana . jest ciepla ale mozna trzymac reke i nic sie nie dzieje. przez przelewowy do wyrównawczego woda wpada ale 2sekundy i cisza na 20 sekund . widac ze chyba brakuje obiegu . moze to byc wina np zakamienionej chlodnicy jednak obstawiam pompe. tak czy siak jak by byla zakamieniona to obieg wody by był pozatym ogladalem wszystkie weze i wejscia do chłodnicy, i nie ma grama osadu. poprostu wsio drożne i piekne. na ori włączniku wentylatora minimalnie zasniedzialy nalot. pompa chyba jest jeszcze ori. sam nie wybebesze bo boje sie dotykac rozrzad ;) jutro odstawie do magików niech zobaczą. 250 powiedzieli za wymiane ;) + koszt pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

756645e846cbebf2m.jpg u mnie tak wyglądała pompa po wyciągnięciu. Nową pompę kupiłem firmy SKF. 250 zł za wyjecie pompy i założenie nowej trochę dużo ;/ Ja zapłaciłem 300 ale za wyjecie pompy i cały rozrząd i do tego mechanik przyjechał pod dom :D

---------- Post dopisany at 11:00 ---------- Poprzedni post napisany at 10:59 ----------

a co do wisko to miałem tak samo. Można było ręka zatrzymać wiatrak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skfa mam za 150 zł nowke. ja mam V-ke wiec masz troche chyba wiecej do rozbierania. jednak mam cały pas przedni zdemontowany trzyma sie na paru srubkach ;) do warsztatu mam nie wiecej niz 2km. 250 powiedzieli od kopa ale jak mam podemontowane wsio to odpada im roboty ;) musza tylko zblokowac rozrzad, wymienic pompe i wsio . jak bedzie działac to swieto. Fotke co pokazałes to niezle ;) cały wirnik widze trafiło. sam bym to wymienil jednak nie mam zielonego pojecia o blokadzie rozrzadu, ustawieniach napinacza etc . boje sie tego dotykać bo nowy silnik sobie kosztuje . wychodze z zalozenia ze co jestem w stanie sam zrobic to robie. pewne rzeczy musza poczekac na specjalistów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedzia jest pompa wody. wyrobił sie gwint na "wirniku" ( wewnetrznym smigle pompy) i wirnik sie nie krecił mimo iż trzpień od koła z paska sie krecił. chyba jest to najlepsze rozwiazanie dla majacych taki problem - wymiana pompy. ja sie wykosztowalem troche na czujniki, plyny, przekazniki, wiskoze i inne badziewia zamiast isc odrazu robic pompe. Została założona Ruville.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...