Dranek Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Opublikowano 8 Lipca 2012 Najlepiej podjedź do nich i niech Ci zrobią tak jak chciałeś ten EGR. Oczywiście już za free...
Sztomel Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Przecież już po procencie wysterowania N18 widać, że nic nie było tykane w sofcie odnośnie wysterowania EGR.
Dranek Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Opublikowano 9 Lipca 2012 Sztomel powiedź mi jako fachowiec od EGR, czy mój problem z gaszeniem silnika może być spowodowany softowym ograniczeniem jego pracy? Ja specjalnie tunera nie prosiłem o ten zabieg, sam mi go zaproponował, ale nie wiem czy są jakieś są dobre strony tego zabiegu. Tym bardziej, że zmieniał soft jak miałem uwalonego EGR-a, teraz mam nowy i może lepiej przywrócić go do ustawień fabrycznych? Czy coś się może wtedy zmienić na plus w pracy silnika oprócz względów ekologicznych?
michail55 Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 ja bym wywalil egr i wstawil rure po czym calkiem go u tunera wywalil z softu
Krzysiek29 A4 Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Kuzyna miał sharana 1,9 TDI 130km i przy własnie gaszeniu samochodu trzepało nim po wymianie dwumasu problem znikł z tego co pamiętam był jeszcze dziwny dzwięk przy tym.
Dranek Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Opublikowano 9 Lipca 2012 Tak mogło być, tylko u mnie dwumas został wymieniony...
Pretor Opublikowano 9 Lipca 2012 Opublikowano 9 Lipca 2012 Daniel niech Ci ktoś zgasi silnik a Ty sprawdź czy na pewno cięgno klapy jest zaciągane. Kurcze cudów niema, coś musi być nie tak.
Dranek Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Opublikowano 9 Lipca 2012 Daniel niech Ci ktoś zgasi silnik a Ty sprawdź czy na pewno cięgno klapy jest zaciągane. Kurcze cudów niema, coś musi być nie tak. Może przyczyna tkwi w słabym podciśnieniu, ja mam -0,4 bara mierzone wakumetrem przy klapie gaszącej i Sztomel podpowiedział mi że musi być -0,9 bara w całym układzie. Faktycznie mam nieszczelny kruciec przy pompie vacum. Zamówiłem używkę boscha z poprawionym krućcem i zobaczymy jak wymienię czy się poprawi.
Sztomel Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Dranek, Twój problem z telepaniem przy gaszeniu silnika nie jest w żaden sposób spowodowany softowym ograniczeniem EGR'a.
Dranek Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Opublikowano 13 Lipca 2012 Wymieniłem pompę podciśnienia na Boscha i problem się rozwiązał. Gaśnie dużo lepiej niż wcześniej, wiadomo delikatnie zabuja silnikiem, ale jest o wiele lepiej niż wcześniej. Problem tkwił w tym, że pompa dawała za słabe podciśnienie na klapę gaszącą i widocznie nie zamykała się jak trzeba. Dzięki wszystkim za pomocne wskazówki, a w szczególności koledze Sztomel na naprowadzenie mnie na problem z podciśnieniem:notworthy:
buli2111 Opublikowano 13 Lipca 2012 Opublikowano 13 Lipca 2012 u mnie klapa ta od gaszenia tez sie zamykala ale nie dokonca i dlatego trzeslo silnikiem przy gaszeniu .przyczyna za male podcisnienie kruciec na pompie vakum sie zluzowal
darcun 007 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Witam,tak jak wcześniej obiecałem opisać wrażenia po wymianie dwu masy,wibracje zniknęły praca silnika płynna i równa ale podczas gaszenia bujanie zostało i zabrałem się za sprawdzanie elementów,okazało się że mam wielką dziurę w gumie siłownika zamykającego klapę gaszącą,czy można kupić samą tą gumę czy cały siłownik.
