ROBERT Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 Czy aby napewno??? to jak pojade z 1000 km z właczoną klimą to przez te 1000km bedzie chodził???? Przecież to sie szczotki raz dwa znowu zuzyją, a pozatym bedzie wychładzało silnik. Jak to jest koledzy ???? Na włączonej klimie wentylator chodzi cały czas na "biegu szybkim" - przy włączonej klimatyzacji jest tylko jeden bieg. Podczas nagrzania się płynu G12 w chłodnicy do 92-97C włącza się I bieg tegoż wentylatora(wyłącza się przy ok.84C), po nagrzaniu się płynu do temp. 99-105C włącza się II bieg a wyłącza się przy ok. 91C i przechodzi na I bieg. Pozdr.
Daimos Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Na włączonej klimie idzie na II biegu (czyli szybko) tak długo jak jest włączona klima. To masz coś nie tak, jak włączysz klimę to wentylator staruje na 1 biegu (wolno) i zwiększy swoją prędkość na 2 bieg tylko w momencie wzrostu ciśnienia w klimie, np jak stoisz w korku.
ic3ek Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 To masz coś nie tak, jak włączysz klimę to wentylator staruje na 1 biegu (wolno) i zwiększy swoją prędkość na 2 bieg tylko w momencie wzrostu ciśnienia w klimie, np jak stoisz w korku. Czyli rozumiem , że u ciebie kolego po załączeniu klimy wentylator startuje na pierwszym biegu, a jesli wzrosnie cisnienie to wskakuje na 2 bieg ??? A powiedz mi jakim czujnikiem sterowany jest ten wentylator przez klime "prezostatem" Bo od płynu jest G12. Kolego robertb : ten rysunek mam rozumiec że dotyczy czujnika od płynu w chłodnicy wody?
ROBERT Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Kolego robertb : ten rysunek mam rozumiec że dotyczy czujnika od płynu w chłodnicy wody? Tak ten rysunek przedstawia kiedy wyłącznik termiczny dodatkowego wentylatora włącza I i II bieg. Tutaj masz jeszcze schemat urzadzenia klimatyzacyjnego:
Daimos Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 To masz coś nie tak, jak włączysz klimę to wentylator staruje na 1 biegu (wolno) i zwiększy swoją prędkość na 2 bieg tylko w momencie wzrostu ciśnienia w klimie, np jak stoisz w korku. Czyli rozumiem , że u ciebie kolego po załączeniu klimy wentylator startuje na pierwszym biegu, a jesli wzrosnie cisnienie to wskakuje na 2 bieg ??? Tak dokładnie, startuje z 1 biegu. A tutaj schemat, (w dieslu jest troszkę inny) za załączenie 2 biegu w przypadku klimy odpowiada włącznik F23 na schemacie (piny 3 i 4), znajduje się on przy chłodnicy klimy.
ROBERT Opublikowano 23 Września 2009 Opublikowano 23 Września 2009 Według mnie na schemacie to "F23" to wyłącznik wysokiego ciśnienia
Daimos Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Według mnie na schemacie to "F23" to wyłącznik wysokiego ciśnienia tak dokładnie, dodatkowo odpowiada on za rozłączenie klimy przy spadku ciśnienia w układzie ponad normę
ROBERT Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Według mnie na schemacie to "F23" to wyłącznik wysokiego ciśnienia tak dokładnie, dodatkowo odpowiada on za rozłączenie klimy przy spadku ciśnienia w układzie ponad normę Czyli nie odpowiada on za włączanie wentylatora. Na schemacie przekaźnik "J101" odpowiada za włączanie wentylatora i jest zaznaczone że jest to bieg II.
ic3ek Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Koledzy a wiec problem u mnie jest po czesci wyjasniony Otóz u mnie wentylator startuje na 1 biegu "a ja myslałem ze to 2 bieg" Sprawdziłem ze po zwarciu styków na prezostacie startuje na 2 bieg A wiec wnioski nasuwaja sie same Po załączeniu klimy klimatronik startuje wentylator na 1 bieg, a jesli ciśnienie wzrosnie w układzie klimatyzacji to prezostat załacza wentylator na 2 bieg. Teraz jeszcze pozostało mi sprawdzic czy działa wyłacznik termiczny od płynu chładzenia. Ale to juz nie powinno przynieśc tyle pytań. Pozdrawiam i dzieki koledzy za liczne odpowiedzi.
Normano1973 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 A czy to prawidłowa sytuacja gdy pracujący wentylator elektryczny klimy, pracuje gdy mam na panelu 19,5 C na zewnątrz jest 2,5C i nie używam chłodzenia z układu?Inaczej: Czy gdy nie chce chłodzić wnętrza autka a używam panelu klimatronika to dodatkowa praca prócz wiska, wentylatora elektrycznego jest zasadna?Czy nie powinien on w takiej sytuacji czekać?
