Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wentylator a chłodnica - pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.u mnie dzieje sie tak samo klima dziala ale wetylator nie dziala.bylem w warsztacie i powiedzieli mi ze mam zatkana rurke i niema cisnienia i wetylator sie nie zalacza czy to prawda?

Opublikowano

witam.u mnie dzieje sie tak samo klima dziala ale wetylator nie dziala.bylem w warsztacie i powiedzieli mi ze mam zatkana rurke i niema cisnienia i wetylator sie nie zalacza czy to prawda?

jezeli nie ma cisnienia to klima nie dziala. moze ew. byc zbyt niskie.

uzytkowanie klimy bez odpowiedniej ilosci srodka chlodniczego prowadzi do zniszczenia kompresora.

wlaczenie wentylatora jest realizowane dwoma drogami- jedna to sterownik klimatyzacji, druga czujnik temperatury plynu znajdujacy sie w dolnej lewej czesci chlodnicy.

jezeli zalaczenie klimatyzacji nie powoduje wlaczenia wentylatora, prawdopodobnie uszkodzony jest sam wentylator lub przewody, najprosciej sprawdzic napiecie na stykach wentylatora.

czujnik w chlodnicy zalacza wentylator tylko w sytuacji gdy temperatura plynu chlodzacego rosnie, czyli steruje tym ECU niezaleznie od klimatyzacji.

I jeśli już jestem przy temacie, to dodam może jaki jest u mnie problem jeszcze, mianowicie u mnie ten wentyl startuje już jak przekręce kluczyk w stacyjce (nie odpale) i chodzi non stop - a powinien dopiero sie załączac jak sie włączy klime, (dlatego pewnie juz sie rozsypuje z tego powodu - tak przy okazji). Klima chodzi bez zarzutu, po chwili jest juz zimno tak jak powinno byc. Teraz mam wobec tego pytanie który czujnik/i odpowiada za moment kiedy powinnien się ten wentyl załączyć?

Czy to jest ten "ciśnienia" wkręcony w chłodnice? I czy można go wymienic nie rozczelniając klimy i nie rozbierając przodu?

u ciebie prawdopodobnie uszkodzony jest czujink temperatury plynu, odpowiedzialny za sterowanie drugim wentylatorem chlodnicy ( tym od klimy) w sytuacji gdy wisko nie daje rady ( upal, jazda w korku). prawdopodobnie jest uszkodzony i ma zwarcie. mozna sprawdzic miernikiem jego opornosc, jezeli ma wartosc 0 lub bliska zera przy zimnym silniku tzn kubel. nie jest to czujnik cisnienia. nie ma zwiazku z ukladem klimatyzacji, mozna wymienic nie ingerujac w niego.

czujnik steruje dwoma biegami, pierwszy zalacza sie w zakresie 92-97C drugi 99-105C

czujnikf18f54tb8.jpg rysunek usytuowania czujnika F18/F54- pozycja 28

Opublikowano
pierwszy zalacza sie w zakresie 92-97C drugi 99-105C

Z tymi temperaturami to troche przesadziles :shocked:

wentylator klimatyzacji ma za zadanie utrzymywac cisnienie skraplania na odpowiednim poziomie okolo 17 barow. Cisnienie to zmienia sie w zaleznosci od warunkow atmosferycznych (temperatury). Przy temp. skraplania rzedu 100st.C mialbys w ukladzie ponad 25 barow.

Opublikowano
pierwszy zalacza sie w zakresie 92-97C drugi 99-105C

Z tymi temperaturami to troche przesadziles :shocked:

wentylator klimatyzacji ma za zadanie utrzymywac cisnienie skraplania na odpowiednim poziomie okolo 17 barow. Cisnienie to zmienia sie w zaleznosci od warunkow atmosferycznych (temperatury). Przy temp. skraplania rzedu 100st.C mialbys w ukladzie ponad 25 barow.

niedokladnie przeczytales moj post. czujnik o ktorym napisalem F18/54, to jest czujnik zalaczajacy drugi wentylator po przekroczeniu danej temperatury w ukladzie chlodzenia silnika, nie w ukladzie klimatyzacji.

zwyczajnie gdy temperatura plynu chlodzacego przekracza 92-97CC zalaczany jest drugi wentylator, ten sam ktory ktory ma zadanie chlodzenie skraplacza. zreszta ten czujnik jest zamontowany w chlodnicy silnika.

w skraplaczu jest zamontowany czujnik cisnienia i z tym go zapewne pomyliles

Opublikowano

Witam kolegów, podepnę się po temat bo mam też problem z wentylatorem, kręci się nawet przy zgaszonym silniku (kluczyk w pozycji „zapłon”). Czujnik temperatury płynu sprawdzałem przy zimnym silniku – nie miał zwarcia.

Po podpięciu vag pokazał błąd 16500 czyli z tego co znalazłem to obwód temperatury chłodzenia silnika, może to ma jakiś związek z tym problemem ?

