Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Strzał w kolektor dolotowy w podczas odpalania silnika


ar2rek23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od pewnego czasu, podczas odpalania silnika, następuje strzał w kolektor dolotowy. Zdarza mu się rzadko, ale ostatnio walnęło aż gumowe wężyki pospadały z kolektora. Co może być przyczyną tych strzałów? Dodam, że silnik ma zamontowaną instalację gazową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszesz jakiego typu masz instalację LPG, ale w każdym przypadku jest mozliwość jej całkowitego wyłaczenia. Zrób tak i wtedy zobaczysz, jeśli się uspokoi, to odwiedź gazownika i niech zajrzy co się dzieje. Jak strzela dalej, to jedną z przyczyn może być np. uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego - ja tak miałem - przy odpalaniu strzelał przez jakiś czas, a potem jak się trochę rozgrzał było już OK. Po wymianie czujnika problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się czego bać ale uszkodzić się może jak najbardziej-w pierwszej kolejności przepustnica. Nic sam nie kombinuj tylko jedź do gazownika

na sprawdzenie LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wtrysku raczej nie zdarzają się strzały w kolektor. Przy zwykłej instalacji gazowej jest to możliwe bo paliwo znajduje się w mieszance paliwo-powietrze już w kolektorze przed przepustnicą i może strzelać gdy jest zbyt uboga mieszanka lub przebicie na świecach czy kablach. Najszybciej można uszkodzić przepływkę, ale i kolektor jest plastikowy więc może go rozerwać. Skoro masz sekwencję i strzały w kolektor to może wtryskiwacze są nieszczelne i dają gaz do kolektora pomimo że są teoretycznie zamknięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd mógł sie przestawić i też bedzie strzelał.

Nooo ale to objawy byłyby trochę bardziej zauważalne niż strzał w kolektor tylko przy odpaleniu i to raz na ruski rok :whistling:

ale i kolektor jest plastikowy więc może go rozerwać.

W ADR chyba nie bardzo :wink: No chyba że tak ogólnie nawiązujesz do tematu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zauważyłem, że po odpaleniu na benzynie jest przez chwile jakiś mułowaty i ciężko wkręca się w obroty. Najbardziej jest to odczuwalne przy ruszaniu. Po delikatnym przegazowaniu problem znika. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z tymi wystrzałami. Sprawdziłem dziś kody błedów i znalazłem błąd 16514- sonda lambda podgrzewana 1 bank 1-obwód uszkodzony błąd sporadyczny i 1249- Wtryskiwacz cylindra 1 (N30) > przewody, bezpiecznik, wtryskiwacz, błąd sporadyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...