camaro Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Witam, byc moze byl ten problem poruszany - widzialem kilka podobnych, ale zaden nie byl identyczny. Niezaleznie od tego czy zimny czy cieply, musze go przytrzymac na odpalaniu, zanim chwyci. Wymieniany byl rozrzad (miesiac temu) po tym palil idealnie. Ale od jakis 2-3 tygodni zaczal szwankowac. Mechanik sprzwadzil ustawienie rozrzadu - jest OK. Bylem go zdiagnozowac - zadnych bledow. Czy ktos moze pomoc ?
damcio151 Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Mechanik sprzwadzil ustawienie rozrzadu - jest OK tzn patrzył na grupę 004 pole 4 :?: jaka wartość :?:
Musashi Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 sprawdzal bledy? prawdopodobnie uszkodzony czujnik polozenia walka rozrzadu czyli czujnik Halla lub nadajnik impulsow walu korbowego.
camaro Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Opublikowano 15 Maja 2008 Nie bylo bledow na odczycie Damcio 151 - ponowny odczyt bede mial dzis, wiec podam wszystkie wartosci. Przypuszczlismy ze to kat zaplonu, ale odczyt byl 127, takze chyba jest ok. Wkurzam sie strasznie, bo nikt nie wie co jest grane ... jutro wymieniam jeszcze filtr paliwa, ale chyba to nie to, co myslicie ?
damcio151 Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 Damcio 151 - ponowny odczyt bede mial dzis, wiec podam wszystkie wartosci. Przypuszczlismy ze to kat zaplonu, ale odczyt byl 127, takze chyba jest ok. mi chodzi o kąt synchronizacji walu z walkiem rozrządu ...w PD nie ma czegoś takiego jak kat wtrysku w grupie 004 pole 4 wartość powinna wynosić 0 , dopuszczalne +-3 , ale jednak najlepiej mieć 0
spanky Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 Damcio 151 - ponowny odczyt bede mial dzis, wiec podam wszystkie wartosci. Przypuszczlismy ze to kat zaplonu, ale odczyt byl 127, takze chyba jest ok. mi chodzi o kąt synchronizacji walu z walkiem rozrządu ...w PD nie ma czegoś takiego jak kat wtrysku w grupie 004 pole 4 wartość powinna wynosić 0 , dopuszczalne +-3 , ale jednak najlepiej mieć 0 prawdopodobnie kolega podal wartosc z bloku 000 [jezeli tak to jest prawidłowa] ....
camaro Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Opublikowano 15 Maja 2008 Jestem po odczycie, podaje wszystkie wratosci, ktore mi spisali: 1 - 42 2 - 127 3 - 0 4 - od 15 do 17 5 - 101 6 - 199 7 - 94 8 - 133 9 - 114 10 - od 118 do 122 Zadnych bledow (oprocz bledu czujnika temp paliwa), synchronizacje w normach. Ratujcie
Musashi Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 moze paliwo sie cofa? wczytalem z historii mojego auta, ze poprzedni wlasciciel mial problemy z rozruchem, wymieniono mu nadajnik impulsow walu korbowego. problem zostal w ten sposob rozwiazany.
adadur Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 1. obroty OK 2. początek wtrysku OK 3. 0 - tzn. na biegu jałowym 4. dawka paliwa OK 5. ciś w dolocie OK 6. ciś atm. OK 7. temp. płynu coś nie domaga powinno być: 80...35 8. temp. w dolocie OK 9. temp. paliwa OK 10. zassana masa powietrza i tu coś poza granicami (63...105) może to też wynik niedogrzania silnika Niestety po tych wynikach nie wiele więcej da sie powiedzieć i raczej pełne logi powinny być zrobione.
Musashi Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 10. zassana masa powietrza i tu coś poza granicami (63...105) może to też wynik niedogrzania silnika Niestety po tych wynikach nie wiele więcej da sie powiedzieć i raczej pełne logi powinny być zrobione. jezeli EGR jest zamkniety, masa powietrza wzrasta powyzej wartosci z norm. EGR zamyka sie po ok 2 min biegu jalowego. zwiekszenie obrotow na moment powyzej 1500 i powrot do biegu jalowego, powoduje ponowne zalaczenie EGR, podanie spalinek i wynikiem zmniejszenie masy powietrza.
