Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wstęp: Fotorelacja Mod Silnika: Regeneracja Głowicy.1.


zabijaka

Jak podoba się pomysł ?  

20 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jak podoba się pomysł ?

    • 1
      8
    • 2
      2
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      1
    • 6
      0
    • 7
      1
    • 8
      1
    • 9
      0
    • 10
      7


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zainteresowanych tematem regeneracji głowicy.

nr. silnika (8E2, B6), jest to B5 silnik 1.6l 2001r. :decayed:

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting

Podstawowe założenia to:

- Planowanie Głowicy

- Wymiana Uszczelki

- Rozrząd, Pompa + napinacz

Dodatkowe założenia to:

- *czy warto przy okazji zmienić uszczelniacze na zaworach ?

- *czy kolektor warto zmieniać na inny ?

* Na w/w pytania szukam pomocy :wink:

Temat główny będzie aktualizowany o każdą foto relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak lżejsze tuleje moga polepszyć osiągi, chyba ci się pomyliło z tłokami?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tulejami to cos Ci sie pomylilo:) Uszczelniacze zrob tloki to nie wiem czy cokolwiek Ci da jak je zmienisz. Ten silnik jest ogolnie toporny na podniesienie mocy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień ten silnik w ogóle na coś innego jak mowa o polepszaniu osiągów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja o cylindry chodziło ;)

Jeśli ich nie ma sensu ruszać, więc tłoki ani tyle. Ktoś ma inny pomysł ?

Za dużo dłubaniny jeśli inny silnik miał by tam się znaleźć. Wiązka silnika, skrzynia + półosie pewno dojdzie i sprzęgło, komputer, kolektor + tłumiki bo podobno inna średnica rur leci jak np. 1.8

Mam za cel wskrzesić TEN silnik do życia :naughty: Więc nie zainteresowani tematem, proszę o odpuszczenie zbędnego spamu.

Co myślicie o kolektorze ?? 4-2-1 stosuje się je w B5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja o cylindry chodziło ;)

Jeśli ich nie ma sensu ruszać, więc tłoki ani tyle.

???

o cylindry???

Kolego najpierw poczytaj o budowie silników a potem bierz się za remont...

choć w sumie to możesz się uczyć remontując swój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co z tymi cylindrami chcesz kolego zrobic? :)

kolektor 4-2-1 to tez Ci nic nie da. Polecam najpierw poczytac o budowie silnika i tym podobnych a poniej sie brac za swoj silnik bo mozna wiecej spi... niz naprawic nie majac wiedzy na jego temat :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dam sobie rękę uciąć, że koszt zabawy podniesienia mocy i osiągów w 1.6 będzie taki, że swap na 1.8t byłby niższy kosztem wykonania:decayed:

a co do zabawy z twoim 1.6 wszystko się da zrobić tylko koszt samej głowicy będzie spory, czyli masz powiększone kanały + zmienione zawory + uszczelniacze + planowanie + można wałek wymienić na ostrzejszy o ile do 1.6 są i wiele innych

wydech można powiększyć

potem koło zamachowe zrobić lżejsze + nowe sprzegło

wtryski poszukać większe

i już masz auto fajnie zrobione

tylko pytanie po co?? skoro koszt samej głowicy pochłonie lekko 1500zł sprzegło u radzika to też nie mały wydatek a o cenie wtrysków czy też sportowego wałka nie wspomnę( koszt do hondy to okolice 3000zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego założyłem wątek by może ktoś doradził co warto by było zrobić z silnikiem przy ściągnięciu głowicy... Aż taki zielony w temacie to nie jestem i potrafię rozłożyć by później złożyć silnik, bardziej zielony jestem w temacie Audi, nie miałem nic wspólnego z tą marka wcześniej...

