Blachu Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Witam. Jakiś czas temu zauważyłem na silniku miejsce spocone olejem (kolejne już zresztą - wcześniej np. uszczelka pod pokrywą zaworów, jak widać uszczelki nie poradziły sobie z przejściem na full syntetyk... :gwizd: ). Zamieszczam zdjęcie tego miejsca: http://img152.imageshack.us/img152/8529/66152022.jpg Czy to jest uszczelka pod głowicą, czy może się mylę?? Za wszelkie sugestie byłbym wdzięczny
rastaman Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 tak to jest uszczelka pod glowica tylko dziwne te pocenie co tam robi olej? Plyn to bym zrozumial ale olej?
Blachu Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2012 Więc jeśli jest to olej (a nie płyn), to co może być nie tak? Oczywiście nie pytam o puszczającą uszczelkę... W sumie to nie sprawdzałem tego miejsca dokładnie np. dotykając palcem (wtedy wiedziałbym na 100% czy to olej), ale patrząc na to wzrokowo, to skojarzył mi się ten ślad pocenia właśnie z olejem... Za jakiś czas sprawdzę dokładniej co to jest... Więc czeka mnie teraz wymiana uszczelki pod głowicą, planowanie itd ???
yamahayzfr13 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Uszczlka na 100% pod głowicą puszcza olej. Głowa do zdjęcia i robota Cię czeka
Blachu Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2012 Tak, też myślałem... Ale wolałem się upewnić. Ehh zamiast inwestować $ w modyfikacje auta, to muszę najpierw je doprowadzić do ładu... Ale wszystko z czasem się ogarnie i będzie git
dante0018 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 No niestety, zanim się zacznie coś zmieniać w aucie najlepiej zrobić wszystko co seryjne i najważniejsze. wiem po sobie...
Blachu Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2012 Dokładnie Ale auta nie planuję w najbliższym czasie sprzedawać, więc mogę w nie inwestować. Na razie prócz rozrządu, oleju, filtrów, gumowej rurki - kolana odchodzącego od Intercoolera, uszczelki pod pokrywę zaworów, będę musiał uporać się jeszcze z uszczelką pod głowicą, gumową rurą - kolanem odchodzącą od turbo do IC, egr-em, do tego jeszcze korekcje na jednym z wtrysków są nie zbyt ciekawe (ok -1.9) - pewnie wtrysk nadaje się do wymiany... Tak więc trochę tego jest Gdy się z tym uporam będziemy modzić
majster151 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Jestes pewny ze to nei jest stare zapocenie? Uszczelka pod glowica to jest troche roboty, a moze nie do konca koniecznej.
Blachu Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2012 Raczej na 99% jestem pewny że to jest "świeże" zapocenie. Gdy kupiłem auto silnik był suchy, nie było widać szczególnych śladów pocenia olejem itd. Dopiero po wymianie oleju na full syntetyk motula (poprzedni właściciel jeździł na pół syntetyku castrola) zaczęły się problemy... Jak widać uszczelki nie dały rady, np. pod pokrywą zaworów, pod głowicą, przy egr, odma też wywala dużo syfu...
RS Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Miałbym takie jedno "ale". W okolicy tego miejsca jest krociec z termostatem. A płyn chlodniczy tez jest trochę tłusty. Mógłby podobne plamy zostawić. Może wyczysc silnik najlepiej myjka podcisnieniem , ale z gorąca woda - od biedy mozesz normalnie wymyc i przedmuchac powietrzem i obserwować czy sie coś znów pojawi i skąd.
Blachu Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 Więc postaram się umyć to miejsce i będę obserwował dalszy rozwój sytuacji... Dostęp jest dość marny... Od czego są te dwie wtyczki między tymi dwoma strzałkami? Można je wyjąć na czas czyszczenia tego miejsca szmatką?
Cordii Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Od świec żarowych to sa przewody. Popsikaj preparatem do mycia silnika i potem spłucz woda pod cisnieniem.
Blachu Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 Co do mycia silnika to mam trochę obaw co do tego... Czytałem kiedyś o tym... Jest ryzyko narobienia problemów z silnikiem, a konkretnie chodzi o elektronikę. Czy jednak moje obawy są bezpodstawne?
vauxhall95 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 jak nie ma zadnych anomalii poza spoceniem absolutnie nie wymieniaj.Glowica to nie hop-siup
Blachu Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 O jakich anomaliach mówisz? Ślady oleju w płynie chłodniczym? Tudzież odwrotnie? Jak się jeszcze upewnić że uszczelka jest do wymiany w 100%??
Damian866 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-b7-pocenie-sie-uszczelce-glowica-221547/ Moim zdaniem powinieneś wyczyścić i co jakiś czas zaglądać czy pocenie powraca na moim przykładzie wyczyściłem i narazie suchutko
Blachu Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-b7-pocenie-sie-uszczelce-glowica-221547/Moim zdaniem powinieneś wyczyścić i co jakiś czas zaglądać czy pocenie powraca na moim przykładzie wyczyściłem i narazie suchutko Widzę po zdjęciach, że sprawa wyglądała podobnie jak u mnie. Czyściłeś samą szmatką, czy używałeś jakiś środków do mycia silnika, wody pod ciśnieniem?
Cordii Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Co do mycia silnika to mam trochę obaw co do tego... Czytałem kiedyś o tym... Jest ryzyko narobienia problemów z silnikiem, a konkretnie chodzi o elektronikę. Czy jednak moje obawy są bezpodstawne? Jak sie boisz to owiń reklamówka alternator. Jak umyjesz silnik nic Ci się nie stanie z elektryka, potem zapal silnik niech sobie chodzi na jałowych.
Damian866 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Opublikowano 25 Czerwca 2012 http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-b7-pocenie-sie-uszczelce-glowica-221547/Moim zdaniem powinieneś wyczyścić i co jakiś czas zaglądać czy pocenie powraca na moim przykładzie wyczyściłem i narazie suchutko Widzę po zdjęciach, że sprawa wyglądała podobnie jak u mnie. Czyściłeś samą szmatką, czy używałeś jakiś środków do mycia silnika, wody pod ciśnieniem? małym pędzelkiem z odrobiną benzyny i szmatką do sucha,na razie nie widać żadnych wycieków
Blachu Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2012 Dzięki za wszystkie opinie w weekend pobawię się co nie co z czyszczeniem. Później zobaczymy co z tego wyniknie, czy olej wróci czy będzie sucho...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się