Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o ocenę stanu EGR - BS 03


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Proszę o ocenę EGR, logi robione w Basic Settings grupa 03. Silnik twardo chodzi i klapa gasząca chodzi w niepełnym "wymiarze", oczywiście trzęsie podczas zapalania i gaszenia silnika. Wartość MAF czy egr otwarty, czy zamknięty jest podobna powyżej 400. Proszę o odpowiedź czy trzeba wymieniać?

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

Danielu mój imienniku wywal to syfostwo z auta OUT,śmigam bez tego szajsu już drugi rok-silnik oddycha czystym tlenem

Opublikowano

Wiem że można w poprzedniej A3 miałem wywalonego, ale zależy mi na szybszym dogrzaniu silnika i miększej jego pracy. Jak robiłem chipa to tuner coś go tam delikatnie ograniczył softowo. Generalnie chciałbym jednak mieć ori rozwiązanie z egr, tymbardziej że mogę kupić ori taniej. Także proszę o ocenę tego loga.

Opublikowano

EGR nie dziala... albo sterowanie nim...

Opublikowano
EGR nie dziala... albo sterowanie nim...

Z tego co patrzałem na schemacie połączeń podciśnienia za sterowanie EGR odpowiada zawór N18, wiesz może jak go sprawdzić? Na kompie nie ma żadnego błędu. Wężyki podciśnienia są sprawne, wymieniałem jakiś czas temu...

Opublikowano

Logi wskazuja ze nie dziala. Pewnie jest zaslepiony przy kolektorze, jesli VCDS pokazuje brak bledow.

Opublikowano
Logi wskazuja ze nie dziala. Pewnie jest zaslepiony przy kolektorze, jesli VCDS pokazuje brak bledow.

Egr na pewno nie jest zaślepiony mechanicznie, ponieważ ok. 8miesięcy temu go czyściłem i nie widziałem że by był zaślepiony. Czyściłem go ze względu na to, że wyciekał z niego olej z otworów i kapało na klapę gaszącą i plecionkę, po czyszczeniu trochę pomogło i nie kapie ale jak widać po logach nadaję się chyba na wymianę.

Opublikowano

Sprawdzenie sprawności N18 jest bardzo proste : zdejmujesz wężyk podciśnienia z króćca siłownika zaworu EGR (srebrnego grzybka) i przykładasz do końca wężyka palec sprawdzając czy jest wyczuwalne podciśnienie (silnik w tym czasie pracuje na wolnych obrotach a przed samym sprawdzeniem należy na moment wcisnąć do połowy pedał gazu w podłogę gdyż normalnie N18 jest na wolnych obrotach aktywny tylko przez 2 minuty od pierwszego uruchomienia silnika lub ostatniego wciśnięcia pedału gazu). Można też włączyć grupę 003 w trybie Basic Settings i wtedy na końcu wężyka, przy sprawnym N18, powinno być wyczuwalne cyklicznie podawane podciśnienie (10 sekund podciśnienie a kolejne 10 sekund bez podciśnienia i tak w kółko aż do wyłączenia trybu Basic Settings). Podejrzewam, że czyszcząc EGR wcześniej wymontowałeś go z kolektora ssącego i jeśli nie był zaślepiony mechanicznie dolot spalin od dołu jego obudowy to pozostaje jeszcze sprawdzenie czy mechanicznie nie został zaślepiony dolot spalin do karbowanej rury bezpośrednio przy jej połączeniu z wyjściem na kolektorze wydechowym. Jeśli żadnych mechanicznych zaślepek nie ma a N18 jest sprawny to uszkodzona musi być membrana wewnątrz siłownika podciśnienia zaworu EGR.

Opublikowano

Dzięki chłopaki za objaśnienie sprawy, w szczególności dla Sztomel za łopatologiczne objaśnienie sprawy. N18 jest sprawny podciśnienie na wężyku występuję (mierzyłem wakuometrem i było -0,4bara). Udało mi się wyrwać nówkę pierburga za 250zł, prawdopodobnie będę go wymieniał w sobotę. Po wymianie zrobię logi i napiszę jak wrażenia.

---------- Post dopisany 16-06-2012 at 19:23 ---------- Poprzedni post napisany 13-06-2012 at 15:51 ----------

Dzisiaj wymieniłem EGR na nowy Pierburga z uszczelkami, do tego wyczyściłem kolektor dolotowy, zmieniłem dwie uszczelki na łączniach rur dolotu i wymieniłem wszystkie węże podciśnienia na silikonowe. Najważniejsze że w końcu przy EGR będzie sucho. Oto logi:

VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Z tego co widać jest mała różnica (ok. 100 mg\str) między otwartym, a zamkniętym EGR-em. Wydaję mi się, że to przez tunera który przy chipie mówił mi o tym iż programowo ograniczy jego działanie. Co o tym sądzicie?

