Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy rozszczelni mi się silnik?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie ze mozna, co by sie mialo stac? przeciez korba nie wyjdzie bokiem. jedynym problemem jest stan uszczelnien, jak nie ruszane dlugo to moze wyplukac nagar i wtedy poleci, jak ktos robi remont, powymienia simmeringi i uszczelki to tylko lac cos rzadkiego. ale nie zgodze sie z tym, ze olej ktory spelnia norme 505.00 w przypadku VP bedac 10w40 szkodzi silnikowi. jesli by tak bylo, producent by nie zezwolil na nadanie normy takiemu olejowi.

Opublikowano

jeju jeżdzą diesle na 15w40 i nikt afery nie robi :grin:

Opublikowano

danielom Mobil 10W40 oczywiscie ze sie nadaje to bardzo dobry olej do silnika w ktorym konstruktor zezwolil na stosowanie tego oleju.

---------- Post dopisany at 21:07 ---------- Poprzedni post napisany at 20:54 ----------

kubson mam golfa II 1.6 D ktoremu licznik przekrecil sie pewnie z piec razy leje mu 15W40 i nie ma z nim ZADNEGO problemu. Wchodzi do niego 3,5l, dolewki potrzebuje trzy setki od wymiany do wymiany (co 10 tys km) mimo ze puszcza olej pod uszczelka klawiatury, ot taka konstrukcja golfy tak maja. Golfina odpala przy -20 po jednym grzaniu swiec gdzie nowsze konstrukcje zostaja na parkingu... Konstruktor przewidzial do niego olej z taka norma jak leje i jest gicior.

---------- Post dopisany at 21:15 ---------- Poprzedni post napisany at 21:07 ----------

Witaj Tommy widzisz smiech mnie powala jak czytam te madrosci o wyzszosci oleju jednej marki nad druga, ze po zmianie z takiega na taki silnik cieknie, turbina pada itp itd. Jest instrukcja silnika, ktora podaje wymagania i specyfikacje odnosnie stosowanych olejow. Pracuja nad tym sztaby inzynierow uzbrojonych w laboratoria i przyznaja okreslonym olejom przeznaczenie. Nic tu nie da medrkowanie nad kolorem, zapachem lub smakiem okreslonego specyfiku. Po prostu lejemy olej spelniajacy wymagania odnosnie danego silnika. Na tym filozofia z olejami sie konczy.

Wiesz duży fiat też ma 4 koła i kierownicę...

Nie kumam o co chodzi z tym fiatem, ale potwierdzam tak to samochod i w czasie kiedy powstal to byla dosc dobra konstrukcja.

Opublikowano

Idziesz do sklepu i potrzebujesz łożysko do koła, weźmiesz podrabianego chińczyka za 1/3 ceny czy lepiej kupić łożysko Fag'a albo SKF ?? Kupisz badziew to sie posypie i bedziesz musial wydać drugi raz. kupisz wahacz Krafta za 30 zł, pojeździsz miesiąc i znowu go trzeba będzie robić, dasz trochę więcej, bierzesz lemfordera i masz święty spokój. oleje sądzisz że też są robione na jedno kopyto ? Słusznie trzeba kierować się normą producenta, ale skoro pełny syntetyk castrola kosztuje dajmy to 100zł a LM 250 zł to o czymś to świadczy. Papier toaletowy też można wybrać tani, szary z drzazgami, ale kupisz droższy, lepszy i d*pa już nie będzie piekła...

Opublikowano
Idziesz do sklepu i potrzebujesz łożysko do koła, weźmiesz podrabianego chińczyka za 1/3 ceny czy lepiej kupić łożysko Fag'a albo SKF ?? Kupisz badziew to sie posypie i bedziesz musial wydać drugi raz. kupisz wahacz Krafta za 30 zł, pojeździsz miesiąc i znowu go trzeba będzie robić, dasz trochę więcej, bierzesz lemfordera i masz święty spokój. oleje sądzisz że też są robione na jedno kopyto ? Słusznie trzeba kierować się normą producenta, ale skoro pełny syntetyk castrola kosztuje dajmy to 100zł a LM 250 zł to o czymś to świadczy. Papier toaletowy też można wybrać tani, szary z drzazgami, ale kupisz droższy, lepszy i d*pa już nie będzie piekła...

Polać mu:decayed: dobrze mówi:wink:

Opublikowano

Tommy przeczysz sam sobie. Gosciu pokazuje na zdjeciu dwie banki oleju trwa dyskusja ktory jest prawdziwy, ja twierdze ze moze to potwierdzic tylko LABORATORIUM a co niektorzy mysla ze po zapachu, kolorze lub moze smaku??? teraz walisz z lozyskami, wahaczami i innymi pierdolami. TO CO MYSLISZ, ZE LOZYSKA CZY WAHACZA NIE MOZNA PODROBIC ??? Mysle ze chinczyka to juz nikt nie podrobi chyba drugi chinczyk...

