Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Klimatronik raz chłodzi raz nie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w A4 ???? nie

w innych autach sie zdarza :facepalm:

żebys dobrze to ogarnąłmusisz zdjąc przednią prawa lampę i obudowe filtra powietrza, łatwiej sie dostac do nakretek

Pytam bo znalazłem na forum kilka wypowiedzi o trudnościach z odkręceniem.

Czynnika mam mało bo klima się nie załącza. Wcześniej to robiła ale niewystarczająco. Wiem że czynnik uchodzi przez gumowe węże w ilości ok 10-15 % oraz przenika wilgoć. Dlatego też podejrzewam że u mnie dawno nie był wymieniany osuszacz oraz serwisowana klimatyzacja. Zdemontuje zderzak jak będę wymieniał osuszacz. Bo jak dobrze kojarzę jest zaraz przy zderzaku i podłużnicy.

Opublikowano

Panowie o co caman.

Wymieniłem osuszacz,dławik,nabiłem klime a ona dalej chodzi jak poprzednio.Chłodzi znacznie lepiej ale dopiero powyżej pewnej prędkości

Jak załącze ją na postoju to nie chodzi albo załapie na chwilkę,po czym znów sama się wyłącza.W centralnym nawiewie słysze jakby szym wirnika,syczy także przy przewodzie w którym zmieniałem dławik.

Czy jest możliwe ze włożyłem go za lekko lub za daleko???Wepchałem go do takiego momentu aż było słychać lekkie syczenie.

przy szybszej jeździe wsio jest ok.co może być przyczyną???

Opublikowano

jezeli wymieniłeś osuszacz i dławik a poprawy praktycznie nie ma

to pozostaje sprężarka...

Opublikowano

Tomek co do jakości zimnego powietrza to jest mega różnica,teraz jak w reklamie opla:)

Chodzi o to ze klima załącza sie po czym wyłącza i to nie zawsze bo np teraz działała poprawnie.

Słyszałem o jakimś czujniku który samoczynnie rozłącza sprężarkę w momencie za dużego ciśnienia oraz za małego.

Opublikowano

na Vag-u nic nie ma ?

Opublikowano

Siema podepne sie do tematu. Nie dawno kupiłem audi z klima i na postoju wcale sie nie włancza dopiero jak sie jedzie tak od 40km/h to zaczyna zimne powietrze dmuchac. nie wiem jak dawno była nabijana.a mam takie jeszcze pytanie szczelnosc chłodnicy to sprawdzaja podczas nabijania czy nabijaja bez sprawdzania?? dzieki i pozdro.

Opublikowano

podjedz do kogos kto wyciągnie Ci czynnik z układu

bedziesz wiedziec ile go tam miałeś

potem wymien osuszacz i dławik i nabij układ

Opublikowano

no bym to zrobił ale aby sie nie okazało ze cos jest nie teges ze sprearko lub z czyms innym i kase w błoto wrzuce.za bardzo nie znam sie na klimach bo to moje pierwsze auto z klima. ale podskocze do kogos bo inaczej nie bede wiedział. a ostatnio zaczeło cos piszczec jak dałem nawiew na full tak jak by cos przeskakiwało . a moze oleju nie ma co???

Opublikowano

Możesz kolego powiedzieć magikom od klimy niech nabiją Ci azotem,trochę poczekać i powinno się okazać czy wszystko szczelne.Tylko najpierw odciągnąć czynnik a jak wszystko ok to nabijać czynnik,olej no i barwnik dla pewności na przyszłość.

Opublikowano

no ok to da rade zrobic . a np jak zaczyna dmuchac zimne powietrze jak auto rozpedze to wina czynnika czy czegos innego. bo na postoju nic cisza tylko słychac jak cos sie przestawia w srodku. sory za takie głupie pytania ale jestem mało zorientowany w tych sprawach.

Opublikowano

najpierw podepnij VAG-a

Opublikowano
na Vag-u nic nie ma ?

Podepne i dam znać

Opublikowano

witam takze sie podepne pod temat takze mam objawy takie ze klima po nabiciu jakies miesiac temu dzialala przez moze jakis tydzien super pozniej slyszalem cykanie takie jakby dotkna plus i minus kolo bezpiecznikow i odczucie jak za kazdym razem uruchamia sie lub wylacza sprezarka co bylo mozna bardzo dobrze odczuc podczas jazdy i dodawania stopniowo gazu ... i pozniej juz przestala sie uruchamiac.

wymienie dlawik i osuszacz pozniej sprawdzimy

moze i to jest wazne wymieniona byla rolka wraz z napinaczem na nowy i oczywiscie pasek ale byl lekko krotszy moze jakies 3-4 cm w obwodzie ..

wymiana rolki i paska byla po to aby nie popiskiwalo przy uruchomieniu a jednak dalej pozniej popiskiwalo moze nie tak jak przy swierzej wymianie ale odczuwalnie strasznie ciezko mial silnik

czy myslicie aby zaczac od paska ?na normalna dlugosc mimo tego ze napinacz smialo mozna tyle regulowac ale i tak zastanawia to ze teraz sie calkiem niie zalacza...

Opublikowano

mjw83 sprawdź w pierwszej kolejności czy skraplacz (chłodnica klimy) jest drożna pod kątem przepływu powietrza. Oraz dodatkowo chłodnica cieczy. Jeśli będzie zapchana syfem nie będzie oddawać ciepła do otoczenia i automatycznie wzrasta ciśnienie w układzie i czujnik ciśnienia odłącza kompresor. Można jeszcze sprawdzić czujnik ciśnienia układu. Dodatkowo sprawdź tarczę dociskową sprzęgła klimatyzacji. Jeśli jest za duża szczelina powietrzna to sprzęgło chodzi z poślizgiem i również będzie problem. Tarczę sprawdź pod kontem powierzchni z którą się styka ze sprzęgłem. Ma być idealna tzn. bez rdzy i wytarta równomiernie. Przy okazji sprawdzania sprzęgła zwróć uwagę na pasek można go ewentualnie wymienić bo nie jest drogi ok 30zł oznaczenie 4Pk855

Opublikowano

niestety w moim przypadku po sprawdzeniu okazalo sie ze rurka od klimy gumowa dotykala czesci metalowej i miesiac czasu cieszylem sie z klimy hehe poprostu sie wytarla i znowu nabijac ... myslicie ze warto wymnienic osuszacz przy okazji ??

Opublikowano
myslicie ze warto wymnienic osuszacz przy okazji ??

osuszacz i dławik

Opublikowano

Wiec po długiej prezerwie ale udało mi się podpiąć i nie wypluło żadnych błędów.

Zauważyłem że w momencie załączenia klimy drugi mniejszy wentylator nie obraca sie,czy tak powinno byc bo z tego co pamiętam to w poprzedniej audi załączał się właśnie po włączeniu klimy...

Opublikowano
Wiec po długiej prezerwie ale udało mi się podpiąć i nie wypluło żadnych błędów.

Zauważyłem że w momencie załączenia klimy drugi mniejszy wentylator nie obraca sie,czy tak powinno byc bo z tego co pamiętam to w poprzedniej audi załączał się właśnie po włączeniu klimy...

wlasnie powinien sie zalczyc tak jak miales w poprzednim aucie

Opublikowano

Dziś byłem u elektryka i mały wentylator nie działa,wymienie go i mam nadzieje ze wsio będzie dobrze.

Wentylator zamontowałem i powiem ze teraz jest naprawdę zimno w aucie.Całe szczęście ze zajrzałem pod maskę i znalazłem defekt bo myślałem ze do wymiany będzie pompa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...