Opublikowano

Jest kolego na tym forum pewnie kilka osób z nieżyjącym wentylatorem bo podobno to strasznie zawodna część :( Ja jeżdze juz tak rok czasu i narazie odpukać nic nie wybuchło ale to chyba zasługa dobrze działającego wyłącznika ciśnieniowego i tego że pewnie moja klima wymagałaby już nabicia czynnika. Zaraz po serwisie i uzupełnieniu czynnika do wymaganego poziomu to bym sie bał włączać klime bez sprawnego wentylatora, bo nigdy nic nie wiadomo. Teraz nie jest zle bo jak w czasie jazdy schłodzi sie we wnetrzu powietrze i klima nie chodzi juz na pełnych obrotach to potem jak stoje w korku i mam włączony obieg wewnętrzny to ten wentylator na wisku sam daje rade schłodzic chłodnice na tyle że sie klima nie wyłącza. Tak że popróbuj ale to tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność. Ja w przyszłym tygodniu dobiore sie do niego i jesli tylko da sie go rozebrac to spróbuje go zreanimowac domowymi sposobami :> Jakby mi sie udało to napisze na forum co było nie tak.

Witam wątek troche stary ale zawsze znajda sie osoby z tym problemem-nie działajacy wentylator klimatyzacji. U mnie tez był ten poblem. Dzis wziałem sie za niego i po kolo 3-4 godzinkach wentylator rozłozony na czesci i poskładany z powrotem. Wymienilem szcotki(stare mialy pare milimetrów), wyczyscilem wszystko,a było tego syfu naprawde duzo. I teraz idzie jak burza! Fajna zabawa-zachecam wszystkich z "niezyjacym" wentylatorem do jego naprawy to bardzo proste!

Opublikowano

witam. widze ze to jest czesta przypadłość. u mnie wentylator sie nie wlacza wcale :( ale to nie jest wina samego wentylatora bo po spięciu na krotko dmucha az sie patrzy. klimatronic na kanale 1c nie wykazuje zadnych bledow. w serwisie klimy podlaczyli takiego mini vaga i tam tez nic nie pokazalo. za wlaczanie tego wentylatora odpowiada czujnik temepratury w chlodnicy czy czujnik cisnienia przy skrapaczu czy tam osuszaczu??[br]Dopisany: 20 Styczeń 2009, 15:13_________________________________________________aha, ktory bezpiecznik jest odpowiezialny za wlaczanie tego wentylatora? i gdzie sie znajduje - z boku deski rozdzielczej czy pod kierownica?

Opublikowano

Za wlaczanie wentylatora odpowiada czujnik cisnienia w ukladzie klimatyzacji i czujnik temp. w chlodnicy. Bezpiecznik jest pod oslona plastikowa pod kierownica. Wentylator powinien sie wlaczyc jezeli wylaczysz tryb ECON na panelu klimatronika i jezeli temp.przekracza 5oC ( u mnie wlacza sie sprezarka juz od 2oC)

Opublikowano

Za wlaczanie wentylatora odpowiada czujnik cisnienia w ukladzie klimatyzacji i czujnik temp. w chlodnicy. Bezpiecznik jest pod oslona plastikowa pod kierownica. Wentylator powinien sie wlaczyc jezeli wylaczysz tryb ECON na panelu klimatronika i jezeli temp.przekracza 5oC ( u mnie wlacza sie sprezarka juz od 2oC)

chyba chodzilo Ci o włączenie. ja mam stary klimatronic i mam sniezke zamiast econ ;) w takim razie sprawdze najpierw bezpiecznik, bo cos mnie sie wydaje ze ten wiatraczek sie nie wlacza rowniez gdy temp. plynu chlodzacego jest za wysoka. u mnie klima sie wlacza rowniez od okolo 2,5-3oC. dzieki za info i pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Za wlaczanie wentylatora odpowiada czujnik cisnienia w ukladzie klimatyzacji i czujnik temp. w chlodnicy. Bezpiecznik jest pod oslona plastikowa pod kierownica. Wentylator powinien sie wlaczyc jezeli wylaczysz tryb ECON na panelu klimatronika i jezeli temp.przekracza 5oC ( u mnie wlacza sie sprezarka juz od 2oC)

chyba chodzilo Ci o włączenie. ja mam stary klimatronic i mam sniezke zamiast econ ;) w takim razie sprawdze najpierw bezpiecznik, bo cos mnie sie wydaje ze ten wiatraczek sie nie wlacza rowniez gdy temp. plynu chlodzacego jest za wysoka. u mnie klima sie wlacza rowniez od okolo 2,5-3oC. dzieki za info i pozdrawiam :hi:

Chodziło mi o wyłączenie trybu ECON bo wtedy włącza sie spreżarka klimatyzacji, a wlączenie ECON powoduje wyłączenie sprężarki

Opublikowano

A czy sprężarka chodzi cały czas?? bo mi klima działa poprawnie tylko sprężarka działa bez przerwy, czy klima jest włączona czy wyłączona. po prostu jak załączam klimę to startuje wentylator i chłodzi. A jak wjadę do garażu, mimo to ze nie używałem klimatyzacji to po zgaszeniu silnika syczy z niej jak by chodziła. dodam ze nie mam zadnych błędów w climatroniku. Jak by ktoś wiedział pomóżcie...