Opublikowano
TO CO MYSLISZ, ZE LOZYSKA CZY WAHACZA NIE MOZNA PODROBIC ???

Chyba sie koledze Caps Lock zaciął... a my tu nie krzyczymy.

Wszystko mozna napisac w spokoju... a nie odrazu sie awanturowac.

Opublikowano
Tommy przeczysz sam sobie. Gosciu pokazuje na zdjeciu dwie banki oleju trwa dyskusja ktory jest prawdziwy, ja twierdze ze moze to potwierdzic tylko LABORATORIUM a co niektorzy mysla ze po zapachu, kolorze lub moze smaku??? teraz walisz z lozyskami, wahaczami i innymi pierdolami. TO CO MYSLISZ, ZE LOZYSKA CZY WAHACZA NIE MOZNA PODROBIC ??? Mysle ze chinczyka to juz nikt nie podrobi chyba drugi chinczyk...

Matko Bosko :facepalm:

Opublikowano

danu44 zajmij sie merytoryczna strona mojej wypowiedzi a nie ucz mnie kiedy mam jakie klawisze naciskac.

---------- Post dopisany at 11:53 ---------- Poprzedni post napisany at 11:51 ----------

yahoovip Ty chyba fora pomyliles. Radio M to nie ten adres.

Opublikowano

Ale się wojna rozpętała! Może po prostu niech każdy kupuje takie części czy oleje, jakie mu pasują. Trudno przekonać kogoś do stosowania oryginalnych części, jeżeli nie chce ich stosować-czy to ze względu na cenę, czy z innego powodu. Ktoś,kto kupuje podróby, ma pewnie swoje racje i niech tak zostanie.Amen (chociaż to nie Radio M).

Opublikowano

tomyx twierdze to samo. Narzucanie komus,ze np. Motul jest najlepszy a zmiana na Mobil to nieporozumienie uwazam za robienie ludziom wody z mozgu. Jezeli Castrol posiada norme ktorej wymaga moj motor i akurat Castrol mi sie podoba to sobie go wlewam a nie pisze mlodym ludziom ze to jedyny sluszny wybor. Dieslami osobowymi pomykam od 25-ciu lat leje oleje takie jakich wymaga instrukcja samochodu i zadnego silnika nie zajechalem. Ludzie przecza sami sobie uwazajac, ze zalozmy Motul jest niepodrabialny i pewny z okreslonego zrodla a na potwierdzenie zamieszczaja zdjecie dwoch prawie takich samych baniek z roznym kolorystycznie olejem w srodku. Sami nie wiedza ktory jest oryginalem bo tego nie zbadali ale twierdza ze olej od dostawcy x jest oryginalem a nie podaja czy zrobili na oleju z tej samej partii od tego samego dostawcy oleju choc 100 tys km na tym samym silniku.

Opublikowano

andrzej cieszymy się że pomykasz dieslami, zwłaszcza osobowymi i to od 25 lat, ale dlaczego jesteś tak negatywnie nastawiony na zmiany ?? podam Ci mój osobisty powód zalewania oliwy za 250zł do 18-letniej a4 1.9 tdi 1z, (która na blacie ma 400 tys pewnie już dawno za sobą) - jeżeli porządny markowy olej ma odwlec ewentualny remont silnika o rok, kilka czy nawet więcej, to dlaczego mam go nie zalać ?? lepiej dać 100zł więcej niż wywalić 3 tysiaki na używany silnik lub jego remont... dla mnie to proste jak budowa spłuczki...

a co do pierdół o których wcześniej "wspomniałem", to podałem Ci analogiczne przykłady, możesz je interpretować do woli, na tysiąc i jeszcze więcej możliwych sposobów. takie fora jak a4-klub są kopalnią wiedzy i informacji, opartych na własnych doświadczeniach użytkowników i chwała im za to. każdy ma swoją filozofię, każdy ma prawo wyrażać poglądy i spostrzeżenia. nie stwierdzaj że ktoś robi ludziom wodę z mózgu bo skąd możesz to wiedzieć ?? fakt że niektórzy podniecają się aż nadto ale czy to źle ?? jeżeli produkt jest dobry i 95% klientów go poleca to chyba nie są idiotami ?? i vice versa jak 95 osób na 100 mówi że coś jest do "bani" to też będą się mylić ??

I proszę jeszcze o jedno - używaj języka adekwatnego do poziomu dyskusji bo walić to sobie można.... młotkiem

Opublikowano

Podsumowujac, twierdzisz ze olej Mobil jest mniej markowy niz Liqui Moly ?

Opublikowano

Tommy ja nie jestem negatywnie nastawiony na zmiany tylko chce by wszystkie markowe oleje, ktore spelniaja normy i specyfikacje byly rownorzednie docenione. Upieranie sie przy jednej okreslonej marce na podstawie koloru czy zapachu naprawde nie ma sensu.

