Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wentylator a chłodnica - pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy aby napewno??? to jak pojade z 1000 km z właczoną klimą to przez te 1000km bedzie chodził???? Przecież to sie szczotki raz dwa znowu zuzyją, a pozatym bedzie wychładzało silnik.

Jak to jest koledzy ????

Na włączonej klimie wentylator chodzi cały czas na "biegu szybkim" - przy włączonej klimatyzacji jest tylko jeden bieg. Podczas nagrzania się płynu G12 w chłodnicy do 92-97C włącza się I bieg tegoż wentylatora(wyłącza się przy ok.84C), po nagrzaniu się płynu do temp. 99-105C włącza się II bieg a wyłącza się przy ok. 91C i przechodzi na I bieg.

aVIBAqr.jpg

Pozdr.

Opublikowano

Na włączonej klimie idzie na II biegu (czyli szybko) tak długo jak jest włączona klima.

To masz coś nie tak, jak włączysz klimę to wentylator staruje na 1 biegu (wolno) i zwiększy swoją prędkość na 2 bieg tylko w momencie wzrostu ciśnienia w klimie, np jak stoisz w korku.

Opublikowano

To masz coś nie tak, jak włączysz klimę to wentylator staruje na 1 biegu (wolno) i zwiększy swoją prędkość na 2 bieg tylko w momencie wzrostu ciśnienia w klimie, np jak stoisz w korku.

Czyli rozumiem , że u ciebie kolego po załączeniu klimy wentylator startuje na pierwszym biegu, a jesli wzrosnie cisnienie to wskakuje na 2 bieg ???

A powiedz mi jakim czujnikiem sterowany jest ten wentylator przez klime "prezostatem"

Bo od płynu jest G12.

Kolego robertb : ten rysunek mam rozumiec że dotyczy czujnika od płynu w chłodnicy wody?

Opublikowano

Kolego robertb : ten rysunek mam rozumiec że dotyczy czujnika od płynu w chłodnicy wody?

Tak ten rysunek przedstawia kiedy wyłącznik termiczny dodatkowego wentylatora włącza I i II bieg.

Tutaj masz jeszcze schemat urzadzenia klimatyzacyjnego:

gx1Tv6z9.jpg gx1Tvlx0.jpg

Opublikowano

To masz coś nie tak, jak włączysz klimę to wentylator staruje na 1 biegu (wolno) i zwiększy swoją prędkość na 2 bieg tylko w momencie wzrostu ciśnienia w klimie, np jak stoisz w korku.

Czyli rozumiem , że u ciebie kolego po załączeniu klimy wentylator startuje na pierwszym biegu, a jesli wzrosnie cisnienie to wskakuje na 2 bieg ???

Tak dokładnie, startuje z 1 biegu.

A tutaj schemat, (w dieslu jest troszkę inny) za załączenie 2 biegu w przypadku klimy odpowiada włącznik F23 na schemacie (piny 3 i 4), znajduje się on przy chłodnicy klimy.

schematklimyfb5.jpg

Opublikowano

Według mnie na schemacie to "F23" to wyłącznik wysokiego ciśnienia

Opublikowano

Według mnie na schemacie to "F23" to wyłącznik wysokiego ciśnienia

tak dokładnie, dodatkowo odpowiada on za rozłączenie klimy przy spadku ciśnienia w układzie ponad normę

Opublikowano

Według mnie na schemacie to "F23" to wyłącznik wysokiego ciśnienia

tak dokładnie, dodatkowo odpowiada on za rozłączenie klimy przy spadku ciśnienia w układzie ponad normę

Czyli nie odpowiada on za włączanie wentylatora. Na schemacie przekaźnik "J101" odpowiada za włączanie wentylatora i jest zaznaczone że jest to bieg II.

Opublikowano

Koledzy a wiec problem u mnie jest po czesci wyjasniony

Otóz u mnie wentylator startuje na 1 biegu "a ja myslałem ze to 2 bieg"

Sprawdziłem ze po zwarciu styków na prezostacie startuje na 2 bieg

A wiec wnioski nasuwaja sie same

Po załączeniu klimy klimatronik startuje wentylator na 1 bieg, a jesli ciśnienie wzrosnie w układzie klimatyzacji to prezostat załacza wentylator na 2 bieg.

Teraz jeszcze pozostało mi sprawdzic czy działa wyłacznik termiczny od płynu chładzenia.

Ale to juz nie powinno przynieśc tyle pytań.

Pozdrawiam i dzieki koledzy za liczne odpowiedzi.

Opublikowano

A czy to prawidłowa sytuacja gdy pracujący wentylator elektryczny klimy, pracuje gdy mam na panelu 19,5 C na zewnątrz jest 2,5C i nie używam chłodzenia z układu?Inaczej: Czy gdy nie chce chłodzić wnętrza autka a używam panelu klimatronika to dodatkowa praca prócz wiska, wentylatora elektrycznego jest zasadna?Czy nie powinien on w takiej sytuacji czekać?

