Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Poważny problem z turbinami.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Panowie mam powazny problem pacjent AFN 98rok

Objawy 3 turbina wymieniona i dalej dzieje sie to samo

Wyniki Szukania w Grafice Google dla http://mr2.hostpower.pl/Czesci/RENAULT/SCENIC%25202%25201.5%2520DCi/Turbo/DSCN3506.JPG

identycznie wyglada wirnik turbo zalozonej ostatnio przejechal 4dni.Z kazdym kolejnym postepuje co to moze byc.Dodam ze jest to 3 turbo i kazde wyglada tak samo kupuje idealnie z gwarancja bez luzu,zakladam wszystko ladnie pompuje po paru dniach zdejmuje waz i wyglada to tak.Najlepsze to ze luzu dalej nie ma.Pierwszy moj przypadek w zyciu i nie bardzo wiem od czego.Wirnik jest poszarpany jakby ktos bardzo bardzo nie umial pilowac pilnikiem.

Jedna turbina po roku czasu(od kupna samochodu) wygladala tak strasznie ze jest to nie do opisania.Pompowala idealnie byla bez luzu nie pobierala oleju,dwie kolejne tak samo.Kupuje dobra pare dni i uszkadza sie w ten sam sposob.

Wymieniony byl w miedzy czasie silnik.Smarowanie oleju 1.2 bar na rozgrzanym.Wymieniony waz smarowania turbo,brak kata.

Opublikowano

A nie ciagnie ci czasem gdzies syfu bo wirnik wyglada jak pocharatany od ciala obcego.

Opublikowano

dlaczego silnik byl wymieniany? rozlecial sie? nie zostaly przypadkiem jakies opilki w IC

Opublikowano

ale co ma IC do strony zasysajacej.Niby nie ciagnie syfu,ale jest tak mocno zjechany z kazdym dniem coraz mocniej.Nie widac cial obcych.Ale na muszli turbo widac odpryski ktorych nie bylo.Najszybciej to jakies kamyczki ale skad one?!?!?! Rozbieralem

pare razu puszke z filtrem powietrza na czesci pierwsze i znalesc nie moglem nic.

Opublikowano

a EGR sprawdzales?

Opublikowano

Jaki IC ? Przecież uszkodzone są skrzydełka wirnika od strony sprężającej turbo i to od dolotu powietrza od strony obudowy filtra powietrza więc w takim przypadku trzeba najpierw zdjąć pokrywę obudowy filtra powietrza i najpierw sprawdzić czy siedzi w niej wkład filtra (po wyglądzie wirnika obstawiam, że nie) i zdemontować rurę dolotu powietrza do turbo. vauxhall95 no nie wierzę, że Ty (obeznany jak mało kto w TDI) jesteś autorem tego tematu. Przecież ewidentnie, jak napisał kolega krystian821 coś siedzi w dolocie i piłuje wiatrak turbiny. Przypuszczam, że skoro efekt dewastacji wirnika postępuje tak gwałtownie to demontaż dolotu jest nieodzowny. Nie sypie Ci ktoś żwirem w grill gdzie siedzi łapacz powietrza przed filtrem a raczej przed pustą obudową filtra powietrza :) ?

Opublikowano

kolega wyzej napisal .... Rozbieralem pare razu puszke z filtrem powietrza na czesci pierwsze i znalesc nie moglem nic.....:eusathink:

Opublikowano
kolega wyzej napisal .... Rozbieralem pare razu puszke z filtrem powietrza na czesci pierwsze i znalesc nie moglem nic.....:eusathink:

czyli wkładu filtra :) Przecież nie robi tego jakiś chochlik tylko ewidentnie jakieś ciało obce. No nie ma bata.

Wierzę nie w Boga tylko w Ancient Alliens ale nie w to, że takie numery nam robią i to w obecnych czasach.

Opublikowano

No ja tez tak uwarzam,moze miedzy puszka a turbina jest jakas nieszczelnoc i zasysa syfek??

Opublikowano

Patrząc na łopatki wirnika nie ma innej możliwości jak nieszczelność od strony filtra powietrza, brak samego filtra lub jego uszkodzenie. Zobacz jak wygląda przepływka i siatka przed i za przepływką, może będzie tam coś widać, jak jest ok to szukaj nieszczelności na wężu dolotowym do turbo. Mocno go powyginaj i porozciągaj u szukaj pęknięcia. Sprawdź sam filtr powietrza czy na 100% jest ok lub najlepiej wymień na nowy.

Opublikowano

A wiec,po zmianie pierwszego turbo po zobaczeniu tego,poszla do wymiany cala puszka filtra powietrza.Wymieniony przewod smarowania.Nowy filtr powietrza,zmieniona obudowa przeplywki.Siatki siedza na swoim miejscu.Egr czy zaslepiony czy nie to nie ma roznicy.Ja juz niewiem,auto stoi rozebrane i nie wkladam 4 turbo.BO cos nie tak.Co do zwiru wyglada jak male kamyczki ale ja jezdze ta sama droga i nic takiego mi sie nie dzieje.