Opublikowano
chce by wszystkie markowe oleje, ktore spelniaja normy i specyfikacje byly rownorzednie docenione.

Bzdura, nie ma takiej mozliwosci. Aby wszystkie markowe oleje byly... rownorzednie docenione.

To znaczy staly na tej samej rownej polce. I kazda 5 litrowa banka kosztowala 100 zl.

Sa lepsze i gorsze, a to ze wzgledu na ich skladniki. Oraz chociazby kraj pochodzenia.

Poczytaj wiecej o olejach to sie dowiesz o co chodzi.

Upieranie sie przy jednej okreslonej marce na podstawie koloru czy zapachu naprawde nie ma sensu.

O co Tobie chodzi, kto sie upiera przy jednej okreslonej marce...? O czy Ty piszesz?

I znowu odsylam do dzialu o olejach dla TDI. Juz na wstepie Hugo pisze o co najmniej 4 roznych markach polecanych oleji.

A jesli chodzi o kolor i zapach, to sie zgadza. Doskonaly test. Bo jesli otworzysz i bedzie smierdzial olejem kujawskim to napewno nie bedzie to zadne markowy olej (pomimo opakowania itp) ale najzwyklejsza w swiecei podrobka. I naprawde nie potrzeba do tego zadnego laboratorium.

Czy Ty nie jestes przypadkiem przedstawicielem handlowym ktoregos (ze juz nie napisze jakiego) markowego oleju...?

Bo tak to wyglada z Twoich wypowiedzi.

Opublikowano

ja też wymieniłem olej z 10w40 na motula 5w40 i wszystko jest ok...przed wymiana nic nie ciekło i po wymianie tez nie cieknie....stan oleju jest cały zcas taki sam wiec nie widze powodu dlaczego nie mógłbys wymienic na 5W

Opublikowano

Wiecie co, ja śmigam na najtańszym oleju K2 10 w 40 i nigdy nie mam problemów z odpaleniem z dymieniem ani z niczym, Już 3 razy wymieniałem. Każdy olej ma jakieś standardy i dopuszczenia. Więc jeżeli pisze że jest 10w-40 to sobie poczytajcie na wikipedi co to oznacza i taki ten olej ma być w tej butelce !! czy to motul czy K2 czy jaki kolwiek inny.

Ja oszczędzam bardzo na samochodzie i jak na razie sie nie zawiodłem. Kupiłem nowe klocki z czujnikami za 40 zł kpl na przód !! i śmigam już rok. Nie piszczą, nie sypie się nic z nich, nie ma nalotu na felgach i wszystko jest ok. Teraz wymieniłem tarcze hamulcowe. byłem na szrocie pan mi powiedział że używane za 80 zł ma i powiedział bym nie kupował nieoryginalnych bo będą piszczeć itd itp . Poszukałem na allegro znalazłem za 50 nowe dyco. Kupiłem założyłem śmigam już miesiąc, nic nie piszczy nic nie telepie... Ludzie nie przesadzajcie z tymi markowymi częściami wszystko i tak zależy jak użytkujecie samochód czy dbacie czy wymieniacie wszystko na czas i nawet markowe części nie są wieczne.

Opublikowano
ja też wymieniłem olej z 10w40 na motula 5w40 i wszystko jest ok...przed wymiana nic nie ciekło i po wymianie tez nie cieknie....stan oleju jest cały zcas taki sam wiec nie widze powodu dlaczego nie mógłbys wymienic na 5W

Brawo...:oklasky:

Ja podobnie i to juz 4 lata temu tj. ponad 100 tys kilometrow przejechane.

Opublikowano

Kolezanko danu44 jezeli z gory zakladasz, ze nie ma mozliwosci by wszystkie markowe oleje byly rownorzednie docenione to po co z Toba dyskutowac ? Zyjemy w XXI wieku a ty zajmujesz sie wrozeniem z fusow i na tej podstawie doradzasz ludziom, ktorzy chca zaczerpnac fachowej porady. Podaj, gdzie upieralem sie przy okreslonej marce oleju w celach handlowych czy marketingowych bo posądzasz mnie o przedstawicielstwo handlowe co nie jest prawda. Sama usilnie sprowadzasz wszystkich zainteresowanych do jedynie slusznego oleju Motul od kolegi x lub z pewnego zrodla. Dziewczyno troche pokory bo nie wiesz w sumie jacy ludzie biora udzial w dyskusji, moze sa to specjalisci od silnikow a moze znawcy srodkow smarnych a moze spece w dziedzinie mechaniki plynow a moze... Twoje wywody na poziomie koloru i zapachu olejow juz zostawmy. Jak macie jakies kołko milosników oleju Motul i wszystkim go chcecie wciskac to wybierzcie sie na targ a nie agitujcie na forum do kupowania Motula (w sumie dobrego oleju) z okreslonego zrodla. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...