kamilszym21 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Witam, chciałbym wymienić olej, wcześniej zalewany był Mobil 1 10W40, lecz chciałbym teraz kupić MOTUL 8100 x-cess 5w40 oraz filtr knechta, czy taki zestaw jest dobry? Czy układ mi się rozszczelni? Czy jest jakaś znaczna róznica w zastosowaniu oleju i filtra z tej półki?
lutas Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Jeśli silnik ma ku temu już widoczne tendencje (widać gdzieniegdzie zapocenia), to wymiana oleju na w/w na pewno mu nie pomoże. Jeśli jednak nie ma widocznych wycieków, to powinno być ok. W miarę dobrym olejem "uszczelniającym" jest Valvoline Maxlife 10W40.
Tommy Gun Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Wymień uszczelki i wlewaj porządny olej. Wszystko ma prawo się zużyć a niestety uszczelki z wiekiem robią się jak z kamienia. Rozszczelnienie to nic innego jak stan, gdzie w zimie przy niskich temperaturach dobry olej zachowuje swoją płynność i cieknie przez kamienne uszczelki. No ale jak kiepski olej przy -15 przypomina masło to trudno żeby wyciekał.
danu44 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Jeśli silnik ma ku temu już widoczne tendencje (widać gdzieniegdzie zapocenia), to wymiana oleju na w/w na pewno mu nie pomoże. Jeśli jednak nie ma widocznych wycieków, to powinno być ok. W miarę dobrym olejem "uszczelniającym" jest Valvoline Maxlife 10W40. Albo to... STOP LEAK | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe Tomek, a widziales jakie TBN ma Valvoline Maxlife 10W40...? A co za tym idzie i odpowiednio wiecej detergentow, w porownaniu z np. Motul 6100 synergie 10w/40 Ale tak to olej jest super, tylko uszczelki musza byc nowe.
maniek1983 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 ja kupiłem 1z jak mial 250 tys km niewiem czym go zalewali niemcy ale zalałem od kolegi dzika motula najpierw 10w40 potem 5w40 i jest ok
ampera4 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 duzo zalezy od stanu silnika.nie widze potrzeby zeby do afn lac 5w40-fak faktem ze zachowuje lepsza plynnosc przy duzo nizszych temperaturach niz 10w40 no ale wez pod uwage fakt czy silniczek oleju 5w nie bedzie pozeral litra na 1000 km nic sie nie rozszczelni zmienic mozesz
wesz82 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Ja jestem po takiej wymianie,wcześniej lany był 10W a ja zalałem 5w uprzednio stosując płukankę silnika. Lekko poci sie spod dekla zaworów ale tak samo było przy 10w.Polecam zmiane na pełen syntetyk. Wiecej dowiesz się dziale diesla i temat o olejach.
janusz_stg Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Tyle jest na forum o olejach do TDI ,że dziwi mnie część wypowiedzi o możliwości stosowania oleju o parametrach 10W40.O ile taki olej nie zaszkodzi samemu silnikowi to turbinie jak najbardziej.Rozszczelnienie silnika nie ma nic wspólnego z zastosowanym olejem. Taki silnik już wcześniej musi być zużyty i rozszczelniony,a tłusta klucha 10W go zapycha.Zastosowanie oleju syntetycznego powoduje umycie silnika wewnątrz a co za tym idzie nagły "brak szczelności".Jednak turbina w naszych autach jest najbardziej narażona na skutki stosowania złego oleju. Systematycznie zapieka się on na ułożyskowaniu osi turbiny zwęgla i rysuje gładzie. W krótkim czasie oleju ubywa głównie za sprawą padniętej turbiny ,a wszystko to jest efektem głupiej oszczędności przy wymianie oleju. Mój 1z ma już 16 lat i cały czas na 5w 40 i nie bierze ani 100 g oleju od wymiany do wymiany. Pocenie się silników grupy audi jest ich przykrą przypadłością i nie świadczy o niesprawności.
beefrezer Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 No niestety to prawda. Ogólnie silniki VW stosowane w audi mają tendencje do "pocenia sie". Niebawem będę brał sie za wymiane większości uszczelek i być może sam zaleje go syntetykem. Póki co po rozmowie z mechanikiem trochę sie boje. Powiedział, że jest możliwość rozszczelnienia sie.
lutas Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Tomek, a widziales jakie TBN ma Valvoline Maxlife 10W40...? 10.4 mg KOH/g - a więc całkiem sporo detergentów, na pewno nie "zalepi" silnika Tyle jest na forum o olejach do TDI ,że dziwi mnie część wypowiedzi o możliwości stosowania oleju o parametrach 10W40.O ile taki olej nie zaszkodzi samemu silnikowi to turbinie jak najbardziej. Sądzę że przy odrobinie dbałości o turbinę ze strony kierowcy, a więc: - oszczędzanie jej na zimnym silniku, - kilkadziesiąt sekund pracy na jałowym po szybkiej jeździe, nic złego się jej nie stanie. Co nie zmienia oczywistego faktu że olej 5W40 jest olejem lepszej klasy i zapewnia lepsze warunki pracy turbinie. Ale teoria że turbina szybko się skończy na oleju 10W40 jest "defektyzmem" - jak to powiedział Laskowik . Za to przy odrobinie "chęci" ze strony kierowcy można szybko zniszczyć turbo także na oleju 5W40 w dość krótkim okresie.