Opublikowano

W Twoim przypadku klima jest włączona jesli masz włączoną śnieżynkę na panelu klimatronika, po lifcie zamiast śnieżynki jest przycisk ECON :wink4:

Powiedzmy jeżeli włączysz nawiew na przednia szybę to wtedy klima włącza się automatycznie(pojawia się śnieżynka lub gaśnie tryb ECON) oczywiście jeżeli jest >5oC (u mnie > 2.5oC)

Opublikowano

A oto i wyniki :) Sprawa sie przedłużyła z powodu długiego weekendu.

Naprawa tego wentylatora jest tak dziecinnie prosta że szkoda gadac. Zrobiłbym straszny błąd gdybym kupił nowy nie rozkręcając starego bo mozna zaoszczędzic troche kasy np. na wieczornego grilla.

Koszt naprawy: 4.50zł łożysko profilaktycznie i 4x2.50zł przyczyna niesprawności czyli zużyte szczotki. Czas naprawy na dwie pary rąk bo czasami trzeba coś przytrzymac i wiadomo we dwóch nawet piwo sie lepiej pije to 3 godz. łacznie z wizytą w sklepie. A teraz może mały skrót czynności które trzeba wykonac:

...

2. Wyjęcie sprawcy całego zamieszania. Jeden wkręt na górze i przekręcamy cały korpus bodajrze zgodnie z ruchem wskazówek zegara patrząc od przodu.

.."

Wlasnie probuje naprawic swoj wentylator sprawa jest oczywsita lozysko do wymiany.

Zabralem sie za wymotowanie i wlasnie po odkreceniu tego jednego wkreta na gorze mam problem zeby go przekrecic i zdemontowac.

Bardzo prosze o wskazowki czy czasem nie ma tam gdzies kolejnego wkreta i w ktora strone mam wykonmac ten obort :mysli:

Probuje i w jedna i w druga i nie chce sie ruszyc :kwasny:

Opublikowano

Jak odkręciłeś wkręt to dodatkowo któreś mocowanie (są trzy) posiada coś w rodzaju zatrzasku, musisz go odbezpieczyć i dopiero obrócić wentylatorem.

Opublikowano

Jak odkręciłeś wkręt to dodatkowo któreś mocowanie (są trzy) posiada coś w rodzaju zatrzasku, musisz go odbezpieczyć i dopiero obrócić wentylatorem.

Dzieki juz sobie poradzilem i wymontowalem w sumie wszystko od gory najwiecej problemu z wypieciem kabla ale dalem rade..tylko ten dzyndzel odblokowujacy to przekrecenie mi sie urwal juz po wyjeciu ;(..Bedzie to w czyms przeszkadzalo?

Opublikowano

powinien chodzic od razu po wlaczeniu klimy , jak wzrosnie temperatura czynnika chlodniczego to wentylator zwiekszy obroty , tak to dziala

Opublikowano

powinien chodzic od razu po wlaczeniu klimy , jak wzrosnie temperatura czynnika chlodniczego to wentylator zwiekszy obroty , tak to dziala

to chyba nie jest odpowiedz na moje pytanie :tongue4:

Opublikowano

Witam serdecznie.

podpinając sie pod temat chciałbym sie dowiedziec od was znawców jak to jest faktycznie.

Otóż autko AJM niedziałający wentylator klimy, ok wyjołem wymieniłem szczotki i wentylator zaczoł pracowac, ale teraz jak załącze klime wentylator załącza sie ale startuje na pełnych obrotach "tak powinno byc???" . Nawet po 15 minutowej jeździe z włączona klima podjechałem na parking wyszedłem z auta i smyk otwieram maske i patrze czy wentyl chodzi i tu moje zdziwienie że smiga na pełnych obrotach.

Z tego co wyczytałem to went. powinien załaczac co pewien czas, a nie krecic sie na okragło.

Czy ktoś z was koledzy może mi przybliżyc ja powinien pracowac wentylator klimy.

Opublikowano

Na włączonej klimie idzie na II biegu (czyli szybko) tak długo jak jest włączona klima.

Opublikowano

Czy aby napewno??? to jak pojade z 1000 km z właczoną klimą to przez te 1000km bedzie chodził???? Przecież to sie szczotki raz dwa znowu zuzyją, a pozatym bedzie wychładzało silnik.

Jak to jest koledzy ????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...