Opublikowano

A czy to prawidłowa sytuacja gdy pracujący wentylator elektryczny klimy, pracuje gdy mam na panelu 19,5 C na zewnątrz jest 2,5C i nie używam chłodzenia z układu?Inaczej: Czy gdy nie chce chłodzić wnętrza autka a używam panelu klimatronika to dodatkowa praca prócz wiska, wentylatora elektrycznego jest zasadna?Czy nie powinien on w takiej sytuacji czekać?

Włącz tryb "ECON" na panelu klimy(musi być podświetlony), wtedy sprężarka jest wyłączona :cool1:

Opublikowano

A czy to prawidłowa sytuacja gdy pracujący wentylator elektryczny klimy, pracuje gdy mam na panelu 19,5 C na zewnątrz jest 2,5C i nie używam chłodzenia z układu?Inaczej: Czy gdy nie chce chłodzić wnętrza autka a używam panelu klimatronika to dodatkowa praca prócz wiska, wentylatora elektrycznego jest zasadna?Czy nie powinien on w takiej sytuacji czekać?

Włącz tryb "ECON" na panelu klimy(musi być podświetlony), wtedy sprężarka jest wyłączona :cool1:

...tyle to zauważyłem ale jeśli to jedyna metoda by zatrzymać wentylator elektryczny w tych temperaturach na zewnątrz czyli okolicach zera to coś niemiaszki ominęły a mianowicie nadaremne zużywanie akumulatora i wychładzanie układu.Ale to jeszcze idzie dalej..mam wyjęty z wtyczki wentylator elektryczny, więc jeśli jest połączony wtyczką to nawet ECON nie pomaga a jedynie wyłączenie panelu przyciskiem OFF...??? jakieś konkluzje co i gdzie patrzeć?..zaopatrzyłem się dziś wreszcie w VAGa więc od jutra zacznę głębsze grzebańsko.

Opublikowano

Nie rozumiem, masz wypietą wtyczkę wentylatora i on się załącza ?

Może "włącznik wentylatora" (bimetal) wkręcony w chłodnicę ma cały czas przejście, sprawdź go

Opublikowano

Nie rozumiem, masz wypietą wtyczkę wentylatora i on się załącza ?

Może "włącznik wentylatora" (bimetal) wkręcony w chłodnicę ma cały czas przejście, sprawdź go

Doskonale rozumiesz!!!...który włącznik??? Ten w chłodnicy od płynu chłodniczego czy ciśnieniowy od chłodnicy z czynnikiem chłodniczym?..wypinając go z wtyczki odłączam go jak mi się wydaje od chłodnicy z płynem, jak może zaistnieć przejście...a czy przypadkiem za to zamieszanie nie odpowiada czujnik temperatury podwójny G2/G62...?

Opublikowano

Jeszcze raz. Jak odłączasz wtyczkę z "włącznika wentylatora" to wentylator zatrzymuje się ? (Wtyczka w chłodnicy po stronie kierowcy)

Opublikowano

Jeszcze raz. Jak odłączasz wtyczkę z "włącznika wentylatora" to wentylator zatrzymuje się ? (Wtyczka w chłodnicy po stronie kierowcy)

.....nie, nie zatrzymuje się. Zatrzymuje go wówczas tylko wciśniecie ECONO....A gdy wtyczka jest nieodłączona wentylator zatrzymuje się tylko przy wyłączeniu panelu przyciskiem OFF,wciśnięcie ECONO wówczas nie pomaga.

Opublikowano

A sprawdzałeś w kodach klimatronika czy nie ma jakiś błędów ?

Opublikowano

A sprawdzałeś w kodach klimatronika czy nie ma jakiś błędów ?

Jutro się tym zajmę gdyż dziś nie moglem, nie udało sie skontaktować VAGiem z klimatronikiem...ale patrze na budowę wentylatora w ETCE, na zdjęciach i nie mogę zrozumieć jak po wyjęciu wtyczki może on w ogóle pracować???

Opublikowano

Tu masz jak sprawdzić błędy w klimie :

Kody klimatronika I

Kody klimatronika II

A jak masz problemy z połączeniem się VAGa z klimatronikiem poczytaj to :

Brak łączności z modułem 08 - klimatyzacja : rozwiązanie

Na pewno wypinasz wtyczkę wentylatora ??? Która znajduje się pod plastikową osłona zbiorniczka płynu wspomagania ...

Opublikowano

Może ktoś w skrócie napisać jak wyjąć ten wentylator od klimy bo u mnie też po nabiciu klimatyzacji sprawdzili i powiedzieli, że nie kręci się wentylator (mierzyli opór). Silnik AJM 2001r. - czy trzeba zdejmować pokrywę silnika, czy potrzebny kanał żeby odpiąć przewody itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...