rikardo Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Silnik najbardziej zużywa się podczas zimnego startu i podczas tego pierwszego uruchomienia oleje z norma 5W40 szybciej docierają do najdalszych miejsc w silniku niż oleje z normą 10W40 zwłaszcza w okresie jesienno zimowym. Wystarczy trafić na porządny mróz i można skończyć silnik. Zużycie jest stopniowe i w pierwszej kolejności dotyczy hydrauliki w głowicy oraz turbiny. Jeździłem trzy sezony na półsyntetyku i błędu tego już nie powtórzę ale każdy robi jak uważa.
lutas Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Ja akurat parkuję w garażu, więc aż tak bardzo problem zimnego startu mnie nie dotyczy. Przez cały okres eksploatacji auta jeżdżę na półsyntetyku i jest ok.
tokam Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 ja kilka razy robiłem wymianę z półsyntetyka na pełen syntetyk, nawet dokładnie taki jak napisałeś w pierwszym poście. u mnie nic się nie działo złego, spokojnie każdemu polecam.
Chadury89 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 1500km temu wymienilem olej na Motula x-cess 5W40, wczesniej lalem castrola 10w40( masakra, przez ten olej turbina dwa razy mi sie zapiekla). Silniczek pocil mi sie troche ale nic nei cieklo, na 13k km spalil 0,7 litra castrola, na motulu mniej sie poci i z 2/10 mm mi ubylo ale castrola w takim czasie ubywalo wiecej. Takze polecam taka wymiane. Teraz tylko musze turbinke wyjac i wyczyscic i bedzie smigac:) Ps. Dodam ze na syntetyku auto jest zywsze i szybciej obroty lapie, jechal kolegi A6 z takim samym silnikiem AFN i strasznie obroty slabo lapala...
andrzej22 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Z Twojej wypowiedzi wynika,ze tym Motulem mozna silnik uszczelnic a Castrol jest bardziej rzadki i dlatego turbiny nie smaruje ? Robiliscie jakies testy tymi autkami, ze tak po zmianie oleju kucykow przybywa ?
Tommy Gun Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Co znaczy że Catrol jest bardziej rzadki ?? 5w40 i 10w40 są takiej samej gęstości, 5w40 zachowuje lepszą płynność w warunkach zimowych ale po osiągnięciu temperatury roboczej mają identyczną gęstość. Bardziej rzadki od 10w40 będzie 5w30 a bardziej gęsty 5w50. Ot cała filozofia.
andrzej22 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Witaj Tommy widzisz smiech mnie powala jak czytam te madrosci o wyzszosci oleju jednej marki nad druga, ze po zmianie z takiega na taki silnik cieknie, turbina pada itp itd. Jest instrukcja silnika, ktora podaje wymagania i specyfikacje odnosnie stosowanych olejow. Pracuja nad tym sztaby inzynierow uzbrojonych w laboratoria i przyznaja okreslonym olejom przeznaczenie. Nic tu nie da medrkowanie nad kolorem, zapachem lub smakiem okreslonego specyfiku. Po prostu lejemy olej spelniajacy wymagania odnosnie danego silnika. Na tym filozofia z olejami sie konczy.
danielom Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Mobil 10W40 spełnia norme 505.00 ktora jest narzucona przed producenta, czy to znaczy ze sie nie nadaje ?
Tommy Gun Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Witaj Tommy widzisz smiech mnie powala jak czytam te madrosci o wyzszosci oleju jednej marki nad druga, ze po zmianie z takiega na taki silnik cieknie, turbina pada itp itd. Jest instrukcja silnika, ktora podaje wymagania i specyfikacje odnosnie stosowanych olejow. Pracuja nad tym sztaby inzynierow uzbrojonych w laboratoria i przyznaja okreslonym olejom przeznaczenie. Nic tu nie da medrkowanie nad kolorem, zapachem lub smakiem okreslonego specyfiku. Po prostu lejemy olej spelniajacy wymagania odnosnie danego silnika. Na tym filozofia z olejami sie konczy. Wiesz duży fiat też ma 4 koła i kierownicę...
Chadury89 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Olej castrola ktory mialem byl najprawdopodobnie podróbą, silnik po zmianie oleju odmulil sie. A poza tym olej syntetyczny (z tego co wyczytalem na naszym forum) korzystniej wplywa na uszczelki, wiec moze dlatego ubywa go mniej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się