Opublikowano

W takim razie zostaje wąż łączący filtr powietrza i turbo. Sprawdź też wężyk z odmy wchodzący do w.w. węża.

Opublikowano

to tez nie wina tego weza.Znalazlem przyczyne w wezu odma-turbo sa na sciance przyklejone kamyczki,opilki.Ale niewiem skad one tam

Opublikowano

Chciałem to zasugerować, że może pod pokrywą wałka lub wężu odmy ale wydawało mi się to mało prawdopodobne bo skąd niby mogły by się tam znaleźć :eusathink: . Albo ktoś specjalnie to zrobił, albo jak ktoś rozbierał położył na ziemi i wiatr nawiał, a ktoś przy złożeniu nie sprawdził, albo ktoś jeździł z odpiętym wężem odmy i zassało. Ważne, że przyczyna rozwiązana.

Opublikowano

dla pewności te odmę bym puścił w atmosferę , a otwór po przewodzie od odmy w wężu do turbo zaślepił jakąś dużą śrubą.

przynajmniej dolot będzie czystszy :wink:

Opublikowano

a w czymś przeszkadza dobrodziejstwo czyli filtr olejowy na ściankach? bo właśnie bez niego powietrze jest gorzej oczyszczane, po drugie koło kompresji jest smarowane, mowa o sytuacji gdy wirnik zacznie dotykać ścianek, po trzecie silnik jest dodatkowo smarowany oparami oleju, czysty dolot... raz na 10 lat wypalić kolektor ssący to chyba nic poważnego:D

Opublikowano

przyczyna rozwiazana i nie rozwiazana,wiadomo ktoredy idzie.Ale czemu,bo napewno weze byly czyszczone juz przeze mnie.

Opublikowano
dla pewności te odmę bym puścił w atmosferę , a otwór po przewodzie od odmy w wężu do turbo zaślepił jakąś dużą śrubą.

przynajmniej dolot będzie czystszy :wink:

Ja użyłem korka od wina, idealnie pasuje, do tego dwie opaski zaciskowe.

Opublikowano
a w czymś przeszkadza dobrodziejstwo czyli filtr olejowy na ściankach? bo właśnie bez niego powietrze jest gorzej oczyszczane, po drugie koło kompresji jest smarowane, mowa o sytuacji gdy wirnik zacznie dotykać ścianek, po trzecie silnik jest dodatkowo smarowany oparami oleju, czysty dolot... raz na 10 lat wypalić kolektor ssący to chyba nic poważnego:D

no tak wyczyścić kolektor to nie problem, ale niestety ten zawór odmy na głowicy często nie działa prawidłowo, i wtedy turbo ssie cały czas z odmy... przez co na pewno pogarszają się osiągi, dodatkowo olej brudzi nam IC przez co jego wydajność spada, lecąc dalej zawala nam po drodze czujnik doładowania, następnie pary oleju trafiają na gorący EGR i kolektor dolotowy gdzie nasza maż z odmy się ładnie przylepia, dalej z kolektora leci na zawory, i zawory zaklejają nam się w stożek, maż odkłada się na gniazdach, pózniej wszystko to leci na tłoki i w połączeniu z paliwem przypieka się pod wpływem wysokiej temperatury na kamienne gluty z nagaru, dalej leci kolektorem wydechowym do turbiny i zapieka nam pięknie kierownice VNT.

do tego wszystkiego dochodzi jeszcze rola EGR który otwiera przepływ gorących spalin do kolektora dolotowego, to z kolei zapieka nam olejową maż w kolektorze i na zaworach do postaci kamienia,

o ile wyczyścić kolektor to nie problem to niestety ale z czyszczeniem zaworów już tak fajnie nie będzie.

moim zdaniem to tylko ekologia, tak samo jak z EGR :decayed:

Opublikowano

egr ma bardzo ważną funkcje, schładza turbo szybko po ostrej jeździe i silnik, dodatkowo dopala resztki paliwa, jeśli chodzi o wlot w głowicy przed zaworem to przy czyszczeniu kolektora wyskrobujesz przy zamkniętym zaworze scyzorykiem osad i jedynie na samej krawędzi gniazda z zaworem trochę zostanie wiec dolot do zaworu ssącego wyczyścić to nie problem, mówisz że nie zaolejony IC lepiej chłodzi, u mnie poprawy -2C przy tej samej temp na dworze robiąc logi dynamiczne 007 przed i po..., gorszy piach i brud na zewnątrz niż olej w środku:P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...