CARLO Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 Witam,tak jak wcześniej obiecałem opisać wrażenia po wymianie dwu masy,wibracje zniknęły praca silnika płynna i równa ale podczas gaszenia bujanie zostało i zabrałem się za sprawdzanie elementów,okazało się że mam wielką dziurę w gumie siłownika zamykającego klapę gaszącą,czy można kupić samą tą gumę czy cały siłownik.[/Ja wymieniałem ten siłownik w ubiegłym roku możesz kupić jedynie cały siłownik
SotoM Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 a wolnobieżne koło pasowe alternatora sprawdzane było. przez zablokowaną wolnobieżkę również mogą być duże drgania przy gaszeniu motoru...
Dranek Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Opublikowano 18 Lipca 2012 mam wielką dziurę w gumie siłownika zamykającego klapę gaszącą,czy można kupić samą tą gumę czy cały siłownik. Tutaj masz używany siłownik, zapytaj z którego roku jest ten siłownik. Wiadomo że czym będzie nowszy to Ci dłużej pochula. GRUSZKA EGR KLAPY GASZĄCEJ TDI AWX,AVF itp. (2487070156) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ---------- Post dopisany at 07:39 ---------- Poprzedni post napisany at 06:59 ---------- a wolnobieżne koło pasowe alternatora sprawdzane było. przez zablokowaną wolnobieżkę również mogą być duże drgania przy gaszeniu motoru... Czyli chodzi o sprzęgiełko alternatora tak? Słyszałem, że ma wpływ na drgania na jałowym, ale przy gaszeniu pierwsze słyszę.
Pretor Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Mi też nie wydaję się, żeby to mogło powodować sprzęgiełko alternatora, ale sprawdzić warto bo to chwila. Możesz to zrobić nawet bez ściągania paska. Wkładasz cienki śrubokręt między żeberka obudowy altka i pchasz metalowe łopatki służące do chłodzenia alternatora czyli kręcisz wirnikiem. Powinieneś tylko w jedną stronę móc swobodnie kręcić wirnikiem. Jak nie będziesz mógł pokręcić w żadną stronę to sprzęgiełko jest uszkodzone. Jak byś próbował to trzeba trochę mocniej naciskać bo sprzęgełko nie chodzi lekko w stronę gdzie obraca bez obracania wirnikiem.
explosive12 Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Witam, Sory, że się doklejam do cudzego tematu, ale mam podobny problem z dwu masą. Ciężko wchodzi mi jedynka i wsteczny, ciężko ale bez żadnych zgrzytów. Jednak na zgaszonym silniku wchodzą te biegi bez problemu. Ktoś mi powiedział, że mam sprzęgło z dwu masą do wymiany i chciałem się poradzić czy to na pewno jest dwu mas. Reszta biegów wchodzi bez problemu.
Pretor Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 Jeśli nie masz drgań przy przyśpieszaniu z niskich obrotów, nic nie słychać przy gaszeniu i odpalaniu, nie ma "żabki" w korkach to raczej nie dwumas. Miałem podobnie jak Ty ale w poprzednim aucie B5 AFN. Raz było gorzej a raz lepiej. Najbardziej dawało się we znaki jak np. na parkingu kilka razy na przemian musiałem wbijać wsteczny i jedynkę. Po trzech latach wysrało się całkowicie sprzęgło, po wymianie sprzęgła problemu nie było. Tarcza miała duże luzy na sprężynach i tulejce wieloklinie (tulejka/tarcza). Tak naprawdę dowiesz się na 100% po rozebraniu wszystkiego.
explosive12 Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 Auto nic nie szarpie, żadnych drgań szarpania przy ruszaniu czy gaszeniu silnika, przyspiesza z niskich obrotów gładko. Samo sprzęgło też wydaje się być dobre, robiąc krótki test: wrzucając trójkę i zaciągając ręczny, powoli ruszając sprzęgło się nie ślizga, auto gaśnie. Może ktoś podrzuci jakiś pomysł co to może być, że ciężko jedynka i wsteczny wchodzą, może synchronizatory w skrzyni…?
SotoM Opublikowano 19 Lipca 2012 Opublikowano 19 Lipca 2012 na twoim miejscu zaczął bym od wymiany oleju w skrzyni - z praktyki wiem ze jest to lekiem na wiele problemów i tańszy niż wymiana dobrego 2umasu na nowy...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się