ROBERT Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 A czy to prawidłowa sytuacja gdy pracujący wentylator elektryczny klimy, pracuje gdy mam na panelu 19,5 C na zewnątrz jest 2,5C i nie używam chłodzenia z układu?Inaczej: Czy gdy nie chce chłodzić wnętrza autka a używam panelu klimatronika to dodatkowa praca prócz wiska, wentylatora elektrycznego jest zasadna?Czy nie powinien on w takiej sytuacji czekać? Włącz tryb "ECON" na panelu klimy(musi być podświetlony), wtedy sprężarka jest wyłączona
Normano1973 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 A czy to prawidłowa sytuacja gdy pracujący wentylator elektryczny klimy, pracuje gdy mam na panelu 19,5 C na zewnątrz jest 2,5C i nie używam chłodzenia z układu?Inaczej: Czy gdy nie chce chłodzić wnętrza autka a używam panelu klimatronika to dodatkowa praca prócz wiska, wentylatora elektrycznego jest zasadna?Czy nie powinien on w takiej sytuacji czekać? Włącz tryb "ECON" na panelu klimy(musi być podświetlony), wtedy sprężarka jest wyłączona ...tyle to zauważyłem ale jeśli to jedyna metoda by zatrzymać wentylator elektryczny w tych temperaturach na zewnątrz czyli okolicach zera to coś niemiaszki ominęły a mianowicie nadaremne zużywanie akumulatora i wychładzanie układu.Ale to jeszcze idzie dalej..mam wyjęty z wtyczki wentylator elektryczny, więc jeśli jest połączony wtyczką to nawet ECON nie pomaga a jedynie wyłączenie panelu przyciskiem OFF...??? jakieś konkluzje co i gdzie patrzeć?..zaopatrzyłem się dziś wreszcie w VAGa więc od jutra zacznę głębsze grzebańsko.
ROBERT Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Nie rozumiem, masz wypietą wtyczkę wentylatora i on się załącza ? Może "włącznik wentylatora" (bimetal) wkręcony w chłodnicę ma cały czas przejście, sprawdź go
Normano1973 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Nie rozumiem, masz wypietą wtyczkę wentylatora i on się załącza ? Może "włącznik wentylatora" (bimetal) wkręcony w chłodnicę ma cały czas przejście, sprawdź go Doskonale rozumiesz!!!...który włącznik??? Ten w chłodnicy od płynu chłodniczego czy ciśnieniowy od chłodnicy z czynnikiem chłodniczym?..wypinając go z wtyczki odłączam go jak mi się wydaje od chłodnicy z płynem, jak może zaistnieć przejście...a czy przypadkiem za to zamieszanie nie odpowiada czujnik temperatury podwójny G2/G62...?
ROBERT Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Jeszcze raz. Jak odłączasz wtyczkę z "włącznika wentylatora" to wentylator zatrzymuje się ? (Wtyczka w chłodnicy po stronie kierowcy)
Normano1973 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Jeszcze raz. Jak odłączasz wtyczkę z "włącznika wentylatora" to wentylator zatrzymuje się ? (Wtyczka w chłodnicy po stronie kierowcy) .....nie, nie zatrzymuje się. Zatrzymuje go wówczas tylko wciśniecie ECONO....A gdy wtyczka jest nieodłączona wentylator zatrzymuje się tylko przy wyłączeniu panelu przyciskiem OFF,wciśnięcie ECONO wówczas nie pomaga.
ROBERT Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 A sprawdzałeś w kodach klimatronika czy nie ma jakiś błędów ?
Normano1973 Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 A sprawdzałeś w kodach klimatronika czy nie ma jakiś błędów ? Jutro się tym zajmę gdyż dziś nie moglem, nie udało sie skontaktować VAGiem z klimatronikiem...ale patrze na budowę wentylatora w ETCE, na zdjęciach i nie mogę zrozumieć jak po wyjęciu wtyczki może on w ogóle pracować???
ROBERT Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Tu masz jak sprawdzić błędy w klimie : Kody klimatronika I Kody klimatronika II A jak masz problemy z połączeniem się VAGa z klimatronikiem poczytaj to : Brak łączności z modułem 08 - klimatyzacja : rozwiązanie Na pewno wypinasz wtyczkę wentylatora ??? Która znajduje się pod plastikową osłona zbiorniczka płynu wspomagania ...
manqm Opublikowano 10 Maja 2010 Opublikowano 10 Maja 2010 Może ktoś w skrócie napisać jak wyjąć ten wentylator od klimy bo u mnie też po nabiciu klimatyzacji sprawdzili i powiedzieli, że nie kręci się wentylator (mierzyli opór). Silnik AJM 2001r. - czy trzeba zdejmować pokrywę silnika, czy potrzebny kanał żeby odpiąć przewody itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się