Jarol Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 Spróbuj czegoś takiego przekręć kluczyk i od razu puść tak żeby silnik troszkę zakręcił ale nie zapalił, nie wyłączaj stacyjki tylko od razu spróbuj zapalić ponownie i zobacz czy wtedy zaskoczy od razu. Napisz czy tak było???
camaro Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Opublikowano 15 Maja 2008 Jarol - jest tak jak napisales. Po drugim rozruchu odpala bez problemu.
Jarol Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 To wymień akumulator na nowy jakiś mocny najlepiej firmy MOLL 85Ah
camaro Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Opublikowano 15 Maja 2008 Akumulator wymienialem 3-4 miesiace temu na nowy. 72 Ah - taki jaki byl wczesniej. Sprawdze to - dzieki Jarol.
Jarol Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 Jeszcze problemem może być rozrusznik który z powodu zurzycia ma za małą wydajność i nie potrafi rozkręcić silnika, dlatego silnik odpala po chwili bo ECU zwiększa dawke startową żeby mógł zapalić przy niższych obrotach. Powodów takiego długiego rozruchu może być dość dużo najgorsze ze nie ma żadnych błędów bo łatwiej można by ustalić przyczyne.
camaro Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Opublikowano 16 Maja 2008 No to pewnie skonczy sie na wizycie w ASO ...[br]Dopisany: 16 Maj 2008, 08:38 _________________________________________________A jednak - przyczyna jest akumulator. Podpialem inny - odaplil bez problemu. U elektromechanika pobor pradu przy zamknietym i uspionym aucie na poziomie 0,3 A I teraz pytanie. Ten co robil pomiar twierdzi ze norma jest pobor do 0,5 A i ze wszystko jest OK. Ale bylem u drugiego ktory powiedzial ze norma jest 0,02 - 0,05 A. To jak to w koncu jest ?
Jarol Opublikowano 16 Maja 2008 Opublikowano 16 Maja 2008 Dobrze że mnie posłuchałeś z tym aku bo tak byś sporo zapłacił za samo diagnozowanie w ASO a i tak pewnie by nic nie ustalili bo żaden by nie wpadł na to żeby sprawdzić aku. Maksymalny pobór spoczynkowy to 100mA czyli 0,1A jak masz więcej to coś ci za dużo prądu ciągnie. U mnie w AWX jest 90mA. U ciebie te 300mA to sporo za dużo. Odepnij parę rzeczy np radio i sprawdź. Taki duży pobór szybko rozladuje akumulator. 0,3A x 24H = 7,2Ah na dobe czyli twój akumulator po 10 dniach jest całkowicie rozładowany.
camaro Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Opublikowano 16 Maja 2008 Czy opis bezpiecznikow z B5 jest identyczny z B6 ? Cos mi nie pasuje ... wyciagalem bezpieczniki zgodnie z opisem http://www.a4-klub.pl/smf/uklad_elektryczny/opis_bezpiecznikow-t7319.0.html po wyciagnieciu kilku bezpiecznikow przypisane elementy wg powyzszego opisu dzialaly nadal. I jeszcz cos co mnie zastanawia. Co daje to pierwsze przekrecenie kluczyka ? Teoretycznie jesli aku jest slaby i i nim zakrece, to chyba aku cos traci a nie zyskuje.
rzeźnik. Opublikowano 23 Maja 2008 Opublikowano 23 Maja 2008 ja mam podobny problem co kolega tylko w avf , mi ciężko pali tylko na zimnym
james50 Opublikowano 25 Września 2008 Opublikowano 25 Września 2008 Witam, postanowilem sie podpiac pod ten temat, poniewaz ostatnio zdarzaja sie problemy z odpalaniem w mojej Audi. Problemy pojawimy sie gdy sie troche ochlodzilo ale pojawiaja sie za kazdym razem. Sam problem polega na tym ze po przekreceniu kluczyka samochod na chwile zapala, po czym po sekundzie gasnie. Pozniej z reguly zapala przy 3-4 kreceniu (juz niestety troche dluzszym). Szukalem na forum, jednak nie znalazlem podobnych objawow. Prosilbym o instrukcje jakie logi powienienem zrobic oraz jak. Posiadam Vaga, ale jestem mocno poczatkujacy w tym temacie. Licze wiec na wasza pomoc...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się