---------- Post dopisany 08-07-2012 at 08:16 ---------- Poprzedni post napisany 16-06-2012 at 19:23 ----------

Ktoś pomoże z tym EGR? Nie wiem, czy jechać do tunera aby mi to ustawił oryginalnie, bo jeszcze mam problem z mocnym telepaniem silnika przy gaszeniu i myślę że może mieć to związek z EGR. Problem opisany tu http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/wymienione-gaszeniu-dalej-mocno-trzesie-silnikiem-239278/index2.html#post2937888

Opublikowano
N18 jest sprawny podciśnienie na wężyku występuję (mierzyłem wakuometrem i było -0,4bara).

Problem tkwi w pomiarze, którego wynik pogrubiłem. W układzie podciśnienia powinno być - 0,9 bara więc skoro wężyki podciśnienia wymieniłeś a nadal jest zaledwie -0,4 bara i siłownik klapy gaszącej nadal albo nie wciąga do końca plastikowej dźwigni albo wciągnie lecz nie trzyma w tej pozycji przez 3 sekundy podczas gaszenia silnika to nieszczelności szukaj przy pompie podciśnienia lub wężyku idącym do serwa hamulców. Nie wyczuwasz czasem zbyt twardego pedału hamulca ? No i programowo nie masz ograniczonego działania zaworu EGR bo masz fabryczny procent wysterowania elektrozaworu N18 w ostatnim polu logu 003 czyli "EGR duty cycle".

Opublikowano

Kurcze piszemy praktycznie o tym samym w dwóch wątkach, może zostańmy tylko w tym.

No i programowo nie masz ograniczonego działania zaworu EGR bo masz fabryczny procent wysterowania elektrozaworu N18 w ostatnim polu logu 003 czyli "EGR duty cycle".

Ok. Zgodzę się z tym że mam fabryczny procent wysterowania N18, ale tuner zmieniał przecież co innego. W momencie kiedy zawór jest w pozycji OFF to zaciąga czyste powietrze (powinno być ok. 400mg\str i tak mam), tunerowi chodziło przecież o to, żeby w momencie kiedy zawór jest w pozycji ON również zaciągał jak najwięcej czystego powietrza, a ograniczył podawanie spalin (trujemy wtedy środowisko) i u mnie tak jest ( ok. 330mg\str). Książkowo w niedłubanym sofcie zakładając, że EGR jest sprawny powinno być przecież przy pozycji ON ok. 180mg\str. u mnie jest te 330mg\str właśnie przez robotę tunera. Chyba że się grubo mylę, ale skąd by była u mnie ta wartość 330mg\str? EGR mam nówkę na bank sprawny.

---------- Post dopisany at 20:20 ---------- Poprzedni post napisany at 12:20 ----------

Problem tkwi w pomiarze, którego wynik pogrubiłem. W układzie podciśnienia powinno być - 0,9 bara więc skoro wężyki podciśnienia wymieniłeś a nadal jest zaledwie -0,4 bara i siłownik klapy gaszącej nadal albo nie wciąga do końca plastikowej dźwigni albo wciągnie lecz nie trzyma w tej pozycji przez 3 sekundy podczas gaszenia silnika to nieszczelności szukaj przy pompie podciśnienia lub wężyku idącym do serwa hamulców.

Strzał w 10 z tym podciśnieniem! :banan: Oczywiście mam pompę luka i jest nieszczelny kruciec. Nie będę bawił się w klejenie i zamówiłem już boscha na allegro za 70zł w idealnym stanie z 2008r. Pojutrze wymienię i dam znać czy coś pomogło. Dzięki Sztomel za podpowiedź :wink:

Opublikowano

Nie znam się na zabiegach tunerskich ograniczania działania zaworu EGR ale na mój chłopski rozum co może świadczyć o ograniczeniu softowym jak nie zmniejszony współczynnik wypełnienia impulsu sterującego wyrażony w procentach a widoczny w kolumnie "EGR duty cycle" ?

Jak jest inaczej to niech mnie ktoś oświeci bo człowiek uczy się całe życie a jest tu przynajmniej jeden z kolegów forumowiczów, którzy się zajmują modyfikacją softów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...