Wiem, że najłatwiej to oddać samochód do mechanika i panowie doradzający pewno są też tego zdania, jednak ja lubię każdy swój samochód i każdą naprawę sam wykonuje w miarę możliwości sam. Podobnie będzie i tutaj. Jak wcześniej już napisałem, poproszę o odpuszczenie zbędnego spamu. Nie potrzebuję porad typu zmień silnik bądź zmiana kolektora nic nie da ;P

Jednym słowem nic panowie nie pomagacie w temacie, nikt nie zaproponował montażu kutych tłoków Woessner-a, czy wymiana wałka rozrządu, za tego typu opis byłbym wdzięczny, plus jakiś komentarz do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozum że to sa bezsenoswne mody wydatki które nic Ci nie dadza poza tym że je bedziesz miał (wow)<- tylko koszty, zainstaluj etke zobacz co tam siedzi wymień uszczelki i co tam sie w 1,6 jeszcze zmienia po ściagnieciu głowicy(niewiem) i nie wymyślaj cudów na kiju:hi:

bo to nie honda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kute tłoki, stosujemy po to aby duża dawka paliwa i powietrza nie przepaliła tłoków, kute korbowody po to żeby Nm ich nie wykrzywiły, powiększając zawory dostarczamy większą dawkę powietrza i paliwa, szybciej opróżniamy cylindry ze spalin taką samą robotę robi wałek rozrządu oraz kolektor dolotowy i cały wydech. Na koniec jeszcze powinieneś zrobić poprawkę programu do nowych klamotów.

Jest tylko pewne ale: masz silnik wolnossący, dawka powietrza zależy od ciśnienia atmosferycznego!!!! Wydając 5000PLN-ów uzyskasz góra ze 30KM dla większości z nas jest to nieopłacalne.

Ale będziemy ci kibicować........ jak się tego podejmiesz nie zapomnij zrobić kilku zdjęć i umieścić fotostory w odpowiednim dziale.

*tuleje zaworowe zawsze warto zmienić mając głowice na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Też mam taki silniczek i też myślę o podniesieniu mocy i powiem Ci co ja bym zrobił. W pierwszej kolejności to zabrał bym się za dolot i wydech, jakoś ten silnik musi oddychać a puszka dolotu mu w tym wcale nie pomaga. Stożek z zimnym dolotem powinien dać radęalbo po prostu zmodyfikować puszczkę filtra i podać jej dolot zimnego powietrza prostu spod zderzaka, żeby powietrze wpadało jak najłagodniejszym łukiem do filtra + wkładka k&n. Jeśli przepustnica 1.8 podejdzie to odrazu bym zakładał. Wydech jakiś 2.25", najlepiej cały z modelu z większym silnikiem żeby nie trzeba było się bawić w spawanie samemu albo płacić komuś za budowę nowego wydechu, sportowy katalizator i kolektor odpowiwdnich rozmiarów. W kwestii kolektora 4-2-1, takowy chyba juz jest (?).

Oczywiście można iść dalej i pomyśleć o kompressorze albo o soft turbo. Kompressor da nam 0.3 bara doładowania, fajerwerków nie ma ale za to silnik wytrzyma bez zakówania, tak samo jest z turbo, 0.3 bara jest bezpieczną granicą. Ja osoboście wybrałym kompressor bo dmucha od samego dołu co na pewno poprawi elastyczność. Możliwe że komputer sam da rady z dostosowaniem dawki paliwa i nie trzeba bedzie programu ale żeby otrzymać coś więcej z przydadzą się wydajniejsze wtryski i program.

Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli, koszta duże i porównywalne ze swapem ale ja patrze na to inaczej. Mój ARM z nowymi pierścieniami i zregenerowaną głowicą robi setkę w 10.5s co już jest dobrym wynikiem jak na ten silnik. Do tego w cyklu mieszanym pali w granicach 9l (a wcale wolno nie jeżdżę) a 1.8 lub 1.8t takie oszczędne nie będą.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6 + kompresor opamietaj sie:facepalm: kazdą modyfikacje trzeba zestroić, w tym wypadku trzeba całego kompa zmienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,6 + kompresor opamietaj sie:facepalm: kazdą modyfikacje trzeba zestroić, w tym wypadku trzeba całego kompa zmienić

Pomarzyć można na szczęście to nic nie kosztuje:) ciekawe ile mocy zabierze kompresor tyle ile doda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy ludzie myślą że wystarczy tylko kupić jakieś turbo, włożyć do wolnossaka i będzie banglać, zrobienie 1.8t na 300KM wiąże się z kosztem 12-15 tys zł, o poświęconym na poskładanie tego czasie i pracy już nie wspomne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Też mam taki silniczek i też myślę o podniesieniu mocy i powiem Ci co ja bym zrobił. W pierwszej kolejności to zabrał bym się za dolot i wydech, jakoś ten silnik musi oddychać a puszka dolotu mu w tym wcale nie pomaga. Stożek z zimnym dolotem powinien dać radęalbo po prostu zmodyfikować puszczkę filtra i podać jej dolot zimnego powietrza prostu spod zderzaka, żeby powietrze wpadało jak najłagodniejszym łukiem do filtra + wkładka k&n. Jeśli przepustnica 1.8 podejdzie to odrazu bym zakładał. Wydech jakiś 2.25", najlepiej cały z modelu z większym silnikiem żeby nie trzeba było się bawić w spawanie samemu albo płacić komuś za budowę nowego wydechu, sportowy katalizator i kolektor odpowiwdnich rozmiarów. W kwestii kolektora 4-2-1, takowy chyba juz jest (?).

