Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Problem z uruchomieniem silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, byc moze byl ten problem poruszany - widzialem kilka podobnych, ale zaden nie byl identyczny.

Niezaleznie od tego czy zimny czy cieply, musze go przytrzymac na odpalaniu, zanim chwyci.

Wymieniany byl rozrzad (miesiac temu) po tym palil idealnie. Ale od jakis 2-3 tygodni zaczal szwankowac.

Mechanik sprzwadzil ustawienie rozrzadu - jest OK. Bylem go zdiagnozowac - zadnych bledow.

Czy ktos moze pomoc ?

Opublikowano

sprawdzal bledy?

prawdopodobnie uszkodzony czujnik polozenia walka rozrzadu czyli czujnik Halla lub nadajnik impulsow walu korbowego.

Opublikowano

Nie bylo bledow na odczycie :(

Damcio 151 - ponowny odczyt bede mial dzis, wiec podam wszystkie wartosci. Przypuszczlismy ze to kat zaplonu, ale odczyt byl 127, takze chyba jest ok.

Wkurzam sie strasznie, bo nikt nie wie co jest grane ... jutro wymieniam jeszcze filtr paliwa, ale chyba to nie to, co myslicie ?

Opublikowano

Damcio 151 - ponowny odczyt bede mial dzis, wiec podam wszystkie wartosci. Przypuszczlismy ze to kat zaplonu, ale odczyt byl 127, takze chyba jest ok.

mi chodzi o kąt synchronizacji walu z walkiem rozrządu ...w PD nie ma czegoś takiego jak kat wtrysku

w grupie 004 pole 4 wartość powinna wynosić 0 , dopuszczalne +-3 , ale jednak najlepiej mieć 0

Opublikowano

Damcio 151 - ponowny odczyt bede mial dzis, wiec podam wszystkie wartosci. Przypuszczlismy ze to kat zaplonu, ale odczyt byl 127, takze chyba jest ok.

mi chodzi o kąt synchronizacji walu z walkiem rozrządu ...w PD nie ma czegoś takiego jak kat wtrysku

w grupie 004 pole 4 wartość powinna wynosić 0 , dopuszczalne +-3 , ale jednak najlepiej mieć 0

prawdopodobnie kolega podal wartosc z bloku 000 [jezeli tak to jest prawidłowa] .... :wink4:

Opublikowano

Jestem po odczycie, podaje wszystkie wratosci, ktore mi spisali:

1 - 42

2 - 127

3 - 0

4 - od 15 do 17

5 - 101

6 - 199

7 - 94

8 - 133

9 - 114

10 - od 118 do 122

Zadnych bledow (oprocz bledu czujnika temp paliwa), synchronizacje w normach.

Ratujcie :confused4:

Opublikowano

moze paliwo sie cofa? :mysli:

wczytalem z historii mojego auta, ze poprzedni wlasciciel mial problemy z rozruchem, wymieniono mu nadajnik impulsow walu korbowego.

problem zostal w ten sposob rozwiazany.

Opublikowano

1. obroty OK

2. początek wtrysku OK

3. 0 - tzn. na biegu jałowym

4. dawka paliwa OK

5. ciś w dolocie OK

6. ciś atm. OK

7. temp. płynu coś nie domaga powinno być: 80...35

8. temp. w dolocie OK

9. temp. paliwa OK

10. zassana masa powietrza i tu coś poza granicami (63...105) może to też wynik niedogrzania silnika

Niestety po tych wynikach nie wiele więcej da sie powiedzieć i raczej pełne logi powinny być zrobione.

Opublikowano

10. zassana masa powietrza i tu coś poza granicami (63...105) może to też wynik niedogrzania silnika

Niestety po tych wynikach nie wiele więcej da sie powiedzieć i raczej pełne logi powinny być zrobione.

jezeli EGR jest zamkniety, masa powietrza wzrasta powyzej wartosci z norm.