Oczywiście można iść dalej i pomyśleć o kompressorze albo o soft turbo. Kompressor da nam 0.3 bara doładowania, fajerwerków nie ma ale za to silnik wytrzyma bez zakówania, tak samo jest z turbo, 0.3 bara jest bezpieczną granicą. Ja osoboście wybrałym kompressor bo dmucha od samego dołu co na pewno poprawi elastyczność. Możliwe że komputer sam da rady z dostosowaniem dawki paliwa i nie trzeba bedzie programu ale żeby otrzymać coś więcej z przydadzą się wydajniejsze wtryski i program.

Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli, koszta duże i porównywalne ze swapem ale ja patrze na to inaczej. Mój ARM z nowymi pierścieniami i zregenerowaną głowicą robi setkę w 10.5s co już jest dobrym wynikiem jak na ten silnik. Do tego w cyklu mieszanym pali w granicach 9l (a wcale wolno nie jeżdżę) a 1.8 lub 1.8t takie oszczędne nie będą.

Pozdro

Wszystko się da zrobić....tylko jaki jest sens takiej roboty.........wydech dolot, sportowe filtry po to aby uzyskać 7KM więcej???????? (jest na forum opis sportowych stożków i wkładek, osiągi po hamowni gorsze niż na ori podzespołach).

Nie ma sensu inwestować w ten silnik, chyba że robimy coś sami z zamiłowania a części mamy za free.

co do oszczędności silnika 1.6 do 1.8T to odpowiem ci, że mój nie przekracza średnio 9l/100km w trasie i 12l/100km w mieście, przy miej więcej 230KM mocy.

Średnie spalanie z ostatnich 15000 km wyszło 8,4l/100km mając więcej mocy niż 1.6 i cięższy samochód niż B5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze poprzednik nie ma sensu, najpierw kupują 1.6 bo ktos im poradził że taki 1.8 T to napewno pali jak smok:slina:, a potem wychodzi że 1.6 wogóle nie jedzie a spalanie wychodzi podobne do 1.8 T:facepalm:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym chciał mieć 1.8T to bym sobie kupił 1.8T, ludzie zrozumcie nie interesuje mnie taki silnik, chcę zrobić jakiś upgrade do 1.6 z racji, że i tak muszę zrzucić głowicę.

Dziękuję za 2 może 3 sensowne wcześniejsze posty, reszta to spamowaty spam ! Jaki sens jest wrzucać 1.8T gdy oryginalnie jest zamontowany 1.6 ?? zwłaszcza do B5 ? Jednak zrobić coś ciekawego z 1.6 to już inna sprawa. Chcę mieć coś w samochodzie zrobionego od siebie. Mam jakieś wolne środki które mogę wrzucić w ten samochód i postanowiłem je wrzucić w upgrade silnika.

Proszę Was, piszcie sensownie i na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co tu sensownego pisac chcesz kompresor, sprawdź czy w ogółe jest mozliwość załozenia, bo nic innego tu nie da przyrostu mocy:whistling: a z tego co sie orientuje to na rynku sa dedykowane kompresory ale do 2,8 i niestety cenowo przekraczają twoje 1,6...

Ciekawe czy w ogóle ten silnik zdoła pociagnać 100km wiecej bo tyle by dała instalacja kompresora

Ale rób niczego nie żałuj wkłądaj kase by na koniec przyznać racje, że za ta kase mogłem wstawic cos z turbo i tam dłubać

Albo poprostu zrób generalny remont na cześciach jakie producent reflektuje, wtedy zrobisz cos od siebie:wink:

chcesz zrobić cos oryginalnego, to zmień silnik na cos egzotycznego, jakieś 2,0 tfsi albo inny wehikuł teraźniejszych lat, bedzie o czym pisac:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...