EGR zamyka sie po ok 2 min biegu jalowego.

zwiekszenie obrotow na moment powyzej 1500 i powrot do biegu jalowego, powoduje ponowne zalaczenie EGR, podanie spalinek i wynikiem zmniejszenie masy powietrza.

Opublikowano

Spróbuj czegoś takiego przekręć kluczyk i od razu puść tak żeby silnik troszkę zakręcił ale nie zapalił, nie wyłączaj stacyjki tylko od razu spróbuj zapalić ponownie i zobacz czy wtedy zaskoczy od razu. Napisz czy tak było???

Opublikowano

To wymień akumulator na nowy jakiś mocny najlepiej firmy MOLL 85Ah

Opublikowano

Akumulator wymienialem 3-4 miesiace temu na nowy. 72 Ah - taki jaki byl wczesniej.

Sprawdze to - dzieki Jarol.

Opublikowano

Jeszcze problemem może być rozrusznik który z powodu zurzycia ma za małą wydajność i nie potrafi rozkręcić silnika, dlatego silnik odpala po chwili bo ECU zwiększa dawke startową żeby mógł zapalić przy niższych obrotach. Powodów takiego długiego rozruchu może być dość dużo najgorsze ze nie ma żadnych błędów bo łatwiej można by ustalić przyczyne.

Opublikowano

No to pewnie skonczy sie na wizycie w ASO ...[br]Dopisany: 16 Maj 2008, 08:38 _________________________________________________A jednak - przyczyna jest akumulator. Podpialem inny - odaplil bez problemu.

U elektromechanika pobor pradu przy zamknietym i uspionym aucie na poziomie 0,3 A

I teraz pytanie. Ten co robil pomiar twierdzi ze norma jest pobor do 0,5 A i ze wszystko jest OK.

Ale bylem u drugiego ktory powiedzial ze norma jest 0,02 - 0,05 A.

To jak to w koncu jest ?

Opublikowano

Dobrze że mnie posłuchałeś z tym aku bo tak byś sporo zapłacił za samo diagnozowanie w ASO a i tak pewnie by nic nie ustalili bo żaden by nie wpadł na to żeby sprawdzić aku. :wink4:

Maksymalny pobór spoczynkowy to 100mA czyli 0,1A jak masz więcej to coś ci za dużo prądu ciągnie. U mnie w AWX jest 90mA. U ciebie te 300mA to sporo za dużo. Odepnij parę rzeczy np radio i sprawdź. Taki duży pobór szybko rozladuje akumulator. 0,3A x 24H = 7,2Ah na dobe czyli twój akumulator po 10 dniach jest całkowicie rozładowany.

Opublikowano

Czy opis bezpiecznikow z B5 jest identyczny z B6 ? Cos mi nie pasuje ... wyciagalem bezpieczniki zgodnie z opisem http://www.a4-klub.pl/smf/uklad_elektryczny/opis_bezpiecznikow-t7319.0.html

po wyciagnieciu kilku bezpiecznikow przypisane elementy wg powyzszego opisu dzialaly nadal.

I jeszcz cos co mnie zastanawia. Co daje to pierwsze przekrecenie kluczyka ? Teoretycznie jesli aku jest slaby i i nim zakrece, to chyba aku cos traci a nie zyskuje.

Opublikowano

Witam,

postanowilem sie podpiac pod ten temat, poniewaz ostatnio zdarzaja sie problemy z odpalaniem w mojej Audi. Problemy pojawimy sie gdy sie troche ochlodzilo ale pojawiaja sie za kazdym razem. Sam problem polega na tym ze po przekreceniu kluczyka samochod na chwile zapala, po czym po sekundzie gasnie. Pozniej z reguly zapala przy 3-4 kreceniu (juz niestety troche dluzszym). Szukalem na forum, jednak nie znalazlem podobnych objawow. Prosilbym o instrukcje jakie logi powienienem zrobic oraz jak. Posiadam Vaga, ale jestem mocno poczatkujacy w tym temacie. Licze wiec na wasza pomoc...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...